NISSAN GT-R BLACK: Kako smo na pisti Vairano zauzdali najbolju vozačku poslasticu iz Japana

29 kolovoza 2017 - JutarnjiList

NISSAN GT-R BLACK: Kako smo na pisti Vairano zauzdali najbolju vozačku poslasticu iz Japana

Dotjeran i osnažen kako bi uspješno parirao konkurenciji, Nissan GT-R zadržao je originalnost u izgledu i tehničkim rješenjima.

U borbi sa sekundama i zavojima postao je još učinkovitiji, a svoju moć i snagu najbolje otkriva na stazi

Od prvog pojavljivanja potkraj 2007. Nissan GT-R pažnju privlači osobnošću koja šiklja iz svakog ugla. Upotrebljiv, upola jeftiniji od jednako snažnog Ferrarija ili Porschea, ali i obdaren performansama koje zaprepašćuju svakog tko je sjeo za njegov upravljač, neosporno ulazi u sferu supersportiva. Kazutoshi Mizuno, inženjer s iskustvom iz Nissanova trkaćeg odjela, složio je pravu zvijer držeći se nekih novih postulata, ali unatoč priznanjima i uspjesima koji su se nizali, razvoj nikada nije prestao. Ni odlazak Nissanova veterana Mizuna, koji je potražio nove izazove, nije zaustavio stalno dotjerivanje kojim se stiglo do aktualne verzije s 570 KS.

Izvana GT-R izgleda kao i prije, ali novosti su brojne i sve imaju samo jedan cilj, veću brzinu. Složeni su novi odbojnici, pragovi i poklopac motora, kako bi se popravila aerodinamika, odnosno povećao potisak pri većim brzinama (Cx 0,26). U istu su svrhu redizajnirani stražnji nosači krova, čime je smanjeno vrtloženje zraka u stražnjem dijelu, dok su na licu osvanuli veći otvori kako bi se zadovoljili veći zahtjevi za svježim zrakom V6 biturbo motora.

Veliki skok načinjen je u unutrašnjosti i GT-R sada krasi sportski interijer dostojan modernog Grand Tourismo automobila. Ugrađeni su prvorazredni materijali poput Nappa kože, a prednja armatura presvučena je mekanim i lakšim materijalom. Maleni neugledni središnji zaslon zamijenjen je novim puno izdašnijih dimenzija (7-inčna dijagonala) osjetljivim na dodir, s kojim je stigla i nova konfiguracija središnjeg tunela na kojem je drastično smanjen broj prekidača (s 27 na 11). Uz brojna sitna poboljšanja koja poboljšavaju iskustvo vožnje i ugođaj, posljednja novost, možda i najvažniji za sve one koji GT-R koriste u punoj formi i snazi, odnosi se na poluge mjenjača. Umjesto na stupu upravljača, kao dosad, sad su vezane za upravljač.

Snaga motora povećana je na 570 KS (+20), dok je okretni moment tek neznatno narastao (+5), ali aktualnih 637 Nm sada je dostupno u širem rasponu (od 3300 do 5800 o/min). Ispušni sustav načinjen je od titanija s klapnom koja mijenja geometriju protoka ispuha, a osmišljen je i novi softver koji upravlja radom mjenjača kako bi se skratilo vrijeme promjene stupnjeva prijenosa. Intervencije na hardveru zahvatile su i karoseriju. Ojačano je područje vjetrobrana i oko prtljažnika kako bi se povećala krutost i otpornost na torzijske sile. Aktivni ovjes oplemenjen je programom Comfort, a upravljački sustav postao još precizniji i reaktivniji osobito u rabijatnom programu R. Puno truda Japanci su uložili u kvalitetu zvuka motora. Uz pomoć američke kompanije Bose primijenjen je sustav poništavanja buke kojim se ujedno ističu pozitivni tonovi i GT-R iznenađuje utišanošću kad se vozi umjerenim ritmom. No svako snažnije pritiskanje gasa na površinu izbacuje žestoke trkaće zvukove.

O izgledu se može raspravljati nadugo i naširoko, ali kad su u pitanju vozne osobine i dinamičke kvalitete, zaključak može biti samo jedan. Nissan GT-R je fenomenalan automobil pri bilo kojoj brzini. Kad neslužbeno razgovarate s nekim od Nissanovih tehničara, uvijek će vam između redaka priznati da je Porsche 911 mjerilo za sve što rade na Nissanu GT-R. Nisu u pitanju samo performanse, nego prije svega način na koji motor izbacuje snagu, njegova uglađenost, kvaliteta, ujednačenost u svim režimima, ukratko, sve ono što volimo kod Porschea Japanci su uspjeli replicirati. To se odnosi i na spremnost na lagane ritmove, premda ih za upravljačem Nissana GT-R nije baš uvijek lako postići. Razlog je ponajprije osjećaj kontrole i sigurnosti što ga pruža vozaču koji iz trenutka u trenutak ima točnu percepciju što se događa s automobilom. To je možda i njegova najbolja osobina, jer GT-R uvijek iskreno reagira kao da je spojen na mozak vozača. A potom i ugođaj, jer pri 160 km/h još uvijek izgleda kao da stojite, a iznad 190 osjećaj brzine pruža vam uglavnom pogled na ostale sudionike u prometu.

GT-R pokazuje iznenađujuću stabilnost i nema potrebe za korekcijama zadane putanje, a uvijek ostavlja dojam zaista velike sigurnosti. Granice su ekstremno razvučene, a dio zasluga pripada i integralnom pogonu, koji svaku konjsku snagu koja se propinje u motoru vrlo učinkovito prenosi na kotače i asfalt. I nema načina, osim ako to vozač poželi, da kotači proklizavaju ili automobil krene nekontrolirano, čak ni na trenutak. Ponekad se čini kao da je za GT-R potpuno svejedno je li asfalt mokar ili suh, gladak ili hrapav. Automobil se prilagođava i podešava u skladu sa svakom situacijom, a da vozaču ne utjeruje strah u kosti. Na stazi, među rubnjacima, GT-R otkriva svu svoju moć. Oslobođen svih spona, vrlo lako uvjeri vozača da prođe kroz zavoje precizno i glatko uz poneko proklizavanje, igrajući se upravljačem i gasom, pri čemu do izražaja dolaze beskonačnost motora, kao i brzina i uglađenost mjenjača.

Ukratko

Sve promjene u izgledu striktno su vezane uz potragu za većom učinkovitošću pri hlađenju i napajanju motora svježim zrakom i za boljom aerodinamikom. Kvalitetniji materijali ambijent čine još ugodnijim, a veći displej osjetljiv na dodir omogućio je čišćenje središnjeg grebena na kojem je umjesto 27 sada 11 prekidača

Ispušni sustav od titanija lakši je i pruža još atraktivniji zvuk u odnosu na stari, a za bolji prodor u kabinu koristi se sustavom koji ga reproducira kroz zvučnike. Novi aerodinamički profili na pragovima protežu se sve do bočnih rubova odbojnika, a sliku zaokružuju atraktivni 20-colni naplatci s 15 krakova koje potpisuje Rays

Novo izdanje prepoznaje se po većim otvorima na licu i modificiranom poklopcu motora, većoj prednjoj maski i novim oblicima odbojnika. Povećanjem kompresije u turbinama, doradama na sustavu ubrizgavanja i novim ispušnim sustavom 3.8 V6 biturbo motoru broj konja povećan je na 570

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume