Kako i koliko uštedjeti na kupnji rabljenog automobila

6 years,5 months ago - 23 studenoga 2017, Vecernji list
Illustration
Illustration
S početkom 2018. nameti na prijenos vlasništva rabljenih automobila bit će jednostavniji, nestat će porez od 5 posto, a zamijenit će ga jeftinija pristojba

Od Nove godine nameti na prijenos vlasništva rabljenih automobila bit će jednostavniji, a prema najavama iz Ministarstva financija, i jeftiniji prosječno za 50 posto.

Konačno, budući da je sadašnji porez na prijenos vlasništva od 5 posto prodajne cijene automobila trn u peti građana koji su ga smatrali haračem koji je obvezan platiti novi vlasnik vozila pri svakoj promjeni vlasništva automobila, a uz to je sam postupak kompliciran jer se za prijenos vlasništva trebalo otići na tri adrese – k javnom bilježniku, u Poreznu upravu i na policiju. Te izmjene bile su najavljene za 1. srpnja 2017., a sad ih je Vlada uputila u hitnu proceduru kako bi stupile na snagu 1. siječnja 2018. Prema prijedlogu izmjena Zakona o posebnom porezu na motorna vozila koji je Vlada u srijedu poslala u hitnu zakonsku proceduru u Sabor, spomenuti porez će se ukinuti, a građani će plaćati novu upravnu pristojbu koja bi, prema riječima državnog tajnika u Ministarstva financija Željka Tufekčića, trebala biti u pravilu značajno jeftinija.

Za pristojbu 12 razreda A koliko za konkretni automobil, još se ne zna jer će se pristojba plaćati prema propisanom iznosu u kunama po kilovatu (kW) ovisno o godini starosti vozila koja će biti raspoređena u 12 različitih razreda, a tarifa upravnih pristojbi donijet će se naknadno podzakonskim aktom. – Prema projekcijama ukupnog prihoda od naplate buduće pristojbe ubrat će se 100 milijuna kuna manje od ukupnog prihoda koji je naplaćen od poreza na prijenos rabljenih automobila u 2016. godini – rekao je Željko Tufekčić na sjednici Vlade. Budući da je u 2016. godini od tog poreza država ubrala 193,780.651,76 kuna, u prosjeku se očekuje plaćanje upravne pristojbe u 50 posto manjem iznosu od iznosa dosadašnjeg posebnog poreza na stjecanje rabljenog vozila. Očekuje se da će se za stariji automobil i one s manjom snagom motora plaćati i više od 50 posto manji iznos nego što je sada, a za konkretne izračune treba pričekati donošenje podzakonskih akata.

Zbog toga možemo samo okvirno izračunati koliko će se manje platiti namet za neki automobil prema novim propisima, kad bi pojeftinio 50 posto. Tako, primjerice, VW Golf koji sada kupite po cijeni od 50.000 kuna, odnosno na toliku vrijednost vam ga procijeni Porezna uprava prema Eurotaxu, trebate platiti 5 posto poreza odnosno 2500 kuna. Povrh toga trebate otići k javnom bilježniku gdje ćete platiti 82,5 kuna ovjeru potpisa prodavatelja vozila, pa u Poreznu upravu gdje ćete, osim 2500 kuna Poreznoj upravi, platiti i proviziju za transakciju u pošti, a potom i u policijsku upravu gdje ćete za biljege i obrazac prometne dozvole platiti još 50 kuna. Sve na jednom mjestu Ako je vjerovati najavama iz Ministarstva financija, u pravilu će upravna pristojba za automobil kao što je navedeni Golf iz našeg primjera koštati 1750 kuna. I sve će se to moći obaviti na jednom mjestu, u stanici za tehnički pregled, a koliko će se tamo naplaćivati za te usluge, također nije poznato. Tako će Porezna uprava, nakon što je to učinjeno s naplatom godišnjeg poreza na vozila koji od 1. siječnja 2017. vrše stanice za tehnički pregled, još jednu javnu ovlast prenijeti na te sve važnije institucije koje su u privatnom vlasništvu, a svoje usluge dobro naplaćuju.

Novi protokol mjerenja potrošnje goriva i CO2 U zakonskom prijedlogu je objašnjeno kako će biti riješeno pitanje novog protokola mjerenja potrošnje goriva i ispusta CO2 budući da je ispust CO2 jedan od kriterija za izračun visine trošarina za nove automobile i rabljene koji se unose/uvoze iz inozemstva, odnosno EU. Naime, od 1. 9. 2017. godine na razini EU počeo se primjenjivati novi protokol za mjerenje potrošnje goriva i ispusta CO2 prema WLTP ciklusu koji je mnogo realniji od dosadašnjeg NEDC ciklusa izmjere koji se provodio u "laboratorijskim" uvjetima, a novi ciklus primjenjuje se za sada za automobile koji su uvedeni na naše tržište nakon 1. 9. 2017., dok bi primjena za sve automobile krenula od 1. 1. 2019. godine. Zbog toga će se najvjerojatnije mijenjati tablice za izračun trošarina.

Support Ukraine