Isprobali smo novi Renault Rafale: Atraktivni SUV Coupé pokazao svu raskoš svojih aduta

6 months,4 weeks ago - 23 svibnja 2024, tportal
Isprobali smo novi Renault Rafale: Atraktivni SUV Coupé pokazao svu raskoš svojih aduta
Uz E-Tech hibridni pogonski sklop od 200 KS s dokazanim omjerom performansi i učinkovitosti, koji je već dostupan s Australom i Espaceom, Rafale također isporučuje novi pogonski plug-in hibridni sklop E-Tech 4x4 od 300 KS

Renault je s novim modelom Rafale, nakon novog Esapacea, učinio još jedan korak u zahtjevnom D-segmentu. Da to nije lagan zadatak priznao je u lipnju prošle godine na svjetskoj premijeri modela Rafale, novog vodećeg vozila Renaulta, i Luca de Meo, glavni izvršni direktor Grupe Renault. Mi smo ovaj tjedan bili prva grupa međunarodnih autonovinara koji su u španjolskoj Sevilli imali jedinstvenu priliku i isprobati ovaj atraktivni SUV Coupé.

Izražavajući francuski smisao za izvrsnost i hrabar dizajn, ime Rafale povezuje se s Renaultovom prestižnom prošlošću u francuskoj zrakoplovnoj industriji i rekordima koje je oborio Caudron-Renault Rafale, postigavši 1934. godine brzinu od 445 km/h. Zgodna je i činjenica da smo uživo na dinamičkoj prezentaciji automobila Rafale mogli vidjeti i funkcionalnu repliku originalnog zrakoplova u gotovo identičnoj plavoj boji Renaultovog predvodnika među svim njihovim aktualnim modelima.

Uz E-Tech hibridni pogonski sklop od 200 KS s dokazanim omjerom performansi i učinkovitosti, koji je već dostupan s Australom i Espaceom, Rafale također isporučuje novi pogonski plug-in hibridni sklop E-Tech 4x4 od 300 KS. Saznali smo i da je novi SUV Coupé dostupan u dvije verzije, Techno i Esprit Alpine, Renault Rafale E-Tech full hybrid 200 KS na tržištu Francuske od 45.000 eura. Narudžbe su otvorene još u veljači ove godine, a prve isporuke planirane su prije ovog ljeta. Treba napomenuti kako za hrvatsko tržište ovaj model još nema definirane cijene.

S druge strane, najjači model Rafale s PHEV sklopom E-Tech 4x4 od 300 KS će od jeseni biti dostupan s razinama opreme Esprit Alpine i Atelier Alpine.

Novi Renault Rafale se proizvodi u tvornici Palencia u Španjolskoj. Grupa je izvršila značajna ulaganja u ovu tvornicu prije lansiranja Australa i Espacea kako bi zadovoljila najviše standarde u kvaliteti izrade i radu za sva tri vozila i njihovu opremu. Na primjer, instalirane su dvije ultramoderne kalibracijske klupe za fino podešavanje elektroničke opreme nove generacije.

Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Renault Rafale se može se pohvaliti odvažnim, prepoznatljivim dizajnom lagano podignutog fastback stila što ga svrstava u kategoriju SUV coupéa. Krenuvši od prazne ploče, Renaultovi dizajneri pod vodstvom Gillesa Vidala su krenuli primijeniti znakove novog stilskog jezika marke, prenoseći osjećaj snage i spontanosti. Odlikuje se dinamičnim i sportskim izgledom, s naglašenim ramenima. Unutar oblina integrirane su crte ili rubovi koji stvaraju kalibrirane svjetlosne linije duž tijela vozila. Već na prvi pogled je primjetan osjećaj kvalitete.

Nadahnuta imidžom marke Renault, rešetka hladnjaka Rafalea sastoji se od malih dijamanata raspoređenih u 3D dizajnu oko središnjeg logotipa. Uzorak nas podsjeća na rešetke u obliku saća kakve su se u prošlosti viđale na luksuznim vozilima. Plava ili siva pozadina (ovisno o verziji) izgleda kao da se pojavljuje i nestaje ovisno o kutu gledanja – slično kao djelo optičke umjetnosti iz 1970-ih.

Uzorak dijamanta se pojavljuje u svakom aspektu dizajna, kao i na svjetlosnom potpisu Rafalea, za snažan, robustan učinak. Pokazujući veliku pozornost posvećenu detaljima, prednja svjetla s tehnologijom Matrix LED Vision (opcija) imaju dikroični (višebojni) film.

Prednja svjetla imaju brojne tehnologije za optimizaciju performansi osvjetljenja. Dostupan kao standard, LED Adaptive Vision je poboljšan kako bi se povećala širina spektra i snaga. LED Matrix Vision (opcija) ima 20 svjetlosnih segmenata (u usporedbi s 11 na modelima Austral i Espace) zajedno s funkcijom ADB (Adaptive Driving Beam), koja eliminira zasljepljivanje drugih sudionika u prometu zasjenjivanjem dijela snopa.

Kako bi se povećala udobnost i vidljivost, AFS (Adaptive Front Lighting System) kontinuirano prilagođava širinu i dubinu svjetlosnog spektra vrsti ceste (gradska ulica, sekundarna mreža ili autocesta).

Stražnja svjetla su jasno odvojena kako bi vozilu dala snažnu vizualnu prisutnost. Njihov oblik je inspiriran kineskim tangram zagonetkama, u kojima je kvadrat podijeljen na sedam dijelova. Kada se uključe, mikrooptička tehnologija ih oživljava. Kada su isključeni, podsjećaju na 'plutajuće kocke leda'.

Novi Rafale je dostupan u pet boja karoserije, od kojih su dvije nove: Satin Pearl White bijela i Summit Blue plava. Flame Red crvena, Starry Black crna i Gloss Slate (ili Schist) Grey siva čine preostale nijanse palete. Verzija E-Tech 4x4 Atelier Alpine od 300 KS premijerno predstavlja Satin Summit Blue, plavu mat nijansu koja je ekskluzivna za ovaj model.

Dodaci za prilagodbu ekterijera Rafalea sadrži kućišta retrovizora te prednje i stražnje zaštitne ploče u Satin Pearl White ili Satin Summit Blue. Uz devet mogućih kombinacija, vozači se mogu odlučiti za tonove ili kontraste.

Dostupno je i mnoštvo dodatnih značajki, uključujući crni spojler prtljažnika visokog sjaja za sportski dodir, atraktivnu stepenicu praga, nosače za bicikle i skije, krovne šipke QuickFix i električnu sklopivu kuku za vuču.

Što se njegove strukture tiče, Rafale je izgrađen na novoj generaciji CMF-CD platforme. A iz Renaulta kažu kako je kvaliteta ove platforme poboljšana dvogodišnjim povratnim informacijama. Kao i svi novi modeli Renaulta od Mégane E-Tech electric, Rafale je prošao dodatne testove na cesti kao dio procesa Confirmation Runs koji je uspostavljen kao dio strateškog plana kvalitete.

Ovi testovi su dodatak ciklusima odobrenja koje provode profesionalni testni vozači u tehničkom centru Aubevoye ili drugdje za testove na cesti u 'ekstremnoj vrućini' ili 'ekstremnoj hladnoći'. Cilj je predvidjeti povratne informacije kupaca traženjem široke skupine zaposlenika Grupe Renault da voze vozila prije lansiranja na tržište. Ideja je pokriti širok raspon slučajeva uporabe. Primljene opsežne i raznolike povratne informacije omogućuju nam da identificiramo sve točke koje zahtijevaju daljnje fino podešavanje u pogledu voznih karakteristika, kvalitete ili pouzdanosti.

Renault Rafale je dug je 4710 mm, širok 1866 mm (2085 mm s retrovizorima), visok 1613 mm, a dugačak međuosovinski razmak (2738 mm, isti kao na Espaceu) omogućuje profiliranu, tekuću liniju krova, blago zakrivljenu kako bi se zadržao prostor za glavu straga.

Što se prtljažnika tiče na modelu od 200 KS isti je volumena 627 litara (532 dm³ VDA), a raste sa spuštenim naslonima stražnjeg reda sjedala na 1914 l (1604 dm³ VDA). Težina slabijeg modela je 1660 do 1721 kg, a može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg ili 750 kg nekočenu.

Što se kotača tiče, oni su standarno 20-colni s gumama dimenzija 245/45R20 za model E-Tech full hybrid 200 KS. Snažniji, PHEV model od 300 KS u verziji Atelier Alpine ima 21-colne kotače s gumama dimenzija 245/40R21.

Unutrašnjost
Iznutra, Renault Rafale definira krov od neprozirnog stakla Solarbay, zajedno s novom grafikom na OpenR zaslonu s dva zaslona. Posebna nova sjedala uključuju inovativan visokotehnološki naslon za ruke za putnike straga, zajedno s nizom inovativnih boja i materijala. Dok je kokpit napravljen za užitak u vožnji.

Krovni prozor od zamućenog stakla Solarbay (1470 x 1117 mm) ima tehnologiju AmpliSky u kojoj molekularna struktura tekućih kristala raspršenih polimera (PDLC) reagira na električnu struju. Devet segmenata ostakljenog krova zatamnjuje se na zahtjev, pružajući maksimalnu zaštitu od sunca u sekundi, bez potrebe za roletama. Ovim pametnim staklenim krovnim otvorom može se upravljati prekidačem ili glasovnom naredbom pomoću Google pomoćnika. Isprobali smo to uživo i to doista lijepo funkcionira.

Vozač i putnici mogu birati između četiri položaja krovnog otvora: potpuno proziran, potpuno neproziran, proziran sprijeda i neproziran straga ili obrnuto. Sa svojom višeslojnom laminiranom tehnologijom, Solarbay krov također smanjuje efekt 'saune" i 'ledene kutije'. Kada vozač isključi paljenje i napusti automobil, staklo se automatski zatamnjuje. Prilikom pokretanja, krovni otvor se vraća na zadnju postavku. Učinkovitiji je od standardnih roleta u svakom pogledu, a također je pametniji i lakši za korištenje.

Novi Rafale krase posebna nova sjedala s bočnim ojačanjima za iznimnu potporu. Presvlake od alcantare doprinose sportskom ugođaju, a istovremeno su ekološki odgovorne kao prva alcantara koja se reciklira, do razine od 61 posto.

Dostupni kao dodatna oprema, jastuci stražnjih naslona za glavu presvučeni alcantarom dodaju dodatni dodir elegancije i udobnosti za prvoklasnu vožnju. Na verzijama Esprit Alpine i Atelier Alpine, perforirane presvlake od alcantare otkrivaju plavu podstavu. Slovo A sa strelicom na vrhu naslona svijetli i pulsira u skladu s otkucajima ljudskog srca. Boja osvjetljenja odgovara opciji odabranoj u postavkama MULTI-SENSE. Jedinstven na tržištu na ovoj razini asortimana, ovaj sustav koristi fleksibilnu silikonsku vodilicu bez utjecaja na udobnost naslona. Ova nova tehnologija ovdje je predstavljena kao prva u svijetu.

Kao zanimljivost, za proizvodnju plavih, bijelih i crvenih gornjih šavova (boja francuske zastave) za putnički prostor Esprit Alpine verzije Renaulta Rafale, tvornica u Palenciji trebala je nabaviti novi stroj s tri glave, koji može šivati u tri različite boje u isto vrijeme.

Renault potvrđuje svoj cilj potpunog ukidanja kože u svojim vozilima. Okrećući se TEP-u, zrnato obloženoj tkanini koja je ugodnija na dodir od kože, Renault je uspio dokinuti sve materijale životinjskog podrijetla, nastavljajući ugađati osjetilima. Ovaj materijal je 50 posto recikliran na cijelom upravljaču i 100 posto recikliran na stražnjoj strani presvlake u putničkom prostoru.

Novi Rafale je prvi automobil koji u putničkom prostoru ima škriljevac i tonirani pluto. Na verziji Esprit Alpine, škriljevac podsjeća na Alpe. Gledano na armaturnoj ploči okrenutoj prema suvozaču, iznimno tanke ploče škriljevca oblikuju se u konture jednako lako kao list drveta, bez lomljenja. Verzija Techno ima crno obojeno prirodno pluto na prednjoj traci. Osim svojih dekorativnih svojstava, ne reflektira.

Rafale pruža izdašan unutarnji prostor i sprijeda i straga, a kako je izgrađen na istoj platformi kao i Espace, to mu omogućuje najizdašniji prostor za koljena na tržištu od 302 mm. Dugi međuosovinski razmak i blago padajuća linija krova također doprinose prostoru za glavu straga od 880 mm, gotovo jednakom kao na Espaceu (892 mm), bez utjecaja na aerodinamični stil karoserije coupéa. Renault Rafale je kao stvoren za duga putovanja, a mi to možemo i potvrditi iz prve ruke jer smo u dvodnevnom testiranju s njim proveli dva dana, prešavši nekih 500-njak km.

Za poboljšano iskustvo u vozilu, Renault Rafale ima i vrlo zanimljiv stražnji naslon za ruku, posvećen multimedijskim aktivnostima. Ovaj visokotehnološki naslon za ruke uključuje dvije USB utičnice, prostor za pohranu tableta i pametnih telefona i dva rasklopiva nosača za udobno gledanje ekrana.

Nova grafika ekrana
OpenR digitalni kokpit Renaulta Rafale sastoji se od dva zaslona koji tvore oblik slova L: vodoravnog TFT zaslona na kontrolnoj ploči veličine 321 cm² i dijagonale 12,3 inča (1920 x 720 piksela, pejzažni format) i okomitog zaslona osjetljivog na dodir veličine 453 cm² i dijagonale 12 inča u sredini konzola (1250 x 1562 piksela, portretni format).

Postavljen za maksimalnu vidljivost i praktičnost, zaslon OpenR omogućuje vozačima uživanje u multimedijskom sustavu OpenR Link bez skidanja pogleda s ceste.

Poboljšano Googleovim ekosustavom, Renaultovo iskustvo navigacije smatra se postavljanjem standarda u automobilskom sektoru. Korisnici mogu pregledavati sustav na isti način kao na pametnom telefonu. Središnji zaslon dobiva novo grafičko sučelje. Svaka postavka MULTI-SENSE odgovara različitom izgledu, s određenim zaslonom, uzorcima i bojama.

Novi Rafale se isporučuje s velikim naprednim head-up zaslonom (9,3 inča). Informacije o brzini vozila, aktivnim pomagalima za vožnju, upozorenjima o brzini i navigacijskim podacima projiciraju se izravno na vjetrobransko staklo, za optimalnu vidljivost u svim okolnostima.

Za stvaranje veselog, ugodnog ugođaja u putničkom prostoru, Renault Rafale nudi niz mogućnosti prilagodbe sa svojim MULTI-SENSE postavkama. Na primjer, vozači mogu odabrati boju 'Living Lights' osvjetljenja raspoloženja koje pružaju LED trake na instrument ploči i panelima vrata. Za stvaranje opuštenijeg ugođaja, boja osvjetljenja automatski se prilagođava svakih 30 minuta na temelju cirkadijalnog ciklusa (24-satni biološki sat) i doba dana (hladne boje danju, tople boje noću).

Prilikom ulaska u Renault Rafale, vozače će dočekati nova zvučna sekvenca. Međunarodno poznati francuski umjetnik, skladatelj i autor Jean-Michel Jarre surađivao je na dizajnu ove zvučne sekvence i na novom VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), zvuku koji se emitira pri malim brzinama (do 30 km/h) kako bi upozorio pješake. Jean-Michel Jarre također je bio uključen u razvoj dvaju audio sustava: Arkamys Auditorium kao standard i Harman Kardon kao opcija, s 12 zvučnika (za ukupnu snagu od 485 W) i pet impresivnih zvučnih doživljaja: Studio, Podcast, Concert, Immersion i Club.

Povezivost
Multimedijski sustav OpenR Link jedan je od najintuitivnijih na tržištu. Uz ovu povezanu, otvorenu tehnologiju, vozilo je uvijek u tijeku. U isto vrijeme, umjetna inteligencija pruža nove usluge za sve putnike. Rafale ruši granice između vašeg digitalnog života izvan i unutar automobila, između vašeg pametnog telefona i multimedijskog sustava OpenR Link u automobilu s ugrađenim Googleom.

Sustav omogućuje pristup Google kartama, Google Assistantu i nizu aplikacija (50 ili više ovisno o zemlji i verziji) putem Google Play kataloga. Baš kao na pametnom telefonu. Sučelje je također potpuno prilagodljivo i kompatibilno s Android Auto i Apple Carplay, korištenjem žične ili bežične veze. Uz novi dizajn sučelja, Rafaleov OpenR Link multimedijski sustav ima Android Automotive 12.

Otvoreni sustav povezan s oblakom, OpenR Link automatski integrira preporučena ažuriranja pomoću tehnologije FOTA firmware over the air). Korisnici mogu biti u tijeku bez posjete svojoj radionici ili zastupstvu, budući da je održavanje sada predvidljivo. Sustav može dati informacije o novim dijelovima, npr. za centriranje kotača ili klima uređaj.

Renault Rafale isporučuje se s brojnim funkcijama koje pokreće AI, što pridonosi udobnosti vozača i putnika. Primjerice, sustav će predložiti gašenje klima-uređaja ako je prozor otvoren ili uključivanje ako je pretoplo. Ove proaktivne preporuke temelje se na 'rutinskim' postupcima, navedeni su i analizirani sa svakim putovanjem.

ADAS sustavi i sigurnost
Novi Rafale je opremljen s 32 napredna sustava za pomoć vozaču (ADAS) koji spadaju u tri kategorije: vožnja, sigurnost i parkiranje. Također uključuje novu funkciju ISA ili Intelligent Speed Assist, koja očitava trenutno ograničenje brzine i upozorava vozača ako se vozilo kreće prebrzo. Nadalje, Rafale uključuje sustav Safety Coach kao standard, kako bi potaknuo smireniji stil vožnje i smanjio rizik od nesreća. Sve ove značajke dio su programa 'Human First Program' koji je Renault uspostavio 2023. kako bi poboljšao sigurnost za vozače, putnike i druge sudionike u prometu.

Nova tipka s lijeve strane upravljača – My Safety Switch – omogućuje vozačima da aktiviraju željene postavke za pet ADAS-a u isto vrijeme, pritiskom na tipku. Prilagođene postavke dostupne na multimedijskom zaslonu uključuju treba li aktivirati funkciju, do koje razine, omogućiti zvučna upozorenja i tako dalje.

Active Driver Assist sustav nadogradnja je postojećeg asistenta za autoceste i prometa. To je sustav autonomne vožnje razine 2, koji radi na svim vrstama cesta, a ne više samo na autocestama. Active Driver Assist kombinira Adaptive Cruise Control s Lane Centering Assist i podatke o geolokaciji s određenih karata. omogućujući automobilu da se prediktivno prilagodi cesti.

Integrirano s Active Driver Assist, prepoznavanje prometnih znakova sa prevencijom prekoračenja brzine (OSP) može se koristiti i samostalno. Vozač ga može kombinirati s limitatorom brzine ili tempomatom.

Od ostalih ADAS sustava tu su još: Za vožnju: Tempomat i limitator brzine / Adaptivni tempomat (ACC) sa Stop & Go / Upozorenje na udaljenost (DW) / 360° 3D Around View kamera (AVM) / Hill Start Assist (HSA); Za sigurnost: Sustav aktivnog kočenja u nuždi (AEBS) i stražnji AEB s funkcijom spajanja sustava / Upozorenje na mrtvi kut (BSW) / Prepoznavanje prometnih znakova sa sprječavanjem prekoračenja brzine / Detekcija naprijed i nazad s pomoći za zadržavanje trake u nuždi / Pomoć za zadržavanje trake (LKA) / Upozorenje na napuštanje trake (LDW) / Upozorenje na promjenu trake (LCW) / Upozorenje na pozornost vozača (DAA) / Sustav za stabilnost prikolice (TSA); Za manevre pri parkiranju: prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, upozorenje na poprečni promet straga (RCTA) / parkiranje bez ruku / pogled iz ptičje perspektive / upozorenje na siguran izlaz putnika (OSE).

Pogonski sklop E-Tech od 200 KS
Novi Rafale ima potpuni hibridni benzinski motor E-Tech od 200 KS uparen s multimodnim automatskim mjenjačem postavlja standard u svojoj klasi za potrošnju goriva (4,7 litara/100 km) i emisiju CO2 (105 g/km) (WLTP brojke). Drugi pogonski sklop, plug-in hibrid i nazvan E-Tech 4x4 300 KS, stiže nešto kasnije.

Potpuni hibridni pogon E-Tech od 200 KS koristi serijski paralelnu hibridnu arhitekturu. Sastoji se od 3-cilindričnog 1,2-litrenog turbobenzinskog motora koji razvija 130 KS (96 kW) s 205 Nm okretnog momenta i dva električna motora. Čak i sam za sebe, motor s unutarnjim izgaranjem je primjer visoke tehnologije, s Millerovim ciklusom izgaranja, niskotlačnom recirkulacijom ispušnih plinova, turbopunjačem promjenjive geometrije i arhitekturom dugog hoda sličnoj dizelskoj.

Rezultat je izvanredna razina učinkovitosti od 41 posto. Što se tiče električne snage, glavni elektromotor razvija 50 kW (70 KS) za 205 Nm. Napaja ga litij-ionska baterija od 2 kWh/400 V za električnu vožnju. Sekundarni električni motor je visokonaponski starter generator (HSG) od 25 kW/50 Nm koji pokreće motor i upravlja promjenama stupnjeva prijenosa tzv. 'dog clutch' mjenjačem bez kvačila.

Rafale ima novu ručicu mjenjača, a kroz MULTI-SENSE postavke (napor upravljanja, odziv motora i agilnost šasije) mogu se odabrati četiri načina vožnje: Eco, Sport, Comfort i MySense.

Električna vožnja bez punjenja
S potpuno električnim sustavom pokretanja i regeneracije energije koji se automatski aktivira kada vozilo uspori ili koči, vozilo može ostati u električnom načinu rada 80 posto vremena u gradovima s ovim E-Tech potpuno hibridnim pogonskim sklopom, dok smanjuje potrošnju goriva za 40 posto u usporedbi s ekvivalentnim motorom s unutarnjim izgaranjem. Vozači se mogu prepustiti potpunom iskustvu električne vožnje bez ikakvih ograničenja punjenja.

Punjenjem se upravlja automatski. I motor i elektromotori doprinose punjenju baterije, ovisno o načinu rada koji je odabrao pametni mjenjač. Vozač također može pridonijeti procesu punjenja odabirom jedne od četiri razine regenerativnog kočenja putem poluga na upravljaču.

Multimodni automatski mjenjač
Višemodni automatski 'dog clutch' razvijen pomoću tehnologije Formule 1 kombinira dva zupčanika za glavni električni motor i četiri za motor s unutarnjim izgaranjem. Motori i motor kombiniraju 15 različitih radnih mogućnosti, optimizirajući užitak u vožnji, potrošnju goriva i emisiju CO2.

Pametna multimodna mjenjačka kutija automatski upravlja načinom rada pogonskog sklopa u potpuno električnom, potpuno ICE ili hibridnom načinu rada.

S potpuno hibridnim E-Tech motorom od 200 KS, Rafale može ubrzati od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi i ubrzati od 80 do 120 km/h za 5,6 s. E-Tech tehnologija pruža vodeću učinkovitost na tržištu, s potrošnjom goriva od 4,7 litara/100 km tijekom WLTP ciklusa. Uz iznimnu učinkovitost goriva i spremnik od 55 litara, Rafale ima ukupni domet od preko 1100 kilometara, što je idealno za duga putovanja.

Kakav je Rafale E-Tech hybrid 200 KS u vožnji?
Opravdavajući svoje ime i prepoznatljiv dizajn, Rafale E-Tech hybrid 200 KS je automobil iznimnih dinamičkih sposobnosti. Glavni prioriteti u razvoju tehničkih i mehaničkih atributa automobila bili su učinkovitost, agilnost i odziv. Od šasije do voznog mehanizma, od sustava 4Control do pogonskih sklopova, svi aspekti pridonose užitku u vožnji i putovanju.

Renault Rafale isporučuje se s višestrukim prednjim i stražnjim ovjesom kao standardom na svim verzijama, za stabilnost i udobnost vožnje.

U usporedbi s Renault Australom, izgrađenim na istoj platformi, širina traga kotača je 40 mm šira na Rafaleu, a širina profila njegovih 20-colnih guma povećana je za 10 mm na 245 mm (u usporedbi s 235 mm za 20-colne gume na Australu).

Sve ove tehničke značajke doprinose boljem držanju ceste i kontroli voznog mehanizma, bez kompromisa u udobnosti.

Napredni 4Control
Napredna tehnologija upravljanja na četiri kotača 4Control donosi opipljiva poboljšanja u agilnosti i performansama. Standardno se ugrađuje u Renault Rafale od opreme Esprit Alpine.

Stražnji kotači okreću se u suprotnom smjeru od prednjih (do 5 stupnjeva), za iznimnu upravljivost na autocestama i gradskim ulicama. Idealan za manevre parkiranja, primjerice, omogućuje krug okretanja od 10,4 m, dostojan gradskog automobila.

Na autocesti, pri brzini krstarenja, stražnji kotači se vrlo malo okreću (do 1 stupanj) u istom smjeru kao i prednji kotači, poboljšavajući stabilnost vozila smanjenjem inercije stražnje osovine.

Prediktivna hibridna vožnja
Ova funkcija maksimizira korištenje električne energije tijekom vožnje. Povezani Googleovi kartografski podaci, kao što je topografija ceste tijekom sljedećih sedam kilometara (ili najvjerojatnija ruta ako nije zabilježeno odredište), pružaju unaprijed informacije sustavu upravljanja baterijom kako bi se maksimalno iskoristila električna energija.

Izvješće o vožnji dostupno je u obliku stupčastog dijagrama s detaljima potrošnje i prijeđene udaljenosti u potpuno električnom načinu rada.

AI funkcije igraju ulogu pomoćnika putniku, dajući, na primjer, savjete za uštedu energije.

Rafale E-Tech 4x4 300 KS plug-in hibridni pogon
Usmjeravajući svu strast i stručnost marke, novi plug-in hibridni pogonski sklop pruža najbolje od oba svijeta, ICE (motor s unutarnjim izgaranjem) i električnog, s preferencijama za svakodnevnu vožnju na električni pogon. Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KS više je od pogonskog sklopa visokih performansi. Vozilo u skladu sa svojim vremenom, ultra je učinkovito, s dometom do 1000 km (WLTP).

S električnim motorom dodanim na stražnju osovinu, ovaj vodeći model marke dobiva trajno aktivan pogon na 4 kotača. Opremljen najboljim značajkama visoke tehnologije i sigurnosnim sustavima, Rafale E-Tech 4x4 300 KS također optimizira trakciju i držanje ceste u svim okolnostima.

Verzija Atelier Alpine još više pomiče granice izvrsnosti u smislu čistog užitka u vožnji, uz podršku stručnjaka iz marke Alpine. Sa šasijom koju su ugodili inženjeri Alpine Cars i pametnim aktivnim sustavom ovjesa, Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KS Atelier Alpine napravljen je da pruži iznimno upravljanje i užitak u vožnji.

Pogonski sklop Rafale E-Tech 4x4 300 KS temelji se na E-Tech hibridnom pogonskom sklopu od 200 KS, uz dodatak elektromotora na stražnjoj osovini i punjive baterije značajnog kapaciteta od 22 kWh. To daje Rafaleu domet do 100 kilometara u potpuno električnom načinu rada (WLTP).

Upravljan tehnologijom E-Tech, motor s unutarnjim izgaranjem radi s tri elektromotora i baterijom kako bi isporučio ukupnu snagu od 300 KS. Upravljanje energijom kontinuirano se optimizira za omjer performansi/učinkovitosti na razini najboljih. Rafale E-Tech 4x4 300 KS nudi kombiniranu WLTP potrošnju goriva od 0,7 l/100 km, koja ostaje umjerena na 5,8 l/100 km čak i kada je baterija prazna, zahvaljujući učinkovitosti motora s unutarnjim izgaranjem i velikom kapacitetu baterije ( WLTP homologacija u tijeku).

Ispod poklopca motora, 1,2-litreni 3-cilindrični motor ima novi turbopunjač, povećava snagu na 110 kW ili 150 KS (u usporedbi s 96 kW ili 130 KS za verziju E-Tech od 200 KS) i okretni moment na 230 Nm (u usporedbi s 205 Nm). Mjenjačka kutija bez spojke s više načina rada uzima u obzir ove promjene.

Za dinamično iskustvo vožnje, motor i elektromotori rade zajedno kako bi oslobodili puni potencijal vozila, sa sljedećim razinama performansi: 0 do 100 km/h za 6,4 s (u usporedbi s 8,9 sekundi za E-Tech hibrid od 200 KS); 80 do 120 km/h za 4,0 s (u usporedbi s 5,6 sekundi za E-Tech hibrid od 200 KS); 1000 metara iz mjesta za 26,9 s.

Dva glavna motora napaja litij-ionska baterija od 22 kWh/400 V za električnu vožnju. Sekundarni elektromotor HSG (High-voltage Starter Generator) pokreće motor s unutarnjim izgaranjem, kontrolira promjene stupnjeva prijenosa na automatskom mjenjaču i pomaže u punjenju baterije.

Za maksimalnu snagu punjenja od 7,4 kW (32A), za potpuno punjenje baterije potrebno je: 2 sata 10 min za 0 do 80 posto i 2 sata 55 min za 0 do 100 posto.

Ako je napunjenost baterije dovoljna, potpuno električna vožnja aktivira se prema zadanim postavkama u načinima rada Comfort i Eco i može se zadržati ovisno o unosu vozača. Vozači također mogu 'forsirati' ovaj izbor odabirom 'Električnog' načina rada tipkom EV MODE na središnjem naslonu za ruku. Ovaj izbor energije održava se za zahtjeve snage do 160 KS i najveću brzinu od 135 km/h.

Atelier Alpine: najbolje od tehnologije Alpine i Renault
Uz završnu obradu Esprit Alpine koja se dijeli s hibridnom verzijom E-Tech od 200 KS, Rafale E-Tech 4x4 300 KS je dostupan u posebnoj verziji Atelier Alpine. Evokativan naziv koji podsjeća na naprednu stručnost koju je Renaultu donio Alpine Cars.

Konkretno, šasiju Atelier Alpine ugodila je grupa od desetak posvećenih inženjera iz Alpine Cars kroz razvoj sljedećeg: posebni dijelovi: amortizeri, opruge, odbojnici, prednji i stražnji stabilizatori i kotači od 21 cola; ekskluzivni kontrolirani sustav prigušenja nazvan aktivni ovjes s prediktivnom kamerom; specifični načini kontrole agilnosti; kalibracija ECU-ova koji kontroliraju kočenje, regenerativno kočenje, kontrolu stabilnosti i putanje i servo upravljanje; stručna podrška pri spajanju pogonskog sklopa na šasiju i Continental sportske gume.

Specifični stilski atributi
Rafale E-Tech 4x4 300 KS Atelier Alpine odlikuje se posebno prepoznatljivim izgledom s karoserijom Satin Summit Blue, Starry Black plutajućim spojlerom i posebnim 21-colnim 'Chicane' kotačima s Continental gumama (20-colnim kotačima za opremu Esprit Alpine). U sportskom znaku brenda Alpine, unutrašnjost Rafale E-Tech 4x4 300 KS Esprit Alpine i Atelier Alpine dobivaju prostirke u legendarnoj plavoj boji A logotipa sa strelicama.

Novi aktivni ovjes iz Renaulta
Rafale E-Tech 4x4 300 KS Atelier Alpine razlikuje se od verzije Esprit Alpine svojim inovativnim samopodešavajućim pametnim sustavom ovjesa, s kamerom na vrhu vjetrobrana. Ovaj sustav nazvan 'aktivni ovjes s prediktivnom kamerom" uzima u obzir brzinu i reakciju vozača kako bi kontinuirano prilagođavao prigušivanje kao u slučaju ležećeg ležećeg položaja ili bilo koje prepreke na cesti ispred, na primjer.

Specifično za verziju Rafale Atelier Alpine, izbornik 'Chassis Control' na multimedijskom zaslonu omogućuje vozačima podešavanje 4Control Advanced postavki, profila prigušenja i stražnjih kutova upravljanja na tri načina: Udobnost, Dinamika i Sport. Ove postavke kontrole agilnosti dostupne su u svim načinima vožnje (Eco, Comfort, Sport i MySense) s izuzetkom Snow načina.

Odražavajući širok raspon prilagodljivih tehnologija dostupnih na verziji Atelier Alpine (četiri motora, pogon na 4 kotača, upravljanje na 4 kotača, regenerativno kočenje i aktivni ovjes), ova tri načina omogućuju vozačima da vrlo jednostavno prilagode Rafale vlastitim zahtjevima.

Pametna trakcija za sigurnost i dinamičke performanse

S novim s elektromotorom na stražnjoj osovini, Renault Rafale E-Tech 4x4 300 KS dobiva trajno aktivan pogon na 4 kotača. Vučom svake osovine automatski upravlja sustav E-Tech na temelju uvjeta vožnje i načina vožnje odabranog putem postavki MULTI-SENSE. Raspodjela zakretnog momenta može trenutačno varirati od 100 posto za prednje kotače (pogon na prednje kotače) do 100 posto za stražnje kotače (pogon na stražnje kotače). Općenito je pravilo da se do 70 km/h preferira pogon na prednje kotače, a za veće brzine pogon na stražnje kotače.

Support Ukraine