Vozili smo Nissan Juke Hybrid: Sjajno dizajniran crossover s izvrsnim hibridnim pogonskim sklopom

1 mjesec,1 tjedan ago - 26 prosinca 2022, tportal
Vozili smo Nissan Juke Hybrid: Sjajno dizajniran crossover s izvrsnim hibridnim pogonskim sklopom
Druga generacija Jukea dobila je i hibridnu verziju motora, koju čine najsuvremeniji Nissanov 1,6-litreni motor s unutarnjim izgaranjem snage 94 KS uz dodatak 2 elektromotora, od kojih glavni elektromotor proizvodi 49 KS, pa je tako ukupna snaga cijelog sustava 143 KS u paralelnom modu rada

U rujnu 2019. je predstavljena druga generacija , sada već kultnog crossovera, Nissan Juke. Mi smo u Autozoni do danas imali na sedmodnevnom testu ovaj krasno dizajniran model u dvije verzije. Obje su imale trocilindrični benzinski 1.0 DIG-T 117 motor, jer to bio i jedini motor prilikom lansiranja na tržište druge generacije Jukea.

Najprije smo vozili početkom 2020. model Juke 1.0 DIG-T 117 N-Connecta sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, a potom u rujnu iste godine i model Juke 1.0 DIG-T DCT 117 Tekna sa 7-brzinskim DCT (Dual Clutch Transmission) automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom.

Nakon nešto više od dvije godine druge generacije Juke je dobio i drugi, potpuno različiti motor, a radi se o najsuvremenijem Nissanovom 1,6-litrenom motoru s unutarnjim izgaranjem snage 94 KS (69 kW) uz dodatak 2 elektromotora, od kojih glavni elektromotor proizvodi 49 KS (36 kW), pa je tako ukupna snaga cijelog sustava 143 KS (105 kW) u paralelnom modu rada. O samom funkcioniranju ovog hibridnog pogonskog sklopa ćemo reći nešto više kasnije u tekstu.

Inače, prva generacija modela Juke lansirana je 2010. godine, a druga j 2019. doživjela temeljitu promjenu, s oštrijim linijama i odvažnom novom rešetkom, ali je ipak zadržala neke karakteristike izvornog modela, uključujući velika okrugla prednja svjetla ispod tankih dnevnih svjetala. No i uvođenjem hibridnog pogona Juke je u proljeće ove godine doživio neke promjene u dizajnu.

Promjene u vanjskom dizajnu
Prije svega treba reći da je druga generacija Jukea, pa tako i ova inačica s hibridnim sklopom, izgrađena na platformi CMF-B Renault-Nissan-Mitsubishi Alijanse, koju koriste i Renault Captur te Clio. Kao rezultat, novi Juke sada je dug 4210 mm, 1595 mm visok i širok 1800 mm (1990 mm s otvorenim retrovizorima), što ga čini 85 mm dužim i 170 mm širim od prve generacije, ali 30 mm nižim. Međuosovinski razmak od 2636 mm također je 105 mm duži nego ranije. Najmanja visina od tla je 172 mm, prilazni kut sprijeda je 21°, a odlazni kut straga 18°.

Sportski dizajn coupé crossovera Jukea ostaje i na novoj hibridnoj verziji. Velika je pozornost posvećena svakom detalju i napravljen je niz malih izmjena kako bi se optimizirala njegova aerodinamička učinkovitost – i kako bi se Juke Hybrid identificirao kao elektrificirana verzija. Na prednja vrata i vrata prtljažnika postavljene su oznake 'Hybrid'.

Prednja rešetka Juke Hybrida sada nosi novi logotip marke Nissan, a također ima 'traku' od crnog sjajnog materijala na mjestu gdje se susreće s poklopcem, što ga stavlja u liniju s drugim elektrificiranim Nissanovim modelima koji dijele isti motiv dizajna.

Dizajn same rešetke sada je mrežast i ima manju površinu otvaranja za optimizaciju aero učinkovitosti, što je omogućeno nižim zahtjevima za hlađenjem hibridne verzije. Izmjene su također napravljene na karoseriji ispod branika kako bi se poboljšao protok zraka i, jedinstveno za hibrid, dodan je poklopac rešetke hladnjaka, koji omogućuje automatsko podešavanje protoka zraka prema potrebama hlađenja, smanjujući otpor zraka koliko god je to moguće.

Stražnji spojler koji je postavljen iznad stražnjeg stakla je ponovno profiliran za čišći protok zraka iza automobila. A ispred prednjih kotača spojleri guma su preoblikovani i premješteni kako bi očistili protok zraka, dok je stražnja osovina dobila poklopac koji uglađuje protok zraka ispod automobila.

Tu su i potpuno novi dvobojni 17-colni aluminijski naplatci (dostupni i na standardnim verzijama s motorom s unutarnjim izgaranjem), kao i dvobojni 19-colni aero naplatci Nissan Ariye za vizualni učinak i učinkovitost. Naš je testni model imao efektne srebrno-crne 19-colne alu naplatke s izvrsnim zimskim gumama Continental Winter Contact TS 870 P dimenzija 225/45R19. Težina našeg hibrdnog modela je između 1400 i 1441 kg, a mjeri se masa praznog vozila s rashladnom tekućinom, uljima, gorivom, rezervnim kotačem i kutijom s alatom.

Prostor prtljažnika iznosi 354 litre, što je smanjenje od 68 litara u odnosu na benzinsku verziju, kao posljedica smještaja baterije od 1,2 kWh. S preklopljenim stražnjim sjedalima, prostor prtljažnika ostaje najbolji u klasi sa 1237 litara, dok prostor za koljena straga ostaje nepromijenjen na 553 mm.

Ažuriranja interijera hibridnog modela
Dizajn druge generacije unutrašnjosti uključuje kvalitetnije materijale od prethodne generacije i ambijentalno osvjetljenje, što pridonosi stilu i većoj udobnosti. Novi mekani pokrovi armaturne ploče, obloga vrata i tepisi pridonose premium osjećaju. Naša testna verzija je imala prednja sportska školjkasta sjedala presvučena eko kožom.

Sjedala izrađena u jednom komadu automobilu daju sportskiji izgled i u njima se udobno sjedi, a tijelo se prilično dobro smješta u profiliranu formu sjedala. Osim dobrog izgleda i velike udobnosti, prednja sjedala u našem testnom modelu izvrstan i inovativan BOSE Personal Plus audio sustav s UltraNearfield zvučnicima ugrađenim i u naslonima za glavu vozača i suvozača, a cijeli audio sustav podrazumijeva ukupno 8 zvučnika raspoređenih po kabini.

Naš testni model je imao kožom presvučeno kolo volana koje lijepo leži u rukama, kao i kožom presvučenu ručicu mjenjača. Osim toga, kolo volana se podešava i po visini i po dubini. Za razliku od verzije Jukea sa slabijim benzinskim motorom s DCT mjenjačem, na kolu volana hibridne verzije nismo imali i polugice-ručice za ručnu promjenu brzina, jer se radi o hibridnom Multi-mode mjenjaču. Naravno, tu je i plava tipka ProPILOT sustava na komandama volana.

U razini oprema Tekna, druge generacije Jukea, instrumentna ploča se sastoji od dva okrugla analogna instrumenta; brojač okretaja motora lijevo i brzinomjer desno, dok se u sredini nalazi putno računalo s TFT 7-inčnim ekranom u boji. Na sredini nadzorne ploče se nalazi 'lebdeći' 8-inčni zaslon multimedijskog sustava koji pruža jednostavan pristup uslugama NissanConnect. Nissan je zaključio da kupci koji biraju Juke očekuju da se njihov automobil uklopi u njihov povezani život. Zato je druga generacija opremljena najnaprednijim multimedijskim sustavom koji je ikad ugrađen u neki Nissan.

Najnovija inačica multimedijskog sustava NissanConnect omogućuje vlasnicima da se služe uslugama Apple CarPlay® ili Android Auto za prikazivanje omiljenih aplikacija s pametnog telefona na spomenutom integriranom 8-inčnom dodirnom zaslonu. Aplikacijom NissanConnect Services vlasnici Jukea sada mogu provjeriti je li njihovo vozilo zaključano te ga otključati ili zaključati izravno putem svojeg pametnog telefona. Uz to moguće je putem aplikacije aktivirati trubu ili svjetla. Kako bi bili još sigurniji, vozači prije putovanja mogu provjeriti i tlak u gumama i razinu ulja.

Ako se ne služe navigacijskim sustavom s pametnog telefona, vlasnici mogu pristupiti uslugama TomTom Maps i Live Traffic. Novi Juke kompatibilan je s uslugom Google Assistant te omogućuje širok raspon naredbi, uključujući slanje odredišta navigacijskom sustavu automobila glasovnom naredbom pametnom telefonu (ovisno o zemlji).

Kod našeg hibridnog testnog modela, desni od dva brojčanika pokazuje brzinu, a lijevi je mjerač snage, s kazaljkom koja se kreće između 'punjenja', kada se regeneracija energije odvija, preko 'eco' kada je pogon električni i 'snaga' kada se spoje motor s unutarnjim izgaranjem i elektromotor. Unutar donjeg dijela lijevog kotačića nalazi se mjerač koji pokazuje stanje napunjenosti baterije.

Vizualni prikaz toka snage može se prikazati na 7-inčnom kombiniranom zaslonu između dva kotačića, prikazujući sve različite tokove energije u jednostavnoj i jasnoj animaciji, maksimizirajući vozaču razumijevanje rada sustava.

Tipka za e-Pedalu smještena je na središnjoj konzoli, iza tipke električne parkirne kočnice, dok je tipka za aktiviranje 100 postotnog EV načina rada između dva središnja otvora za zrak. Kada su e-Pedal i EV način aktivirani, vizualni podsjetnici pojavljuju se na dnu zaslona kombiniranog instrumenta.

ProPILOT tehnologija

Nissan Juke je opremljen brojnim naprednim tehnologijama za pomoć u vožnji i mogućnostima multimedijskog sustava stvorenima da svako putovanje učine sigurnijim, jednostavnijim i ugodnijim. Nissan Juke već od razine Visia uključuje sigurnosne sustave, poput: Sustava hitnog poziva, Tempomata i limitatora brzine, Automatskog kočenja u hitnom slučaju s prepoznavanjem pješaka i biciklista, Inteligentnog upozorenja na izlazak iz voznog traka, Automatskog upravljanja dugim svjetlima, Prepoznavanja prometnih znakova povezano sa tempomatom, Automatsko uključivanje svih pokazivača smjera kod naglog kočenja, Sigurnosne prednje i bočne zračne jastuke, Sigurnosne zračne zavjese, Active Trace Control - Aktivni nadzor putanje, Active Ride Control - Aktivni nadzor udobnosti, Pomoć na uzbrdici (Hill Start Assist), Upozorenje za nezakopčani pojas sprijeda i straga.

Kod razine opreme Tekna serijska oprema i Nissanov sustav ProPILOT. Tu je i panoramski 360 Around View Monitor sustav kamera za parkiranje, koji omogućuje pregled okoline automobila od 360° te nudi mogućnost povećanog prikaza prednjeg, stražnjeg i bočnog dijela vozila kako biste samopouzdano i sigurno parkirali.

Stoga, ako možete birati svakako odaberite TEKNA serijsku opremu, koja vam kompletira sve ono što novi Juke čini jednim od najsigurnijih automobila prema tetiranjima EuroNCAP-a, pri čemu su posebno istaknuti njegova izdržljivost i tehnologije za izbjegavanje sudara.

Nissanova inteligentna mobilnost (Nissan Intelligent Mobility) zasigurno je jedna od najsuvremenijih vizija u automobilskom svijetu: temelji se na redefiniranju načina vožnje, pogona i integriranja u društvo. ProPILOT je prvi put predstavljen još u električnom LEAF-u i počiva na tri stupa (Inteligentna vožnja, Inteligentna snaga i Inteligentna integracija), a u Jukeu dolazi do  maksimalnog izražaja kad je riječ o modelima automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem

Riječ je naprednim sustavima koji vam pomažu onda kada je to najpotrebnije. Nissanov poluautonomni sustav ProPilot je napredna tehnologija pomoći u vožnji, ali ne može spriječiti sudar. ProPILOT uključuje: Lane Keep Assist - zadržavanje vozila u voznom traku, Intelligent Cruise Control – adaptivni, odnosno prilagodljivi tempomat, Traffic Jam Pilot - automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi (samo uz DCT mjenjač), Blind Spot Intervention - sustav za nadzor i intervenciju za vozila u mrtvom kutu, Rear Cross-Traffic Alert - upozorenje na nadolazeći promet straga, Driver Alertness - sustav prepoznavanja umora vozača.

ProPILOT je namijenjen samo za vožnju autocestom (odvojenom barijerama) uz stalnu pozornost i sudjelovanje vozača. Vozačeva je odgovornost da ostane pozoran, vozi sigurno i bude spreman preuzeti nadzor nad vozilom u bilo kojem trenutku. Nakon uključivanja ProPILOT sustava plavom tipkom na kolu volana i kada se prepoznaju oznake traka, ikone upravljača ProPILOT i crta traka na crtici prelaze iz sive u zelenu, a lagana pomoć pri upravljanju će pomoći vozaču da ostane blizu središta trake. Vozač se u bilo kojem trenutku može isključiti ili jednostavno poništiti sustav, a ako sustav ne prepozna ruku na upravljaču, ProPILOT će se oglasiti nizom vizualnih i zvučnih upozorenja. Ako vozač i dalje ne stavi ruku na volan, sustav će impulsno pritisnuti kočnicu kako bi privukao vozačevu pažnju. Konačno, ako se oba ova upozorenja zanemare, sustav će lagano pritisnuti kočnicu, usporiti unutar svoje trake, aktivirati svjetla upozorenja i potpuno se zaustaviti.

Hibridni pogonski sustav 1.6 143 HYBRID
Juke Hybrid ima novi multimodalni hibridni pogonski sklop, za razliku od poboljšanja tradicionalnih motora s unutarnjim izgaranjem s električnim mogućnostima, zauzvrat pružajući ključne prednosti korisnicima: 100-postotno pokretanje samo na struju – svaki put; ugodnu vožnju u svim okolnostima; izvrsnu učinkovitost goriva zahvaljujući pametnom multimodalnom mjenjaču, učinkovitom regenerativnom kočenju i bateriji visokih performansi.

Novi hibridni pogonski sklop u potpunosti koristi inženjerske snage koje se nalaze unutar Saveza Renault-Nissan-Mitsubishi. Hibridni pogonski sklop Jukea sastoji se od nove generacije, najsuvremenijeg Nissanovog 1,6-litrenog četverocilindričnog benzinskog turbo motora posebno razvijenog za rad u primjeni hibridnog pogonskog sklopa. Ovaj je motor snage 69 kW (94 KS) i 148 Nm okretnog momenta, pri 3600 okr./min., s pogonom na prednja dva kotača.

Što se električne strane tiče, Nissan je isporučio glavni elektromotor koji proizvodi 36 kW (49 KS) i 205 Nm okretnog momenta pri 200-1677 okr./min., dok je Renault osigurao visokonaponski starter/generator od 15 kW (20,4 KS), inverter i litij-ionsku bateriju hlađenu vodom kapaciteta 1,2 kWh (ukupan napon baterije (V) 249 (+/- 5)), kao i vrlo inovativan mjenjač.

Ukupan rezultat je pogonski sklop koji pruža 25 posto više snage od standardnog benzinskog motora 1.0 DIG-T 117, uz smanjenje potrošnje goriva do 40 posto u gradskom ciklusu i do 20 posto u kombiniranim uvjetima. Tako naš testni hibridni Juke emitira CO2 u mješovitoj vožnji 114-116 (g/km), dok mu je potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 5,0 - 5,2 (l/100 km), sve prema WLTP-u.

Pametan automatski mjenjač
Srce ovog samopunjivog hibridnog sustava Juke Hybrid je napredni multimodalni mjenjač s niskim trenjem koji omogućuje optimalno korištenje pogonske snage, bilo električnog, benzinskog motora ili oboje.

Kako bi se smanjilo trenje, ovaj mjenjač koristi dog-clutch spojku (o kojoj smo podosta pisali kod Renault E-TECH tehnologiji) umjesto konvencionalnih prstenova sinkronizatora za promjenu 4 'ICE' (internal combustion engine ili motor s unutarnjim izgaranjem) i 2 'EV' stupnja prijenosa. Dodatno, kako bi se smanjilo trenje, ovaj mjenjač ne koristi spojku. Sva pokretanja vozila su potpuno električna, a 2 EV motora se koriste u kombinaciji za sinkronizaciju stupnjeva prijenosa, dajući glatko, povezano i osjetljivo ubrzanje.

Što se performansi tiče Juke Hybrid ima ubrzanje od 0 do 100 km/h od 10,1 s, uz krajnju brzinu od 166 km/h.

Mjenjač je kontroliran naprednim algoritmom, upravljanjem točkama mjenjača, regeneracijom baterije, kao i naprednom serijsko-paralelnom arhitekturom. Pogonski sklop može se kretati kroz različite moguće vrste hibridizacije (serijska, paralelna, serijsko-paralelna) prema zahtjevima za ubrzanjem i snagom neprimjetno i bez ikakvog unosa vozača. Kao rezultat toga, vozač će uživati u brzom odzivu bez problema, kao i učinkovitim niskim emisijama – najbolje od oba svijeta.

Iskustvo vožnje poput EV-a
Inteligentni pogonski sustav modela Juke Hybrida upravlja pogonskim sklopom prema mnogim parametrima, s ciljem optimizacije vremena koje Juke provodi u EV načinu. Tijekom testiranja, Nissanovi inženjeri postigli su do 80 posto gradske vožnje u čistom EV načinu, s kratkim hibridnim fazama za ponovno punjenje baterije prije povratka u EV način rada. Juke Hybrid ne samo da se pokreće u potpuno električnom načinu rada, već može postići brzinu do 55 km/h u čistom EV načinu vožnje, kako bi vozači uživali u snažnom, konstantnom i trajnom iskustvu EV vožnje.

Sustav će automatski maksimizirati korištenje EV, ali Juke Hybrid također dobiva namjenski prekidač za EV način rada koji se može koristiti kao značajka kada vozač ne želi da motor radi, kao što su stambeni prostori, oko naseljenih područja kao što su škole, parkirališta , u vožnji i u prometnim gužvama. Iako stanje napunjenosti baterije dopušta, to će prisiliti Juke Hybrid da radi kao vozilo samo na električni pogon.

Inače, naš testni model ima i D-mode funkciju, koja omogućuje vozaču da jednostavno bira neki od tri načina rada – Standard, Eco i Sport – kako bi prilagodili odzivnost motora ovisno o vrsti ceste ili raspoloženju vozača. U modu Sport Juke postaje 'jumpy', ali ne u nekom negativnom smislu već agilniji i odzivniji. Prekidač D-Mode funkcije se nalazi na središnjoj konzoli iza ručice mjenjača.

Regenerativno kočenje
Prilikom usporavanja, elektromotor će djelovati kao generator i hvatati kinetičku energiju, pretvarajući je u električnu energiju koja će se pohraniti u hibridnu pogonsku bateriju.

Napredna funkcija regenerativnog kooperativnog kočenja spaja regenerativno kočenje i tradicionalno kočenje trenjem kako bi se postigao prirodan osjećaj pedale i učinkovit oporavak energije. Vozač neće biti svjestan prilagodbi između dva sustava, osiguravajući da povratna informacija putem papučice kočnice ostane konstantna i intuitivna.

Juke Hybrid također dolazi s biračem načina vožnje, što vozaču omogućuje odabir Eco/Normal/Sport. Ne samo da način vožnje mijenja napor upravljanja, rad kontrole klime i odziv papučice gasa, u slučaju novog hibridnog pogonskog sklopa, on također mijenja ponašanje regenerativnog kočenja i stanje napunjenosti baterije. U sportskom načinu rada, na primjer, regeneracija pri kočenju postavljena je na visoku razinu kako bi se maksimizirala električna snaga za učinkovito ubrzanje.

e-Pedal za besprijekornu gradsku vožnju
Kao i kod LEAF-a čistog EV vozila, Juke Hybrid će biti opremljen Nissanovim e-Pedal sustavom, koji, kada se aktivira, omogućuje kontrolu napretka automobila pomoću papučice gasa. Kada se noga podigne s papučice gasa, primjenjuje se umjereno kočenje (do 0,15 g) i usporit će Juke do brzine puzanja (~5 km/h). Dodatno nožno kočenje ponekad može biti potrebno za usporavanje, a potrebno je i za postizanje potpunog zaustavljanja (funkcija automatskog zadržavanja može se odabrati radi praktičnosti). Korištenje e-Pedale brzo postaje intuitivno, a učinak je smanjenje radnog opterećenja vozača tijekom gradske vožnje i na taj način pruža glatku i opuštajuću vožnju, dok maksimizira mogućnosti hibridne regeneracije baterije, dodatno poboljšavajući EV iskustvo.

Što se ovjesa tiče, naš testni hibrdni model ima prednji ovjes MacPherson, a straga ovjes s torzijskom gredom.

Što se cijena tiče, Juke kreće s benzinskim modelom 1.0 DIG-T 117 (114) Visia sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem, 165.145 kn (21.918 eura). Najskuplji je model 1.0 DIG-T DCT 117 Tekna sa DCT mjenjačem 215.916 kn (28.657 eura). Hibridna verzija kreće s modelom 1.6 143 HIBRID N-Connecta s automatskim hibridnim Multi-mode mjenjačem od 219.866 kn (29.181 eura).

Naš testni model Nissan JukeTekna 1.6 143 HIBRID s automatskim hibridnim Multi-mode mjenjačem, s opcijom dvobojne karoserije, Bose Personal Plus, grijanjem prednjih sjedala, vjetrobranskog stakla i podešavanjem suvozačevog sjedala stoji 253.001 kn (33.579 eura).

Support Ukraine