Predstavljen novi Range Rover Sport: Nova definicija sportskog luksuza

2 years,7 months ago - 12 svibnja 2022, tportal
Range Rover Sport 2023
Range Rover Sport 2023
Niz moćnih i učinkovitih pogonskih sklopova uključuje dva 6-cilindrična električna hibrida povećanog dometa, moćan novi V8 Twin Turbo i blage hibride sa 6-cilindričnim benzinskim i dizelskim motorima Ingenium. Potpuno električni pogon bit će uveden 2024. godine

Land Rover, britanski proizvođač premium terenskih vozila, je jučer svijetu predstavio novi Range Rover Sport, njegovu treću generaciju. Za njega sam proizvođač kaže da je 'nova definicija sportskog luksuza te neprimjetno objedinjava energične i instinktivne performanse na cesti s profinjenošću brenda Range Rover, sofisticiranošću progresivnog dizajna i povezanom praktičnošću'. Ovo je dosad najpoželjniji, najnapredniji i dinamički najsposobniji Range Rover Sport.

Dojmljivo je bilo njegovo samo predstavljanje s povijesnim prvim u svijetu usponom uz poplavljeni preljev brane na Islandu. Tijekom povijesnog uspinjanja novi Range Rover Sport odolio je bujici vode koja je tekla niz rampu brane Karahnjukar – najveću svoje vrste na svijetu – brzinom od 750 tona u minuti. Rizik od gubitka vučne sile značio bi poniranje niz opasnu nizbrdicu od 90 metara u podnožju preljeva brane do dna doline ispod njega.

Niz moćnih i učinkovitih pogonskih sklopova uključuje šesterocilindrične električne hibride povećanog dometa, moćan novi V8 i blage hibride sa šesterocilindričnim benzinskim i dizelskim motorima Ingenium. Potpuno električni pogon bit će uveden 2024. godine, s nastavkom Land Roverova puta elektrifikacije.

Novi Range Rover dostupan je sa specifikacijama S, SE, HSE i Autobiography, uz ekskluzivni First Edition koji je dostupan tijekom prve godine proizvodnje, a odlikuje se posebno projektiranim specifikacijama.

Novi Range Rover Sport proizvodit će se isključivo u proizvodnom pogonu Solihull u Ujedinjenoj Kraljevini uz novi Range Rover, na najsuvremenijoj proizvodnoj liniji smještenoj u istoj zgradi koja se upotrebljavala za proizvodnju ranih serija Land Rovera. Ta povijesna lokacija je duhovni dom Land Rovera, a njezina nadogradnja u novo, ultramoderno središte proizvodnje Range Rovera i Range Rovera Sport utjelovljuje način na koji kompanija čuva i slavi svoju jedinstvenu baštinu.

Dizajnerski detalji
Sofisticirana vanjština nepogrešivo je Range Rover Sport sa zategnutom površinom, dinamičnim stavom i trenutačno prepoznatljivim profilom, savršeno naglašenim mat detaljima i mišićavim proporcijama – što odaje dojam da je vozilo savršeno i spremno.

Upečatljive proporcije naglašavaju prepoznatljiv karakter Range Rovera Sport, s kratkim prevjesima, energičnim prednjim dijelom i strmo zakošenim ostakljenjem sprijeda i straga. Ovi brendirani elementi pružaju snažan i impozantan stav na cesti koji odiše snagom i performansama.

Skulptorski oblikovanja vanjština sadrži detalje s izvrsnim završnim slojevima, kao što su mat prednja rešetka i rasvjetni elementi Digital LED, koji stvaraju prepoznatljivo dnevno svjetlo (DRL). Oku privlačnog dizajna, najtanji su dosad ugrađeni u Land Rover, a smješteni su iznad skulptorski oblikovanog donjeg odbojnika s dvostrukim otvorom koji uključuje horizontalni element u boji karoserije koji vizualno povećava širinu, naglašenu crnim detaljima.

Savršeno izrađeni dizajnerski elementi odražavaju se i na stražnjem dijelu, a uključuju skulptorski izrađena vrata prtljažnika s elementom pune širine koji nosi natpis Range Rover. Neprekidna grafika LED svjetla prvi put uvodi tehnologiju površinskog LED-a u proizvodno vozilo, a pruža jasan i suvremen izgled noću koji je živopisan i ujednačen iz bilo kojeg kuta. Karakteristična linija ramena proteže se cijelom duljinom vozila, a naglašena je detaljima novog donjeg odbojnika i najdužim spojlerom koji je ikada ugrađen u Range Rover.

Jasne linije vanjštine naglašene su lijepo izvedenim ostakljenjem u ravnini i kvakama na vratima, skrivenim završetkom šina u sredini i laserski zavarenim krovom za precizan, tehnički i sofisticiran izgled. Ove tehnologije koje podržavaju dizajn pridonose izvrsnim aerodinamičnim performansama, a novi Range Rover Sport isporučuje koeficijent otpora od samo 0,29.

Novi model Dynamic donosi još oštriji fokus na svrhoviti karakter SUV-a visokih performansi s jedinstvenim elementima dizajna vanjštine. Satenski sivi aluminijski naplatci objedinjeni su sa Satenskim Burnished Copper završnim slojem za lamele na poklopcu motora i bočne stabilizatore, dok prednja rešetka i natpis Range Rover imaju završni sloj Mat Graphite Atlas.

Uz jedinstvene prednje i stražnje odbojnike i jedinstvenu donju oblogu u boji karoserije, Dynamic donosi najupečatljiviju interpretaciju formule Range Rover Sport.

Minimalistički dizajn novog Range Rovera Sport proteže se na njegovu potpuno novu unutrašnjost, koji se odlikuje poznatim položajem vozača Range Rover Command Driving Position, najnovijim tehnologijama i najprofinjenijim materijalima, koji zajednički stvaraju upečatljivu ravnotežu suvremene elegancije i iskonskih želja. Kabina koja nalikuje kokpitu određuje ton za dinamično iskustvo vožnje, a pruža izvrsnu vidljivost dok istovremeno poput čahure okružuje vozača, s visokom, nagnutom središnjom konzolom i intuitivnim tehnologijama.

Izbor inovativnih i održivih materijala uključuje taktilne i lagane premium tkanine Ultrafabrics™ izrađene u privlačnoj novoj paleti Duo Tone, a također je dostupna opcija jedinstvenih tkanina koje se protežu i do detalja na instrumentnoj ploči i vratima. Alternative uključuju opcijsku luksuznu zrnatu kožu, kožu Windsor i mekanu Poluanilinsku kožu.

Ovi taktilni materijali neprimjetno se objedinjavaju s novim završnim slojevima interijera Moonlight Chrome, dok elementi poput integriranih audio zvučnika, razvijenih s tvrtkom Meridian i skrivenih iza tkanine stražnjih vrata, pridonose čistoj, elegantnoj i suvremenoj estetici.

Fokusiran na vožnju na svakom putovanju
Novi Range Rover Sport uvodi najnaprednije tehnologije podvozja, pružajući sveobuhvatan dinamičan paket za iskustvo vožnje koje je najfokusiranije i najdinamičnije.

Inherentna krutost i čvrstoća fleksibilne arhitekture legura (MLA-Flex) – koja pruža do 35 posto veću torzijsku krutost od prethodnog Range Rover Sporta – u temeljima je ove tehnologije. Skladno surađuje s nizom sustava kojima upravlja Integrirani sustav kontrole podvozja – a sve je posebno podešeno za novi Range Rover Sport.

Novi Dynamic Response Pro, elektroničko aktivno upravljanje diferencijalom, radi ruku pod ruku s najnovijom generacijom Dinamičnog zračnog ovjesa, koji po prvi put uvodi zračne opruge s promjenjivim volumenom.

Dynamic Response Pro pruža vrhunsku kontrolu diferencijala putem 48-voltnog elektroničkog aktivnog sustava kontrole diferencijala, sposobnog za primjenu do 1400 Nm okretnog momenta na svaku osovinu, za doživljaj vožnje koji ulijeva povjerenje i nove razine kontrole karoserije i staloženosti u zavojima.

Dinamički zračni ovjes ugrađen je u svaki novi Range Rover Sport, a inteligentni sustav povećava područje frekvencija ovjesa. To funkcionira mijenjanjem tlaka u kugli (veći tlak pruža kruću amortizaciju) radi pružanja tradicionalne udobnosti Range Rovera uz dinamično upravljanje koje se očekuje od Range Rovera Sport. Za optimiziranje odgovora, vozilo prati cestu ispred sebe upotrebom navigacijskih podataka eHorizon da bi se unaprijed pripremilo za nadolazeće krivine.

Tehnologija Adaptive Dynamics 2 pridonosi sposobnosti dinamike kontinuiranom kontrolom Aktivnih amortizera s dva ventila da bi se smanjili neželjeni pokreti tijela automobila. Nadzire vanjske čimbenike do 500 puta u sekundi kako bi pružio savršen odgovor i, u skladu s drugim tehnologijama podvozja, pruža precizniju i staloženiju dinamiku vožnje od bilo kojeg Range Rovera Sport.

Okretnost novog Range Rovera Sport u zavojima podignuta je na novu razinu uz Upravljanje na svim kotačima, Vektorsku raspodjelu momenta kočenja i Elektronički aktivni diferencijal. Upravljanje na svim kotačima omogućava upravljanje stražnjim kotačima do 7,3 stupnjeva izvan faze s prednjim kotačima radi postizanja poboljšane okretnosti i upravljivost pri malim brzinama, dok vraćaju u istu fazu radi vrhunske stabilnosti pri velikim brzinama. To novom Range Rover Sportu daje krug okretanja SUV-a i okretnost na cesti poput puno manjeg automobila.

Ono najbolje iz sustava podvozja novog Range Rovera Sport objedinjeno je u Paketu za upravljanje Stormer, koji uključuje Dynamic Response Pro, Upravljanje na svim kotačima, Elektronički aktivni diferencijal s Vektorskom raspodjelom momenta kočenja i Programe koji se mogu konfigurirati. Potonji sustav pruža mogućnost individualizacije načina vožnje, čime se prilagođava doživljaj vožnje kako na cesti tako i izvan nje. Svi elementi ovoga paketa su standard uz pogonske sklopove P510e Electric Hybrid i P530.

Svi modeli novog Range Rovera Sport opremljeni su s 8-stupanjskim automatskim prijenosom ZF i Inteligentnim pogonom na svim kotačima, koji intuitivno predviđa da je potrebna vučna sila, kada se djelatno uključuje da bi osigurao najučinkovitiji napredak u svim uvjetima, uz optimiziranje učinkovitosti.

Za unaprjeđenje off-road performansi izrađen je Land Roverov najnoviji sustav Terrain Response 2®, koji inteligentno primjenjuje postavke koje su najprikladnije za teren. Novi Prilagodljivi off-road tempomat ima svoju premijeru na novom Range Roveru Sport i pomaže vozačima u navigaciji na zahtjevnom terenu održavajući stabilno napredovanje u skladu s uvjetima na tlu. Vozači mogu odabrati jednu od četiri postavke udobnosti a sustav sukladno tome inteligentno prilagođava brzinu, omogućujući vozaču da se usredotoči na upravljanje.

Jedinstven sportski luksuz
Novi Range Rover Sport se može podesiti da bude dinamičan upravo koliko vozač želi, nudeći unaprijeđene razine profinjenosti i udobnosti. Ta sposobnost kombiniranja dvostrukih karaktera, uz pružanje povećanog luksuza i fokusiranosti vozača, omogućena je opsežnim nizom tehnologija i funkcija.

Podesiva, grijana i ventilirana električna prednja sjedala s memorijom, podesiva na 22 načina, s funkcijom masaže i naslonima za glavu s krilcima, pružaju savršenu podršku za privlačnu vožnju s podrškom. Vrhunska sjedala pružaju jedinstvenu potporu za dulja putovanja i fokusiranu vožnju po zavojitim cestama, dok putnici straga mogu uživati u ergonomski optimiziranoj geometriji sjedala, s povećanjem prostora za noge od 31 mm te 20 mm većim razmakom za koljena, za veću udobnost i podršku.

Nova generacija sustava za Pročišćavanje zraka u kabini Pro dostupna je za stvaranje i održavanje savršenog okružja za vožnju. Kombinira filtraciju PM2,5 i tehnologiju nanoeTM X za znatno smanjenje mirisa, bakterija i alergena, uključujući virus SARS-CoV-2. Drugi uređaj nanoeTM X ugrađen je u drugi red sjedala da bi osigurao ujednačenu kvalitetu zraka u cijeloj kabini. Napredna funkcija upravljanja emisijama CO2 omogućava vlasnicima da pročiste kabinu prije putovanja ili tijekom vožnje – čime se osigurava povećana budnost za svaku vožnju, kao i poboljšana dobrobit za sve putnike.

Dostupne su moćne opcije zvučnog sustava Meridian, dok je zvučni sustav Meridian Signature najnapredniji i najsnažniji zvučni sustav koji je dosad ugrađen u Range Rover Sport. Predstavlja sveobuhvatan zvučni doživljaj upotrebom 29 zvučnika, novog subwoofera, uz snagu pojačala do 1430 W – uključujući četiri zvučnika u naslonima za glavu koji omogućavaju putnicima na četiri glavna sjedala u vozilu da uživaju u osobnim zvučnim zonama.

Sljedeća generacija sustava Aktivnog poništavanja buke ovdje također ima svoju ulogu, jer smanjuje učinak buke s ceste i od guma koja ulazi u kabinu radi postizanja vrhunske profinjenosti kabine ili omogućavanja putnicima da uživaju u pročišćenom zvuku koji pruža pogonski sklop novoga Range Rovera Sport. To iskustvo je pojačano ako je vozilo u načinu vožnje Dynamic, kada napredni sustav u prvi plan stavlja zvukove motora. U normalnoj vožnji, mikrofoni i akcelerometri unutar svakog luka kotača neprestano prate zvukove koji prolaze u vozilo, dok digitalni procesori izračunavaju razinu zvuka za poništavanje buke potrebnog za njegovo filtriranje iz kabine – slično paru vrhunskih slušalica.

Instinktivna praktičnost pridonosi osjećaju suvremenog luksuza, a novi Range Rover odlikuje se Uvlačivim kvakama na vratima sa senzorom blizine, Mekim zatvaranjem vrata i Prilaznim otključavanjem, za ulazak u vozilo bez napora uz očuvanje čistih linija vanjštine. Automatizirana brava Walkaway jamči očuvanje sigurnosti.

Besprijekorna tehnologija
Land Roverova moćna Električna arhitektura vozila (EVA 2.0) podržava ekosustav besprijekorno povezanih tehnologija, uključujući Bežično ažuriranje softvera (SOTA). Pametna tehnologija omogućava daljinsko ažuriranje za 63 elektronička modula, čime se osigurava da novi Range Rover Sport ostane na vrhuncu inovacija, suvremenih tehnologija i usluga tijekom svog životnog vijeka.

Nagrađivani sustav za informiranje i zabavu Pivi Pro opremljen je plutajućim 13,1-inčnim zakrivljenim dodirnim zaslonom visoke rezolucije koji je smješten u sredini modernističke instrumentne ploče. Dok upravlja svime – od navigacije do medija i postavki vozila – uči navike korisnika i inteligentno individualizira iskustvo u vozilu, postajući uistinu intuitivan osobni asistent.

Pivi Pro odlikuje se sučeljem koje se lako koristi, a njegov početni zaslon može se individualizirati tako da uključuje najčešće korištene funkcije, dok se većini funkcija pristupa unutar samo dva dodira na glavnom zaslonu. Taktilna povratna informacija unaprjeđuje sustav davanjem reakcije na ulazne podatke, čime se smanjuje potreba da vozač skreće pogled s ceste da bi potvrdio svoj odabir. Zaslon Pivi Pro nadopunjen je 13,7-inčnim Interaktivnim vozačevim zaslonom, s grafikom visoke razlučivosti, koji odražava glavni sustav Pivi, i izgledom koji se može konfigurirati tako da vozači mogu vidjeti informacije koje su im najvažnije.

Amazon Alexa donosi novu razine praktičnosti, jer pruža mogućnost upravljanja raznim postavkama i funkcijama korištenjem naredbi prirodnim glasom dok istovremeno smanjuje mogućnost ometanja. Alexa je ugrađena u Pivi Pro i može se jednostavno aktivirati izgovaranjem riječi 'Alexa' ili dodirivanjem gumba Alexa na dodirnom zaslonu. Pametni glasovni AI čak integrira korištenje uređaja Alexa u domu putem aplikacije za pametne telefone Land Rover i sustava Remote Skills.

Alexa radi bez pametnog telefona – vlasnici se samo trebaju prijaviti putem svog korisničkog računa Amazon kako bi ugrađeni eSIM-ovi vozila omogućili povezivanje. Bežični Apple CarPlay® i Bežični Android Auto™ ugrađeni su kao standard, što znači da se pametni telefoni mogu neometano smjestiti na namjenskom Punjaču za bežične uređaje od 15 W, ispod zaslona Pivi, bez potrebe za povlačenje žica.

Dinamične performanse i poboljšanu profinjenost novog Range Rovera Sport podržavaju najnoviji Napredni sustavi pomoći vozaču (ADAS) usmjereni na sigurnost. Svi modeli opremljeni su sustavima Kočenja u nuždi, kamerom 3D Surround, uključujući prednje i stražnje parkirne senzore, Wade Sensing, ClearSight Ground View i Usmjeravajućim svjetlima – Tempomat, Sustavom za praćenje stanja vozača, Pomoć pri zadržavanju u prometnom traku i Prepoznavanje prometnih znakova.

Električne performanse
Sveobuhvatna linija električnih pogonskih sklopova pruža uobičajene performanse Range Rovera Sport. Asortiman uključuje dva Električna hibrida povećanog dometa, šesterocilindrične benzinske i dizelske motore Ingenium koji koriste blagu hibridnu tehnologiju, te potpuno novi V8 Twin Turbo. Linija novog Range Rovera Sport razvijati će se 2024. godine dodatkom potpuno električnog modela.

Novi Električni hibrid P510e inženjerski je projektiran da ispuni zahtjeve vozača koji traže vožnju visokih performansi, zadivljujuću učinkovitost i više od 100 km dometa električne vožnje s nultim emisijama. Besprijekorno objedinjava Land Roverov 3,0-litreni šesterocilindrični benzinski motor Ingenium s moćnim električnim motorom od 105 kW i baterijom od 38,2 kWh, proizvodeći ukupnu izlaznu snagu sustava od 510 KS.

Sposoban je za ubrzanje 0 – 100 km/h za samo 5,4 sekunde, domet električne vožnje do 113 km i očekivani stvarni domet od 88 km – dovoljno da većina vlasnika prijeđe do 75 posto putovanja s električnom energijom – i emisijama CO2 od samo 18 g/km. Za dulja putovanja, plug-in hibridni pogonski sklop osigurava kombinirani domet od 740 km benzinskog i električnog pogona.

Dostupan je i Električni hibrid P440e, koji proizvodi ukupno 440 KS iz svog pogonskog sklopa uz jednak domet potpuno električne vožnje i niske emisije CO2. Također pruža ubrzanje bez napora i profinjenost, ubrzavajući 0 – 100 km/h za samo 5,8 sekundi.

Alternativno, novi vrhunski V8 Twin Turbo proizvodi 530 KS za najuzbudljiviji karakter Range Rovera Sport, ubrzavajući 0 – 100 km/h za samo 4,5 sekundi s uključenim Dynamic Launch i pružajući dodatnu razinu instinktivnog uzbuđenja ovoj liniji.

Sveobuhvatan izbor pogonskih sklopova uključuje moćne blage hibride P360 i P400 s rednim šesterocilindričnim benzinskim motorima Ingenium, te blage hibride D250, D300 i D350 sa šesterocilindričnim dizelskim motorima.

Sposobnost bez premca
Novi Range Rover Sport je dosad dinamički najsposobnija verzija Land Roverova luksuznog SUV-a, te najkompetentnija izvan asfaltiranih puteva. Inteligentni pogon na svim kotačima (iAWD) objedinjen je s najnovijim inovacijama i tehnologijama za sve terene kako bi osigurao svoj raspon dinamičnih sposobnosti.

Prilagodljivi Off-Road tempomat je evolucija sustava Nadzora kretanja na svim podlogama, a omogućava vozaču da na grubim površinama odabere željenu brzinu i razinu udobnosti među četiri postavke. To je prvi Land Rover koji se odlikuje ovom sposobnošću, te ovoj liniji donosi poboljšane off-road performanse omogućavajući vozaču da se usredotoči isključivo na upravljanje vozilom na zahtjevnom terenu.

Terrain Response 2® automatski detektira površinu i teren kako bi prilagodio podvozje da najbolje odgovara na situaciju, obavještavajući vozača putem dodirnog zaslona Pivi Pro. Funkcionira u skladu sa sustavima cjelovitog podvozja da bi ostvario najučinkovitije off-road kretanje.

Support Ukraine