Kažemo napokon, jer ova najnovija generacija u svjetskim razmjerima nije posve nova, ali se dosad nije prodavala na europskom tržištu
Subaru Outback konačno se vratio u Europu, a ta činjenica najviše je razveselila sve one koji uživaju u tome da svoje obiteljsko okruženje presele u prirodu ili barem na siguran način uživaju u dužim putovanjima okruženi sebi dragim ljudima. I potom povezu sa sobom količinu prtljage koja može stati u veliki karavan. Naravno, sve to pod uvjetom da usput vole stalni pogon na sva četiri kotača... i naravno – Subaru.
Da, zanimljiv uvod u šestu generaciju jednog od modela, koji je od svoje premijere 1995. godine pod tim nazivom na globalnoj razini zapravo prilično samozatajno prokrčio svoj put kroz šaroliku automobilsku ponudu na mnogim tržištima svijeta. Još bismo mogli dodati jednu malenu, ali zaprepašćujuću činjenicu da je Subaru Outback 2.5i 4DVENTURE, koji smo imali protekli tjedan na testu, 36. model ovog poštovanog japanskog proizvođača koji je testirao autor ovih redaka u proteklih dvadesetak godina.
Subaru je dio japanske multinacionalne korporacije i konglomerata Subaru Corporationa, od 1953. do 2017. poznatijeg kao Fuji Heavy Industries, koji se primarno bavi proizvodnjom kopnenog i zrakoplovnog prijevoza. Ovaj prvi dio odnosi se na njihove automobile, a zrakoplovni odjel tvrtke služi kao dobavljač obrane japanske vlade, proizvodeći helikoptere i zrakoplove Boeing i Lockheed Martin pod licencom. Isti je odjel globalni razvojni i proizvodni partner objema tvrtkama. I treba još reći da je proizvodnja Subarua prošle, prilično složene godine 2020., dosegnula tek 884.874 primjerka na globalnoj razini.
Ipak, koliko se radi o cijenjenom proizvođaču, najbolje govori podatak da jedna Toyota ima 20-postotni udjel u Subaruu i da zajedno razvijaju mnoge projekte poput potpuno novog električnog SUV-a Subaru Solterra – Toyota bZ4X Concept.
Kao što smo u veljači ove godine pisali, Subaru je napokon u Europi predstavio šestu generaciju svog modela Outback, crossover/SUV-a prepoznatljivog karavanskog oblika karoserije. Kažemo napokon, jer ova najnovija generacija i nije u svjetskim razmjerima posve nova, ali se dosad nije prodavala na europskom tržištu. Ono što je zanimljivo, novi je Outback dostupan na tržištima izvan Sjeverne Amerike tek od ove godine, uključujući čak i Japan. Sam model Outback prve generacije je do danas u proteklih četvrt stoljeća, kad je riječ o njegovom obliku karoserije, evoluirao iz karavana u crossover/SUV, što se savršeno poklapa s evolucijom ukusa međunarodnih kupaca.
Novi Outback šeste generacije premijeru je imao još prije gotovo dvije godine na autosalonu u New Yorku 17. travnja 2019., a njegova proizvodnja počela je krajem srpnja iste godine. Ovaj redizajnirani Outback zadržao je isti stil karoserije, ali je doživio i nekoliko izmjena, kao što su nova stražnja svjetla (slična onima na Foresteru) i moderni interijer.
Subaruovi tehničari, dizajneri i marketinški stručnjaci radili su na stvaranju vozila koje bi moglo odgovarati kupcima u njihovom svakodnevnom životu i koje bi moglo biti u skladu s njihovim životnim stilom. Izvrsna dinamičnost zajamčena je sada već legendarnim stalnim pogonom na sva četiri kotača Subaru Symmetrical AWD i boxer motorom, prostorom i udobnošću putnika u vozilu te vanjskim izgledom koji dobro predstavlja ove funkcije.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Novi Outback, riječima Subarua, je 'kontejner' u kojem se estetika neraskidivo kombinira sa 'supstancom' najnaprednijih tehnologija, koja može jamčiti najviše standarde u pogledu upravljanja i aktivne, pasivne i preventivne sigurnosti. Novi Outback sada se prebacio na Subaruovu globalnu platformu (SGP), koja je kruća i nudi zajedničku osnovu, što omogućuje upotrebu alternativnih pogonskih sklopova, poput hibridnih ili potpuno električnih. Novi Outback prešao je na novu platformu SGP, baš kao i svi moderni modeli Subarua poput Impreze, Forestera, Levorga, WRX-a i XV-a.
Nova SGP platforma donosi novom Outbacku značajnije povećanje krutosti šasije: torzijska krutost (+70 posto (Nm²/rad)), prednja/bočna krutost savijanja (+100 posto (kN/stupanj)), krutost u prednjem dijelu ovjesa (+70 posto (N/mm)), krutost stražnjeg podokvira (+100 posto (N/mm)).
Njegova struktura, kojoj su dodani paneli i elementi s ciljem povećanja otpornosti na uvijanje i savijanje, povećava pasivnu sigurnost u slučaju prednjeg, bočnog i stražnjeg sudara, što omogućuje pražnjenje sila stvorenih u slučaju udara.
Prema dimenzijama, Outback mjeri: duljina 4870 mm, širina 1875 mm, visina 1675 mm (1670 mm naš testni model 4DVENTURE), a međuosovinski razmak je 2745 mm. Minimalna visina od podloge mu je 213 mm kad je vozilo neopterećeno, a težina testnog vozila 1646 kg. Treba reći i da je vučni kapacitet novog Outbacka lijepih 2000 kg.
Ono što vam odmah upada u oči njegova je prilično visoka visina od podloge, čime se sugerira da doista s ovim vozilom možete komotno otići i izvan asfaltiranih prometnica. Naravno, notorna je činjenica da većina Subaruovih modela može podnijeti i prilično ozbiljan teren. I to nije samo puka pretpostavka, već mnogo puta dokazana činjenica, pa i Outbacka.
Naš testni model Outback 2.5i 4DVENTURE imao je standardne 18-colne aluminijske tamne metalik naplatke (18×7”J) s ljetnim cestovnim gumama Bridgestone Alenza H/L33 dimenzija 225/60R18. Treba reći da ove gume i nisu najbolji izbor za one koji veći dio vremena provode sa svojim Outbackom u terenskoj vožnji, a isto tako treba reći i da se u nešto bržoj vožnji zavojitim cestama osjeti njihov visoki presjek koji se očituje u bočnim otklonima. Zanimljivo, ove su gume kao tip i prva ugradnja u Toyoti RAV4. Prednji ovjes mu je MacPherson, a straga dvostruka poprečna ramena.
Što se dizajna tiče, gledajući novi Outback sprijeda, odmah je vidljivo da se radi o pravom Subaruovom modelu. Obrnuti oblik C dnevnih svjetala (DRL) i profil koji uokviruje svjetla za maglu, također s istim oblikom, stilski su elementi koji karakteriziraju najnovija vozila japanske marke. Istaknuta maska motora ispunjava prostor između tankih prednjih svjetala. Peraje koje usmjeravaju strujanje zraka unutar motornog prostora obojene su u crno/srebrni kontrast, uz trodimenzionalni izgled. Ispod prednjeg odbojnika nalazimo još jedan otvor, s perajama obojanim u mat crnu boju, naglašen srebrnim okvirom. Njegov donji dio dizajniran je u obliku spojlera koji potvrđuje pažljivo aerodinamično istraživanje ovog novog Subaru Outbacka. Kod razine opreme 4DVENTURE zaštita prednjeg i stražnjeg branika izvedena je u sjajnoj crnoj boji.
Isti dojam stječe se gledajući dizajn stražnjeg dijela novog Outbacka. Stražnja svjetla, također u obliku obrnutog C, uokvirena su crnom bojom kako bi naglasila njihovu svjetlinu prilikom uključivanja. Stop-svjetla, pozicijska svjetla i svjetla koja osvjetljavaju registarsku pločicu koriste LED tehnologiju s evidentnim smanjenjem potrošnje energije. Na bočnim stranama donjeg dijela stražnjeg branika nalazimo stražnje svjetlo za maglu i reflektor. Velika vrata prtljažnika proširena su za 20 mm. Olakšavanje utovara glomaznih predmeta i njegovo motorizirano otvaranje / zatvaranje omogućila su stražnja vrata s električnim napajanjem bez ruku.
Jednom kada se vrata prtljažnika otvore, ako dodirnemo krajnji dio poklopca prtljage, automatski sustav podiže ovaj dio, proširujući slobodan pristup i olakšavajući tako raspored onoga što trebamo utovariti. Platno se vraća u prvobitni položaj kad se vrata prtljažnika pomaknu i zatvore. Pritiskom na gumb za zatvaranje dok se otvara zaustavljamo njegovo kretanje, što je osobito korisno kada je prostor iznad vozila ograničen i ne dopušta njegovo potpuno otvaranje.
Na krovu novog Subaru Outbacka ugrađen je par krovnih nosača, što potvrđuje da je sve u ovom automobilu proučeno kako bi savršeno kombiniralo eleganciju i klasu sa 'sportskošću' i funkcionalnošću. U armaturi našeg testnog modela 4DVENTURE, dizajniranog za sve sportske kupce, povećana je nosivost nosača, dovodeći je do 100 kg u odnosu na 67,5 kg u verzijama STYLE i PREMIUM. Dijelovi obojeni u zelenu boju kod modela 4DVENTURE čine ovaj okov vizualno prepoznatljivim.
Bočnu stranu vozila presijeca rebro koje započinje od tankih prednjih svjetala kako bi se spojilo sa stražnjim svjetlima. Ova linija podsjeća na lučni oblik treking čizme, pojačavajući sliku automobila čvrsto pričvršćenog za tlo. Sve je to pojačano već gore u detalje opisanim gumama od 18 cola i profilima koji štite lukove kotača, pragove te prednje i stražnje odbojnike. Tu je i zeleni logotip Outback. Vitki oblik boka vozila naglašava novi stražnji spojler, duži za 42 mm, koji optimizira protok zraka, smanjujući aerodinamičnu turbulenciju u korist smanjenja buke i potrošnje goriva. Isto tako je proširen rub koji ga okružuje.
Novi Outback nudi na odabir sedam boja: bijela Crystal White Pearl, srebrna Ice Silver Metallic, siva Magnetite Grey Metallic, crna Crystal Black Silica, plava Dark Blue Pearl, zelena Autumn Green Metallic (u našem slučaju) i brončana Brillant Bronze Metallic.
Unutrašnje uređenje
Ulazak u kabinu novog Outbacka znači ulazak u 'putujući salon', u kojem se elegancija i kvaliteta materijala kombiniraju s vrhunskom udobnošću. Sve je detaljno proučeno kako bi se putnicima olakšalo i u potpunosti cijenilo vrijeme provedeno u vozilu, bilo da se radi o kratkim dnevnim, bilo dugim putovanjima.
Vozački instrumenti su tradicionalni s višenamjenskim digitalnim zaslonom smještenim između mjerača broja okretaja i brzinomjera. Infotainment sustav koristi sada moderni 11,6-inčni vertikalni zaslon, a u modelu 4DVENTURE standardan je audiosustav s tehnologijom DAB+ sa šest zvučnika i navigacijom. Prisutne su podrške za Apple CarPlay i Android Auto. Grafika i ikone slične su onima koje se koriste na pametnim telefonima i tabletima, tako da ih je lako razumjeti. Doista, za novi se Outback može reći da koristi prilično veliki i dobro grafički uređen digitalni zaslon, što je odlična stvar ukoliko se sjetimo modela prije nekoliko godina, kada su digitalni zasloni bili novost na tržištu. Ono što vas možda može zasmetati je izostanak fizičke komande za X-MODE za odabir podloge na kojoj se vozite. Ipak, i ovakvo digitalno rješenje na središnjem dodirnom zaslonu je potpuno funkcionalno.
Sjedala su dizajnirana za pružanje udobne potpore i držanje tijela na cestama ili stazama punim zavoja. I vozačko sjedalo i suvozačevo sjedalo do njega mogu se električno postaviti i pamtiti osam položaja. Unutarnje obloge izrađene su od visokokvalitetnih materijala, ali istodobno čvrstih kako bi sačuvali svoj dugotrajan izgled i funkcionalnost. U modelu 4DVENTURE, odnosno razini opreme, materijal koji oblaže sjedala je s vodoodbojnim karakteristikama.
Posebno cijenjena među onima koji žive u hladnoj klimi je funkcija, standardna za sve razine, koja zagrijava upravljač i sjedala, uključujući stražnja, potvrđujući da za novi Outback ne postoje putnici različitih kategorija. Grijanje sjedala može se prilagoditi na tri razine.
Kao što smo već rekli, novi Subaru Outback koristi novu SGP platformu, što je omogućilo pomicanje nekih ožičenja iz kokpita. Iskoristio se tako prostor na raspolaganju stopalima putnika koji se povećao za 34 mm za prednja sjedala i za 33 mm za ona stražnja. Sve u ovom automobilu moderno je, funkcionalno i ide u korak s vremenom. Treba reći i da su u modelu 4DVENTURE standardni vodootporni prednji i stražnji tepisi, kao i kožom presvučeni tradicionalno sportski upravljač sa srebrnim šavovima te papučice u perforiranom aluminiju.
Na suvozačkoj strani središnjeg tunela nalazi se džep za odlaganje pametnog telefona ili tableta dok je dodatnih 12 V smješteno unutar pretinca za rukavice za punjenje ovih uređaja. Slična utičnica, uvijek na 12V, prisutna je u prtljažniku. Dvije USB utičnice dostupne su za one koji sjede na stražnjim sjedalima, smještenim na kraju središnjeg tunela.
Kada putujete noću, udobno bijelo svjetlo osvjetljava i putnički prostor i najčešće korištene komande. Jasno su vidljivi gumb električnih prozora, razne skupine prekidača s desne strane vozača i USB, 12V i ulazne utičnice.
Kako bi se klima u novom Outbacku učinila ugodnijom, napravljena su važna ažuriranja klima-uređaja. Koristi se plin HFO-1234yf, u skladu s najnovijim standardima zaštite okoliša. Dodatak senzora vlage, smještenog u donjem dijelu instrumentne ploče s desne strane vozača, sa senzorom temperature, doprinosi boljoj kontroli kvalitete zraka koji se unosi u putnički prostor.
Sve ove intervencije, s modifikacijom drugih komponenata poput isparivača i kondenzatora, učinile su sustav učinkovitijim, a veća učinkovitost znači smanjenje potrošnje goriva. Putnički prostor utišava se pažljivom upotrebom materijala što apsorbiraju zvuk, velikom aerodinamičnom učinkovitošću usmjerenom na smanjenje turbulencije i motorom koji radi glatko i progresivno uz zvuk koji nije nimalo invazivan.
Subaru 2,5i boxer motor FB25
Novi Subaru Outback koristi četverocilindrični 2,5-litreni benzinski boxer motor s prirodnim usisom, temeljito modificiranim u skladu s novim standardima za mjerenje emisija (WLTP ciklus). Ovaj je cilj postignut izmjenom ili poboljšanjem gotovo 90 posto njegovih komponenata, prije svega sustav ubrizgavanja goriva promijenjen je iz 'neizravnog' u 'izravni'. Ovo poboljšava i isporuku snage i krivulju zakretnog momenta radi blažeg, zaobljenijeg rada sa smanjenim emisijama i potrošnjom.
Njegova radna zapremina je 2498 cm³ uz izravno ubrizgavanje, snaga mu je 169 KS (124 kW) od 5000 do 5800 okr./min., a najveći okretni moment 252 Nm pri 4000 okr./min. Homologiran je prema normama Euro6d-ISC-FCM, a koristi sustav Start & Stop. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 10,2 sekunde, a krajnja brzina 193 km/h. Da, ubrzanje mu nije neka jača strana, ali s ovom kombinacijom motora i CVT mjenjača naš je Outback vrlo ugodan za vožnju, ne i za neku izrazito sportsku vožnju. Subaru navodi podatke o prosječnoj emisiji CO₂ u kombiniranim uvjetima od 193 g/km, a potrošnju goriva u kombiniranim uvjetima od 8,6 l/100 km, sve prema WLTP-u.
Ova vrsta motora, s rasporedom mjenjača, jamči posebno nisko težište, koje ima učinak smanjenja opasnosti od prevrtanja u zavojima i nagiba pri ubrzanju ili kočenju, posebno u usporedbi sa sličnim vozilima, ali s motorima s rednim ili V-motorima. Ta priča, koja se danas veže samo za neke proizvođače automobila, poput npr. Porschea, zapravo je i zaštitni znak ovog japanskog proizvođača automobila, bilo da je riječ o najnovijoj elektrificiranoj verziji e-boxer motora ili do prije koju godinu boxer-dizel motora, koji se nažalost više ne proizvodi.
Ovaj Subaruov tehnički prerogativ pokazao se još važnijim za SUV modele, jer ova kategorija vozila općenito ima višu karoseriju od uobičajene limuzine. Trajni pogon na sve kotače Subaru Symmetrical AWD osigurava najvišu razinu držanja ceste, pokazujući sve svoje mogućnosti kad prianjanje postane nesigurno, poput vlažne kaldrme (tamo gdje se još može pronaći), mokrog asfalta ili zasniježenih ili blatnjavih cesta, a time i u svim onim uvjetima koji se mogu pronaći u svakodnevnoj upotrebi automobila.
Važne promjene uvedene ovom novom verzijom motora FB25 također su dovele do olakšavanja jedinice. Niža težina znači manju masu za ubrzanje ili kočenje, s nespornim prednostima u pogledu performansi i smanjene potrošnje. Veća tišina i povećanje okretnog momenta motora učinili su putovanja ugodnijim i ugodnijim, smanjujući umor vozača i njegovih gostiju.
Uz izmjene motora, prilagodba propisima o emisijama čestica rezultirala je usvajanjem novog filtra za čestice benzina na ispušnom stupcu. Novo upravljanje sustavom hlađenja motora smanjilo je vrijeme potrebno za postizanje optimalne radne temperature, posebno u okruženjima s niskim temperaturama, kako bi se poboljšala udobnost čak i u putničkom prostoru.
Razvijena je specifična verzija CVT Lineartronic TR58 kontinuirano promjenjivog mjenjača kako bi se bolje prilagodio ovoj novoj generaciji Outbacka. Više od 80 posto strukturnih dijelova ovog mjenjača promijenjeno je ili modificirano kako bi se poboljšala vozna sposobnost te smanjile emisije. I prijenosni remen i dvije remenice modificirani su proširenjem prijenosnog omjera, koji prelazi sa 7,0:1 na 8,1:1.
Ubrzanje pri pokretanju s mjesta poboljšalo se dok je broj okretaja pri velikim brzinama također smanjen s relativnim smanjenjem potrošnje i manje buke. Proširenje prijenosnog omjera između dvije remenice također je korišteno za povećanje broja 'virtualnih' stupnjeva prijenosa dostupnih u ručnoj upotrebi, a koji se povećavaju sa sedam na osam.
Posebna pažnja posvećena je njegovom sustavu podmazivanja kako bi se osigurao ispravan tlak ulja unutar garniture u fazama Start & Stop. Rezultat je postignut poboljšanjem učinkovitosti električne pumpe za ulje smanjenjem unutarnjeg trenja i dimenzija. Ovaj mjenjač podržava Subaru Symmetrical AWD, stalni pogon na sve kotače s aktivnim dijeljenjem okretnog momenta.
Da bi bolje prilagodio izvedbu Outbacka različitim scenarijima putovanja, vozač može koristiti sustav SI-DRIVE. Može odabrati između dvije krivulje isporuke snage motora, s obzirom na učinkovitost ili dinamičnost. Prvi je inteligentni način rada (I), koji povećava učinkovitost i smanjuje potrošnju radi nižeg utjecaja na okoliš. Drugi je sportski način rada (S), kod kojeg je ubrzanje brže, što jamči nešto veću zabavu u vožnji i sportske performanse.
Vozač može vrlo jednostavno aktivirati SI-DRIVE jer samo treba pritisnuti tipku na desnom kraku upravljača, a aktiviranje potrebne funkcije istaknuto je na zaslonu postavljenom između tahometra i brzinomjera.
Sigurnosni sustavi novog Outbacka
Kako bi se vozaču novog Subaru Outbacka pomoglo da ograniči opasne mogućnosti, uključen je niz sustava za pomoć koji su sada poznati kao ADAS (napredni sustav pomoći vozaču).
U vezi s ovom temom, Subaruova filozofija proizvodnje uvijek je bila usmjerena na iskorištavanje bogatstva tehnologija usmjerenih na što veće ograničavanje posljedica sudara ili, ako je moguće, na njihovo izbjegavanje.
Pomoćna sredstva za vožnju uključuju ABS (ovdje povezan s EDB-ovim elektroničkim razdjelnikom kočnica): ovaj sustav može modulirati kočnu silu pojedinog kotača, sprječavajući ga da pristane kako u slučaju kočenja na površinama s niskim prianjanjem, tako i na klasični 'Panic Stop', kad se suoče s iznenadnom preprekom. Vozilo ostaje savršeno za vožnju, a zaustavni put je optimiziran.
U kombinaciji s pogonom na sve kotače Subaru Symmetrical AWD na Outbacku postoji aktivno razdvajanje okretnog momenta koje ima zadatak optimalno rasporediti pogonski moment između prednje i stražnje osovine u skladu s držanjem.
Sustav X-MODE doprinosi da Outback na posebno teškim podlogama postane još sigurniji i učinkovitiji jer vozač može birati između dva dodatno ažurirana načina rada. SNOW / DIRT - kroz ECO (elektroničko upravljanje motorom) postignuto je najprikladnije podešavanje okretnog momenta motora kako bi se zajamčilo najbolje prianjanje. Kontrola vuče ostaje aktivna.
Drugi način je D.SNOW / MUD, gdje ECO osigurava isporuku maksimalnog okretnog momenta motora dok se istovremeno deaktivira kontrola vuče. To omogućuje optimalnu razinu klizanja kotača omogućavajući im lakše oslobađanje kada teže tonuti u svježem i dubokom snijegu, blatu ili pijesku. Aktiviranje ovog sustava i njegova postavka odvijaju se više puta stiskajući 'virtualni' gumb smješten u gornjem dijelu velikog središnjeg zaslona.
Za preciznu i dugo procijenjenu tehničku odluku vozač može aktivirati neki sustav koji može upravljati u skladu s različitim situacijama s kojima se susreće u svakodnevnoj vožnji. Naprimjer, prilagodljivi tempomat ili sustav Start & Stop, a ostali su stalno aktivni kako bi mogli automatski i brzo intervenirati kada je to potrebno.
Inovativni i ekskluzivni sustav Subaru EyeSight (standardni na svim priključcima), instaliran na novom Subaru Outbacku, ažuriran je u odnosu na onaj korišten u prethodnoj seriji. Uvedene su nove funkcije koje proširuju područje intervencije. Dvije stereo kamere u boji, smještene u gornjem dijelu vjetrobranskog stakla, imaju povećani kut gledanja te mogu kontinuirano nadzirati veće područje ispred vozila.
Djelovanje kamera integrirano je upotrebom dodatnih senzora smještenih u stražnjem i stražnjem/bočnom dijelu, koji mogu detektirati vozila koja se približavaju s ovih strana i svaku prepreku koja bi mogla biti pogođena prilikom vožnje unatrag. Korištenje kamera u boji omogućuje sustavu da reagira kad se uključe stop-svjetla vozila ispred nas, čak i prije nego što detektira smanjenje udaljenosti koja nas dijeli od njega.
Kako bi se ubrzala eventualna intervencija kočnica, dodan je 'pojačivač' koji povećava pritisak tekućine kočionog sustava kada se aktivira sustav pred sudar.
Podržani od EyeSighta, sljedeći su glavni sustavi aktivni na Subaru Outbacku: funkcija centriranja traka (nova funkcija); kočioni sustav prije sudara; prilagodljivi tempomat; autonomno upravljanje u nuždi (nova funkcija); upozorenje o napuštanju trake; sprječavanje napuštanja trake; pomoć za zadržavanje u traci (nova funkcija); prepoznavanje prometnih znakova / inteligentno ograničenje brzine (nova funkcija); EyeSight Assist Monitor (nova funkcija).
Što se cijena tiče, Subaru Outback 2,5i STYLE kreće od 349.558 kn, naš testni model Outback 2,5i 4DVENTURE od 370.539 kn, a Outback 2,5i PREMIUM od 398.667 kn sa svim davanjima.
Povezane vijesti