Halo, pauk, dignite moj auto! Može za 500 kn...

6 years,1 month ago - 21 ožujka 2018, Vecernji list
Halo, pauk, dignite moj auto! Može za 500 kn...
Ljutiti susjedi ne mogu se tako obračunavati. Ako žele da pauk digne auto, trebaju se uz njega fotografirati kako bi dokazali da im smeta

Oko 70 puta dnevno zazvoni telefon službe za premještanje vozila Zagrebparkinga. Ljutiti vozači zovu pauk i zahtijevaju dizanje automobila koji su nepropisno stali na kolnik, "nakratko" se zaustavili sa sva četiri na autobusnoj stanici, parkirali se na nogostupu... I dok jedni smatraju da je riječ o nepotrebnom "cinkanju", drugi misle da je to jedini način da se stane na kraj bahatim vozačima. No kršenje pravila nije uvijek dovoljno za dizanje automobila.

Bolje od vučne službe – Nazvala sam pauk jer je bio parkiran na nogostupu. To nije u redu, jer stotinjak metara dalje postoji parking koji se plaća. No pauk služba mi je rekla da bih trebala biti prisutna kada dođu te da bi moj auto također trebao biti na fotografiji kao dokaz – požalila nam se nezadovoljna čitateljica, no iz Zagrebparkinga objašnjavaju da je zapravo riječ o standardnoj i nužnoj proceduri jer njihovi djelatnici na licu mjesta nisu ovlašteni prosuđivati treba li neki auto odvesti ili ne.

– Kod svih zaprimljenih poziva na teren izlazi specijalizirano vozilo, ali podružnica Zagrebparking ne procjenjuje samostalno opravdanost poziva. Nepropisno parkirana vozila premještaju se isključivo po izdanoj naredbi službene osobe, a to su prometni i komunalni redari Grada Zagreba te prometni policajci – objasnili su u Zagrebparkingu koji u jednoj situaciji ipak uvijek diže prijavljeno vozilo, a to je kada ih sam vlasnik nazove i to traži. Iako je riječ o neobičnoj situaciji, ne događa se toliko rijetko. Zagrepčani koji procijene da im je to isplativije ili jednostavnije kada, primjerice, zaglave negdje s automobilom, nerijetko nazovu pauk umjesto vučne službe. Cijena ovisi o kilometraži, no u prosjeku iznosi petstotinjak kuna.

No u svakoj drugoj situaciji djelatnici pauka nakon dolaska na teren fotografiraju stanje te pomoću videonadzora o situaciji informiraju službenu osobu. Tek kada redar ili policajac primi fotografiju, može izdati nalog za premještanje sukladno zakonu. – Naši djelatnici moraju postupiti kako im se kaže, bez obzira na to što sami misle – ističu u Zagrebparkingu. Stoga oni osobama koje zovu i prijavljuju druga vozila sugeriraju da ostanu na licu mjesta zbog fotografiranja. Prema zakonu, naime, nije dovoljno da neki auto bude samo nepropisno parkiran, već jasno piše da se nepropisno parkirano vozilo može premjestiti samo "ako je zaustavljeno ili parkirano na cesti na kojoj ugrožava sigurnost prometa ili ometa normalan tok prometa". To znači da nije dovoljno da automobil bude parkiran ispred ulaza u zgradu, garažu ili dvorište, već da u tom trenutku baš priječi prolaz drugom automobilu. – Stoga treba postojati fotografija na kojoj se vidi namjera ulaska ili izlaska drugog vozila iz dvorišta – poručuju iz Zagrebparkinga.

Građani ih tužili

Njihov je oprez vjerojatno uzrokovan i tužbama koje su građani dobivali zbog dizanja automobila, a prometni stručnjak Goran Husinec kaže da je pauk u Zagrebu i dalje jako strog. – Toga nema drugdje u Europi. Kod nas je moda da pauk diže koga god može, iako bi to trebala biti posljednja opcija, samo u slučaju da je promet ugrožen. Kome smeta automobil parkiran na travnjaku u dva ujutro? Riječ je o čistom punjenju proračuna – govori sudski vještak za cestovni promet te dodaje da neodgovorni vozači ne bi trebali proći bez "čestitke". – Trebali bi dobiti kaznu pod brisač, no to se ovdje ne radi jer je sustav loš pa vozači izbjegavaju plaćanje. To je drugi problem koji treba riješiti – kaže.

Support Ukraine