Zaboravite zlatne naplatke i upadljive spojlere, sjedala s integriranim naslonima i potmulo brundanje turbomotora, Impreza pete generacije (četvrta je zaobišla Europu) na naše ceste dolazi s potpuno drukčijim karakterom. Nisu se Japanci odrekli bokser motora ni simetričnog integralnog pogona, ali umjesto performansi i sportskog ugođaja glavna tema je sigurnost, pasivna i aktivna, primarna i preventivna utemeljena na novoj platformi, 70 posto otpornijoj na torzijska naprezanja, a koliko su bili temeljiti, svjedoči i 199,7 bodova od mogućih 208 na crash testu japanskog NCAP-a. Zasluga je to i zanimljive stereoskopske kamere koja omogućava rad prilagodljivog tempomata, sustava automatskog kočenja i zadržavanja traka kretanja s automatskim korekcijama upravljača. Za europsko tržište predviđen je samo jedan motor, klasični atmosferski bokser obujma 1600 ccm koji razvija 114 konja i 150 Nm okretnog momenta. Temeljito redizajniran u odnosu na prethodnika, lakši je čak 14 kg, a automatski CVT Lineartronic mjenjač kojim se snaga prenosi na sva četiri kotača lakši je 7,8 kg.
Prvi dojam za upravljačem Impreze u vožnji uvijek zakrčenim ulicama Milana je pozitivan. Subaruov Lineartronic idealan je za probijanje kroz gužve, ali zahtijeva prilagodbu. Japanci se nisu zamarali slaganjem virtualnih stupnjeva. Na upravljaču nama poluga, a ni ručica na središnjem tunelu ne nudi izbor stupnjeva i mjenjačem se doslovno upravlja papučicom gasa. Uz odmjeren pritisak motor ustaljeno podiže okretaje i ubrzava, dok svaki odlučniji pritisak izaziva snažniju reakciju, no ne treba očekivati uzbuđenja ni čuda jer 150 Nm momenta doista nije puno. Zauzvrat motor je uglađen, elastičan i prilično tih i na višim okretajima.
Subaru se odrekao performansi, ali ne i vrhunskog ovjesa, upravljača i kočnica. Prednji ovjes je osnažen, a stražnji obogaćen inovacijom (stabilizatori spojeni direktno na karoseriju) koja jamči još bolji kontakt s podlogom. Pronašli su i načina da omekšaju papučicu kočnice, ali istodobno zadrže maksimalnu učinkovitost. Sve to izaziva želju za ponekom jurnjavom kroz zavoje, ali CVT mjenjač koji uvijek kasni vrlo uspješno zatire takve ideje. Kao da se radi o nekom hibridnom ili električnom automobilu, Impreza vas natjera na ujednačenu vožnju, u ritam koji ostavlja vremena za osvrtanje na unutrašnjost u kojoj se vidi napredak u kvaliteti materijala. Najbogatiji paket opreme, Style Navi (u ponudi su bazni Pure i srednji Style), nudi mekane obloge s kontrastnim šavovima te sjedala u kombinaciji kože i tkanine. Na stražnjoj klupi ima prostora kao u velikim limuzinama, pri čemu nije žrtvovan prtljažnik. Neznatno veći od prethodnika (+5 l), s ukupno 385 l u osnovnoj postavci, na razini je klase. Prodaja na hrvatskom tržištu već je počela, a osnovni model s paketom Pure stoji 162.054 kn, dok za najopremljeniji Style Navi treba izdvojiti 220.207 kuna.
Ukratko
Nekadašnja reli ikona postala je uglađeni obiteljski hatchback koji vrline integralnog pogona, niskog težišta i krutosti karoserije koristi za povećanje sigurnosti i udobnosti. S međuosovinskim razmakom od 267 cm, koji od konkurencije nadmašuje samo Honda Civic (269), na stražnjoj klupi osigurana je zavidna količina prostora
Instrumenti iza upravljača ne donose iznenađenja. Uz klasične analogne pokazivače, dodatne informacije donosi središnje postavljen displej. S obujmom od 385 l prtljažnik je na razini VW Golfa i Ford Focusa, a uz pravilnu formu funkcionalnosti pridonose i kuke za osiguranje tereta
Uz inovativni EyeSight Impreza je opremljena i multimedijalnim sustavom kompatibilnim s Apple i Android telefonima. Ovjes, kočnice i upravljač ponovno su na zavidnoj razini, ali slabašan motor (115 KS pri 6200 okretaja) i CVT mjenjač gase svaku želju za jurnjavom. Atmosferski 1.6 bokser (115 KS) zasad je jedina opcija, a u kasnijoj fazi očekuje se veći i snažniji 2.0 sa 155 KS
Povezane vijesti