Vozili smo Toyotu Prius Plug-in Hybrid 220: Dizajnerski sjajan sportski coupé visoke tehnologije

1 year ago - 16 listopada 2023, tportal
Vozili smo Toyotu Prius Plug-in Hybrid 220: Dizajnerski sjajan sportski coupé visoke tehnologije
S povećanjem od 100 KS (74 kW) ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 KS (164 kW), a novom modelu Prius omogućuje ubrzavanja od 0-100 km/h za samo 6,8 s. Krajnja brzina mu je elektronički ograničena na 177 km/h, a domet samo na struju do 86 km

Toyota je predstavila novu, petu generaciju svog pionira elektrifikacije modela Prius krajem 2022. istovremeno na dva mjesta; u Japanu i na Auto Showu u Los Angelesu. U Europi je ovaj model predstavljen u ljeto ove godine, a mi smo ga nedugo potom imali i na svom jednotjednom testu.

Od trenutka kad je prvi put plasiran na tržište 1997. godine Prius je višestruko nagrađivan za svoju učinkovitost, ali ne uvijek i za performanse. Međutim, peta generacija Toyotine hibridne tehnologija donosi iznenađenje u tom pogledu. Hibridni sustav je sveukupno gledano, pokazati će se, bolji i pruža bolje iskustvo pri vožnji, veću snagu i veću učinkovitost.

I ako smo za prvu generaciju Priusa prije ravno 25 godina mislili da će nam elektrificirana budućnost u viziji Toyote donijeti neuzbudljiva dizajnerska rješenja, barem kad je riječ dizajn samog vozila, sada smo vidjevši uživo najnoviju generaciju mogli odahnuti. Novi Prius je evoluirao iz ružnog pačeta u lijepog i odraslog labuda. Toyota je tako u novi Prius unijela inovacije i dinamičnost dizajna.

Zanimljivo, čak i prije nego što se pojavila na europskim cestama, peta generacija modela Prius već je bila pobjednik i Toyota je za moderni redizajn ikonskog klinastog oblika za ovaj model osvojila prestižnu nagradu za dizajn Red Dot Design Award 2023.

Jedinstven dizajn, karakterističan za Prius već dulje od četvrtine stoljeća, podignut je na novu razinu, s novim linijama nalik na coupé i neočekivanim daškom sportskog duha.

Treba reći i kako je novi Prius Dostupan u Europi samo u plug-in hibridnoj električnoj verziji i ponovno je posve drugačiji od drugih, 'klasičnih' modela. Izvan Europe, novi će Prius koristi najnoviji serijski paralelni hibridni sustav (Series Parallel Hybrid System). Recimo i kako je naš testni model bio točne oznake: Toyota Prius 2.0 PHEV 5D e-CVT Premium.

Ovo je svakako najsnažnije i najučinkovitije PHEV vozilo marke, pa nije neskromno reći kako novi Prius donosi osvježenje i nov poticaj u asortiman Toyota, uključujući obećane modele vozila na električne baterije (BEV) i električna vozila na gorive ćelije (FCEV), kako bi kupci imali na raspolaganju širok asortiman opcija za manje ugljične emisije.

Vanjski dizajn, dimenzije i struktura
Ikonski klinasti oblik redizajniran je na petoj generaciji modela koji sad ima progresivniji dizajn, koji je i dalje nepogrešivo Priusov samo vidno elegantnijih i sportskijih linija.

Elegantna linija krova spušta se sve do stražnjeg kraja vozila, iza vrata vozača, a ova decentna izmjena dodatno se ističe zato što je visina vozila u odnosu na prethodni model manja za 50 mm. Zahvaljujući 50 mm većem međuosovinskom razmaku i sveukupnoj duljini koja je manja za 46 mm te kotačima promjera 19 cola (dimenzija guma 195/50R19, a na 17-colnim kotačima 195/60R17) model je poprimio nov izgled nalik na coupé.

Ukupno uzevši, njegove vanjske dimenzije su sjedeće: duljina 4599 mm, širina 1782 mm, visina 1430 mm (Elegant izvedba je 10 mm niža: 1420 mm, uz standardne gume dimenzija 195/60R17), međuosovinski razmak je 2750 mm. Krug okretanja je 10,8 m (verzija Elegant 10,5 m).

Čiste linije i površine inspirirane su prirodnim protokom zraka, a vanjski oblici su optimizirani kako bi se poboljšala aerodinamična svojstva i omogućila učinkovita upravljivost, a sve to uz manju buku prolaska vjetra. Zatvarači prednje rešetke optimiziraju protok ulaznog zraka i pridonose boljem hlađenju, a oblik prednjeg i stražnjeg odbojnika posebno je oblikovan za glatki protok zraka oko automobila, uključujući elegantni stražnji spojler.

Oblik je prilagođen funkcionalnosti sprijeda, pa prednji kraj modela Prius izgleda upečatljivo i s ponosom pokazuje novi dizajnerski izričaj marke Toyota.

Prenja svjetla su Bi-LED AHS s automatskim sustavom zatamnjivanja s isključivanjem pojedinih LED dioda. Osim toga, tu je i automatsko podešavanje visine svjetlosnog snopa dugih svjetala.

Ono što je posebno prepoznatljivo za novi Prius jest upečatljiva i središnje pozicionirana nazivna pločica vozila na stražnjem kraju, s razmaknutim slovima u natpisu koji se proteže ispod futurističkog, trodimenzionalnog i linearnog stražnjeg svjetla. Ostala decentna obilježja modela Prius vidljiva su na vozilu i jasno pokazuju koliko je pažnje pridano detaljima pri dizajniranju ovog modela.

Panoramski krov propušta više prirodne svjetlosti u prostranu kabinu, što dodatno naglašava osjećaj otvorenog prostora koji je postignut zahvaljujući novoj 'otočnoj arhitekturi' okvira karoserije koju je upotrijebila Toyota. Treba reći i kako je solarni krov serijski kod razine opreme Premium, kao u našem slučaju.

Izlazna snaga povećana je na 185 W sa 179 W, a ćelije sada mogu generirati dovoljno snage za prelazak do 8,7 km (prema izmjerenim podacima po suncu u Nagoyji, Japanu) u načinu rada samo na struju kad nema potrebne infrastrukture ili kako bi se smanjili troškovi električne energije. Tako se baterija može napuniti i do kraja ako automobil ostane parkiran na otvorenom otprilike tjedan dana. Krov je manji nego prije, ali zahvaljujući novim solarnim ćelijama, ukupna učinkovitost povećana je za više od 15 posto.

Novi je Prius izgrađen na bazi druge generacije filozofije Toyotine nove globalne strukture (TNGA) i na novoj platformi GA-C, nastavljajući tako trendove koje je postavio njegov prethodnik. Prius prethodne generacije bio je vrlo vozilo na svijetu proizvedeno primjeno filozofije TNGA. Najnovija generacija donosi brojne pogodnosti u pogledu odaziva pri upravljanju, a u pogledu reagiranja upravljača i krutosti, što znači da je težina novog modela manja, a krutost veća.

Pojedinačne komponente su optimizirane kako bi se dodatno poboljšala razina upravljivosti i udobnost. Primjerice, dizajn okvira stražnjeg stupa je optimiziran kako bi se povećala torzijska krutost straga za 30 posto u odnosu na prethodni model. Hladno prešani i iznimno čvrst čelik, za razliku od vruće prešanog materija koji se ranije upotrebljavao, omogućuje smanjenje težine vozila i veću krutost i čvrstoću šasije. Po prvi je put za neki model marke Toyota upotrijebljen čelik 1470 Mpa, čime je težina karoserije smanjena za 24 kg. Zahvaljujući ostalim pomnim odabirima kad je u pitanju materija, krov je sada gotovo 1,5 kg lakši, a sva su stražnja vrata lakša za 500 g.

Ukupno uzevši Prius je težak između 1545 i 1605 kg (u ovisnosti o razini opreme), što znači da je masa vozila spremnog za vožnju između 1620 i 1680 kg. Zanimljivo, novi Prius nije namijenjen za vuču prikolice, bez obzira je li riječ o kočenoj ili nekočenoj. Treba reći i kako Prius ima volumen prtljažnika od 284 litara (prethodni model 251 litru) zahvaljujući tome što je premještena baterija. Što se tiče dimenzija duljina prtljažnika (sa svih 5 sjedala u uspravnom položaju) je 816 mm, a maksimalna širina prtljažnika 1416 mm. Stražnja vrata prtljažnika se spuštaju i podižu električnim putem.

Isto tako, zahvaljujući premještanju baterije ispod stražnjih sjedala i tome što je spremnik goriva pomaknut prema dolje i više prema naprijed u odnosu na prethodnu generaciju, gravitacijsko središte novog modela je niže. U kombinaciji s optimizacijom oblika dijelova ispod ploče poda, čime je poboljšan protok zraka, ovim je osiguran osjećaj veće stabilnosti pri vožnji i čini se kao da je povezanost s cestovnom podlogom bolja.

Novi dizajn ovjesa, prednji MacPherson s ukrutama i stražnji Multi-link s više spona i dvostrukim ramenima, također pridonosi povećanju razine upravljivosti i udobnosti pri vožnji, a ima i manje buke.

Dodatna pogodnost veće krutosti platforme GA-C jest njena sposobnost da amortizira i ravnomjerno rasprši energiju koja se oslobađa prilikom sudara. Rabljeni su snažni, a lagani i iznimno čvrsti materijali s dodatnim pojačanjima na ključnim dijelovima.

U skladu s osnovom filozofijom neprekidnog napredovanja koje se drži Toyota i ciljem ugljične neutralnosti koji si je zadala za budućnost, Prius sadrži neke dijelove od recikliranih materijala dok su odbojnici i ostale letvice izrađeni od posebnog polimera (Toyota Super Olefin Polymer) koji se lako može reciklirati.

Novi i ekskluzivni aluminijski kotači u osnovnoj su opremi za sve nove modele Prius, a zahvaljujući dinamičnom dizajnu protok zraka bočno uz vozilo je poboljšan, pa je postignuta veća stabilnost vozila. Kotači se posebno ističu zahvaljujući elegantnoj strojnoj obradi u sjajnoj crnoj boji.

Naš testni Prius 2.0 PHEV 5D e-CVT Premium je imao strojno obrađene crne naplatke od lake legure od 19 cola (s 10 krakova), s izvrsnim ljetnim gumama Yokohama BluEarth–GT dimenzija 195/50R19.

Unutrašnji dizajn
U unutrašnjosti prostran putnički prostor savršen je spoj zabave i praktičnosti pri vožnji, a linije unutrašnjosti čiste su i elegantne. Kako vozaču tako i suvozaču, unutrašnjost se doima prostranom, a izrađena je od elegantnih, visokokvalitetnih materijala, s posebnim naglaskom na skladne dodatke i dizajnerske elemente koji dodatno ističu dinamičnost modela.

Unutrašnjost novog modela Prius jednako je praktična koliko je elegantna. Optimiziran je prostor za pohranu u putničkom prostoru kako bi se bolje iskoristio prostor i dostupni kapaciteti, a zvijezde cijele priče su 7,0-litreni pretinac za odlaganje ispred suvozača (napominjemo da je onaj na prethodnom modelu imao zapremninu od 5,4 litre) i redizajnirani pretinac za odlaganje u konozoli koji se sad može otvarati sa stražnje strane kako bi mu jednako lako mogli pristupati i vozač i suvozač.

Sjedala su u našoj testnoj verziji Premium izvedena u kvalitetnoj koži, vozačko ima memorijsku funkciju namještranja, a serijski su grijana (sva) ili hlađena (prednja).

Unutrašnjost u crnoj boji podijeljena je u tri zone u skladu s Priusovom novom 'otok arhitekturom': okolina, vozački modul i lebdeća ploča s instrumentima.

Vozački modul temelji se na TFT (eng. Thin Film Transistor) LCD ekranu od 7 inča (17,8 cm) koji se nalazi izravno u vidnom polju, povećavajući sigurnost držeći vozačev pogled na cesti u čistom rasporedu s minimalnim zadiranjem u vozačev pogled prema naprijed, upotrebljivosti i izgledu. Treba rći kako intuitivno sučelje za povezivanje čovjeka i stroja (eng. Human Machine Interface (HMI)) pruža visoku raznu vidljivosti i savršenu preglednost nad važnim podacima koji se prikazuju u pojednostavljenom obliku.

Novi Prius kombinira diskretan niže postavljeni središnji 12,3-inčni (31,2 cm) zaslon i tanke kontrole klima uređaja, dok je osvjetljenje ploče s instrumentima povezano s obavijestima Toyota Safety Sense sustava sigurnosti i izražava upozorenja putem promjene boje.

Prius ima i paket opreme za multimedijalne sadržaje, uključujući pristup sustavu za navigaciju u oblaku koji neprekidno upotrebljava informacije o stanju u prometu u stvarnom vremenu kako bi precizno i učinkovito izračunao rutu. Podaci o ruti izračunavaju se unaprijed kako bi se omogućila jednostavna navigacija čak i kad sustav nije povezan s oblakom.

Korisnici mogu bežično pristupati uslugama navigacije na pametnom telefonu putem sustava Apple CarPlay® ili putem USB-a i sustava Android Auto®, a sama jedinica za multimedijske sadržaje također ima ugrađen preglednik za glazbu i streaming videozapisa ili praćenje najnovijih vijesti.

Odabir multimedijskih funkcija jednostavniji je zahvaljujući ugrađenom glasovnom asistentu, sustavu 'Hey Toyota'. Sustav odgovara na izgovorene naredbe vozača ili suvozača za podešavanje klimatizacije, odabir opcija za multimedijske sadržaje, upućivanje poziva ili spuštanja i podizanja stakala. Sustav 'Hey Toyota' dizajniran je tako da razumije govorni jezik, pa će ako vozač ili suvozač izgovore 'Gladan/gladna sam' predložiti, primjerice, restorane u blizini.

Osim unaprijed postavljenih načina rada Normal, Eco i Sport, koji su već standardni na većini hibridnih i plug-in hibridnih vozila, vozačko iskustvo u novom Priusu može se dodatno prilagoditi putem opcije za odabir načina vožnje na središnjoj konzoli. Prema željama vozača, prilagođena kombinacija vrste pogona, upravljanja i postavki klimatizacije može se spremiti za kasniji odabir u bilo kojem trenutku.

Sustav za pomoć pri vožnji i sigurnost
Prius dolazi s najnovijom generacijom Toyotina sustava T-Mate i sustava Toyota Safety Sense, koji uključuju nove značajke za pomoć pri vožnji i sprečavanje nesreća i donose bolje mogućnosti koje dodatno poboljšavaju sigurnost, praktičnije su i jamče bezbrižnu vožnju.

Poluautonomni napredni sustav za pomoć pri parkiranju Advanced Park System omogućuje jednostavnije i sigurnije parkiranje te praktično memorira redovna mjesta na kojima se parkira, primjerice, kod kuće ili na poslu. Uz pomoć četiri kamere Panoramic View Monitor i 12 ultrazvučnih senzora Prius može manevrirati, bez upotrebe ruku i uparkirati se sam, a vozač pritom samo mora provjeriti neposredno okruženje vozila i promijeniti stupanj brzine kad sustav to od njega zatraži. U određenim okolnostima moguće je i parkiranje na daljinu, pri čemu vozač može izaći iz automobila i pokrenuti parkiranje putem pametnog telefona.

Ostale funkcije sustava T-Mate poboljšavaju budnost i pozornost vozača, primjerice značajka Panoramic View Monitor koja pruža pregled nad neposrednim okruženjem vozila prilikom manevriranja manjim brzinama, kao i sustav za nadzor mrtvog kuta i sustav za otkrivanje vozila pod pravim kutom s automatskim kočenjem koji upozorava na prometne i ostale opasnosti prilikom pretjecanja ili kretanja unatrag.

Zahvaljujući novoj kameri za nadzor vozača, sustav neprekidno prati stanje pozornosti vozača i utvrđuje eventualne znakove ometanja, umora ili nekog hitnog medicinskog slučaja. Kao upozorenje vozaču aktivira se zvučni upozoritelj i, ako je aktiviran sustav za sprečavanje nehotičnog napuštanja prometnog traka, sustav za zaustavljanje vozila u slučaju nužde može sigurno zaustaviti vozilo ako vozače ne reagira zakretanjem, ubrzavanjem ili usporavanjem u unaprijed zadanom vremenskom roku. Učinkovitost sustava za zaštitu prije sudara također je poboljšana i sad uzima u obzir stanje vozača kad detektira potencijalnu opasnost pa se u skladu s time podešava potrebna reakcija.

Poboljšana funkcija za prepoznavanje prometnih znakova (RSA) jamči dodatnu sigurnost jer prepoznaje prometne znakove na cesti i prikazuje ih na ploči s instrumentima. U skladu s najnovijim europskim regulativama vozač prima vizualno upozorenje putem zaslona i aktivira se zvučni upozoritelj kad prekorači dopuštenu brzinu ili previdi neki znak upozorenja. Zadana brzina prilagodljivog regulatora brzine (ACC) može se poništiti pritiskanjem gumba u skladu s promjenama ograničenja brzine na koje ukaže funkcija RSA, a može se i dodatno odabrati opcija ograničivača brzine kako bi se spriječilo ubrzavanje iznad brzine koju je zadao vozač.

Sustav ACC je redizajniran i sada ima i četvrtu postavku za obavezni razmak, dok je starija verzija sustava imala samo tri postavke. Poboljšani sustav za detekciju vozila omogućuje identificiranje više od jednog vozila ispred, kao i detekciju vozila koja voze u paralelnim prometnim trakovima, pa sustav može lakše pružiti potrebnu pomoć prilikom pretjecanja i podesiti brzinu u skladu s uvjetima u prometu, posebice prilikom prestrojavanja. Sadrži i novu funkciju koja sprečava nehotično pretjecanje.

Poboljšani senzor prednje kamere ima dvostruko veći domet pri detekciji ispred vozila i šire područje prikaza bočno i okomito, što omogućuje ranije detektiranje objekata u blizini vozila te lakše utvrđivanje većeg broja potencijalnih opasnosti, uključujući motocikle i prepreke na cesti.

Zahvaljujući poboljšanim prednjim radarima i povećanom dometu, sada se mogu detektirati objekti na manjoj udaljenosti od prednjeg kraja vozila u odnosu na stariju verziju sustava. Novi senzori tako poboljšavaju sposobnosti detekcije sustava za zaštitu prije sudara i sad je uz detektiranje pješaka i biciklista moguće i detektiranje motocikala.

Sustav upozorenja za napuštanje prometnog traka sa servo upravljanjem sada bolje prepoznaje linije prometnog traka, uključujući detekciju objekata kao što su zaštitne ograde, i pomaže sustavu da lakše odredi poziciju prometnog traka. Prepoznavanje linija prometnog traka poboljšano je i za sustav za sprečavanje nehotičnog napuštanja prometnog traka, koji sad omogućuje preciznije definiranje razmaka od vozila iz paralelnog prometnog traka koji se pretječu tako što ispravlja putanju kretanja vozila kroz manja podešavanja upravljača, a istovremeno vozila zadržava u njegovom prometnom traku.

Proaktivni sustav za pomoć pri vožnji nova je značajka Toyotina sigurnosnog sustava. Pruža podršku vozačima laganim kočenjem prilikom ulaska u zavoje ili kočenjem i/ili upravljanjem za održavanje sigurne udaljenosti od vozila ispred, pješaka ili biciklista uz pomoć kamere i radara.

Novi Prius u osnovnoj opremi ima i prednji središnji zračni jastuk koji sprečava kontakt između putnika sprijeda u slučaju sudara.

PHEV pogonski sklop
Novi Prius prvo je vozilo koje upotrebljava zajedno 2,0-litreni motor TNGA i Toyotin plug-in hibridni sustav treće generacije koji se neprekidno poboljšava od kad je 2021. prvi put na tržište plasiran plug-in hibridni model Prius. Motor je manje veličine u odnosu na 1,8-litreni koji se upotrebljavao na prethodnoj generaciji motora, a postignuta je iznimno visoka toplinska učinkovitost od 41 posto.

Toyota je iskoristila svoje iskustvo u elektrifikaciji vozila kako bi kreirala plug-in hibridni pogonski sklop koji je snažniji i zabavniji za vožnju, a istovremeno je lakši i kompaktniji te pruža veću učinkovitost u pogledu potrošnje goriva i razine emisija.

Pogonski sustav upotrebljava novu upravljačku jedinicu pogonskog sklopa (PCU), koja uključuje integrirani DC-DC pretvarač velike izlazne snage, nužan za pretvaranje napona i koji radi na izmijenjenoj frekvenciji kako bi se smanjila razina buke u putničkom prostoru.

Izlazna snaga sustava povećana je zahvaljujući povećanju kapaciteta baterije, koji je povećan s 8,8 kWh na 13,6 kWh. Litij-ionska baterija ima veću gustoću energije, zbog čega ima 50 posto veći kapacitet, a pritom upotrebljava 30 posto manje ćelija, što je omogućilo da se paket baterije skrati i ugradi ispod stražnjeg sjedala.

Zahvaljujući tome što se upotrebljava baterija većeg kapaciteta, mogla se uvesti i bolja regeneracija (eng. Energy Boost) odnosno sustava koji omogućuje snažnije usporavanje i obnavljanje veće količine energije. Vozač može odabrati jedan od tri različita načina regeneracije (blagi, srednji ili snažni) i uživati u opuštenijoj vožnji sa otprilike 80 posto usporavanja ostvarenog bez pritiskanja papučice kočnice.

Kad je vozilo parkirano, ugrađen punjač od 3,3 kW može napuniti bateriju putem klasične strujne utičnice od 220 W od nule do pune razine za samo nekoliko sati. Preciznije, vrijeme punjenja baterije od 0-100 posto s izmjeničnim napajanjem (32 A-22 kW) je 4 sata.

Rezultat višestrukih poboljšanja različitih segmenata plug-in hibridnog pogonskog sklopa jest najsnažniji i najučinkovitiji Prius dosad koji je uz sve to i energetski najučinkovitiji. Treba reći da je benzinski motor redni četverocilindrični obujma 1987 cm³ s ubrizgavanjem goriva. Maksimalna snaga mu je 152 KS (112 kW), uz maksimalni okretni moment od 190 Nm pri 4400-5200 okr./min. Elektromotor (sinkroni s trajnim magnetima) je smješten sprijeda, a maksimalna snaga mu je 120 kW (163 KS), uz maksimalni okretni moment od 208 Nm. Naravno, pogon je na prednja dva kotača.

S povećanjem od 100 KS (74 kW) ukupna izlazna snaga sustava sada iznosi 223 KS (164 kW), a novom modelu Prius omogućuje ubrzavanja do 100 km/h iz zaustavljenog položaja za samo 6,8 s zahvaljujući momentu od 190 Nm. Krajnja brzina je elektronički ograničena na 177 km/h. Njegov mjenjač je bezstupanjski e-CVT.

Što se potrošnje tiče, potrošnja goriva iznosi samo 0,5 l/100 km, u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP. Ovaj podatak treba uzeti s rezervom, jer posve je izvjesno da vaš stil vožnje itekako utječe na razinu potrošnje. I inače, kod plug-in hibrida je vrlo bitno redovito puniti bateriju, kako se ne bi vozili samo na motor s unutarnjim izgaranjem kad je baterija ispražnjena. Naravno možete i tako, ali onda se gubi pravi smisao plug-in hibridnog pogona kakav je Toyota zamislila za ovaj PHEV model.

Bez obzira, doseg vožnje samo na struju iznosi 72 do 86 km (u gradskim uvjetima 98-11 km), što je dovoljno za vožnju samo na struju za većinu vožnji tijekom dana. Za dulja putovanja, ili kad punjenje nije praktično, nova generacija Toyotinog plug-in hibridnog sustava ima poboljšanu izlaznu snagu i iznimno niske emisije CO2 od samo 11 g/km u kombiniranom ciklusu vožnje WLTP, što je najniža vrijednost ikad za Prius.

Od brojnih značajki treba izdvojiti sustav prediktivne učinkovite vožnje (eng. Predictive Efficiency Drive) koji uči kojim se rutama vozač redovno kreće i kakav je njegov stil vožnje, a potom optimizira kako će se upotrebljavati način vožnje samo na struju kako bi se smanjila sveukupna potrošnja. Inače, spremnik goriva je 40 litara.

Osim toga, putem podataka iz sustava navigacije utvrđuje se gdje vozač redovno naglo usporava, pa se u takvim situacijama pojačava regenerativno kočenje kako bi se obnovila maksimalna količina energije. Prilikom približavanja autocesti ili uzbrdici, kad je potrebna veća snaga, sustav proaktivno odabire hibridni način rada (Hybrid) za punjenje baterije kako bi se zadovoljila veća potreba, a time se dodatno smanjuje potrošnja goriva. Što više podataka prikupi i kako se povećava broj prijeđenih kilometara, sustav je sve učinkovitiji i omogućuje još učinkovitiju upotrebu električne energije.

Čini se vrlo složeno, ali novi Prius i jest automobil izuzetno visoke tehnološke razine.

Što se cijena tiče, Prius kreće od modela Elegant od 48.768 eura (s trošarinom), Executive od 50.890 eura te Premium od 56.679 eura.

Support Ukraine