U najskupljoj izvedbi nudi i 4x4 pogon i 7-stupanjski automatski mjenjač s dvije spojke
Hyundai snažno grabi na svim poljima, a sada mu se smiješi još jedan dobar posao. Novi adut zove se Kona, ulazi u sve brojniju klasu malih crossovera, kojoj su na našem tržištu najpoznatiji predvodnici Captur i Vitara, a ovih dana se pridružuju i zanimljivi noviteti Kia Stonic, Opel Crossland X, Citroen C3 Aircross... Prvi susret uživo međutim, ostavlja čvrst dojam da će Kona, bez obzira na konkurenciju, biti jedan od favorita svoje klase. Uživo izgleda atraktivno i snažno, puna je zanimljivih dizajnerskih detalja i s čak tri para svjetala (gornja dnevna, srednja glavna i donja za maglu) na cesti je pravi lovac na poglede. I kao cjelina izgleda moderno i mladenački, a sve potpisuju njemački dizajneri Peter Schreyer i Thomas Burkle, dokazani majstori svog zanata. Izgled je naravno, uvelike definiran i količinom opreme, a Kona ih nudi čak šest. Već osnovni ima 16-colne aluminijske naplatke, diodna dnevna svjetla, krovne nosače...
Interijer je pak dizajnerski smireniji i na klasičniji način moderan, a u konačnici ugodan, komforan i prostran. Dobra izrada (proizvodi se u Koreji), solidni materijali i kvalitetna zvučna izolacija ne ostavljaju mjesta značajnijim primjedbama, a ugodna je i blago povišena pozicija za fino odmjerenim volanom. S najskupljim paketima opreme (LoveIt i GripIt) ulazi se i u sferu luksuza i visoke tehnologije. Grijanje sjedala, 18-colni naplaci, diodna glavna svjetla, navigacija s besplatnim doživotnim ažuriranjem i kompletna sigurnosna logistika s pravovremenim aktivnim kočenjem samo je eksponiraniji dio sadržajnog arsenala.
I tehnički dio je odrađen prilično uzorno. Doduše, do proljeća 2018. u cjeniku će se nalaziti jedino već poznati turbobenzinski motori korejskog koncerna, živahni 3-cilindarski 1.0 T-GDI (120 KS) i muškiji 4-cilindraš 1.6 T-GDI (177 KS), dok se za dizelski 1.6 CRDi (115 i 136 KS) treba strpjeti do proljeća 2018. Već osnovni motor u kombinaciji s vrlo dobrim ručnim mjenjačem sa 6 stupnjeva i prednjim pogonom daje sasvim pristojan temperament 1235 kilograma teškom crossoveru. Za svakodnevne uobičajene vožnje ubrzanje do 100 km/h za 12 sekundi i najveća brzina od 181 km/h i više su nego dovoljni. Jači motor dolazi samo s 4x4 pogonom i odličnom 7-stupanjskom automatikom s dvije spojke i to je dobra i brza zvjerka, koja stotku uhvati za 7,9 sekundi i postiže 205 km/h.
Osim samim performansama, Kona je uvjerljiva i u vožnji. Novorazvijena platforma prihvaća i 4x4 pogon, ali i dolazeću električnu izvedbu (Stonic ima platformu Rija i samo prednji pogon). Doima se čvrstom, ugodna je na volanu i sa sigurnošću pegla zavoje, poput čistokrvnog njemačkog auta. Dobru formulu naime, potpisuje Albert Biermann, donedavno jedan od vodećih ljudi BMW-ova sportskog odjela M i to sve govori. Jača izvedba pritom je u ekstremnijoj vožnji superiornija i zbog naprednijeg multilink stražnjeg ovjesa. Naime, za motor od 120 KS koristi se standardni polukrut ovjes.
Ukratko
Prvi primjerci stižu krajem studenog, s turbomotorima 1.0 (120 KS) i 1.6 4x4 (177 KS). Dizeli 1.6 CRDi (115 i 136 KS) dolaze u proljeće 2018. Već od početka prodaje na raspolaganju će biti čak 6 paketa opreme, svi sa aluminijskim naplacima u seriji (16, 17 i 18 cola). Kona je dugačka 417 centimetara i vozi na novorazvijenoj platformi osovinskog razmaka 260 centimetara, konstruiranoj i za prihvat električnog pogona (2018.). Samo u osnovnoj opremi DriveIt središnji je zaslon mali 4-inčni, a u svima ostalima veći, sadržajniji i dodirni, 7-inčni
Ručni mjenjač (6 stupnjeva) dolazi uz 1,0-litreni benzinski motor, a automatski (7DCT) samo uz 1,6-litreni. Prtljažnik mjeri pristojnu 361 litru obujma, a preklapanjem naslona raste na 1143 litre. Poglede posvuda privlače i brojni neobični dizajnerski detalji. Modeli 1.0 T-GDI s prednjim pogonom i ručnim mjenjačem stoje od 119.990 do 158.990 kuna (ovisno o opremi), dok 1.6 T-GDI ima 4x4 pogon, automatiku i punu opremu (207.990 kuna)
Povezane vijesti