VW ID.4 je stigao! Poznati baš svi detalji o ovom kompaktnom i električnom SUV-u

15 travnja 2021 - tportal

VW ID.4 je stigao! Poznati baš svi detalji o ovom kompaktnom i električnom SUV-u

S početkom prodaje stiže šest unaprijed konfiguriranih modela ID.4., a početna cijena u Hrvatskoj iznosi 293.482 kune za model ID.4 Pure City s baterijom kapaciteta od 52 kWh i snagom električnog motora od 109 kW (148 KS)

Volkswagen je danas održao hrvatsku premijeru svog prvog električnog SUV-a VW ID.4. Naravno, riječ je o prvom potpuno električnom SUV-u marke Volkswagen bez lokalnih emisija, čija je proizvodnja neutralna u pogledu emisija CO₂.

Ovaj model ulazi u najveći tržišni segment na svijetu, klasu kompaktnih SUV vozila, a bit će to i prvi svjetski električni automobil koji će na globalnoj razini uvesti Volkswagenovu MEB platformu razvijenu za električnu mobilnost. Na taj način njemački proizvođač vozila još jednom dokazuje svoju vodeću ulogu u području inovacije, tehnologije i kvalitete na masovnom tržištu.

SUV modeli vrlo su popularni među sve većim brojem kupaca, ne samo u svijetu već i kod nas jer nude preglednost, sigurnost i udobnost, a značajan rast prvenstveno bilježe kompaktni modeli. ID.4 nudi prostor, fleksibilnost i sve prednosti koje kupci cijene kod SUV vozila. Model ID.4 je svestrani automobil koji nudi istovremeno sportsku i komfornu vožnju bez ikakvih napora.

Ako bismo pokušali odrediti ciljanu skupinu modela ID.4 na hrvatskom tržištu, mogli bi reći da ona zapravo obuhvaća vrlo širok spektar populacije, no vjerojatno će mlađi naraštaj biti nešto zastupljeniji. Kad govorimo o potencijalnim količinama u prvoj godini njegova izlaska na hrvatsko tržište, očekuje se prodaja između 100 i 150 komada. Ipak, mnogo toga ovisi o poticajnim sredstvima Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost, jer na potpuno električni VW ID.4 je moguće dobiti i 70.000 kn, pa je onda njegova cijena i više nego atraktivna. Čini se da bi ovogodišnji natječaj za poticaje kupnje električnih i plug-in modela trebao biti objavljen sredinom godine, no zasad nema nikakvih pojedinosti.

Ono što svakako treba istaknuti su njegove značajke, a to je prije svega to da je ID.4 spoj elektrike i emocije, jer je ovo SUV vozilo novog doba koje se usto može voziti nevjerojatno jednostavno. Ispod njegove karoserije koja zrači snažnim karakterom kriju se prostrana unutrašnjost i najsuvremenija rješenja za rukovanje, prikaz, infotainment i sustave potpora.

Dvije veličine baterija
Baterija modela ID.4 bit će dostupna u dvije veličine: kod linije opreme Pure moći će pohraniti 52 kWh energije (neto) i omogućiti doseg do 348 km (WLTP ciklus). Ta će vrijednost kod modela linije opreme Pro iznositi 77 kWh (neto) uz doseg do 522 km (WLTP ciklus). Baterija se nalazi ispod putničkog prostora, što jamči nisko težište i ujednačenu raspodjelu osovinskog opterećenja. Veliki kotači promjera do 21 cola naglašavaju sportski karakter ovog e-SUV vozila. Uz razmak od tla od 16 cm izvrsno će se snaći i tijekom vožnji blagim terenom.

Tri stupnja snage
E-motor koji se nalazi na stražnjoj osovini dostupan je u tri stupnja snage. Kod modela ID.4 Pure City i ID.4 Pure Style on se odlikuje snagom od 109 kW (148 KS), kod modela ID.4 Pure Performance City i ID.4 Pure Performance Style 125 kW (170 KS), a kod modela linije Pro 150 kW (204 KS). Zahvaljujući ovim vrhunskim motorima model ID.4 postići će ubrzanje od 0 do 100 km/h za 8,5 sekundi, a u svim varijantama najveća brzina iznosi elektronički ograničenih 160 km/h. Tijekom 2021. godine uslijedit će i sportski vrhunski model s pogonom na sve kotače, a sada znamo i da će ovakav model ID.4 biti oznake GTX, a svjetsku premijeru će imati u srpnju.

Dinamičan nastup
Vanjski dizajn modela ID.4 karakteriziraju atletske proporcije i najsuvremeniji izgled. Njegov jasan, skladan dizajn nadahnut je prirodom i usavršen u pogledu aerodinamike – cw vrijednost iznosi svega 0,28. Glavna svjetla već se serijski gotovo u potpunosti, a stražnja svjetla u potpunosti sastoje od svjetlećih dioda. Za vrhunsku su verziju dostupnainteraktivna IQ. Light Matrix LED glavna svjetla s inteligentno reguliranim dugim svjetlima. LED stražnja svjetla u 3D dizajnu svijetle posebno skladno jarkom crvenom bojom.

Mnoštvo prostora za obitelj i prtljagu
Model ID.4, koji je dugačak 4,58 metara, koristi se arhitekturom modularne električne platforme (MEB) marke Volkswagen. Zahvaljujući njoj prostor za putnike i tehnologiju podijeljen je na sasvim nov način – od čega će profitirati putnici. Ponuda prostora u unutrašnjosti na jednakoj je razini kao ona u konvencionalnim SUV vozilima sljedeće više klase vozila. Boje su suvremene i ugodne na pogled, baš kao i kvalitetno obrađeni materijali. Ovisno o položaju naslona stražnjih sjedala, prtljažnik ima kapacitet od 543 do 1575 litara. Dio programa opreme između ostalog su uzdužni krovni nosači (serijska oprema) i kuka za vuču.

Dva zaslona i rukovanje govornim naredbama normalnim govorom
Za koncept prikaza i rukovanja ovog e-SUV vozila više nisu potrebne fizičke tipke jer se on temelji na dvama zaslonima. Manji zaslon nalazi se ispred vozača, a središnji, veliki infotainment ekran ima dijagonalu do 12" i njime se rukuje dodirom. Vozač se alternativno može koristiti rukovanjem govornim naredbama normalnim govorom 'Hallo ID.', koje može razumjeti brojne svakodnevne izraze i zahvaljujući online vezi posegnuti za znanjem u oblaku. Nova značajka ID. Light – svjetlosna traka ispod vjetrobranskog stakla – intuitivno podržava tu funkciju.

Nova projekcijska razina
Inovativni Augmented Reality Head-up zaslon povezuje svoje prikaze sa stvarnošću – navigacijske strelice za skretanje pojavljuju se primjerice u vidnom polju vozača na prividnoj udaljenosti od 10 metara. Navigacijski sustav „Discover Pro“ dio je serijske opreme kod svih modela, baš poput online usluga We Connect Start. Sustavi potpora IQ. Drive čine vožnju još opuštenijom, što se osobito odnosi na sustav Travel Assist. Softver i hardver modela ID.4 koncipirani su u novoj arhitekturi, zbog čega će kupci moći nabaviti update za svoj automobil nakon kupnje.

Unaprijed konfigurirani modeli
Marka Volkswagen nudi unaprijed konfigurirane modele ID.4. Njihovi su nazivi City, Style, Life, Business, Family, Tech i Max. Ovakvom se strategijom bogata ponuda čini vrlo preglednom, a svaki će kupac brzo pronaći model koji mu u potpunosti odgovara. Početna cijena u Hrvatskoj iznosi 293.482 kune za model ID.4 Pure City s baterijom kapaciteta od 52 kWh i snagom električnog motora od 109 kW (148 KS).

Punjenje kod kuće, na putu i na dugim dionicama
Pod pojmom 'We Charge' marka Volkswagen kao prvi masovni proizvođač automobila nudi cjelovit paket za komforno, umreženo i održivo punjenje e-automobila. Tako je uvijek dostupno odgovarajuće rješenje za punjenje – kod kuće, na putu i na dugim dionicama. Na DC stanici za brzo punjenje model ID.4 s baterijom kapaciteta 77 kWh i snagom punjenja od 125 kW može se za oko 30 minuta napuniti istosmjernom strujom za narednih 320 km (prema WLTP ciklusu). Model ID.4 isporučuje se europskim kupcima neutralan u pogledu bilance CO₂. Ako se puni strujom dobivenom iz obnovljivih izvora energije – primjerice Volkswagen prirodnom strujom – on može biti klimatski neutralan i tijekom cjelokupnog razdoblja korištenja.

Budućnost mobilnosti je električna
S obitelji ID. modela, novom, samostalnom linijom proizvoda, Volkswagen upotpunjava klasični portfelj proizvoda marke. Nakon kompaktnog modela ID.3, kompaktno e-SUV vozilo ID.4 drugi je potpuno električni model. Naime, ovo se vozilo neće proizvoditi i prodavati samo u Europi nego i u Kini, a kasnije također u SAD-u. Marka će u sklopu strategije 'Transform 2025+' do 2024. godine uložiti ukupno jedanaest milijardi eura u električnu mobilnost. Volkswagen do 2029. godine namjerava na tržište uvesti do 75 potpuno električnih modela i tijekom toga razdoblja prodati oko 26 milijuna e-vozila.

Pogon i vozni postroj
Baterija kapaciteta 52 kWh
Model ID.4 u svim varijantama nudi snažan pogon prema naprijed i visok stupanj prikladnosti za svakodnevnu upotrebu. Kompaktna baterija kapaciteta 52 kWh osigurava doseg do 348 kilometara (WLTP ciklus). Ona je povezana s dvama stupnjevima snage – jedan ima snagu od 125 kW (170 KS) i okretni moment od 310 Nm, a drugi 109 kW (148 KS) i 220 Nm. U oba stupnja snage prosječna potrošnja modela ID.4 prema WLTP ciklusu iznosi od 19,2 do 16,7 kWh na 100 km (predviđene vrijednosti).

Baterija kapaciteta 77 kWh
Baterija kapaciteta 77 kWh omogućuje dosege do 522 kilometra (WLTP ciklus). Zahvaljujući snažnom e-motoru, koji ima snagu od 150 kW (204 KS) i od kretanja nudi 310 Nm okretnog momenta, ubrzanje od 0 do 100 km/h postiže se u svega 8,5 sekundi. Svi modeli ID.4 imaju elektroničko ograničenje najveće brzine od 160 km/h. Za modele s velikom baterijom vrijednosti potrošnje prema NEFZ ciklusu jedinstveno iznose od 16,9 do 16,2 kWh na 100 km, a prema WLTP ciklusu od 18,9 do 17,7 kWh (predviđene vrijednosti.). Tijekom 2021. godine također će uslijediti sportski vrhunski model s pogonom na sve kotače i još više snage.

Stražnji motor i stražnji pogon
Uz modularnu električnu platformu marka Volkswagen iznova oživljava veliku tradiciju: kao što je to nekoć bio slučaj kod Bube, pogon se nalazi u stražnjem dijelu vozila. E-motor smješten je neposredno prije sredine kotača na stražnjoj osovini i svoj moment šalje na 1-stupanjski mjenjač. Stražnji pogon stvara vrhunske preduvjete za agilno rukovanje i snažnu vuču, a usto omogućuje mali promjer zaokreta od svega 10,2 metra. Budući da je tihi pogon jedva čujan i izvan automobila, do brzine od oko 30 km/h emitira se umjetni e-Sound.

Baterija i ponuda punjenja
Obje baterije uz koje će model ID.4 biti uveden na europska tržišta imaju različite dimenzije i mase. Baterija kapaciteta 52 kWh modela teži 344 kilograma te se sastoji od devet modula dok se baterijski sustav kapaciteta 77 kWh sastoji od dvanaest modula i teži 493 kilograma.

Učinkovito hlađenje
Temperatura modula ćelija regulira se putem podnog lima s integriranim kanalima za vodu. Zadaća upravljanja toplinom je pogoniti bateriju u svim situacijama u idealnom temperaturnom rasponu od oko 25 Celzijevih stupnjeva. Time se ostvaruju pogodnosti u pogledu snage, brzog punjenja istosmjernom strujom i vijeka trajanja. Marka Volkswagen jamči da će baterija nakon osam godina rada ili kilometraže od 160.000 km imati još najmanje 70 posto svog izvornog kapaciteta.

Iznimna snaga punjenja
Na kućnom wallboxu mogu se puniti modeli ID.4 s baterijom kapaciteta 77 kWh i snagom od 11 kW te modeli s baterijom 52 kWh snagom od 7,2 kW. Svi modeli ID.4 opremljeni su CCS priključkom za punjenje (CCS = Combined Charging System, kombinirani sustav punjenja) za brzo punjenje istosmjernom strujom (DC). Modeli s baterijom 52 kWh zahvaljujući tome pune se snagom od 50 kW (opcijski 100 kW), a svi ostali modeli snagom do 125 kW. Oni za oko 30 minuta mogu pohraniti dovoljno istosmjerne struje za narednih 320 km (prema WLTP ciklusu).

Cjelovit paket punjenja 'We Charge'
Sveobuhvatni i cjeloviti paket za komforno, umreženo i održivo punjenje e-automobila naziva se 'We Charge'. Bez obzira na to je li riječ o punjenju kod kuće, na putu ili na dugim dionicama – za svaki je scenarij punjenja dostupno odgovarajuće rješenje. Uz aplikaciju We Connect ID. App kupac može upravljati svim postupcima punjenja putem smartphonea. Volkswagen je prvi masovni proizvođač vozila koji svojim kupcima nudi cjelovit i besprijekoran ekosustav za punjenje.

Punjenje kod kuće
Vlasnik modela ID.4 može u vlastitoj garaži komforno puniti putem ID. Chargera, tj. wallboxa marke Volkswagen. Uz osnovnu verziju, ID. Charger dostupan je i u dvije dodatne, potpuno umrežene varijante – ID. Charger Connect i ID. Charger Pro. Objema se varijantama može upravljati putem aplikacije We Connect ID. App na smartphoneu. Kupci modela ID.4 mogu rezervirati uslugu instalacije za wallbox preko poduzeća Elli, društva-kćeri marke Volkswagen.

Punjenje na putu
Kupci na javnim mjestima za punjenje mogu napuniti model ID.4 putem serijskog kabela Mode 3. Uz We Charge mogu se koristiti uslugom punjenja koja obuhvaća više od 150 000 javnih mjesta za punjenje u Europi. Upravljanje postupkom punjenja provodi se putem aplikacije We Connect ID. App, a aktiviranje agregata za punjenje moguće je uz karticu We Charge ili smartphone s operativnim sustavom Android.

Punjenje na autoputu
Na dugim je dionicama vozačima modela ID.4 dostupna razgranata mreža stanica za brzo punjenje društva IONITY. Uz We Charge oni u okviru te mreže mogu povoljno puniti, a osobe koje prelaze puno kilometara mogu odabrati tarifu prilagođenu svojim potrebama.

Širenje infrastrukture za punjenje
Do 2025. godine Volkswagen koncern će, u suradnji sa svojim trgovačkim partnerima, postaviti oko 35.000 mjesta za punjenje, a velik dio njih bit će javno dostupan. Također, tu su i fleksibilne stanice za brzo punjenje društva Volkswagen Group Components, koje se mogu postavljati na lokacijama na kojima vlada kratkotrajna potreba za njima, primjerice tijekom održavanja velikih manifestacija.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterdaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAvanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume