MG4 Electric smo isprobali prvi puta u ožujku ove godine na hrvatskoj premijeri i bili prilično ugodno iznenađeni viđenim, ali i prvim dojmovima kad je riječ o vožnji. Rekli bismo, ovaj je model doista posve veliki korak naprijed u usporedbi s ostalim modelima MG-a. A dosad smo isprobali gotovo sve modele kineskog proizvođača pod imenom slavne britanske marke, prije svega benzinske modele ZS XCLE 1.0 A/T Luxury i HS Luxury 1.5T-GDI DCT, plug-in hibridni model EHS PHEV Luxury, ali i potpuno električne modele ZS EV Comfort Standard Range i MG5 Electric.
MG4 Electric je potpuno električni kompaktni model, koji je prema samom proizvođaču, dizajniran kako bi omogućio vožnju s nultim emisijama daleko većem broju kupaca, predstavljajući pritom pristupačnu, vjerodostojnu alternativu konvencionalnim benzinskim, dizelskim i hibridnim modelima.
Svoju je globalnu premijeru imao u rujnu prošle godine i već onda je bilo izvjesno da će ovaj model mnogo toga promijeniti u poimanju slavnog britanskog imena u automobilskom svijetu. A kako stvari stoje MG je najavio mnogo novih detalja vezanih upravo za ovaj potpuno električni hatchback model. To se odnosi na sljedeće: nove mogućnosti pogona; daljnje povećanje mogućnosti električnog dometa; model MG4 Electric znatno jačih performansi, s dvostrukim motornim pogonom i tzv. 'launch controlom'.
Ovaj potonji je sada već poznat pod nazivom MG4 XPOWER s dugo očekivanim dvomotornim pogonskim sklopom koji isporučuje 320 kW (435 KS) i do 600 Nm okretnog momenta, čvrsto ga pozicionirajući uz bok najmoćnijim hatchback modelima visokih performansi na tržištu.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
MG4 Electric krasi sofisticirana aerodinamika i prepoznatljiv stil. Proizveden je uz pomoć izuzetno napredne tehnologije laserskog zavarivanja te je razvijen kroz novi, moderan i upečatljiv, dizajnerski smjer. Tu su i dvostruki aero stražnji spojler (razina opreme Luxury), 17-colni aluminijski kotači s aerodinamičnim pokrovima, potpuno novi dizajn LED stražnjih svjetala.
MG4 Electric odmah ostavlja dojam svojom prepoznatljivom prednjom haubom. Uz upečatljiva prednja svjetla, nagnuti uspravni pokazivači smjera stvaraju živahan izgled kao dio dinamičnih linija iznad prednjeg razdjelnika. Dnevna svjetla s ne manje od 28 LED dioda koje tvore šest okomitih pruga od optičkih vlakana stvaraju jasan dizajn prednjeg dijela. Duga i kratka svjetla u tri reflektirajuća kućišta sa svake strane u kombinaciji s LED svjetlima koja se zakreću stvaraju pravu sliku e-automobila.
Utjecaj ovih linija nastavlja se na višeslojni stražnji kraj kroz raznoliki dizajn odgovarajućih svijetlih rubova. Dvokrilni stražnji spojler označava vrhunac dvobojnog krova i njegove sofisticirane aerodinamike, istovremeno optički produžujući liniju cijelog automobila i poboljšavajući protok zraka prema stražnjem dijelu. Složena LED stražnja svjetla nastavljaju na oblikovane bočne linije. Sa svoje 172 LED diode predstavljaju vrhunac na stražnjoj strani MG4 Electrica.
MG4 Electric dolazi u 7 dostupnih boja karoserije: Dover bijela, Brighton plava, Pebble crna (metalik), Medal srebrna (metalik), Andes siva (metalik), Diamond crvena (metalik posebna) i Fizzy narančasta (metalik posebna). Treba reći i da Luxury verzije, kao u našem slučaju, dolaze u kombinaciji s crnim krovom i neobičnim , ali prepoznatljivim poprečnim dizajnom svjetlosnih traka na vratima prtljažnika. Napomenimo samo da MG4 Electric dolazi u tri razine opreme: Standard, Comfort i Luxury.
Što se njegove strukture tiče, MG4 Electric je prvi MG model koji koristi inovativnu novu modularnu skalabilnu MSP platformu (Modular Scalable Platform). Ovaj model će trasirati put sljedećoj generaciji potpuno električnih MG-ova koji će se naći u širokoj paleti nadolazećih automobila.
Njegova napredna platforma nudi vozaču izvrsno držanje ceste i angažman, zahvaljujući raspodjeli težine 50:50, konfiguraciji pogona na stražnje kotače i niskom težištu što omogućuje dizajn i smještaj baterije.
Osim modernog, upečatljivog novog dizajnerskog jezika, MG4 Electric nudi izniman prostor za pohranu, kabinu i prtljažnik unutar svojih kompaktnih vanjskih dimenzija zahvaljujući produženom međuosovinskom razmaku. Novi MG4 Electric kompaktni je hatchback s petera vrata s dužinom od 4287 mm, širinom od 1836 mm (s otvorenim retrovizorima 2060 mm), visinom od samo 1504 mm te međuosovinskim razmakom od 2705 mm.
Kapacitet prtljažnika je 363 l (sjedala podignuta), a raste do 1177 l (sjedala spuštena). Dakle, kapacitet stražnjeg prtljažnika je poboljšan tehnologijom tanke baterije vodećom u klasi, koja je debljine samo 110 mm. Krug okretanja MG4 Electric je 10,6 m, što ovaj kompaktni model čini prilično spretnim u vožnji gradskim prometnicama.
Što se kotača našeg testnog Luxury modela tiče, oni su standardni za ovu razinu opreme i radi se o 17-colnim dvobojnim aluminijskim Aero naplatcima, s izvrsnim ljetnim gumama Continental PremiumContact C dimenzija 215/50R17.
Unutrašnjost
MG4 Electric nudi udobnu i prostranu kabinu s dovoljno prostora za peteročlanu obitelj, zadržavajući pritom elegantne i sportske proporcije. Njegova je unutrašnjost kao i kod ostalih MG modela jednostavna i elegantna. Kombinacija je to minimalističkog dizajna s integracijom i funkcionalnošću visoke tehnologije.
Usporedimo li uređenje kabine testnog MG4 Electric Luxury s ostalim MG modelima, onda svakako treba reći da je riječ o mnogo sofisticiranijem dizajnu, izvedbi pa i materijalima.
Sjedala su lijepo profilirana, a presvlake su od crne tkanine na verzijama Standard i Comfort ili u našem slučaju eko kože s umetcima od tkanine na verziji Luxury. Ova razina opreme ima standardno električno podesivo vozačevo sjedalo u 6 smjerova te suvozačevo sjedalo podesivo u 4 smjera. . Osim toga prednja su sjedala i grijana. Drugi red sjedala perklopiv je u omjeru 60:40.
Ako smo i imali prigovora na kolo volana kod ostalih MG modela, za MG4 Electric nemamo nikakvih primjedbi. Ono je lijepo profilirano, sportski dizajnirano, obloženo finom kožom i grijano. Podešavanje je i po visini i po dubini.
Kad je riječ o tehnologijama testnog MG4 Electric treba reći da ovaj model ima MG iSMART povezivanje automobila s aplikacijom. Integriranu, interaktivnu tehnologiju zaslona s podesivim 7-inčnim zaslonom ispred vozača i središnjim 10,25-inčnim lebdećim zaslonom.
Tu su i audio sustav s 4 zvučnika s Apple CarPlay® i Android Auto® kao standardom, s nadograđenim 3D sustavom sa 6 zvučnika na verziji Luxury. Isto tako, Luxury verzije imaju satelitsku navigaciju, kameru za parkiranje od 360°, grijana prednja sjedala i grijani upravljač, podesivu podnicu prtljažnika, bežično punjenje telefona, Bluetooth ključ putem iSMART aplikacije i unutarnje osvrtno ogledalo s automatskim zatamnjivanjem.
Sigurnost
MG Pilot standardno je uključen u sve MG4 Electric modele i predstavlja sveobuhvatan paket sigurnosne opreme koji sadrži: Aktivno kočenje u nuždi s otkrivanjem pješaka i bicikala; Adaptivni tempomat; Pomoć pri vožnji u prometnim gužvama; Inteligentnu pomoć za ograničenje brzine s prepoznavanjem prometnih znakova; Pomoć pri zadržavanju u traci (LKA) sa sustavom upozorenja o napuštanju trake (LDWS); Upozorenje za pozornost/budnost vozača; Inteligentnu pomoć pri paljenju dugih svjetala.
Verzija Luxury standardno je dodatno opremljena upozorenjem u slučaju otvaranja vrata pri nailasku vozila (DOW), upozorenjem na poprečni promet straga (RCTA), otkrivanjem vozila u mrtvom kutu (BSD) i pomoći pri promjeni vozne trake (LCA).
Osim gore navedenog, MG4 standardno u svim razinama opreme ima ABS i EBD, stražnji ISOFIX (x2). Zračni jastuci uključuju one za vozača, suvozača, bočne zračne jastuke sprijeda, bočne zračne zavjese. Ima i prekidač za deaktivaciju zračnog jastuka suvozača, sustav za nadzor tlaka u gumama (TPMS), elektronsku kontrola stabilnosti (ESP), pomoć pri kretanju na uzbrdici (HSA), pomoć pri kočenju u nuždi (EBA), podsjetnik za vezanje sigurnosnog pojasa za vozača, suvozača i na stražnjim sjedalima Tu su i prednji sigurnosni pojasevi (3 točke sa zatezačem i limitatorom opterećenja), kao i alarm i imobilizator.
Treba reći i kako je MG4 Electric izvrsno prošao na Euro NCAP testiranjima osvojivši maksimalnih 5 zvjezdica.
Što kaže Euro NCAP?
Putnički prostor modela MG 4 Electric ostao je stabilan u testu prednjeg pomaka. Očitanja s testnih lutaka pokazala su dobru zaštitu koljena i bedrene kosti vozača i suvozača, ali se smatralo da neke strukture na kontrolnoj ploči predstavljaju opasnost putnicima različitih veličina ili onima koji sjede u različitim položajima. Očitanja s testnih lutaka kompresije prsnog koša vozača pokazala su marginalnu zaštita tog dijela tijela.
Analiza usporavanja udarnih kolica tijekom ispitivanja i analiza deformabilne barijere nakon testa, otkrio je da bi automobil bio benigni partner u udaru u frontalnom sudaru. U testu pune širine krute barijere, Očitanja s testnih lutaka su pokazala dobru ili odgovarajuću zaštitu svih kritičnih dijelova tijela. Međutim, analiza filma nakon testiranja pokazala je da je glava lutke suvozača na stražnjem sjedalu pomaknula se prema naprijed više nego što je preporučeno, a zaštita tog dijela tijela ocijenjena je kao rubni.
I u testu bočne barijere i kod jačeg bočnog udara u stup, svi kritični dijelovi tijela bili su dobro zaštićeni i MG 4 Electric je u ovom dijelu ocjenjivanja dobio najviše bodova. Kontrola izleta (mjera do koje je tijelo odbačeno na drugu stranu vozila kada je udareno s druge strane) bila je loša.
MG 4 Electric nema protumjeru za ublažavanje utjecaja od ozljeda putnika na putnika u takvim udarima. Ispitivanja prednjih sjedala i naslona za glavu pokazala su dobru zaštitu od trzajnih ozljeda u slučaju sudara straga. Međutim, stražnja sjedala nisu osvojila nijedan bod za zaštitu od trzajne ozljede jer središnji položaj u tom redu nema odgovarajući naslon za glavu.
MG 4 Electric ima napredni sustav eCall koji upozorava hitne službe u slučaju sudara i sustav koji primjenjuje kočnice za sprječavanje sekundarnih sudara.
Pogonski sklop, baterije i punjenje
Novi MG4 Electric dolazi s dvije razine snage sinkronog elektromotora: 125 kW (170 KS) i 150 kW (203 KS). Pogon mu je straga, a maksimalni okretni moment 250 Nm. Slabiji motor nudi ubrzanje od 0 do 100 km/h od 7,7 s, a jači 7.9 s.
Naravno, riječ je o težini samog vozila (1655 kg) jer verzija sa slabijim motorom ima manju težinu baterije, ali i razinu opreme, u odnosu na modele sa snažnijim motorom i većom baterijom (1685 kg). Krajnja brzina je ograničena u obje verzije na 160 km/h.
Naravno, MG4 Electric može vuči prikolicu, ali je maksimalna težina prikolice (kočena i nekočena) 500 kg.
Dakle, naš testni model je najjača verzija, izuzmemo li dolazeći dvomotrni model MG4 XPOWER. Snaga od 150 kW (203 KS) je i više nego dovoljna čak i za prilično sportski tip vožnje. Treba reći da MG4 Electric nema, baš kao ni ostali električni automobili, klasični mjenjač, već ima praktičnu okretnu sklopku birača smjera pogona.
Vozač ima na izbor 5 načina vožnje (eko, sport, snijeg, prilagođeni, standardni), ali i 4 načina regenerativnog kočenja (automatski, 1, 2, 3). Što se potrošnje struje tiče, MG za model Luxury navodi podatak od 16,6 kWh/100 km u kombiniranim uvjetima vožnje.
S baterijom kapaciteta 51 kWh (Standard range), koja dolazi isključivo na Standard razini opreme, MG4 će prijeći 350 km prema WLTP ciklusu. Riječ je LFP bateriji (litij/željezo/fosfat) iskoristivog kapaciteta 50,8 kWh. Comfort i Luxury dolaze s baterijom kapaciteta 64 kWh (Long Range) što im omogućuje autonomiju od 450 km odnosno 435 km prema WLTP ciklusu. Ovdje je riječ o NCM bateriji (nikl/kobalt/mangan) iskoristivog kapaciteta 61,7 kWh.
Baterija od 64 kWh također je sposobna puniti do 135 kW, što znači vrijeme punjenja od samo 35 minuta od 10 – 80 posto pomoću brzog DC punjača (istosmjerna struja) od 150 kW.
Za kraj, kad je riječ o cijenama modela MG4 Electric, verzija Standard 125 kW (170 KS) s baterijom 51 kWh kreće od 33.500 eura, Comfort 150 kW (203 KS )s baterijom od 64 kWh kreće od 38.000 eura, a Luxury 150 kW (203 KS )s baterijom od 64 kWh kreće od 40.000 eura.
MG4 Electric ima standardno tvorničko jamstvo od 7 godina/150.000 km koje predstavlja jedno od najdužih potpuno prenosivih jamstava u svojoj klasi.
Povezane vijesti