Opel je predstavio novu Astru u rujnu prošle godine, a riječ je potpuno novoj, šestoj generaciji jednog od najomiljenijih modela kompaktne klase. Sada smo imali priliku isprobati novu Astru i kod nas, a treba reći da smo na raspolaganju imali tri verzije: benzinsku i dizelsku verziju motora s unutarnjim izgaranjem, ali i verziju s plug-in hibridim pogonskim sklopom.
Benzinska verzija je bila s trocilindričnim 1,2-litrenim turbo motorom snage 130 KS i ručnim 6-brzinskim mjenjačem (MT-6). Dizelska verzija je imala četverocilindrični 1,5-litreni turbo motor snage 130 KS i automatski 8-brzinski mjenjač (AT-8).
Benzinska verzija je bila s trocilindričnim 1,2-litrenim turbo motorom snage 130 KS i ručnim 6-brzinskim mjenjačem (MT-6). Dizelska verzija je imala četverocilindrični 1,5-litreni turbo motor snage 130 KS i automatski 8-brzinski mjenjač (AT-8).
Nastavak tradicije duge 86 godina
Svojom šestom generacijom Opel Astra novo je mjerilo za kompaktnu klasu, ali i nastavak tradicije koja je počela prije 86 godina i ukupno 12 generacija. Opel je 1936. godine bio prvi njemački proizvođač automobila koji je na cestu doveo povoljan, obiteljski kompaktan automobil – Kadett.
Koncept tržišta za kompaktne automobile razvio se tako snažno tijekom godina njemačkog gospodarskog čuda da je Opel 1962. izgradio posve nov proizvodni pogon u Bochumu u Njemačkoj posebno za Kadett.
Drugi ključ uspjeha bio je nikada ne počivati na lovorikama. Svaka nova generacija donijela je nove inovacije kao što su vodom hlađeni 4-cilindrični motor ugrađivan u Kadett A (1962.), senzacionalno aerodinamična karoserija koju je imao Kadett E (1984.) ili prilagodljiva prednja svjetla (AFL) Astre H (2004.).
Pravi dizajnerski dragulj s Opel Vizorom, potpuno digitalnom instrumentnom pločom Pure Panel i vrhunskim tehnologijama, poput najnovije verzije prilagodljivog svjetla Intelli-Lux LED® Pixel Light. S novopridošlicom, njemački proizvođač sada otvara sljedeće poglavlje 30-godišnje priče o uspjehu Astre: po prvi će put model kompaktne klase iz Rüsselsheima biti dostupan s potpuno električnim pogonom. Baterijska verzija Astra-e, po uzoru na potpuno električnu Corsu-e, stiže 2023.
Nova Astra je dizajnirana, razvijena i proizvedena uz najveću preciznost u sjedištu Opela u njemačkom Rüsselsheimu.
Vanjski dizajn, struktura i dimenzije
Nova Opel Astra je izjava o filozofiji dizajna branda. Dinamična kao nikada do sada, s čistim, zategnutim površinama, oslobođena suvišnih elemenata, nosi novo lice branda – Opel Vizor. To pokazuje već na prvi pogled da je Astra spremna definirati novu eru. Ako smo za novu Corsu prije dvije godine rekli da je najbolja i dizajnerski najljepša dosad, onda za Astru ova izjava stoji još i više. Osim toga Astra ima i plug-in hibridnu verziju, i to dvije razine snage.
Poput njezine prethodnice predstavljene tržištu 2015., novi model donosi inovacije u kompaktnoj klasi koje su kupci ranije poznavali samo u skupljim vozilima. Na primjer, Astra 'može pretvoriti noć u dan': najnovija inačica adaptivnih svjetala Intelli-Lux LED® Pixel stiže ravno s Opelove perjanice Insignije i sa 168 LED elemenata, predvodnik je u segmentima kompaktnih vozila i vozila srednje klase.
Nova Astra temelji se na trećoj generaciji vrlo fleksibilne EMP2 multienergetske arhitekture u koju je DNK Opela ugrađen od početka razvoja. To znači da je upravljivost staložena, ali i dinamična te da je novi model spreman za autocestu. Drugim riječima, sposobnost za vožnju velikom brzinom bila je primarni razvojni cilj.
Za izvrsno upravljanje i bočnu krutost šasije brine ovjes s McPherson opružnim nogama naprijed, torzijska opruga. Pri kočenju, novi model osigurava veliku snagu zaustavljanja uz zadržavanje visoke stabilnosti u zavojima kao i na pravcu. Torzijska krutost nove Astre povećana je za 14 posto u odnosu na prethodni model.
Nova Astra je duga 4374 mm i široka 1860 mm. U usporedbi s prethodnim modelom, dulja je svega 4,0 mm. Međuosovinski razmak povećan je za 13 mm na 2675 mm. Bez obzira na mišićavi, samopouzdani stav, praktičan prtljažnik nove Astre s podesivim podom još uvijek nudi od 422 do 1339 litara prtljažnog prostora (352 do 1268 litara u modelu Astra Plug-in Hybrid) za vozača i četiri putnika s preklopljenim stražnjim sjedalima.
Unutrašnjost
Velika revolucija se dogodila i u unutrašnjosti nove generacije Astre. Dolaskom potpuno digitalne ploče s instrumentima Pure Panel, analogni instrumenti otišli su u povijest. Umjesto toga, novo sučelje čovjeka i stroja (HMI) sa svježom, modernom grafikom nudi čisto, intuitivnije iskustvo. Putnici mogu intuitivno koristiti novu Astru putem posebno širokih zaslona osjetljivih na dodir baš kao što koriste pametni telefon.
Dizajneri i inženjeri Opela pažljivo su radili kako bi osigurali da vozač prima sve potrebne informacije i da na raspolaganju ima korisne radne opcije bez opterećivanja suvišnim podacima ili funkcijama. Osim toga, postavke poput kontrole klimatizacije još uvijek je moguće podešavati pomoću fizičkih prekidača i tipki.
Kao i inače, Opel također nudi izvanrednu udobnost sjedenja u novom modelu kompaktne klase. Samostalno razvijena prednja sjedala imaju AGR ('Aktion Gesunder Rücken e.V.' / 'Akcija za zdrava leđa') certifikat i, zbog njihove primjerne ergonomije, izuzetno su udobna, posebno na dugim putovanjima. Rekli bismo, Opel nas niti u novoj Astri nije razočarao svojim sjajnim ergonomskim sjedalima.
Vozač uživa podršku vrhunskih sustava za pomoć u koje se ubrajaju head-up display i sustav pomoći Intelli-Drive 1.0 koji objedinjuje brojne druge sustave za pomoć vozaču, kao što je kamera Intelli-Vision koja omogućuje prikaz od 360 stupnjeva.
Standardna oprema svake verzije vozila uključuje brojne suvremene sustave za pomoć kao što su upozorenje na frontalni sudar s automatskim kočenjem u slučaju opasnosti, detekcija pješaka, pomoć za ostanak u traci, prepoznavanje prometnih znakova i upozorenje na umor vozača.
Široka paleta pogonskih sklopova
Nova Astra ima ponešto za svakoga u smislu alternativa pogona – to je prvi model Opela koji će uskoro ponuditi kupcima izbor između potpuno električnog pogona, plug-in hibrida ili motora s unutarnjim izgaranjem.
Trocilindrični turbo benzinski motor obujma 1,2 litre sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem isporučuje 81 kW/110 KS (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 5,5 – 5,4 l/100 km, 126 – 123 g/km CO2). Također je dostupan i benzinski motor snage 96 kW/130 KS sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 5,7 – 5,4 l/100 km, 129 – 123 g/km CO2) ili osmerostupanjskim automatskim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 5,8 – 5,6 l/100 km, 131 – 126 g/km CO2). Benzinski motor isporučuje maksimalni okretni moment od 230 Nm pri 1750 o/min.
Četverocilindrični dizelski turbo motor obujma 1,5 litara i snage 96 kW/130 KS isporučuje maksimalni okretni moment od 300 Nm pri 1750 o/min i dostupan je u izvedbi sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 4,5 – 4,3 l/100 km, 119 – 113 g/km CO2) ili osmerostupanjskim automatskim mjenjačem (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 4,6 – 4,5 l/100 km, 122 – 117 g/km CO2).
Za vozače koji više vole električnu vožnju, tu je nova Astra Plug-in Hybrid. Hibridna izvedba isporučuje snagu od 133 kW/180 KS i odličnih 360 Nm maksimalnog okretnog momenta (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 1,1 l/100 km, emisije CO2 26 – 24 g/km). U potpuno električnom načinu rada, nova Astra Hybrid može prijeći do 60 kilometara (WLTP ) bez ikakvih emisija. Inače, danas je možda i cijenjeniji EAER city ciklus, električni doseg u gradskom ciklusu. Pravno priznata vrijednost u mnogim zemljama, a u sučaju Astre PHEV verzije nudi i veći doseg na čisto električni pogon, odnosno do 74 km.
Perjanica ponude je vrhunski hibridni sustav impresivne izlazne snage motora od 165 kW/225 KS koji će biti dostupan za naručivanje tijekom godine (kombinirana potrošnja goriva prema WLTP-u1: 1,4 – 1,1 l/100 km, emisije CO2 31 – 24 g/km; preliminarne vrijednosti).
Prodaja nove Astre je krenula, dok se isporuke prvih primjeraka očekuju početkom ljeta. Isprva će biti predstavljena kao sportski model s petora vrata i linijama nalik coupéu; kasnije slijedi elegantna karavan inačica Astra Sports Tourer. Opel u Hrvatskoj očekuje da će jedna od najprodavanijih verzija biti Opel Astra Edition 1.2 110 KS MT6 (Standardna oprema uključuje: Automatska klima, Parkirni senzori sprijeda i straga, Svjetla za maglu, 16” Alu felge, 10” ekran u boji osjetljiv na dodir, Digitalna instrument ploča, Radio sa Apple CarPlay/Android Auto, Adaptivni tempomat, Električni podizači svih prozora, Kožni volan, Senzor za kišu, Pokretanje vozila bez ključa, LED svjetla, Sprečavanja nalijetanja, Pomoć za držanje voznog traka, Upozorenje na umor vozača, Prepoznavanje znakova ograničenja brzine, eCall, Prednji / bočni zračni jastuci / zračne zavjese). Tu je i jamstvo: 5 godina / 100.000 km, a cijena za kupca iznosi 163.395 kn.
Za one koji vole priklučni hibridni pogon tu je Opel Astra Edition PHEV 180HP AT8 (Standardna oprema: Automatska klima, Parkirni senzori sprijeda i straga, Svjetla za maglu, 16” Alu felge, 10” ekran u boji osjetljiv na dodir, Digitalna instrument ploča, Radio sa Apple CarPlay/Android Auto, Adaptivni tempomat, Električni podizači svih prozora, Kožni volan, Senzor za kišu, Pokretanje vozila bez ključa, LED svjetla, Sprečavanja nalijetanja, Pomoć za držanje voznog traka, Upozorenje na umor vozača, Prepoznavanje znakova ograničenja brzine, eCall, Prednji / bočni zračni jastuci / zračne zavjese). Jamstvo je 5 godina / 100.000 km, a cijena za kupca iznosi 277.684 kn.
Naravno, ne treba zaboraviti da za ovaj model možete aplicirati poticajna sredstva Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost u iznosu od 40.000 kn.
Povezane vijesti