Malo ćemo se dotaknuti i automobila koji su dio našeg opusa, a tople fotelje bacaju novi "poseban" porez na motorna vozila od slijedeće godine! Svrha je jasna, no svakom po zasluzi...
Trenutni zakon o posebnom porezu u članku 10. navodi...,
"Zakon o posebnom porezu na motorna vozila
Članak 10.
(1) Posebni porez utvrđuje se na temelju prodajne, odnosno tržišne cijene motornog vozila, emisije ugljičnog dioksida (CO2) izražene u gramima po kilometru, obujma motora u kubičnim centimetrima i razini emisije ispušnih plinova.
(2) Porezna osnovica za utvrđivanje posebnog poreza za nova motorna vozila je prodajna cijena, odnosno tržišna cijena za rabljena motorna vozila."
No kako naš poznati sustav voli uvoditi promjenu svakom novom postavom egzibicionista u cirkusu zvanom Hrvatski Sabor, istim slijedom potaknuti – od 1.1. pretpostavljeno je, uvode promjenu istoimenog zakona. Zakon o posebnom porezu na motorna vozila tako mijenja izračun. Onaj dio trošarine koji se izračunava na temelju emisije CO2 postaje samostalna kategorija i više ne ovisi o vrijednosti vozila pa će sva povoljnija vozila poskupjeti.
I potpunom laiku, matematičkom prosje(a)ku jasan je smisao ovih izmjena. Svrha, bit' će, punjenje je državnog proračuna koji će se, naime, prilično brže puniti obzirom da, (ironično), jeftinija vozila ovom ekonomskom i zakonskom inverzijom postaju luksuzna, dok će skupa i luksuzna vozila pojeftiniti. Matematika je u ovom slučaju na strani bogatih jer pola izračuna više ne ovisi o vrijednosti automobila.
Carinska uprava navodi kako je netočno da promjene dovode do neravnomjernosti u oporezivanju jeftinih u odnosu na skupe automobile. Smatraju kako je ovaj sustav u skladu s trendovima i kako će se tržište prilagoditi, in res – ako do izglasavanja dođe, govorimo o ekološkom promašaju koji neće potaknuti kupnju automobila s manjom emisijom CO2, već se pogoduje višem standardu gdje će novi automobili, skuplji od milijun kuna pojeftiniti nekoliko stotina tisuća kuna.
HGK pak ide u sličnom smjeru, navodeći kako se nadaju da se situacija još stigne promijeniti. "Iz trošarine bi se trebao izbaciti vrijednosni kriterij, a ostaviti samo onaj ekološki. Logika bi dovela opterećenje samo na gramažu CO2. To bi dovelo do ravnopravnijeg rasporeda za sve klase automobila, a i optimalnim rasporedom povećanja trošarina postigla bi se smislena ekološka i ekonomska računica" (ne i za državni proračun, jel').
60-ak milijuna kuna godišnje dovoljan je poticaj da zakon bude izglasan, a novac nelogično osiguran za sve one propuste koji se dnevno provode prilično promašenim reformskim pucnjevima u prazno.
Nadolazeći tjedni pokazati će detaljniju sliku koju bi promjene mogle donijeti, no trenutno je izgledno poskupljenje nižih klasa automobila, a time i novi problemi ionako kritičnom stanju naših zastupnika automobila.
Povezane vijesti