Ali, iznadprosječna prodaja novih auta nije poboljšala prosječnu starost svih 2.065.038 motornih vozila na našim prometnicama, koja se već cijelo desetljeće uspinje na statističkoj ljestvici. Prosječna starost vozila iz svih kategorija, koja su lani bila na redovnome tehničkom pregledu, je – 13,99 godina.
Još više je zapanjujući podatak kako je prosječna starost osobnih i kombi vozila za najviše 8 putnika (kategorija M1) čak – 12,99 godina. A takvih je na našim cestama, ni manje ni više nego – 1.567.883. Starija su od 10 godina čak 1.090.263 takva vozila.
Prije jednoga desetljeća njihova prosječna starost bila je 9,83, a 2008. već 9,89, godinu kasnije 10,32 pa 2010. 10,47, potom 10,87 a 2012. godine 11,38 i 11,80 godine 2013. Godinu kasnije popela se na 12,40, pa 12,52 i onda 12,76 na kraju 2016. Lani je iznosila 12,95 godina.
Kada je riječ o autobusima, kojih je u nas 5054, stanje je malo bolje, ali s obzirom na to koliko putnika prevoze i kilometara prelaze podatak o prosječnoj starosti 12,02 godine, koji se ne mijenja evo već oko četiri godine, je zabrinjavajući. Čak su dvije trećine njih starije od desetljeća, a samo 324 su "u dobi" do jedne godine.
Slično je i s motornim vozilima za prijevoz tereta, čija je najveća dopuštena masa veća od 12 t – njihova je prosječna starost 12,05 godina, i ne mijenja se već dugo. Zapanjujuća je situacija kada je riječ o motornim vozilima za prijevoz tereta, čija je najveća dopuštena masa veća od 3,5 t, ali je manja od 12 t – prosječno su stara 17,80 godina. Traktori, koji su često izvan poljoprivrednih površina, odnosno na prometnicama, prosječno su stari 30,70 godina, što znači da ih je mnogo koji su "u dobi" i od pola stoljeća...
Povezane vijesti