Jer, uobičajeno dotjerivanje na sredini životnog vijeka, dakle nakon tri do četiri godine na tržištu, češkom je peterosjedu donijelo golim okom jedva vidljive promjene, koje bi mu međutim trebale biti dovoljne da u pretrpanoj klasi gradskih automobila opstane još iduće tri godine, dok u proljeće 2021. ne stigne nova, četvrta generacija na novoj platformi MQB-A0, na kojoj se - uzgred budi rečeno - već danas kotrljaju sestrinska Seat Ibiza i VW Polo. Težak zadatak, pogotovo što je lani sa 987 komada Fabia držala tek četvrto mjesto po prodaji, iza Clija, Corse i Pola.
Nego, jeste li pronašli razlike? Niste? Olakšat ćemo vam, jer i nama je trebalo vremena, a automobil smo vidjeli uživo. Novi ćete model najlakše prepoznati po masci hladnjaka koja sad ulazi u centimetar-dva uža prednja svjetla (po želji i s diodnim, a ne više ksenonskim kratkim i dugim svjetlima), a tek zatim i po prednjem, odnosno stražnjem odbojniku oštrijih linija ili broj većim aluminijskim naplacima od 18 cola (dosad najviše 17). I to je manje-više sve. Isto vrijedi i za unutrašnjost. Podaci o prosječnoj potrošnji i prevaljenim kilometrima sad se prikazuju na par milimetara većem matričnom zaslonu između okretomjera i brzinomjera, za spuštanje i podizanje prozora više nije potrebno čitavo vrijeme držati prekidač pritisnutim, iznad središnjeg otvora za ventilaciju straga sad vire dva priključka za punjenje mobilnog telefona, pretinac ispred ručice mjenjača sada je osvijetljen, obloga krova može biti i crna, a u jednom od prostranijih prtljažnika u klasi sad je na podu tepih s dva lica – s jedne strane od tkanine, s druge strane gumeni da se lako pere. I to je to.
Novosti ima, ili preciznije rečeno nema, u ponudi motora. Izbačen je, naime, jedini dizelaš 1.4 TDI. Nedostajat će, međutim, tek rijetkima. I dosad se 88 posto domaćih kupaca odlučivalo za benzince, a slično je i u ostatku EU. U ponudi su tri poznata 1,0-litrena trocilindraša sa 75, 95 i 110 KS, sva tri opremljena filtrom čestica da bi ispunila normu Euro 6d-Temp, a do kraja godine pridružit će im se i poznati, ali sad znatno čišći 1.0 sa 60 KS. Najviše je novosti u sustavima pomoći vozaču. Uz već spomenuta diodna glavna svjetla, uz doplatu dolaze i radarski tempomat, automatsko kočenje u gradu, detektor umora i nadzor mrtvog kuta, kao i upozorenje na opasnost od naleta kad u rikverc izlazite s nepreglednog parkirališta ili dvorišta na glavnu cestu. Manje-više, dakle, sve što je u gradskoj klasi trenutno dostupno.
I šećer na kraju. Dotjerana Fabia, na našem tržištu dostupna uz tri paketa opreme (Simply, Edition i Monte Carlo), i dalje je najpovoljniji gradski automobil na tržištu – osnovna 1.0 Simply sa 75 KS i klimom stoji povoljnu 83.971 kunu. Jeftiniji je samo Citroen C3 1.2 Live (83.723 kn). Bez klime. Najskuplja je, pak, Fabia 1.0 TSI Monte Carlo sa 110 KS i mjenjačem s dvjema spojkama (DSG), panoramskim krovom i aluminijskim naplacima od 16 cola za 123.554 kune.
Ukratko
U ponudi će kao i dosad biti tri 1,0-litrena benzinca s tri cilindra i 75, 95, odnosno 110 KS. Kasnije stiže i osnovni 1.0 sa 60 KS. Dizelaša više nema
Novi odbojnik s mačjim svjetlima i, uz doplatu, diodama umjesto žaruljica u stražnjim svjetlima. Baš kao izvana, gdje su (ne sasvim) novi tek odbojnici, svjetla i maska hladnjaka, i u unutrašnjosti su novotarije malobrojne
I u Fabiji je sad moguće naručiti radarski tempomat, nadzor mrtvog kuta, sustav protiv nenamjernog izlaska iz prometne trake... Nosač tableta jedna je od novosti iz bogatog asortimana "Simply Clever". Novi su i instrumenti s većim zaslonom...
Povezane vijesti