Smijemo li glorificirati limuzine s dizelskim pogonom? Ako ste poklonik ‘novog vala‘ i više volite SUV vozila ili ona pogonjena na struju, slobodno preskočite ovaj tekst, jer ćemo si sada u sljedećim redcima dati oduška i reći vam zašto je E klasa s dizelskim pogonom još uvijek među najboljim putnim limuzinama ikad proizvedenim.
Dizelski pogoni ionako su prošli dovoljnu katarzu u posljednjih nekoliko godina, a sada je pred nama na testu E-klasa s dvolitrenim dizelskim motorom s četiri cilindra snage 197 KS i 440 Nm okretnog momenta.
Srećom dizel je u ovoj klasi i dalje zakon, premda Mercedes ima itekako rješenja i za "drugu stranu" u vidu cijele game EQ modela. Novi 220d je itekako moderniziran: tu kao potpora služi i mild-hibridna tehnologija u vidu dodatnih 23 KS. Možemo odmah reći kako je sve skupa harmonizirano do vrhunca, nema trzaja pri ubrzavanju, a devetostupanjske automatski mjenjač, koji je sigurno trenutno jedan od najboljih u klasi, točno prepoznaje vaše naredbe i brz je kada je to potrebno, a mekan u izmijeni stupnjeva kada nježno plovite otvorenim cestama.
Performanse su solidne i zadovoljit će svakoga: 7,6 sekundi do ‘stotke‘ i 238 km/h maksimalne brzine brojke su koje morate štovati ako znate da se ovdje vozite u gotovo dvije tone teškoj limuzini. Dok smo još na motorizaciji spomenimo i potrošnju, nama se u prosjeku uvijek zadržavala ispod 7 l/100 km, bilo da se vozili po gradu, magistralnim cestama ili autoputu.
Ako se jače potrudite na otvorenim dionicama bez semafora možete postići potrošnju od tek nešto više od pet litara na 100 kilometara, što je hvalevrijedno za limuzinu ove klase. Uz 66 litara zapremine rezervoara E klasa s ovakvom ekonomičnošću postaje ultimativna putna limuzina s dosegom aproksimativno između 1200 i 1350 kilometara.
Kada sjednete u kabinu nove E klase prepoznat ćete neke detalje posuđene od električne braće, ispred vozača i nad središnjom konzolom dominiraju veliki dodirni zasloni multimedije (MBUX) koja je sada intuitivnija nego prije, a ako želite možete doplatiti i MBUX Superscreen koji omogućuje suvozaču da se aktivno koristi infotainmentom i to će vas stajati 1893 eura. Možemo slobodno reći kako su u usporedbi na prošlu generaciju izrada i materijali podignuti na još viši nivo.
Unutrašnjost E klase ogledni je prikaz kako najbolje spojiti vrhunski luksuz uz moderne tehnologije. Samo najfinija koža (smeđa napa kožna sjedala, doplata za 1525 eura) i detalji mazit će vaša osjetila.
Ovdje vozač, ali i putnici teško mogu tražiti više, sve je podređeno udobnosti, prednje i stražnje fotelje na kojima će se ugodno smjestiti i viši od 185 cm održavat će vas odmornima i na dužim putovanjima, a svemu kumuje i adaptivni Airmatic zračni ovjes koji čini ovu limuzinu jedrilicom. Kao da krstarite morem kada je bonaca, sve rupe i oštećenja on popeglava vješto i do kabine, koja je usput rečeno izvrsno zvučno izolirana, prenosi jako malo udaraca.
On će voditi računa i naginjanju karoserije, tj. spriječiti tu neugodnu pojavu pri bržim prolascima zavojima, što dakako dodatno podiže nivo udobnosti. Sve skupa zaslužuje i veću pohvalu kada pogledate da se vozite na lijepim i velikim 20 inčnim kotačima, koji su dio AMG Line paketa (5830 eura).
Okretnosti, poglavito u gradu doprinosi i opcijski paket koji za 3543 eura omogućuje upravljanje svim kotačima, što će značiti da se stražnji kotači mogu zakretati do 4,5 stupnja. Uz precizan ali dovoljno lagan upravljač, ova pet metarska limuzina neće biti ‘crno pače‘ u gradskom prometovanju. Sve što vrijedi, košta, pa je tako slučaj i kod naše testne E klase.
Početna cijena (76.000 eura) ako se usporedi s konkurencijom nešto je viša, ali je zato ova njemačka limuzina u startu opremljenija od većine automobila ovog ranga. Testni primjerak do registracije stoji ‘raskošnih‘ 120.268 eura, no tu valja uzeti u obzir niz doplata s kojim je Mercedes došao na naš jednotjedni test, a mnoge od njih nisu neophodne da se uživa u svakako jednom od najboljih automobila ove klase. U svakom slučaju, Mercedes E220 d sada je aktualan kao i uvijek.
Tehnički podaci
E 220d
Motor turbodizelski, blagohibridni (48V)
Obujam 1993 ccm
Snaga 145 kW (197 +23 KS) na 3600/min
Moment 440 Nm na 1800-2800/min
PODVOZJE
Pogonstražnji
Mjenjač automatski, 9G-Tronic
Ovjes sprijeda i straga multilink
Kočnice sprijeda i straga diskovi
Gume (21")sprijeda 245/35, straga 275/30
KAROSERIJA
Dimenzije 495 x 190 (206) x 148 cm
Osovinski razmak 296 cm
Prtljažnik 540 litara
Spremnik goriva 66 litara
Masa (testni)2075 kg
PERFORMANSE
Najveća brzina 238 km/h
0-100 km/h7,6 sekundi
Prosječna potrošnja 5,2 l/100 km (WLTP)
MJERENJA
Najveća brzina 236 km/h
Okretaji pri 90 km/h 1300/min
Okretaji pri 130 km/h1600/min
UBRZANJA
0-50 km/h2,9 sekundi
0-100 km/h8,1 sekundi
0-130 km/h13,5 sekundi
60-100 km/h4,9 sekundi
80-120 km/h6,0 sekundi
KOČENJE
100-0 km/h32,6 metra
POTROŠNJA
Grad 7,2 l/100 km
Otvoreno 4,4 l/100 km
Autocesta 5,8 l/100 km
Prosječno 5,9 l/100 km
OSTALO
Krug okretanja 10,7 m
Proizvodnja Njemačka
Jamstvo 2 god/bez km limita
Cijena 76.215 eura
S doplatama 120.270 eura
SERIJSKA OPREMA
alu naplaci 18" • LED svjetla • MBUX multimedija s navigacijom i bežičnim punjenjem mobitela • ambijentalno osvjetljenje • sigurnosni paket • višefunkcijski volan u koži • automatska klima Thermotronic• h-fi Burmester...
DOPLATE TESTNOG MODELA
alu naplaci 21" AMG • paket vanjštine i unutrašnjosti AMG • paket detalja unutrašnjosti Premium Plus • prošireni sigurnosni paket Driving Assistance Plus • Zimski paket • paket Night • paket Exclusive • paket Tehnika • obloge u Nappa koži • dekorativni detalji • 3D instrumenti • MBUX Superscreen ekran • el. zatvaranje vrata... UKUPNO 44.055 eura
Povezane vijesti