Bugatti slavi 70. godišnjicu legendarne izložbe: Rekordnih 9 'Best of Shows' prvih nagrada

3 years,3 months ago - 17 kolovoza 2021, tportal
Bugatti slavi 70. godišnjicu legendarne izložbe: Rekordnih 9 'Best of Shows' prvih nagrada
Bugatti je uključen od samog početka 1950. u izložbu automobila, koju mnogi vide kao najveću proslavu svjetskih automobila

Bugattijev model Type 57 Coupe de Ville je bio prisutan na prvom ikada održanom Pebble Beach Concours d'Elegance u Montereyu u Kaliforniji 1950. godine, a kultni francuski luksuzni brend, odnedavna u vlasništvu hrvatske tvrtke Rimac Automobili, drži rekordnih devet nagrada 'Best of Shows'.

U nedjelju 15. kolovoza Pebble Beach Concours d’Elegance obilježo je 70. obljetnicu. Bugatti slavi svoju uključenost od samog početka u ono što mnogi vide kao najveću proslavu svjetskih automobila. Događaj je prvi put održan 1950. godine kada su se automobili vozili u paradnom krugu staze Pebble Beach Road Race. Jedan od zvjezdanih automobila tog početnog događaja bio je Bugatti Type 57 Coupe de Ville iz 1938. koji je vozio John Edgar.

'U prvim godinama kolekcionarski automobili nisu bili posebno cijenjeni niti potaknuti na dolazak, a naglasak je prvenstveno bio na novim modelima', objašnjava predsjednica Pebble Beach Concours d'Elegance Sandra Button. 'Stvari su se počele mijenjati sredinom 50-ih, kada su organizatori počeli dodjeljivati ​​svoju najveću nagradu klasičnim modelima, a ne novim automobilima.'

Prvo od devet priznanja 'Best of Show' Bugattiju
S automobilima izloženim na 18. otvorenom prostoru Pebble Beach Golf Links i sjajnom zaljevu Carmel koji pružaju zadivljujuću pozadinu, prva izravna pobjeda francuske luksuzne marke dogodila se 1956. Te je godine automobil tipa 37 Grand Prix doktora Miltona R. Rotha osvojio nagradu 'Best of Show'. Od tada, modeli Bugattija prisutni su gotovo na svakom izdanju. Marka je češće od bilo kojeg drugog proizvođača nagrađivana vrlo željenim priznanjem 'Best of Show', s rekordnih devet pobjeda do danas.

Lista 'Best of Show' prvih nagrada Bugattija

Ovo je devet pobjednika na izložbi Pebble Beach Concours d'Elegance tijekom godina:

  • 1956. - Bugatti Type 37 Grand Prix (1930.) vlasnik Dr. Milton R. Roth
  • 1959. - Bugatti Type 57C Gangloff Atalante Coupe (1939.) vlasnik J.B. Nethercutt
  • 1964. - Bugatti Type 50 Coupe Profile (1932.) vlasnik William Harrah
  • 1966. - Bugatti Type 41 Royale Binder Coupe de Ville (1931.) vlasnik William Harrah       
  • 1976. - Bugatti Type 57SC Atalante Coupe (1937.) vlasnik William Harrah
  • 1985. - Bugatti Type 57 Saoutchik Cabriolet (1939.) vlasnik Jack Becronis
  • 1990. - Bugatti Type 57SC Atlantic (1938.) vlasnik Ralph Lauren
  • 1998. - Bugatti Type 57SC Corsica Roadster (1938.) vlasnik John Mozart
  • 2003. - Bugatti Type 57SC Atlantic (1936.) vlasnik Peter D. Williamson

'Marka Bugatti zauzima posebno mjesto u povijesti Pebble Beacha. Naše su priče unutarnje povezane i svake godine Bugatti modeli krase otvoreni prostor, ne prestaju očaravati i zavoditi posjetitelje i, naravno, naše suce', nastavlja Button. 'Zapravo, nije pretjerano reći da je na skupu Bugatti 1985. godine bio ključan u tome da Pebble Beach postane međunarodni uspjeh kakav je danas.'

Događaj na koji se Button odnosi je prikaz svih šest Bugattija Type 41 ‘Royale’ na Pebble Beachu koji oduzima dah 1985. godine - jedini put kada su se ti ikonični automobili ikada pojavili zajedno, prije ili poslije. Proizveden između 1926. i 1933. godine, Royale je bio automobil kakav svijet nikada nije vidio. Najveći luksuzni automobil, vozilo za aristokrate i kraljevske obitelji bio je ono kako je osnivač tvrtke Ettore Bugatti zamislio 6,4-metarski Type 41 s 12,8-litrenim rednim osmerocilindričnim motorom. Tehnički i stilski, bogato opremljeni Royale s besprekornom je lakoćom premašio svoj cilj. No, nažalost, njegovo se vrijeme poklopilo sa značajnim globalnim gospodarskim padom, pa je kao rezultat toga izgrađeno samo šest proizvodnih modela.

Ambiciozan pothvat
Vrlo ambicioznu ideju o sastavljanju svih šest Bugatti Royalea na jednom mjestu prvi je predložio Chris Bock, tada član terenske posade Concoursa, a danas glavni sudac događaja. Bio je to vraški kompliciran logistički zadatak koji je čak uključivao odobravanje diplomatskog imuniteta dva automobila od strane američke vlade, status koji je obično bio rezerviran za pojedince, povremeno dodijeljene umjetničkim predmetima, ali nikad prije automobilima.

'Četiri Bugatti Royalea već su bila u SAD -u, a preostala dva u Francuskoj', prisjeća se Bock. 'Oni su bili dio zbirke automobila braće Schlumpf u Mulhouseu, koju je preuzela francuska vlada i stavila pod skrb Francuske nacionalne udruge muzeja automobila. No, muzej je bio zabrinut da bi braća Schlumpf, ako automobili napuste francusko tlo, mogli pokušati pravnim putem oduzeti automobile.'

Čak i s dodijeljenim diplomatskim imunitetom, još uvijek su postojale značajne prepreke koje je trebalo savladati. Tipičan teretni cargo let iz Francuske natočen gorivom u Kanadi, što američko priznanje diplomatskog imuniteta ne bi pokrilo, pa su morali s Air Franceom dogovoriti posebne letove iz Pariza izravno za Los Angeles. Francuski muzej predvidio je da se svaki automobil prevozi zasebnim zrakoplovom, a zatim drugim kamionom kako bi se rizik sveo na minimum. Prijevoz je 1985. koštao oko 85.000 eura, koji su platili kolekcionari automobila, suci, službenici i prijatelji izaslanika, takav je bio entuzijazam vidjeti legendarne modele Bugattija na Pebble Beachu.

Druga dva Royalea došla su iz zbirke Williama F. Harraha u Renou (Nevada), a peti iz muzeja Henry Ford u Dearbornu u Michiganu. 'Taj automobil je muzeju poklonio bivši izvršni direktor GM-a, Charles Chayne', objašnjava Bock. 'Chayne je naišao na automobil na otpadu na Long Islandu, gdje je završio nakon što je hladna njujorška zima pokvarila blok motora i kupio ga za nekoliko stotina dolara.'

'Concours je složena predstava za izvođenje jer se u osnovi nalazi na igralištu za golf u stambenoj četvrti', nastavlja Bock. 'Jako smo brinuli o uređenju skladišta za Royale u garažama privatnih kuća uz ložu. Tada je stigao momak sa šestim Royaleom, koji je pripadao Briggsu Cunninghamu. Vukao ga je na otvorenoj prikolici s kamionom Ford F250. Rekao je: 'Oh, bit će dobro, samo ćemo baciti ceradu na to', dok su svi ostali trčali uokolo hiperventilirajući.'

Događaj koji se događa jednom u životu
Entuzijasti su doputovali sa svih strana svijeta kako bi vidjeli šest Royala na Pebble Beachu. Travnjak na kojem su bili izloženi automobili, koji je sada travnjak konceptnih automobila, neprestano je bio okupiran gledateljima, prisjeća se Bock. 'Bila je gomila ljudi oko tih automobila. Bilo je krcato, i tako je ostalo cijeli dan. To je jednostavno bila velika prekretnica za događaj. To je stavilo Pebble Beach na kartu međunarodnih automobilskih medija i kolekcionara automobila diljem svijeta, a također je pokrenulo i tjedan automobila Pebble Beach Automotive Week.'

Modeli Bugattija pružali su mnogo više čarobnih trenutaka na Pebble Beachu tijekom godina, uključujući Ralpha Laurena koji je 1990. godine osvojio 'Best of Show' sa svojim Type 57SC Atlantic. Godine 2003. Ralph Laurenov automobil ponovno je ujedinjen sa sličnim Type 57SC iz Mullin kolekcije. U 2019. godini, sva četiri automobila Bugatti Type 59 Grand Prix okupljena su prvi put od 1934. godine.

Spektakl koji treba vidjeti
70. izdanje Concoursa bit će opremljeno posebnom izložbom pobjedničkih automobila Best of Show Winners, uključujući nekoliko Bugattija, od kojih se mnogi bore za nagradu.

Prizivajući privlačnost luksuzne francuske marke, Chris Bock kaže: 'Automobili Bugatti savršena su mješavina inženjeringa, stila i rijetkosti. Svaka mehanička komponenta stvorena je očima dizajnera, ali i okom inženjera. Oni su zaista umjetnička djela.'

Bugatti, kao moderna tvrtka, također je imao vrlo uspješan odnos s tvrtkom Pebble Beach Concours. Predsjednik tvrtke Bugatti Automobiles Stephan Winkelmann i direktor dizajna Bugattija Achim Anscheidt u nekoliko su navrata bili članovi ocjenjivačkog vijeća. Tvrtka je također odabrala ekskluzivno mjesto za predstavljanje suvremenih modela kupcima, odabranim gostima i svjetskim medijima.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport svjetsku je premijeru proslavio na Pebble Beachu uoči izdanja Concours d’Elegance 2008. Automobil je prodan na aukciji Pebble Beach koju je predstavila Gooding & Company. Postigao je cijenu od 2,9 milijuna dolara (prije premije kupca), donoseći 900.000 dolara više od maloprodajne cijene automobila, a sve je to Bugatti donirao dobrotvornoj organizaciji Pebble Beach Company Foundation koja je godinama prikupila oko 30 milijuna eura za dobrotvorne svrhe. Nedavno, 2019., Bugatti je predstavio posebno izdanje Centodieci na Tjednu automobila u Montereyu, izvanredno kreiran hommage legendarnom Bugattiju EB110.

'Entuzijasti smatraju Pebble Beach Concours d'Elegance najvećom proslavom automobila na svijetu, i to s pravom', izjavio je predsjednik trvtke Bugatti Automobiles Stephan Winkelmann. 'Mi u Bugattiju smo neizmjerno ponosni što se naša povezanost s concoursima proteže do prvog događaja 1950. godine i iznimno smo počašćeni što smo u posljednjih 70 godina nagrađeni najvećim brojem priznanja 'Best of Show'. Događaj nam uvijek pruža savršene uvjete za suradnju s našim klijentima i sklapanje novih prijateljstava svake godine. Radujemo se nastavku našeg posebnog odnosa s Pebble Beach Concours d’Elegance u budućnosti.'

Support Ukraine