Novi zakon: Dragi sudionici u prometu, stižu nam stroži propisi!

7 years,9 months ago - 30 siječnja 2017, Automobili.hr
Novi zakon: Dragi sudionici u prometu, stižu nam stroži propisi!
Propisi će se zbog EU članstva uskoro postrožiti pa ako ste od onih kojima nije pretjerano drago pretrpjeti ukidanje vozačke dozvole, dobro naćulite uši.

U gore nabrojanu skupinu ljudi vjerojatno spadamo svi, no mladi vozači, osobe starije životne dobi i ljubitelji promilima ovjenčane vožnje bi se posebno trebali psihički pripremiti na najavljene novosti. Prije svega, usklađivanje hrvatskog zakonodavstva sa zakonodavstvom Europske unije nije nikakva nepoznanica, a krajnja posljedica svega toga je i uzrok ovakvog naslova.

Negativni prekršajni bodovi su jedna simpatična posljedica prekršaja, a sad će postati još simpatičnija za one koji bodove vole sakupljati kao Pokemone. Slijedi promjena broja bodova i promjena posljedice sakupljanja istih. Dosadašnja mjera zabrane upravljanja motornim vozilom na određeno vrijeme je mala beba za ono što nas uskoro čeka. Naime, vjerojatno nimalo ugodno rješenje o ukidanju vozačke dozvole ugledat će svatko tko u trogodišnjem periodu skupi 12 bodova. Bez dozvole nema ni vožnje pa ako dotični nakon toga ikad poželi sebe i motorno vozilo staviti u istu rečenicu morat će za to platiti vremenom i novcem – ponovnim pohađanjem autoškole i ponovnim polaganjem vozačkog ispita. „Ali to nije sve!"

Jedna od promjena ima za pobudu postaviti posebni pravni režim za mlade vozače. A kad se kaže „posebni pravni režim" misli se, u ovom slučaju, na postroženje. Za njih vrijedi isto gore spomenuto (ukidanje vozačke, plaćanje i druženje s instruktorima i ispitima) u istom razdoblju (3 godine), ali s manje bodova – njih svega 9 bit će potrebno da mladog vozača pogodi isto što i ostatak. Zašto, pitate se? Zbog iskustva u praksi i statistike koja je rekla svoje, jasno i glasno: mladi vozači imaju običaj prouzročiti nerazmjerno velik broj prometnih nesreća u odnosu na sve ostale vozače.

Također valja napomenuti definiranje mladog vozača. Dobro poznata „vozačka punoljetnost" od navršene 24 godine života više neće biti usamljena pa joj se pridružuje dodatak u definiranju mladog vozača od 2 godine proteka vremena od izdavanja vozačke dozvole. Nužna posljedica toga je da mladi vozač može biti i osoba u pedesetoj godini života.

Kako je rečeno, najavljene su novine i za osobe starije od 65 godina. Ubuduće će se takvi vozači pri produljivanju vozačke dozvole morati pozabaviti podvrgavanju liječničkim pregledima koji bi trebali utvrditi jesu li sposobni za vožnju. Starenjem po inerciji dolazi do određenih zdravstvenih promjena koji mogu utjecati na sposobnost upravljanja vozilima pa vlast ne želi ništa prepustiti slučaju.

Oni koji vole popiti koju čašu/flašu previše bi se isto trebali zabrinuti. Svejedno, to ide i za one koji općenito vole udruživati ispijanje alkoholnih pića i vožnju, čak i bez onog „previše". Ukoliko u trogodišnjem razdoblju 3 puta „napušu" koji promil čeka ih oduzimanje vozačke dozvole. Bez obzira na količinu alkohola, bitno je za naglasiti. Ukoliko požele taj važni dokument natrag moraju se pobrinuti da potvrda medicine rada dokaže da su zdravstveno sposobni za upravljanje vozilom, odnosno da nisu alkoholičari.

Vijesti o ponovnim druženjima s instruktorima vožnje su vas možda podsjetile na nedavne najave o prestanku zadiranja države u cijene „autoškolovanja" te prepuštanju čarima liberalizacije. U toj cijeloj zbrci podijeljeno proricanje mogućih posljedica se uglavnom svodi na svađu u javnosti hoće li cijene porasti ili pasti, jer je džep najbitniji, zaboravljajući pritom da "laissez faire" krilatica ne mari za kvalitetu vještine vožnje i broj prometnih nesreća – a promjene u tim područjima su također moguća posljedica.

Ako se vratimo na glavnu temu s postrožavanjem propisa o bodovima i vozačkim dozvolama, ti planovi nam se uopće ne čini lošima. Nimalo. Ako vas najave ipak ljute jer spadate u neku od spomenutih skupina, gledajte stvar s vedrije strane. Barem nećemo kao brexitaši predlagati nerazmjerne kazne koje dovode do toga, pojednostavljeno rečeno, da se (ne)svjesni nehaj poistovjećuje s izravnom namjerom samo u slučaju vozača i nijednog drugog počinitelja.

Ipak, nećemo se zapetljavati u čudnovate pokušaje postizanja pravde nepravdom, nego ćemo se usredotočiti da isprocesuiramo primljene novosti i ne zaboravimo na njih kad se latimo volana.

Support Ukraine