Prije gotovo godinu dana na dva smo dana prvi put imali priliku isprobati najjaču verziju Toyote RAV, s plug-in hibridnim pogonskim sklopom. Sada je ovaj model u redovnom proizvodnom programu i svakako je automobil koji treba isprobati jer će se prema njemu ubuduće mjeriti sve verzije ovog sinonima za SUV vozila modernog doba.
Ova prva plug-in hibridna električna verzija RAV4, prvog na svijetu rekreativnog SUV vozila, kruna je više od 20 godina rada kompanije Toyota na području razvoja tehnologija i proizvodnje hibridnih pogonskih sklopova. Toyota tako korisnicima predstavlja vozilo koje teži tome da bude snažnije i efikasnije od bilo kojeg drugog vozila u svojoj klasi, posebice u emisiji plinova i potrošnji goriva.
Model koji smo imali na svom jednotjednom testu, točne oznake RAV4 Plug-in 2.5 HSD AWD 5 D e-CVT Style, predstavlja i najopremljeniju verziju u aktualnoj ponudi. Kombinacija je to velike snage (ukupne izlazne snage sustava od čak 306 KS) i performansi, izuzetne efikasnosti, dinamičke izvrsnosti GA-K platforme i mogućnosti ugodnog upravljanja na cesti i izvan nje zahvaljujući standardnom AWD-i inteligentnom sustavu električnog pogona na sva četiri kotača.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Izvana, samo nekoliko sitnih detalja razlikuje RAV4 Plug-in od standardnog hibridnog modela RAV4, odražavajući njegov 'profinjeni sportski' karakter. Na donjoj prednjoj lajsni i stražnjem ukrasu iznad registarske pločice nalazi se metal-look dovršetak, tamni kromirani detalji na prednjim svjetlima i tamna završna obrada prednje maske.
Stražnja klizna ploča obojena je u crno. Mjesto punjenja strujom skriveno je ispod poklopca na stražnjem desnom boku dok je otvor za punjenje benzinskog spremnika s lijeve strane.
Dinamični karakter modela RAV4 Plug-in nadovezuje se na bitne jake strane svoje platforme GA-K, iskorištavajući još niže težište. Platforma je već prepoznatljiva po niskom težištu koje osigurava za RAV4 Hybrid, ali zahvaljujući rasporedu pogonskog sklopa i, posebno, položaju visokonaponske baterije ispod poda, težište je spušteno. Ovo jača upravljivost i stabilnost vozila i dodaje mu kvalitetu zabave u vožnji. Platforma GA-K također dodaje prednosti male težine i velike krutosti tijela, podupirući 'samouvjereni i prirodni' pogon RAV4.
RAV4 Plug-in koristi isti stražnji ovjes s dvostrukim nosačem kao i hibridni model, podešen za udobnost vožnje. Zbog niskog težišta i velike krutosti tijela, ovjes ne mora biti tvrđi da bi se postigle željene dinamičke performanse. Prednji ovjes je MacPherson.
Vanjske dimenzije testnog modela su sljedeće: duljina 4600 mm, širina 1855 mm, visina 1685 mm, međuosovinski razmak 2690 mm, visina od podloge 190 mm.
Prostor za prtljagu u odnosu na standardnu verziju je nešto manji i iznosi 490 l, u odnosu na 580 l. Sa sklopivim naslonom stražnjeg reda sjedala u omjeru 60/40 volumen do krova raste na 1604 l, u odnosu na 1690 l standardne verzije. Težina samog testnog vozila je između 1910 i 2000 kg, u odnosu na standardnu verziju s 4x4 pogonom, koja iznosi između 1795 i 1825 kg.
Naš testni model je u Style razini opreme imao standardne 19-colne kotače od lake legure s 5 krakova (7,5J x 19"), i zimske gume Continental WinterContact TS850P dimenzija 235/55R19. Inače, naš testni model je bio atraktivne biserno bijele boje s krovom i okvirima prozora u kontrastnoj crnoj boji (Bi-tone).
Dizajn interijera
RAV4 Plug-in ima tri razine opreme: Elegant, Executive i Style. Sukladno tome je i dostupna pripadajuća razina opreme pojedinog modela. Prostrana kabina našeg modela je opremljena sportskim sjedalima, s crnom kožom s vodoravnim crvenim prošivima na naslonima sjedala i kontrastnom vertikalnom crvenom vrpcom u dijelu ramena.
Prednja sjedala standardno imaju integrirano grijanje i hlađenje, električno podešavanje te lumbalnu potporu za vozačevo sjedalo. Stražnja sjedala su također grijana.
Tu je i zanimljivi Smart-View-Monitor, pri čemu se pritiskom na gumb, unutarnje zrcalo s automatskim zatamnjivanjem pretvara se u monitor visoke razlučivosti, a zatim prikazuje slike s kamere integrirane u stražnji prozor.
U kombiniranom digitalno-analognom 12,3-inčnom zaslonu instrumenata vozača pokazatelj temperature vode zamijenjen je prikazom razine napunjenosti baterije. Specifični sadržaj za plug-in hibridno vozilo također je dodan na multifunkcionalni zaslon. Tu je i uvijek korisni head-up zaslon u boji s projekcijom na vjetrobransko staklo. Što se multimedijskog sustava tiče plug-in hibridna verzija ima Toyota Touch® 2 sustav dijagonale 9 inča.
Ovaj potpuno integrirani multimedijski sustav, koji uključuje dodirni zaslon u boji s povuci i potegni funkcijom, napredni audio sustav kompatibilan s USB uređajima, iPod uređajima i pametnim telefonima. Bluetooth® 3.0 omogućuje funkcije kao što su hands-free pozivi, SMS integracija i reprodukcija glazbe. WVGA zaslon je također povezan sa stražnjom kamerom za sigurniju vožnju u nazad. Tu je i Panoramic View Monitor, sustav s 4 kamere koji omogućuje 360° pogled oko vozila i pogled na vozilo i okolinu iz ptičje perspektive.
Osim toga vrlo lako je upravljati najnovijim multimedijskim sustavom i integracijom pametnog telefona. Funkcije kao što su priprema zraka u kabini i navigacija u stvarnom vremenu pružene su kroz niz internetskih usluga MyT, dok široka paleta naprednih sigurnosnih tehnologija pomaže u zaštiti svih, unutar i izvan automobila. Naš je model imao i JBL audio sustav s 9 zvučnika raspoređenih po kabini.
Kvaliteta i praktičnost pete generacije RAV4 su očuvani, uključujući izvrsnu svestranu preglednost za vozača. Spomenuta GA-K platforma omogućuje nisku točku kukova na vozačevom sjedalu, doprinoseći osjećaju povezanosti s vozilom i privlačnom iskustvu vožnje. Bogat raspon namještanja sjedala i upravljača olakšava vozačima pronalaženje pravog položaja za upravljačem.
Pristup stražnjim sjedalima olakšan je sa stražnjim vratima sa širokim otvaranjem i smanjenom udaljenostom između kukova i praga. Prostrani odmori za noge i otvori za zrak dodaju udobnost. Mjesta straga ima dovoljno za tri odrasle osobe.
Toyota Safety Sense
Standardno, novi RAV4 Plug-in koristi najnoviju generaciju Toyota Safety Sense aktivnih sigurnosnih sustava i sustava pomoći vozaču. Dizajnirani da smanje rizik od nekih najčešćih nesreća, upozoravaju vozača na opasnosti i, ako je potrebno, pružaju potporu kočenju i upravljanju kako bi se izbjegao udar ili smanjila njegova ozbiljnost ako je sudar neizbježan.
Osim detekcije vozila na cesti ispred, Sustav za zaštitu od sudara (PCS) može prepoznati i pješake u dnevnoj i noćnoj vožnji te bicikliste tijekom dnevnog svjetla. Dinamički radarski tempomat (DRCC) također je sofisticiraniji u svom radu, radeći s Pomoćnikom za cestovne znakove (RSA) za automatsko resetiranje brzine vozila u skladu s promjenama ograničenja brzine.
Kombinacija upozorenja za napuštanje trake i pomoć pri praćenju traka pomaže da se RAV4 usredotoči na prometnu traku, pružajući zvučno upozorenje ili vibraciju upravljača ako otkrije odstupanje bez korištenih pokazivača smjera, a zatim primjenom pomoći pri upravljanju ako je potrebno da vratite vozilo na svoj ispravan put. Poboljšane su performanse prepoznavanja i upravljanja, tako da se pomoć pruža i u blagim zavojima, kao i na ravnim dionicama autoceste. Uz oznake traka na površini ceste, Lane Departure Alert može prepoznati i margine cesta.
Performanse i tehnologija
S novim modelom RAV4 Plug-in, Toyota je stvorila vozilo s dvostrukom DNK: onim koje ima snažne i istinske mogućnosti potpuno električnog vozila (EV), ali koje može raditi i s vrlo učinkovitom hibridnom električnom snagom.
Toyota je iskoristila svoje iskustvo u inženjerstvu dviju generacija modela Prius plug-in i usvojila je postupni pristup kako bi dodala dodatne performanse učinkovitosti plug-in tehnologije. Ovim je proizveden najmoćniji model iz serije RAV4 i onaj koji pruža najbolje performanse u klasi u svom segmentu u pogledu voznog EV opsega, emisije CO₂ i potrošnje goriva.
Za model Prius plug-in fokus je bio na proširenju EV pogonskog opsega korištenjem veće visokonaponske baterije s uspostavljenim električnim motorom od 53 kW iz hibridnog modela. Suprotno tome, RAV4 koristi snažniji motor zajedno s većom baterijom i pretvaračem kako bi dobio znatno veću pogonsku snagu, kao i sposobnost prelaska mnogo veće udaljenosti i putovanja velikim brzinama u EV načinu rada.
Maksimalna snaga punog pogonskog sklopa, uključujući 2,5-litreni hibridni motor Dynamic Force, iznosi 306 KS (225 kW) što je 38 posto više od RAV4 Hybrid i omogućava ubrzanje od 0-100 km/h za 6,0 sekundi, odnosno 2,1 sekundu brže od modela RAV4 Hybrid. Poboljšana je i vožnja, na primjer s 50 posto više snage dostupne pri 60 km/h.
U EV načinu rada performanse su usporedive s 2,0-litrenim benzinskim modelom, s ubrzanjem od 0-100 km/h za 10 sekundi.
2,5-litreni Dynamic Force motor
Hibridni motor RAV4 Plug-in verzije je veće izlazne snage 2,5-litrene jedinice Dynamic Force koja se nalazi u hibridnom modelu, a koristi veća električna snaga za povrat više snage i poboljšana krivulja okretnog momenta.
Pogonski četverocilindrični sklop obujma 2487 cm³ sa 16 ventila DOHC Atkinsonova ciklusa sadrži dvostruki VVT-i inteligentni usisni (električno upravljani) i ispušni tempiranje ventila te D-4S izravno / neizravno ubrizgavanje goriva s mlaznicama s više rupa. Dugi hod od 103,4 mm i visoki omjer kompresije 14,0 : 1 pomažu u postizanju veće snage i učinkovitosti goriva. Maksimalna snaga od 185 KS (136 kW) isporučuje se pri 6000 okretaja u minuti u usporedbi sa 178 KS (131 kW) kod 5700 okretaja u minuti kod modela RAV4 Hybrid.
Novi hibridni sustav
Novi hibridni sustav donosi vodeću u klasi kombinaciju snage i učinkovitosti. S maksimalnom izlaznom snagom od 306 KS (225 kW), RAV4 plug-in je najsnažniji model u rasponu RAV4 i najmoćniji Toyotin hibrid. Istodobno, njegova je učinkovitost izvanredna, uz značajna poboljšanja razina koje postiže RAV4 Hybrid.
Također je jedinstven u svojoj klasi jer nudi autentični EV pogon. Zapravo je zadani način EV: hibridni motor neće intervenirati, dajući vozaču slobodu da pređe oko 75 km (WLTP ciklus) i postigne brzinu do 135 km/h - prikladno za vožnju autocestom - uz nultu potrošnju goriva i nula emisija iz ispušnih cijevi. A u gradskom WLTP ciklusu domet EV može doseći i do 98 km.
Ovisno o stanju napunjenosti baterije (SOC), vozilo će automatski prijeći na visoko učinkovit hibridni rad. Ovo je ključna prednost koja proizlazi iz zasnivanja plug-in sustava na Toyotinoj vrlo učinkovitoj hibridnoj tehnologiji.
Nadogradnje hibridnog sustava
Toyota je razvila snažniji hibridni sustav za RAV4 plug-in, koristeći kompaktne i lagane komponente hibridne tehnologije četvrte generacije koja se nalazi u modelu RAV Hybrid, s detaljnim izmjenama radi optimizacije performansi u kontekstu plug-in hibridnog vozila.
Tu je nova litij-ionska baterija, s energetskim kapacitetom povećanim na 18,1 kWh. Sadrži 96 ćelija i nazivnog je napona 355,2 V. Povećana struja omogućuje veću snagu: maksimalni izlaz je stoga znatno veći nego kod jedinice u RAV4 Hybrid.
Baterija se nalazi ispod poda vozila, što pomaže spustiti težište i izbjegava upad u teretni prostor ili kabinu. Stanice se hlade rashladnim sredstvom iz klimatizacijskog sustava vozila, što također pomaže u održavanju EV performansi automobila.
Postoji i posebna promjena na jedinici za upravljanje napajanjem. Dodavanjem pojačivačkog pretvarača povećana je struja tako da se više snage može izvući iz visokonaponske baterije. DC-DC pretvarač je napravljen manjim, tišim i učinkovitijim te ima bolje performanse hlađenja. Smješten je ispod stražnjih sjedala i zauzima manje prostora u kabini.
Prednji elektromotor proizvodi 134 kW (182 KS) (u usporedbi s 88 kW (120 KS) u modelu RAV4 Hybrid); snaga stražnjeg motora je nepromijenjena pri 40 kW (54,4 KS). Uz povećanu potporu električnog motora, hibridni motor može raditi na malim okretajima. To pridonosi superiornoj razini buke i vibracija RAV4 Plug-in Hybrid modelu.
Načini vožnje
RAV4 plug-in hibrid ima četiri različita načina rada za svoj priključni hibridni sustav:
Punjenje
Prema zadanim postavkama RAV4 Plug-in model radi kao električno vozilo (EV), vozeći u EV prioritetnom načinu rada, i dalje će raditi isključivo na svoju električnu snagu, čak i uz jaku upotrebu papučice gasa. Kad se dosegne granica EV dometa vožnje, u načinu rada EV vozilo se automatski prebacuje u način rada HV.
Vozač ima fleksibilnost korištenja HV načina za započinjanje putovanja, prebacujući se na EV vožnju kako bi povećao učinkovitost kada je to potrebno, na primjer prilikom ulaska u urbano područje.
U načinu Auto EV / HV, hibridni sustav automatski će se uključiti kada je potrebna dodatna snaga, na primjer pod naglim, naglim ubrzavanjem, EV način rada se vraća odmah nakon što je potreba za time prestala.
Način punjenja akumulatora pomaže vratiti razinu napunjenosti baterije kada je razina preniska za EV rad, privlačeći snagu motora.
Sustav sekvencijalnih mjenjača omogućava vozaču da koristi polugice na volanu kako bi postigao kočenje motorom. Daljnju pomoć pruža Kontrola pomoći pri usporavanju koja automatski povećava moment usporavanja pogonskog motora kada se otkrije kočenje nizbrdo. To omogućuje uglađeniju vožnju uz manje korištenja kočnica.
Performanse ubrzanja
Snaga plug-in hibridnog sustava pruža snažan osjećaj ubrzanja tijekom vožnje u HV modu ili automatskom EV / HV načinu rada. Odziv motora i veća snaga visokonaponske baterije daju brze performanse, pri čemu je ubrzanje od 0 do 100 km/h samo šest sekundi. Kontrolni sustav određuje želi li vozač glatko, linearno povećanje brzine ili trenutni, vršni odziv. U sportskom načinu rada, nelinearne performanse daju osjećaj neposrednijeg odziva kako bi se povećala razina užitka u vožnji.
Buka, vibracija i tišina
Poduzete su brojne mjere za smanjenje razine buke i vibracija u kabini i postizanje tihih performansi pomoću plug-in hibridnog sustava. Na primjer, mjenjač-diferencijal je dizajniran tako da ima manje rezonancije od stupnjeva prijenosa. Sami zupčanici imaju polirane površine zuba za lakši i tiši rad. Sustav prigušivača smanjuje udarce i zveckanje prilikom pokretanja, kao i fluktuacije okretnog momenta u vožnji s konstantnom brzinom.
Kao što je objašnjeno u prethodnom tekstu, hibridni motor generira manje buke jer može raditi na nižim okretajima u odnosu na RAV4 Hybrid. Buka i vibracije također se potiskuju dodatnom izolacijom u oblogama bokova i prednjim stupovima te upotrebom akustičnog stakla za vjetrobransko staklo i prednje bočne prozore.
Sustav klimatizacije s dizalicom topline
Klimatizacijski sustav modela RAV4 Plug-in djeluje učinkovito, a istovremeno osigurava udobnost kabine, čak i kada je vozilo u EV načinu rada. Koristi pumpu koja crpi toplinsku energiju iz zraka izvan automobila za grijanje kabine, tako pokretan klima uređaj ima manje utjecaja na EV domet vožnje automobila.
Učinkovit dizajn sustava uključuje S-FLOW kontrolu koja usmjerava grijanje i ventilaciju samo na zauzeta sjedala - vozača, suvozača i stražnja sjedala. Performanse se prilagođavaju odabranoj temperaturi, temperaturi okoline, temperaturi u kabini i količini sunčeve svjetlosti. Snaga se također štedi s postavkom 'isključeno' za odvlaživač zraka, onemogućavajući funkciju kada to ne bi imalo utjecaja na zamagljivanje prozora, mirise ili udobnost kabine.
Inteligentni električni pogon na sve kotače AWD-i
Sve verzije RAV4 Plug-in opremljene su AWD-i, Toyotinim inteligentnim električnim sustavom pogona na sve kotače, kako je predstavljen na modelu RAV4 Hybrid. Kompaktan i lagan, AWD-i koristi električni motor snage 40 kW na stražnjoj osovini, što automobilu daje performanse pogona na sve kotače koji se očekuju od SUV-a, ali sa superiornom učinkovitošću goriva u usporedbi s mehaničkim sustavom. Jednako djeluje kada je vozilo u zadanom EV načinu rada ili kada radi u HV načinu rada, uz podršku kada je to potrebno od hibridnog motora.
Omjer okretnog momenta prednji / stražnji automatski se optimizira prema uvjetima vožnje, pružajući bolju upravljivost i stabilnost u skliskim uvjetima i vožnju izvan ceste, održavajući plug-in hibrid vjeran RAV4-ovom bitnom karakteru 'vožnja bilo kojom cestom'.
Način rada Trail
RAV4 Plug-in pojačava svoje performanse pogona na sve kotače pomoću načina rada Trail, automatskog sustava zaključavanja diferencijala s ograničenim proklizavanjem koji vozač može uključiti pomoću kontrole na nadzornoj ploči. To osigurava najbolje moguće prianjanje na skliskim i labavim površinama i može pomoći vozaču da se nosi sa zahtjevnijim terenskim uvjetima. Na primjer, ako jedan kotač izgubi kontakt s podlogom, Trail Mode će kočiti kotač koji se okreće i usmjeravati pogonski moment na uzemljeni kotač kako bi postigao vuču, a istovremeno će automatski prilagoditi odziv leptira za gas i način prijenosa mjenjača.
Načini vožnje
Vozač se može prebacivati između NORMAL, ECO i SPORT načina vožnje, prilagođavajući performanse leptira za gas prema svojim željama ili uvjetima vožnje (SPORT način rada prilagođava ubrzanje i usporavanje automobila). Ovaj se odabir može izvršiti u bilo kojem od četiri hibridna načina.
Opcije punjenja
Jednostavnost punjenja ključna je briga svakog električnog vozila. Toyota RAV4 Plug-in pruža sigurne i učinkovite opcije koje omogućuju potpuno punjenje baterije u samo dva i pol sata. Vozilo je opremljeno ugrađenim brzim punjačem koji može podržati do 6,6 kW bez ugrožavanja trajnosti baterije. Standardno se isporučuje sa 7,5 m dugim Type 2 Mode 2 kabelom za spajanje na kućno napajanje od 10 A, što omogućuje ponovno punjenje za 7,5 sati.
Utičnica za punjenje na vozilu nalazi se na stražnjem desnom boku s poklopcem koji se automatski zaključava i otključava s vratima vozila. Ulaz ima zaštitu od topline i i indikatorsku lampicu za prikaz tijekom punjenja i dovršetka punjenja.
Za optimalnu brzinu punjenja i sigurnost, Toyota preporučuje kombinaciju kabela tipa 2 Mode 3 32 A i wallbox jedinice. Ovom kompaktnom, integriranom postavkom, punjenje se može izvršiti za oko 2,5 sata, bez utjecaja na napajanje strujom kućanstva vlasnika.
Toyota će također staviti na raspolaganje 'povezani' wallbox sustav koji mogu koristiti korisnici s različitim automobilima, prepoznavanjem RFiD kartice. Povezivost jedinice također će se povezati s uslugama kao što su naplata i povijest punjenja te omogućiti daljinsko ažuriranje softvera putem aplikacije MyT. Sve su jedinice snage 22 kW koje mogu opsluživati vozila sa snažnijim ugrađenim punjačima.
Povezani automobil
RAV4 Plug-in je prvi Toyotin model koji vozaču omogućuje daljinsko upravljanje funkcijama vozila, uključujući sustav klimatizacije, putem korisničke aplikacije MyT.
Toyotino istraživanje potvrđuje da kupci koji odluče kupiti plug-in hibridna električna vozila očekuju pristup svom vozilu temeljen na aplikaciji, a daljinske funkcije za upravljanje baterijom, punjenje i udobnost u vozilu uvrstili su u standardnu specifikaciju modela RAV4 Plug-in.
Daljinsko upravljanje punjenjem
Vlasnik može zakazati vrijeme punjenja za vozilo, na primjer, postavljanje vremena početka kako bi iskoristio povoljnije tarife za energiju. Aplikacija MyT također im omogućuje provjeru statusa baterije vozila, trenutni domet vožnje i preostalo vrijeme za potpuno punjenje, informacije koje su posebno korisne kada je vozilo povezano s javnim punionicom. Mogu se primiti upozorenja koja upozoravaju na nisku razinu napunjenosti baterije ili bilo kakve probleme s postupkom punjenja.
Kontrola udobnosti
Novi sustav također omogućuje vlasniku pokretanje grijanja ili ventilacije automobila prije nego što sjedne za volan. Postavka odmrzavanja može očistiti stakla i zagrijati automobil tako da se ne gubi vrijeme kad se napušta kuća; isto tako, kabina se može ohladiti spremna za polazak po vrućem danu.
Sustav će raditi do 20 minuta, tako da se rad može sinkronizirati s vremenom u kojem vlasnik želi započeti svoje putovanje.
Te su funkcije dodatak ustaljenim uslugama aplikacije MyT, poput slanja odredišta za navigaciju u vozilo, car-to-door upute za posljednji dio putovanja, lokacije pronalaska mog automobila; i vođenje analitike. Toyota će u budućnosti uvoditi daljnje usluge kako bi povećala povezanu kvalitetu svojih vozila, istinito svojoj ambiciji da pomogne pružiti mobilnost svima.
Što reći o RAV4 Plug-in Hybrid modelu?
Iako je svojim dimenzijama ova plug-in izvedba identična modelu RAV4 Hybrid s usporedivim AWD-i pogonom na sva četiri kotača povećana težina od 115 do 175 kg plug-in hibridne verzije daje dodatan osjećaj stabilnosti ove nove verzije RAV4.
U EV načinu rada RAV4 plug-in je naravno tih, gotovo nečujan, ali ono što je primjetno jest osjetno tiši način rada benzinskog motora. Ukupna snaga pogonskog sustava od 306 KS je izvanredna, jer je to ipak razlika od velikih 84 KS. Čak i kad ne vozite punom snagom zbog npr. istrošene baterije osjeti se unaprjeđenje samog benzinskog motora ne samo zbog 7 KS više, već i zbog višeg maksimalnog režima rada.
Naravno, kao i kod ostalih plug-in vozila općenito, njihova prednost se očituje u povećanom dometu vožnje u električnom režimu, što je odlično naročito za svakodnevnu upotrebu u gradskim uvjetima. Nedostatak plug-in modela općenito je njihova relativno mala iskoristivost na otvorenim dionicama i dužim putovanjima u punom opsegu, jer ukoliko ne pazite na pomno odabrane scenarije načina vožnje brzo ostajete samo s pogonom na motor s unutarnjim izgaranjem. No uz ovako snažan klasični motor nećete ostati zakinuti snagom, ali niti nekom pretjerano velikom potrošnjom.
Ovaj puta smo imali dosta vremena provedenog u ovom testnom modelu modelu, pa smo iskoristili malo veći dio bogatog asortimana prednosti i svih mogućnosti optimalnog podešenja karakteristika plug-in hibridnog sustava koje nam Toyota u ovome modelu nudi. Grafički prikaz tijeka korištenja pojedinih pogonskih komponenti u vožnji na središnjem infotainment zaslonu je izvanredan i vrlo korisan. Evo i jedan prasktični primjer: otputili smo se autocestom iz Zagreba prema Crikvenici, a pritom smo se vozili samo u hibridnom režimu rada, štedeći prethodno napunjenu električnu energiju pohranjenu u bateriji. Na povratku u Zagreb smo i dalje imali gotovo stopostotnu količinu pohranjene električne energije, koju smo potom iskoristili za zadnjih 30 kilometara autoceste i u vožnji gradom u potpuno električnom načinu vožnje.
Što se same udobnosti i uređenja RAV4 Plug-in modela tiče, nemamo nikakvih zamjerki, i dojma smo da je ova plug-in verzija sam vrhunac kvalitetnog i lijepo uređenog vozila.
Za kraj, cijene za model RAV4 Plug-in Hybrid za hrvatsko tržište iznose za razinu oprme Elegant biti od 434.900 kn, razina opreme Executive kreće od 459.900 kn, a naša testna Style verzija kreće od 490.900 kn.
Fond za zaštitu okoliša će vjerojatno u svibnju objaviti javni poziv i ponuditi poticaje za nabavku električnih i plug-in hibridnih vozila (te vozila na vodikove članke, iako u Hrvatskoj uopće nemamo punionice). Ipak, dobra je vijest da će za one zainteresirane za Toyotin program, koji žele iskoristiti poticaje uskoro uz model Prius Plug-in stižu i RAV4 Plug-in (oba po 40.000 kn poticaja) te električni Lexus UX300e, Lexus NX 2.5 VVT-i PHEV i električni model Toyota Proace City (po 70.000 kn poticaja). Tako je i za ove modele moguće aplicirati obzirom da će biti u ponudi kroz 9 mjeseci.
Inače Toyota i Lexus plug-in / hibridna i električna vozila imaju preko 20 godina tradicije, nude 10 godina jamstva na hibridnu bateriju i do 10 godina jamstva na vozilo.