Novi Range Rover Sport stvoren je za kraljevski komfor

1 year,10 months ago - 19 siječnja 2023, Vecernji list
Novi Range Rover Sport stvoren je za kraljevski komfor
Isprobali smo najluksuzniju verziju britanskog noviteta uz PHEV hibridni pogon s 510 KS i 700 Nm koji do stotke stiže za 5,4 s i postiže 242 km/h

Već dugo vremena nismo na testu vozili automobil koji je izazvao toliko zanimanja ljudi kao što je to bio slučaj s novim Range Rover Sportom. Impozantna robusna pojava u elegantno dizajniranom pakiranju gotovo pet metara duge karoserije (495 cm), široke 205 centimetra i visoke 182 centimetra djeluje poput tenka na cesti.

No, poput moderno i luksuzno dizajnirane tvrđave na kotačima, pogotovo u efektnoj tamnoj Varesine plavoj boji s lakiranim crnim dodacima i na 23-colnim kotačima uz crne sjajne felge. Gdje god da se Range Rover Sport pojavi, ostavlja moćan dojam.

Jednako je raskošan i interijer koji zaista pruža kraljevski komfor, pa ne čudi što je nedavno preminula engleska kraljica najradije sjedala za upravljač svog Range Rovera.

Doduše, kraljica je više voljela klasiku, "originalni" 10 cm duži i pet cm viši Range Rover koji pruža maksimalnu udobnost, dok Sport verzija nudi nešto drugačiji zračni ovjes koji osim vrhunske udobnosti i lebdećeg osjećaja u vožnji nudi i biranje kruće postavke za sportskije prolaske zavojitom cestom. Sport je spoj klasike i dinamičnosti te je sigurno privlačniji mlađim kupcima, koji si, dakako, takav automobil mogu priuštiti.

Već i visoki položaj sjedenja - jer sjedi se gotovo u razini sjedala u gradskim autobusima - kao i robustan lim oko kabine vozaču i putnicima daju osjećaj sigurnosti. Naravno, tu je i čitav niz sigurnosnih sustava pomoći vozaču, kao i četiri kamere koje u svakoj situaciji na cesti ili terenu pružaju informacije što se nalazi oko automobila, pa i u 3D prikazu iz svih mogućih kuteva pa čak i ispod podnice.

Iako izgleda šminkerski, s njim se može u ozbiljnu terensku avanturu jer osim standarne visine podnice od 21,6 cm nudi i stalni 4x4 pogon, blokadu stražnjeg i središnjeg diferencijala te odizanje podnice od tla u off-road programu na čak na 27,4 centimetra, pa može i kroz vodu do čak 90 centimetara dubine.

No, ono što fascinira jest okretnost i lakoća manevriranja koja je omogućena sustavom upravljanja svim kotačima, pa se tako stražnji zakreću u suprotnom smjeru od prednjih pod kutom od sedam posto na brzinama do 50 km/h i čine Range Rover Sport upravljivim poput kompakta. Fascinantno. Zbog svega toga, a i zbog raskoši u unutrašnjosti, Range Rover Sport primjereniji je za krstarenje cestom. Maksimalna brzina mu je 242 km/h, a ubrzanje do stotke auta mase 2,8 tona traje samo 5,4 sekunde.

Isprobali smo plug-in hibridnu verziju P510E sa sustavnom snagom od 510 KS i 700 Nm. Sastoji se od novog 3,0-litrenog rednog šesterocilindraša s 400 KS i sustavom dvostrukog turbopunjača te elektromotora od 143 KS i brzog 8-stupanjskog ZF-ova automatskog mjenjača. Baterija od 38,2 kWh ima veći kapacitet od većine manjih potpuno električnih auta, pa je tvornički domet na struju 113 km. U praksi to znači da na struju možete voziti 80-ak km, što je dovoljno za svakodnevnu vožnju. Puniti se može na AC punjaču, ali i na brzom DC punjaču sa snagom punjenja do 50 kW.

U hibridnom načinu vožnje uz punu bateriju vrlo je štedljiv i može se prosječno voziti u kombiniranom ciklusu uz potrošnju od oko 6 l/100 km. No kad se ostane bez struje potrošnja se u gradskoj vožnji diže iznad 15 l/100 km. Stoga, PHEV je odličan, ali za one vozače koji će redovito puniti bateriju. Cijena uz raskošnu First Edition opremu od 156.899 eura (1,182.157 kuna ako vam je još uvijek tako lakše) poput osjećaja je za upravljačem - kraljevska.

Interijer odaje luksuz i prestiž pri svakom dodiru

Luksuz koji Range Rover nudi u unutrašnjosti u isprobanom modelu podsjeća, usudili bismo se reći, na njegova britanskog imenjaka po inicijalima Rolls-Royce. Električna grijana i ventilirana sjedala s memorijom i masažom električno podesiva na 22 načina od fine perforirane poluanilinske kože, dvobojni kožom presvučeni kokpit i vrata, mekani debeli tepisi na podu, kromirane kvake, luksuzne tipke za otvaranje pretinaca... Sve što dirnete raskošno je i sjajno izvedeno, čak i obloge prtljažnika koji prima 575 l. Ispred vozača je digitalna instrumentna ploča dijagonale 35 cm, dok se preko središnjeg dodirnog zaslona vrhunskog multimedijskog sustava od 33 cm upravlja gotovo svim funkcijama. Sadrži i navigaciju, sliku visoke rezolucije te 3D prikaz okoline iz svih mogućih kuteva. Može se birati cijeli spektar boja ambijentalnog osvjetljenja, a tu je i električno pokretani panoramski krov. 3D Surround audio sustav Meridian nudi vrhunski glazbeni užitak, dok je poseban i ulazak u automobil uz kvake koje se automatski izvlače i uvlače.

Support Ukraine