Peugeot Rifter - Lijepo vozi i prevozi, a otmjeniji je i opremljeniji nego ikad

20 kolovoza 2018 - JutarnjiList

Peugeot Rifter - Lijepo vozi i prevozi, a otmjeniji je i opremljeniji nego ikad

Još do jučer jeftini i siromašno opremljeni dostavnjak, danas je otmjenim izgledom i opremom, bliži novom 3008 nego prethodniku Partneru iz 2008. I dalje može prevesti gomilu tereta – 775 do čak 4000 litara

Partner je u svojoj trećoj generaciji postao Rifter. I više ne želi biti jeftino dostavno vozilo kao daleki predak iz 1996. koji se kotrljao na prilagođenoj platformi Citroena ZX, odnosno Peugeota 306 Break. Sad bi radije bio SUV. Barem ako je suditi po prednjem dijelu. Otmjena četvrtasta maska hladnjaka, diodna svjetla, gotovo položeni poklopac motora i kratki prevjes više podsjećaju na 3008 nego na prethodni Partner iz 2008. S boka, međutim, unatoč crnim plastičnim zaštitama blatobrana i pragova, sjajno lakiranim retrovizorima i aluminijskim naplacima od 17 cola ne uspijeva sakriti svoje dostavno porijeklo, kao ni srodstvo s braćom blizancima iz PSA grupacije – Citroen Berlingom i Opel Combom, s kojima dijeli iste proizvodne trake u pogonima u Vigu (Španjolska) i Mangualdeu (Portugal), gdje se proizvodi kao 4,40 metara dug peterosjed ili 35 centimetara dulji sedmerosjed. Valja mu, međutim, priznati da izgleda atraktivnije od Berlinga i Comba.

Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja više nema dodirnih točaka sa starim Partnerom. Umjesto jeftinog plastičnog upravljača vozač sad u rukama drži minijaturni kožom presvučeni upravljač s prekidačima za tempomat i ručicama za izmjenu stupnjeva prijenosa (kod automatika), podatke o brzini, okretajima i potrošnji sad čita s instrumentne ploče s minijaturnim zaslonom (u najskupljem paketu opreme čak i s head-upa!), put do odredišta pronalazi uz pomoć na dodir osjetljivog zaslona dijagonale 20 centimetara... A materijali su ugodni na dodir i ne izgledaju jeftino, dok završna obrada ne ostavlja mjesta prigovorima. Štednja? Ne u Rifteru. To više nije dostavno vozilo.

Bez brige, nije baš nimalo izgubio na prijevozničkim kvalitetama. Iza sjedala u drugom redu čak i u standardnom, kratkom izdanju stane lijepih 775 litara, u produljenom s preklopljenih svih šest sjedala – suvozačevim, sva tri u drugom i dva u trećem redu koja se mogu i klizati, pa i izvaditi – proguta zadivljujućih 4000 litara. Tko često prevozi gomilu stvari dogodine će se moći odlučiti za tzv. Magic Flat. Suvozačevo i sjedala u drugom redu mogu se, naime, preklopiti i sakriti u pod. Uz prtljažnik, vozaču i putnicima na raspolaganju je još gomila sasvim upotrebljivih otvorenih i zatvorenih pretinaca, odlagališta i polica – ukupno čak 186 litara.

U ponudi će od početka prodaje u rujnu biti za svakodnevne obaveze po gradu i obiteljske izlete vikendom sasvim dovoljni 1,2-litreni trocilindarski turbobenzinac sa 110 i 130 KS, kao i za prijevoz teže prtljage i dulje vožnje izvan grada odlični 1,5-litreni turbodizelaš sa 75, 100 i 130 KS. Pritom ne treba strepiti, jer se Rifter kotrlja na pojednostavljenom izdanju nove platforme EMP2 (Peugeot 3008 i 508, ali i Citroen C4 Picasso, pa i novi Opel Grandland X). Osjetno je udobniji nego prije, manje se naginje u oštrim zavojima unatoč visokoj karoseriji (180 centimetara), a odlično se snalazi u gradu (krug okretanja 10,9 metara). Pristojna odignutost od tla omogućuje bezbrižan silazak s ceste, a tko to često čini, može odabrati naprednu kontrolu proklizavanja (AGC), zajedno s Michelinovim gumama Latitude Tour i pomoći pri silasku (HADC).

UKRATKO

Jedino još straga novi Rifter podsjeća na prethodnika Partnera iz 2008., uključujući i zasebno otvorivo stražnje staklo. Uspravna maska hladnjaka s kromiranim lavom, diodna svjetla i gotovo sasvim položen poklopac motora - sve do prednjeg krovnog nosača Rifter izgleda kao 3008 ili novi 508. Straga je gotovo istovjetan bratskom Citroen Berlingu i Opel Combu

Benzince i dizelaše sa 130 KS moguće je dobiti i s automatskim mjenjačem. Prtljažnik i dalje prihvati između 775 u kraćem i 4000 litara s preklopljenim sjedalima u produljenom izdanju (+ 35 cm). Svako od triju sjedala u drugom redu može prihvatiti dječju sjedalicu

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume