Zbog visokih poreza ne možemo izvesti ni rabljene aute

10 listopada 2017 - Vecernji list

Illustration

Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreza pri kupnji novih vozila, stav je Udruženja trgovine motornim vozilima

Od milijun i pol automobila registriranih u Hrvatskoj, milijun ih je starije od deset godina. Ova se poražavajuća činjenica mogla čuti na konferenciji New Link auto-moto, koju je na temu automobilske industrije organizirao Njuškalo, vodeća online destinacija za kupnju i prodaju vozila. No, nije to, nažalost, jedina poražavajuća činjenica istaknuta na događanju koje je okupilo predstavnike uvoznika, trgovaca, servisera...

Jačanje sive zone U vremenu digitalne transformacije, autoindustrija se u Hrvatskoj još uvijek sudara s posljedicama ekonomske krize koja joj je od 2008. do danas uzela oko 230.000 radnih mjesta.
Tijekom tih 20-ak godina automobilska je industrija u Hrvatskoj doživjela 20-ak promjena poreza, trošarina, carine, povlastica, homologacije, eko-naknada. Rezultat je jačanje sive zone poslovanja i usporen priljev novih automobila.

Starost hrvatskog voznog parka povećala se za trećinu te je danas prosječan automobil star 12,7 godina. Čak 22% vozila koja su lani pristupila tehničkom pregledu pokazalo se neispravnima.

Izmjenama poreznog sustava uspjelo se postići samo smanjenje emisije CO2 kod unesenih rabljenih vozila.

– Vozni park može se pomladiti samo smanjenjem poreznih opterećenja pri kupnji novih vozila, a time bi, uz prodaju novih automobila, rasla i zaposlenost – rekao je Hrvoje Paver iz Hrvatske gospodarske komore, pomoćnik direktora sektora za trgovinu.

Ovako, zaposlenost pada jer se novi saloni i servisi ne otvaraju. Od kupaca novih vozila, samo je četvrtina fizičkih osoba, dok 75 posto novih vozila kupuju tvrtke. No, tvrtke su počele kupovati i rabljene automobile, i to one iz unosa.

Istodobno, mi svoje rabljene automobile nemamo kome prodati, jer nas naš porezni sustav (PDV najveći među zemljama u okruženju i trošarina bez ograničenja za maksimalni iznos koji može biti naplaćen) čini nekonkurentnima.

Državi 1000 kn po autu Također, među tvrtkama koje kupuju nove aute prednjače rent a car tvrtke, koje automobile kupuju uz uvjet da ih trgovac automobilima opet otkupi od rent a cara. U prvoj polovici godine u Hrvatskoj je oko 18.000 vozila prodano rent a car tvrtkama. U listopadu ti će se automobili vratiti trgovcima koji su ih početkom godine prodali, pa će ti trgovci novim automobilima u ponudi imati i veliku količinu rabljenih. Čitavom ovom kaosu valja dodati i određeni broj novih vozila (trenutačno nema točnih podataka o kolikom je broju vozila riječ ) koja se u Hrvatsku uvezu, ali se vrlo brzo izvezu u neku drugu europsku državu. U sklopu tog reizvoza tvrtka koja je automobil uvezla i na njega platila trošarinu tu trošarinu od države traži nazad. Bit svega je da trošarine nisu i ne smiju biti jedini prihod države, konkretno, od automobila. Država od svakog novog auta uzme i oko 1000 kuna za recikliranje, dodajmo tome davanja pri registraciji, porez na vozilo,... Niži porezi značili bi više novih, sigurnijih i čišćih automobila na cestama, ali i više novca u državnoj blagajni.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume