Partner je u svojoj trećoj generaciji postao Rifter. I više ne želi biti jeftino dostavno vozilo kao daleki predak iz 1996. koji se kotrljao na prilagođenoj platformi Citroena ZX, odnosno Peugeota 306 Break. Sad bi radije bio SUV. Barem ako je suditi po prednjem dijelu. Otmjena četvrtasta maska hladnjaka, diodna svjetla, gotovo položeni poklopac motora i kratki prevjes više podsjećaju na 3008 nego na prethodni Partner iz 2008. S boka, međutim, unatoč crnim plastičnim zaštitama blatobrana i pragova, sjajno lakiranim retrovizorima i aluminijskim naplacima od 17 cola ne uspijeva sakriti svoje dostavno porijeklo, kao ni srodstvo s braćom blizancima iz PSA grupacije – Citroen Berlingom i Opel Combom, s kojima dijeli iste proizvodne trake u pogonima u Vigu (Španjolska) i Mangualdeu (Portugal), gdje se proizvodi kao 4,40 metara dug peterosjed ili 35 centimetara dulji sedmerosjed. Valja mu, međutim, priznati da izgleda atraktivnije od Berlinga i Comba.
Isto vrijedi i za unutrašnjost, koja više nema dodirnih točaka sa starim Partnerom. Umjesto jeftinog plastičnog upravljača vozač sad u rukama drži minijaturni kožom presvučeni upravljač s prekidačima za tempomat i ručicama za izmjenu stupnjeva prijenosa (kod automatika), podatke o brzini, okretajima i potrošnji sad čita s instrumentne ploče s minijaturnim zaslonom (u najskupljem paketu opreme čak i s head-upa!), put do odredišta pronalazi uz pomoć na dodir osjetljivog zaslona dijagonale 20 centimetara... A materijali su ugodni na dodir i ne izgledaju jeftino, dok završna obrada ne ostavlja mjesta prigovorima. Štednja? Ne u Rifteru. To više nije dostavno vozilo.
Bez brige, nije baš nimalo izgubio na prijevozničkim kvalitetama. Iza sjedala u drugom redu čak i u standardnom, kratkom izdanju stane lijepih 775 litara, u produljenom s preklopljenih svih šest sjedala – suvozačevim, sva tri u drugom i dva u trećem redu koja se mogu i klizati, pa i izvaditi – proguta zadivljujućih 4000 litara. Tko često prevozi gomilu stvari dogodine će se moći odlučiti za tzv. Magic Flat. Suvozačevo i sjedala u drugom redu mogu se, naime, preklopiti i sakriti u pod. Uz prtljažnik, vozaču i putnicima na raspolaganju je još gomila sasvim upotrebljivih otvorenih i zatvorenih pretinaca, odlagališta i polica – ukupno čak 186 litara.
U ponudi će od početka prodaje u rujnu biti za svakodnevne obaveze po gradu i obiteljske izlete vikendom sasvim dovoljni 1,2-litreni trocilindarski turbobenzinac sa 110 i 130 KS, kao i za prijevoz teže prtljage i dulje vožnje izvan grada odlični 1,5-litreni turbodizelaš sa 75, 100 i 130 KS. Pritom ne treba strepiti, jer se Rifter kotrlja na pojednostavljenom izdanju nove platforme EMP2 (Peugeot 3008 i 508, ali i Citroen C4 Picasso, pa i novi Opel Grandland X). Osjetno je udobniji nego prije, manje se naginje u oštrim zavojima unatoč visokoj karoseriji (180 centimetara), a odlično se snalazi u gradu (krug okretanja 10,9 metara). Pristojna odignutost od tla omogućuje bezbrižan silazak s ceste, a tko to često čini, može odabrati naprednu kontrolu proklizavanja (AGC), zajedno s Michelinovim gumama Latitude Tour i pomoći pri silasku (HADC).
UKRATKO
Jedino još straga novi Rifter podsjeća na prethodnika Partnera iz 2008., uključujući i zasebno otvorivo stražnje staklo. Uspravna maska hladnjaka s kromiranim lavom, diodna svjetla i gotovo sasvim položen poklopac motora - sve do prednjeg krovnog nosača Rifter izgleda kao 3008 ili novi 508. Straga je gotovo istovjetan bratskom Citroen Berlingu i Opel Combu
Benzince i dizelaše sa 130 KS moguće je dobiti i s automatskim mjenjačem. Prtljažnik i dalje prihvati između 775 u kraćem i 4000 litara s preklopljenim sjedalima u produljenom izdanju (+ 35 cm). Svako od triju sjedala u drugom redu može prihvatiti dječju sjedalicu