Pretvorba monovolumena u klasičan hatchback bio je potez koji je prije pet godina unio novi život u Mercedes. S dolaskom treće generacije A-klase slika u kojoj prosječan kupac "trokrake zvijezde" ima preko 60 godina počela se mijenjati, a pritom je prestižni kompakt iz Stuttgarta postavio i neka nova mjerila. Novo, četvrto izdanje donosi nastavak evolucije u dizajnu, udobnosti, performansama, ali prije svega u elektronici koja vožnju čini ugodnijom, sigurnijom i zabavnijom. A-klasa je narasla 12 cm u dužinu (442 cm), a međuosovinski razmak povećan je za 3 cm (ukupno 273 cm). To je rezultiralo prostranijom unutrašnjosti u svim smjerovima, te prtljažnikom od 370 litara (+29). Nove dimenzije prati i elegantnija linija karoserije koja je zadržala poveznice s prethodnikom, ali detalji poput spuštene prednje maske unose dodatnu dozu profinjenosti i vezuju uz CLS.
Desetljećima su u Stuttgartu najznačajnije tehnološke inovacije predstavljali na top modelima, no strategija se promijenila i revolucionarni multimedijski sustav MBUX svoju promociju doživljava u A-klasi. Mercedes-Benz User Experience uvodi novi koncept personalizacije i praktičnosti. Kako bi se osigurala maksimalna sigurnost, vozaču omogućava da na dva zaslona pregledava sve korisne putne informacije podijeljene na tri različite razine. Sve je pod kontrolom touchpada na središnjem tunelu, prekidača na upravljaču, ali i glasovnih komandi koje od vozača više ne zahtijevaju poznavanje engleskog kao da ste diplomirali na Oxfordu. Multimedijskim funkcijama na središnje postavljenom zaslonu može se upravljati i dodirom, a MBUX u sebi nosi i napredne funkcije navigacije koje omogućavaju komunikaciju s drugim automobilima i cestovnom infrastrukturom. Jedna od naprednijih i zanimljivijih funkcija je Voicetronic. Dovoljno je reći "Hej Mercedes" i započinje dijalog (naravno na engleskom) s automobilom u kojem sustav MBUX nudi informacije, predlaže odredišta, ali i izvršava naredbe. Dovoljno je reći „vruće mi je" i slijedi osvježavanje putničkog prostora. Integrirana umjetna inteligencija uz to je sposobna naučiti navike vozača i povezujući se s telefonom unaprijed izabrati vozaču omiljenu radio stanicu ili konfiguraciju zaslona.
Pored novih elektronskih sustava koji nas između ostalog uvode i u autonomnu vožnju, četvrtu generaciju najmanjeg Mercedesa prate i novi motori. Iza oznake A200 krije se 1,4-litreni turbobenzinac nastao u suradnji s Renaultom - razvija 163 KS i 250 Nm, a dostupan je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem ili 7-stupanjskom automatikom s dvostrukom spojkom 7G-DCT. Jedna od specifičnosti je i sustav isključivanja cilindra u fazama parcijalnih opterećenja, što potrošnju smanjuje na prosječnih 5,1 litru. Snažniji A 250 (224 KS i 350 Nm) dostupan je samo s automatskim mjenjačem. Dvolitreni turbobenzinac raspolaže sa Camtronicom koji regulira rad ventila, opremljen je i piezo brizgaljkama, a posebnim tretmanom smanjeno je unutarnje trenje cilindara. Treći motor s kojim nova A-klasa debitira na tržištu je 1,5-litreni dizelaš (116 KS i 260 Nm), koji također ima Renaultove korijene, a stiže s aluminijskom glavom, tehnologijom AdBlue i turbopunjačem promjenjive geometrije. Ponuda motora s vremenom će biti dodatno obogaćena, a neće izostati ni izvedba s pogonom na sve kotače 4Matic.
Tijekom dvodnevne prezentacije posebnu pažnju posvetili smo 1,4-litrenom turbobenzincu koji nas je oduševio uglađenošću, snagom, ali i spremnošću za živahniju vožnju. Nova A-klasa je kod slabijih modela zamijenila multilink polukrutom osovinom, no to nije ostavilo posebnog traga na udobnost. Ona je i dalje iznimna, a na istom tragu je i zvučna izolacija. Unutrašnjost više nije pretrpana prekidačima na središnjem grebenu i uz novi dizajn djeluje znatno prostranije i ugodnije. Upravljač je postavljen okomitije i pokazuje zavidnu preciznost u vožnji. Inače, A-klasa je već stigla u prodaju, a nudi se po cijenama od 238.250 kuna za A 180d, do 288.210 kuna koliko se traži za snažniji benzinac A 250.
Ukratko
Spušteni nos podario je A-klasi izgled predatora koji se sprema zaskočiti svoju žrtvu, a uz atraktivnost linija može se podičiti i boljom aerodinamikom (Cx 0,25)
Svi modeli opremljeni su dvostrukim zaslonom, no dimenzije im određuje razina opreme. Uz pakete Business, Sport i Premium, lansiranje prati i specijalno izdanje Edition1. Središnji greben temeljito je očišćen od sekundarnih prekidača, a veliki dio funkcija preuzeo je touchpad koji uz nekoliko direktnih prekidača funkcionira puno bolje nego u dosadašnjim verzijama
Uz osjetno više mjesta za putnike, neznatno je povećan i prtljažnik (+29 l). Dizelski motor je zadržao karakterističan zvuk koji ne prodire u unutrašnjost. Prekidači smješteni na upravljaču koji nas podsjeća na legendarni BlackBerry olakšavaju lutanje kroz izbornike
Povezane vijesti