Kao što je i najavljeno, Mercedes-Benz je predstavio svoj VISION EQXX, viziju kako njemačka premium marka zamišlja potpuno električnu budućnost na najvišoj razini. Koristi prototip Mercedes-Benzove nove generacije EV pogona, s inovativnom baterijskom tehnologijom koja će ući u proizvodnju 2024. godine.
Njegov domet i učinkovitost su postavljeni da definiraju električnu eru, a prema njemačkom proizvođaču, njegov izvanredan domet učinit će električne automobile prikladnima za svako putovanje i ubrzat će njihovo usvajanje.
Iznimna učinkovitost će stvoriti pravi krug smanjenja veličine baterije i težine, omogućujući nam da idemo dalje s manje. Mercedes-Benz je odlučan u tome da prednjači, a već prednjači na ljestvici stvarnog raspona s modelom EQS s 245 kW (kombinirana potrošnja električne energije WLTP: 19,8-15,7 kWh/100 km; emisija CO₂: 0 g/km), što dokazuje nedavni Edmundsov test gdje je EQS 450+ putovao je 422 milje (675 km) s jednim punjenjem, 77 milja (123 km) dalje od bilo kojeg drugog prethodno testiranog automobila.
Mercedes-Benz ne miruje
S VISION EQXX, Mercedes-Benz sada čini sljedeći korak. Prema internim, digitalnim simulacijama, može se pretpostaviti da će nositelj tehnologije prijeći više od 1000 kilometara u stvarnom prometu s jednim punjenjem baterije. To bi ga podiglo na novu razinu u smislu dometa. Uz povećanje učinkovitosti, očuvanje resursa i najbolja moguća ekološka usklađenost bili su jednako važni razvojni ciljevi.
Zato su inženjeri Mercedes-Benza odabrali holistički pristup. Počevši od poboljšanja svih komponenti ultramodernog električnog pogona, kao i korištenjem laganih materijala i održivih materijala. Osim toga, postoje daljnje mjere učinkovitosti, od guma s iznimno malim otporom kotrljanja do sofisticirane aerodinamike (Cd 0,17) do korištenja najnovijeg softvera. Rezultat: VISION EQXX nadilazi prijašnja tehnološka ograničenja i postavlja novi standard energetske učinkovitosti.
'Mercedes-Benz VISION EQXX je način na koji zamišljamo budućnost električnih automobila. Prije samo godinu i pol započeli smo ovaj projekt koji je doveo do najučinkovitijeg Mercedes-Benza ikad napravljenog – s izvanrednom potrošnjom energije manjom od 10 kWh na 100 kilometara. Ima domet od više od 1000 kilometara s jednim punjenjem pomoću baterije koja bi stala čak i u kompaktno vozilo.
VISION EQXX je napredan automobil u toliko dimenzija – i čak izgleda zapanjujuće i futuristički. Time se naglašava kamo ide cijela naša tvrtka: Izgradit ćemo najpoželjnije električne automobile na svijetu.', izjavio je Ola Källenius, predsjednik Upravnog odbora Daimler AG i Mercedes-Benz AG.
Dizajniran za putovanje do elektromobilnosti
Postoji razlog zašto su cestovna putovanja bila kamen temeljac kulture već najmanje 70 godina, pričajući priče s autoceste u knjigama, filmovima i glazbi. Putovanje definira slobodu, individualnost, sam duh automobila i svijeta u prolazu. Zabodite pribadaču u kartu – i vozite. Budite u skladu s asfaltom i automobilom. Taj poriv za istraživanjem, otkrivanjem i uživanjem u svijetu izvan našeg horizonta dio je onoga što znači biti čovjek. To je pionirski duh koji spaja viziju s upornošću da se to ostvari.
Put do električne mobilnosti je putovanje cestom; koliko uzbudljivo, toliko i izazovno, koliko nepoznato toliko i sigurno. Mercedes-Benz VISION EQXX je vozilo dizajnirano za to putovanje. Inovacijom odgovara progresivnim zahtjevima moderne generacije kupaca za i emocionalnost. Dio dalekosežnog tehnološkog programa, ovaj softverski definiran istraživački prototip projektirali su žene i muškarci s kreativnošću, domišljatošću i odlučnošću da isporuče jedan od najučinkovitijih automobila na planeti – u svakom pogledu. To su učinili koristeći najnoviju digitalnu tehnologiju, agilnost start-upa i brzinu Formule 1.
Rezultat je remek djelo učinkovitosti koje će, na temelju internih digitalnih simulacija u stvarnim prometnim uvjetima, moći prijeći 1000 kilometara s jednim punjenjem uz izvanrednu potrošnju energije manju od 10 kWh na 100 kilometara, što je učinkovitost veća od 6 milja (9,6 km) po kWh.
Tehničke karakteristike
Zasad nema puno podtataka, ali je poznato da će VISION EQXX korisiti bateriju kapaciteta do 100 kWh, maksimalnog radnog napona od 900 V. Njegov elektromotor snage 150 W (204 KS) pokretati će stražnje kotače. Zasad je poznato da je njegov međuosovinski razmak 2,8 m, a težina vozila oko 1750 kg.
U potpunosti mijenjajući postojeći pravilnik o automobilskom inženjerstvu, Mercedes-Benz je napravio softverski pokretan električni automobil koji ponovno zamišlja putovanje u električnu eru. Istovremeno, predstavlja vrlo progresivnu interpretaciju temeljnih Mercedes-Benzovih načela modernog luksuza i senzualne čistoće.
Umjesto da jednostavno poveća veličinu baterije, internacionalni tim s različitim funkcijama usredotočio se na maksimiziranje učinkovitosti na velikim udaljenostima. Izvukli su sve što se tiče učinkovitosti pogona, gustoće energije, aerodinamike i laganog dizajna.
Održivi materijali u cijelosti značajno smanjuju ugljični otisak
VISION EQXX je uzbudljiv, inspirativan, ali potpuno realističan put naprijed za tehnologiju električnih vozila. Osim svoje revolucionarne energetske učinkovitosti, nudi smislene odgovore na goruća pitanja. Na primjer, održivi materijali u cijelosti značajno smanjuju ugljični otisak.
Njegov UI/UX karakterizira radikalno novi jednodijelni zaslon dimenzija 47,5 inča (120,6 cm) koji oživljava s prilagodljivom grafikom u stvarnom vremenu i proteže se cijelom širinom vozila. Ostali elementi UI/UX-a pomažu automobilu i vozaču da rade zajedno kao jedno, pa čak koriste tehnologiju koja oponaša rad ljudskog mozga. A softverski vođen razvojni proces koji ga je donio revolucionira način na koji su električni automobili dizajnirani.
Ovaj automobil je jedan od rezultata tekućeg programa koji donosi nacrt za budućnost automobilskog inženjerstva. Mnoge njegove značajke i razvoj već se integriraju u proizvodnju, uključujući sljedeću generaciju MMA-a – Mercedes-Benz modularnu arhitekturu za kompaktne i srednje velike automobile.