Ducati SuperSport 950: Najljepši je sad postao još ljepši, a njegov V-twin sada postiže 110 KS

2 years,11 months ago - 11 svibnja 2021, JutarnjiList
Ducati SuperSport 950: Najljepši je sad postao još ljepši, a njegov V-twin sada postiže 110 KS
Za novu sezonu talijanski je sport-tourer dobio novi izgled još bliži Panigaleu V4, posljednju generaciju sigurnosne elektronike

Sve što je Ducati gradio gotovo puna tri desetljeća, još od travnja 1972. kad su legendarni Paul Smart i Bruno Saggiari pobijedili na 200 milja Imole za upravljačem prvog SuperSporta ili kraće SS, palo je u vodu kad se 1999. pojavila nova generacija iz pera kontroverznog južnoafričkog dizajnera Pierrea Treblanchea.

Što je Chris Bangle bio za BMW, Terblanche je bio za Ducati. Prodaja je stala gotovo preko noći, no Ducati je SuperSport zadržao u proizvodnji sve do 2007.

Srećom, Talijani su kultni motocikl odlučili uskrsnuti desetljeće kasnije - SS se vratio 2017. Jači nego ikad. Iz daljine je izgledao kao Panigale 1198, ali ga je pokretao V-twin od 937 ccm iz Hypermotarda i već iz tvornice se mogao naručiti s kovčezima za dulja putovanja.

Sad je, nakon četiri godine na tržištu, dotjeran. I još snažnije podsjeća na Panigale. S boka umjesto jednog ima čak tri otvora za zrak - dva za izvlačenje vrućeg zraka iz hladnjaka, jedan za strujanje svježeg zraka oko nogu vozača, a donji dio oklopa sad se proteže skroz do dviju ispušnih cijevi.

Sprijeda je zadržao karakteristično dnevno diodno svjetlo i podesivi vjetrobran (dva položaja, 5 centimetara hoda). Sve u svemu, uvjerljivo je najljepši sport-tourer današnjice, miljama ispred glomaznih Kawasaki Ninje 1000SX i Suzukija GSX-S1000F.

I dalje ga pokreće poznati V-twin Testastretta 11° od 937 ccm, ali dotjeran da zadovoljava strogu normu Euro 5 (kao i u Hypermotardu, odnosno Multistradi 950). Nije puno izgubio, samo 3 KS i 3 Nm u odnosu na original iz 2017., što znači da mu je i dalje ostalo lijepih 110 KS pri 9000 okretaja i 93 Nm pri 6500 (75 Nm već od 3500).

Neusporedivo važnije su novosti u elektronici. Talijanski sport-tourer već iz tvornice dolazi s inercijskom platformom u tri osi, što je preduvjet na novu generaciju ABS Corneringa, kontrole proklizavanja (DTC) i propinjanja na stražnji kotač (DWC). Uz to, dobio je i quickshifter (DSQ) te zaslon visoke rezolucije u bojama (4,3 inča, TFT), po uzoru na Panigale. Tri su načina rada - Sport, Touring i Urban.

Sve ostalo je manje-više isto. I rešetkasti okvir s dvocilindrašem kao nosivim dijelom (SS 950 suh teži suzdržana 184 kg), i jednoručna aluminijska stražnja vilica i odnos upravljač-sjedalo-oslonci. Samo je sjedalo na za sport-tourer niskih 81 centimetar sad prekriveno slojem ugodnije memorijske pjene, a spojka je hidraulička.

Kao i ranije, postoji izdanje 950 S s prednjom vilicom od 48 milimetara i stražnjim monoamortizerom Öhlinsa i skuplje je 14.000 kuna od običnog (110.990 kn).

Support Ukraine