Isprobali smo novi Citroën C3: Saznali smo sve o budućem bestselleru B-SUV segmenta

1 month ago - 19 studenoga 2024, tportal
Isprobali smo novi Citroën C3: Saznali smo sve o budućem bestselleru B-SUV segmenta
Ulazna verzija C3 modela dolazi s 3-cilindričnim 1,2-litrenim benzinskim PureTech Turbo 100 BVM6 motorom snage 101 KS (74 kW) s 205 Nm momenta i pogonom na prednja dva kotača. Ubrzanje od 0-100 km/h je 10,6 s, a krajnja brzina 160 km/h

Bili smo na hrvatskoj premijeri Citroëna C3, koji bi mogao biti i najprodavaniji model ovog velikog francuskog proizvođača u sastavu Stellantis grupe. Iako najavljivan već od same svjetske premijere, sredinom listopada prošle godine, kao vrlo pristupačan potpuno električni model, Citroën C3 je puno više od toga. Naime, ovaj se nedvojbeno veliki prodajni bestseller može pohvaliti s velikim izborom pogonskih sklopova: benzinski, hibridni i potpuno električni. I upravo je ta odrednica pravi mamac za sve potencijalne kupce vrlo dojmljivog modela C3.

Inače, gledano unatrag u povijest samo na hrvatskom tržištu, Citroën C3 je u dosadašnje tri generacije pronašao put do čak 20.869 uglavnom privatnih kupaca, što čini četvrtinu prodaje francuske marke u Hrvatskoj. Nadalje, vratimo li se u 2018. vidimo da je C3 s prodanih 2433 prijeraka bio kod nas pojedinačno 9. najprodavaniji model od svih marki na tržišti. Koliko je vrijeme bilo da se C3 osuvremeni govore i podaci iz 2023. kada je treća generacija bila prodana u 1003 primjeraka, zauzevši 17. mjesto među svim modelima prodanim na domaćem tržištu.

Citroën svakako zaslužuje i može puno više od toga, a novi C3 sa svim svojim komparativnim prednostima nova je prekretnica za legendarnu francusku marku koja nam je u svojoj 105-godišnjoj povijesti podarila mnoga remek-djela, poput modela: Traction Avant (1934.-1957.), 2CV 'Spačeka' (1948.-1990.) ili DS 'Žabe' (1955.-1975.).

Mi smo bili na domaćoj premijeri Citroëna C3 i isprobali njegovu ulaznu verziju s benzinskim motorom, pa vam donosimo sve ono što bi vas moglo zanimati vezano uz najnoviju generaciju ovog modela. Naravno, poznate su razine opreme, kao i sve cijene u Hrvatskoj.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije

Nova, četvrta generacija modela C3 nešto je potpuno novo u vrlo propulzivnom B-segmentu europskih automobila. Dizajniran je u Europi u Citroënovom studiju u Velizy-Villacoublay blizu Pariza, a njegova proizvodnja za sve tri varijante pogona odvijati će se u Europi u tvornici Stellantis Trnava u Slovačkoj.

Citroën C3 je svojim vanjskim izgledom puno više od uobičajenog B-hatchback modela, i bez obzira što uskoro stiže i njegova SUV izvedba C3 Aircross, C3 već na prvi pogled uživo nudi atraktivni crossover/SUV-ovski izgled. Četvrta generacija C3 potpuno je obnovljena sa svježim, samouvjerenim izgledom koji utjelovljuje hrabri novi dizajnerski potpis Citroëna.

Prvi put prikazan u konceptu Citroën Oli iz 2022., novi potpis ponosno suprotstavlja okomite i vodoravne elemente na hrabar, tehnički način. S prednje strane, viša, okomitija prednja strana uključuje veliki novi ovalni 'chevron' logotip.

Glavni element je prepoznatljivi novi dizajn prednjih i stražnjih svjetala koji je prvi put viđen na konceptnom vozilu Citroën Oli, a koji ima jedinstveni trorazinski svjetlosni potpis s jednom okomitom i dvije vodoravne leće koje gotovo izgledaju poput oštrica.

Kratki, visoki i vodoravni poklopac motora ima tehnički oblikovane površine, koje hvataju svjetlost i kontrastiraju s okomitijim prednjim profilom, uvlačeći se u veći, uspravniji vjetrobran i dajući automobilu više volumena naglašavajući osjećaj zaštite.

U bočnom profilu vidljive su prednje i stražnje tehnički oblikovane udubljene linije koje teku kroz liniju pojasa u nove prepoznatljive rasvjetne grupe i suptilne nabore na pločama vrata, a sve to privlači svjetlost i dodaje vizualni interes.

Identitet potpisa nastavlja se na stražnjoj strani s tehničkim skulpturama u donjem dijelu stražnjih vrata prtljažnika, iznad kojih se nalazi horizontalna sjajna crna ukrasna traka s istim tehničkim uzorkom inspiriranim ševronom koji se koristi na okomitoj prednjoj strani i obrubljuje veliki, središnje postavljen novi ovalni logo Citroën. Novi prepoznatljivi sklopovi stražnjih svjetala pomaknuti su u kutove vozila i sastoje se od dvije vodoravne i jedne okomite leće koje odražavaju prednje sklopove. Ispod otvora za otvaranje, jaki branik je zaobljen na vanjskim uglovima kako bi pomogao aerodinamici i dodatno pojačao uporni stav automobila.

Kad je riječ o strukturi novog C3, ovo je, Citroën je po prvi put u Europi konstruirao potpuno novi ë-C3 i njegove ostale izvedbe oko platforme koja je od samog početka dizajnirana za prilagodbu potpuno električnog pogonskog sklopa. Temelj automobila je verzija vrlo fleksibilne globalne platforme Stellantis 'Smart Car', a to je omogućilo Citroënu da potpuno novi ë-C3 učini dostupnim kupcima po vrlo korektnim cijenama.

Što se vanjskih dimenzija novog C3 tiče, veći 16-colni čelični i 17-colni (gume dimenzija 205/50R17) čelični i dijamantno izrezani aluminijski kotači (standardni na 'Max' verzijama) izvučeni su u kutove kako bi signalizirali stabilnost i čvrstoću, a ipak automobil zadržava kompaktan otisak na samo 4,01 m duljine, 1,76 m širine, visine 1,57 m (s krovnim nosačima). Međuosovinski razmak je izdašnih 2,54 m,a visina od podloge 197 mm za verziju s motorom s unutarnjim izgaranjem ili 163 mm za potpuno električnu verziju.

Novi C3 nudi na izbor 5 karakterističnih i visokokvalitetnih boja – Banquise bijela, Montecarlo plava, Elixir crvena, Mercury siva i Perla Nera crna. Citroënov potpis dvobojnog kontrastnog krova nudit će se kupcima kao standardna oprema u crnoj ili bijeloj boji na verziji 'Max', s odvajanjem na C-stupu koji uredno prati oštru liniju oblika utisnutu u lim C- stupa.

Unutrašnjost

Postavljanje novih standarda za dizajn interijera bio je glavni cilj. Potpuno novi C3 ima C-Zen salon, inovativnu, prostranu i dobro opremljenu unutrašnjost, koja je ponovno osmišljava tradicionalnu kontrolnu ploču i pruža iznimno visoku razinu udobnosti.

Uvođenjem C-Zen Loungea, vozač i suvozač imaju čist i čist pogled prema naprijed kao da gledaju kroz široki luk, zahvaljujući velikom vjetrobranskom staklu i horizontalnoj maski koja se grafički proteže preko cijelog vozila i bočno je postavljena karakterističnim Citroënovim vertikalnim ventilacijskim otvorima. Prednja ploča je podijeljena u dvije različite razine, s tehničkim elementima iznad i ugodnim dijelom omotanim tkaninom u stilu 'Sofa Design' ispod.

Pravo odstupanje od gornje razine maske je nedostatak tradicionalne instrumentne ploče. Potpuno novi, potpuno električni ë-C3 prvi put koristi novi Citroën Head Up Display koji odražava informacije o vozilu na sjajnom crnom dijelu između vrha ploče s instrumentima i dna vjetrobrana. Ovo pametno rješenje osigurava da nema dupliciranja informacija kao što bi tradicionalno bilo između Head-Up Display sustava i instrumentne ploče i osigurava da vozači mogu lako pristupiti svim ključnim informacijama koje su im potrebne bez skretanja pogleda s ceste.

Kompaktni novi višenamjenski upravljač manji je i lakši za rukovanje, podesiv je po dohvatu i nagibu što pomaže osigurati da Citroën Head Up Display nije zaklonjen dok radi.

U središtu maske lebdi 10,25-inčni infotainment zaslon u boji, blago nagnut prema vozaču, dok se 'My Citroen Play with Smartphone Station' s namjenskom aplikacijom nudi kao standardna oprema za pristup vlasnicima modela 'You' glazbu, radio, pozive i navigaciju putem vlastitog uređaja.

Unatoč tome što je relativno kompaktan automobil, Citroën u novom C3 pridaje veliku važnost izboru povezanog infotainmenta, a svi su usmjereni na jednostavnost korištenja od strane putnika i brz pristup pametnim, korisnim značajkama koje su kupcima potrebne za jednostavno putovanje.

Instinktivne kontrole na upravljaču plus tipka 'Home' na svim verzijama osiguravaju vozaču iskustvo bez stresa dok je za upravljačem.

Udobnost

Tkaninom omotan i nježno zakrivljen horizontalni dio 'Stil dizajna kauča' ispod je dizajniran da doda toplinu i vizualni karakter kokpitu, dok pojačava osjećaj udobnosti i spokoja.

Prostrana unutrašnjost izrađena je oko jednostavnih, ali profinjenih površina kako bi putnicima pružila ugođaj sličan onom u njihovoj kućnoj dnevnoj sobi ili salonu. Potpuno nova sjedala s novim uzorkom Citroën Advanced Comfort® prilagođena su automobilu i koriste dodatnu pjenu za pružanje ugodnog i mekog osjećaja od prvog kontakta i pružanje podrške u vožnji bez obzira na udaljenost.

Nastavlja se s potpuno novim dizajnom koji, na visini od 1,57 m, putnicima na prednjim sjedalima pruža 30 mm više prostora za glavu za viši, upravljajući položaj u vožnji s poboljšanim osjećajem kontrole i sigurnosti. Svi putnici imaju koristi od veće vidljivosti prema van, što pomaže u povećanju osjećaja dobrobiti dok se nalazite u vozilu. Potpuno novi C3 iznutra je prostraniji u gotovo svim dimenzijama od svog prethodnika, unatoč tome što je samo 19 mm duži i 6 mm širi. Prostor za laktove stražnjih sjedala veći je za 19 mm, a ispred za 21 mm u odnosu na prosječno tržište, dok je razmak od koljena na stražnjim sjedalima najbolji u klasi, barem 20 mm veći od prosjeka.

Prenošenje stvari i prtljage jednostavno je u potpuno novom ë-C3. Njegova viša unutrašnjost ispunjena je korisnim i pametnim prostorima za odlaganje na pločama vrata, središnjoj konzoli i ispod središnjeg naslona za ruke, dok je podloga za bežično punjenje dostupna za središnju konzolu (standardno za verziju 'Max'). Udobna modularnost stražnjih sjedala u omjeru 60-40 (standard na verziji 'Max') i širina između stražnjih lukova kotača od 1015 mm osiguravaju da vlasnici mogu prevoziti veće predmete kad god zatrebaju, a izdašnih 310 litara prtljažnika iza stražnjih sjedala trebalo bi biti dovoljno za većinu shopping putovanja.

Ovjes

Po prvi put u povijesti modela C3 hatchback, Citroën ugrađuje svoj inovativni i ekskluzivni ovjes Citroën Advanced Comfort® kao standardnu opremu za sve verzije potpuno novog, potpuno električnog ë-C3.

Nevidljivi za vozača i putnike, Progressive Hydraulic Cushions® osiguravaju da putnici u vozilu uživaju u jedinstvenom osjećaju udobnosti 'magic carpet ride' na cesti zahvaljujući upotrebi progresivnih hidrauličkih zaustavljača neravnina, što inženjerima omogućuje veću slobodu u podešavanju potpuno novog ë- C3 ovjes koji ostavlja dojam da automobil klizi kada se vozi po neravnom terenu. Dva graničnika koriste se na svakom uglu vozila u kombinaciji s amortizerom i oprugom umjesto mehaničkih graničnika – jedan za kompresiju, drugi za dekompresiju (ili povrat).

Hvaljeni sustav radi u dvije faze. Za lakšu kompresiju i dekompresiju, opruga i amortizer zajedno kontroliraju vertikalne pokrete, bez potrebe za pomoći hidrauličkih graničnika. Za veće udare, opruga i amortizer rade zajedno s hidrauličkim graničnicima, kako bi postupno usporili kretanje i ublažili trzaje na kraju raspona. Za razliku od mehaničkog graničnika koji apsorbira energiju i zatim vraća dio kao udar, hidraulički graničnik apsorbira i raspršuje tu energiju.

ADAS sustavi pomoći vozaču

Sveobuhvatna kolekcija najnovijih Citroën tehnologija za pomoć u vožnji potpuno novog C3 dizajnirana je za brigu o svakom putniku, prije svega vozača, a uključuje sustave: Active Safety Brake, Aktivni sustav upozorenja o napuštanju prometne trake, Upozorenje za pozornost vozača, Upozorenje o pauzi za kavu, Prepoznavanje ograničenja brzine, Električna parkirna kočnica (EPB), Inteligentna prednja svjetla za automatsko prebacivanje između kratkih i dugih svjetala, Stražnji senzori za parkiranje zvučno upozoravaju vozača na blizinu prepreka, uključujući djecu, tijekom manevara vožnje unatrag, Stražnja kamera se aktivira kada je uključen stupanj prijenosa za vožnju unatrag kako bi se omogućio pregled iza vozila i upozorilo vozača na moguće prepreke putem zaslona u boji od 10,25 inča (ako postoji).

Pogonski sklopovi novog C3: benzinski, hibridni i potpuno električni

Rekli smo u uvodu, novi Citroën C3 je na naše tržišta stigao najprije s benzinskim motorom, potpuno električni ë-C3 je u dolasku (što je dobra vijest za sve one koji su aplicirali za poticajne mjere za BEV vozila), a hibridni pogon stiže sljedeće godine.

Benzinski motor Turbo 100 S&S BVM6 (ICE)

Novi Citroën dolazi s 1,2-litrenim turbobenzinskim motorom od 101 KS (74 kW). Ovaj 3-cilindrični PureTech Turbo 100 motor povezan je s ručnim BVM6 mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa (prednji pogon) i u skladu je sa standardima Euro7. Najveći okretni moment je 205 Nm pri 1750 okr./min.

Što se potrošnje tiče, C3 s ovim motorom prosječno troši 5,6 l/100 km, uz prosječne emisije CO2 od 128 g/km u kombiniranim uvjetima (WLTP). Spremnik benzinskog goriva je 44 litre. Ubrzanje od 0-100 km/h je 10,6 s, a krajnja brzina 160 km/h.

Upravo smo ovaj model u razini opreme Max isprobali na domaćoj premijeri te možemo reći da je ovo posve primjeren pogonski sklop s dovoljno snage. Udobnost isprobanog modela je uz gume dimenzija 205/50R17 bila izvanredna, rekli bismo tipično citroënovski udobna. BVM6 ručni mjenjač je precizan i ugodan za korištenje. Prelazak preko uspornih prepreka na prometnicama je elegantan i bez grubih vibracija unutar vrlo lijepo osmišljene kabine s udobnim sjedalima.

Hibridni pogon 48V (Hybrid)

Hibridizacija C3 omogućuje kombiniranje prednosti benzinskog i električnog motora s dva motora koji rade zajedno ili odvojeno, automatski i bez intervencije vozača. Temeljen na novoj hibridnoj tehnologiji od 48 V, sastoji se od litij-ionske baterije od 48 V koja se puni tijekom određenih faza vožnje i 3-cilindričnog benzinskog motora od 100 KS (74 kW). Ovo nova generacija motora, dizajnirana da se posebno prilagodi ovom novom hibridnom sustavu, povezana je s novim elektrificiranim ë-DCS6 automatiziranim mjenjačem s dvostrukom spojkom koja uključuje električni motor Ë-Motor od 21 kW (28,6 KS) proizveden u Francuskoj.

S ovim novim hibridnim motorom, Citroën nudi novu elektrificiranu alternativu koja omogućuje uživanje u udobnosti čisto električne vožnje, uštedu goriva i smanjenje emisije CO2, uz kontroliru troškova i uživanje u vožnji.

48V hibridna tehnologija, kroz upravljanje između benzinskog motora i elektromotora, smanjuje potrošnju i pozitivno utječe na emisiju CO2. S potrošnjom u kombiniranom ciklusu od 5,3 l/100 km, potrošnja C3 Hybrid 100 KS razina opreme You s Pack Plus opremljenim automatskim mjenjačem je 5 posto niža od potrošnje C3 Turbo 100 iste razine s ručnim mjenjačem (5,6 l/100 km). Ovaj dobitak od 5 posto odražava se na emisiju CO2 s ciljem manjim od 121 g CO2/km za C3 Hybrid 100 KS (u odnosu na 127 g/km za C3 Turbo 100). Ova bi ušteda bila gotovo 15 posto za ekvivalentan mjenjač.

S baterijom koja se automatski puni kada automobil uspori, ovaj novi motor povećava udobnost svakodnevne uporabe i svidjeti će se kupcima koji žele pristup električnoj vožnji bez brige o ograničenju punjenja. Jednostavan i lagan za korištenje, hibrid od 48 V nudi užitak i svestranost s okretnim momentom od 205 Nm u hibridu od 100 KS. U slučaju jakog ubrzanja, električni motor isporučuje dodatnu snagu od 9 kW (približno 12 KS), što osigurava stalnu udobnost korištenja jamčeći dinamičko ubrzanje. Hibridna vožnja stoga je ugodna uz veliku udobnost korištenja i bezbrižnost na dnevnoj bazi.

Potpuno električni pogon (BEV)

Prva u Stellantisu, troškovno učinkovita, izvorna BEV platforma koristi LFP (litij željezo fosfat) bateriju od 44 kWh za isporuku do 320 km WLTP dometa vožnje (do 459 km gradske vožnje), a mogućnost brzog punjenja od 100 kW DC omogućuje ponovno punjenje od 20 do 80 posto kapaciteta za 26 minuta.

Standardno punjenje izmjeničnom strujom, od 20 do 80 posto traje oko 4 sata i 10 minuta uz upotrebu snage od 7 kW, ili 2 sata i 50 minuta ako je dostupno 11 kW. Pristup kućnim i javnim AC punionicama jednostavan je pomoću standardno isporučenog kabela Mode 3 koji je idealan za redovito punjenje kod kuće pomoću zidne kutije, kao i vani na javnim stanicama za punjenje. Kabel se može puniti s jednofaznom zidnom kutijom od 7,4 kW ili trofaznom od 11 kW.

Sa svojim motorom od 83 kW (113 KS) i potpuno automatskim mjenjačem koji ubrzava automobil od 0-100 km/h za oko 11 sekundi, i provizornom najvećom brzinom od 135 km/h, potpuno novi ë-C3 pruža više nego dovoljno snage i performansi za svakodnevnu vožnju i promet, osobito u gradskim i prigradskim sredinama.

Vlasnici će također moći planirati putovanja, kao i pratiti status napunjenosti i razinu baterije u stvarnom vremenu te uživati u potpunom iskustvu navigacije zahvaljujući novoj aplikaciji e-ROUTES. Ovo je posebno dizajnirano za električna vozila Citroën kao dio pretplate na povezane usluge tvrtke 'Connect Plus'. Pomoću aplikacije MyCitroën, vozači ë-C3 također će moći upravljati rasporedima punjenja, kao i prethodno zagrijati ili prethodno ohladiti vozilo te provjeriti razinu baterije i lokaciju.

Cijene i pojednostavljeni izbor

Olakšavanje iskustva kupnje za kupce bio je ključni prioritet Citroëna. Tako kod nas novi C3 u benzinskoj YOU Turbo 100 BVM6 verziji kreće od 16.490 eura (15.990 eura u slučaju leasinga 'Citroën Financiranje', vidi kasnije u tekstu!), slijedi verzija PLUS Turbo 100 BVM6 od 17.900 eura te MAX 100 BVM6 od 19.900 eura. Novi C3 Hybrid 100 će stajati od 21.200 eura.

Potpuno električni ë-C3 je dostupan u samo dvije dobro opremljene verzije 'You' i 'Max'. Cijena verzije ë-C3 YOU 320 kreće od 25.900 eura, a ë-C3 MAX 320 kreće od 29.500 eura (cijene bez poticaja od 9000 eura!).

Isto tako, ulazna razina opreme 'You' dolazi s visokom razinom standardne opreme, uključujući između ostalog, prednja LED Vision prednja svjetla, ovjes Citroën Advanced Comfort®, Active Safety Brake (sustav kočenja u nuždi), novi sustav zaslona Citroën Head-Up, 'My Citroen Play with Smartphone' Station' za infotainment, električne retrovizore, automatsko osvjetljenje, stražnji parking radar, stražnji spojler, tempomat, ručni klima uređaj, 6 zračnih jastuka i 16-colne kotače, i drugo.

Cijena od 15.990 eura do registracije odnosi se na model Novi Citroën C3 YOU Turbo 100 S&S BVM6, uključuje uštedu od 500 eura s PDV-om koja vrijedi pri kupnji novog vozila preko leasinga 'Citroën Financiranje' (u suradnji s OTP Leasing-om d.d.). Ponuda vrijedi za sve fizičke osobe i male tvrtke, ne vrijedi za velike kupce, taxi, rent a car, auto škole i prerađena vozila te isključivo za vozila sa zaliha kod distributera koji sudjeluju u akciji do 31.12.2024. ili do rasprodaje zaliha. Prosječna potrošnja Novi Citroën C3 u kombiniranoj vožnji je 5,6 l/100 km, a prosječna emisija CO2 u kombiniranoj vožnji 126 - 128 g/km.

Support Ukraine