Veliki korejski SUV četvrte generacije, novi Santa Fe, najbolji je Hyundai dosad. Agresivne vanjske linije, s uskim prednjim svjetlima - koje su okosnica novog vizualnog identiteta Hyundaijeve SUV obitelji - privlače poglede, a unutrašnjost obiluje i prostorom i najmodernijom tehnologijom. Uglađeniju kabinu sada krase i moderni detalji.
Očito je, nit vodilja pri stvaranju novog Santa Fea bila je što veća briga o putnicima. Uz prostraniju putničku kabinu, novi Santa Fe pruža i mogućnost ugradnje trećeg reda sjedala. U drugom i trećem redu sjedala više je prostora i za noge i za glavu. Iako, realno, treći red sjedala kod većine je modela - a tako je i ovdje - dostatan je tek za djecu. Pristup trećem redu sjedala maksimalno je olakšan, dovoljno je pritisnuti gumb da se 'otvori' veći prolaz za ulazak. Prtljažnik je također veći nego kod prethodne generacije. U izvedbi s pet sjedala, prima 625 do 1695 litara. Općenito, novi Santa Fe pruža 40 litara više prostora za odlaganje stvari.
Inovativne sigurnosne funkcije Hyundai je 'upakirao' tako da napredna tehnologija bude pristupačnija. Poboljšani su sustavi zaštite putnika i pješaka, a izdvaja se sustav Rear Occupant Alert koji ovdje doživljava svjetsku premijeru. On prati stražnje sjedalo, te alarmira vozača - koji se sprema izaći iz automobila - da su putnici (još) na stražnjem sjedalu. Taj bi sustav trebao spriječiti smušene vozače da u autu ostave djecu. Drugi sustav upozorit će vozača da nailazi drugi automobil, ako bi mu se na putu mogla naći otvorena vrata Santa Fea ili putnici koji bi sa stražnjeg sjedala mogli izletjeti pod kotače nailazećeg vozila.
Pazi, netko je straga!
Ako u tom trenutku stražnja vrata još nisu otvorena, sustav će ih privremeno zaključati, dok opasnost ne prođe. Polazeći od pretpostavke da se sprijeda voze odrasli, prednja vrata sustav neće automatski zaključati, već će (samo) na potencijalnu opasnost upozoriti vozača. Zanimljiv je i sustav kojem je cilj izbjegavanje sudara u vožnji unatrag. Samostalno zaustavlja automobil ako senzori registriraju prepreku. Sustav otkrivanja opasnosti od frontalnog sudara reagira i na pješake te autonomno koči, ako je potrebno. Većina navedenih sustava, uz još nekolicinu, dio su Hyundai SmartSense sigurnosnog paketa.
Na europsko tržište novi Santa Fe stiže s dva dizelska motora. Prvi je 2,0-litreni CRDI koji se nudi u izvedbama sa 150 i 182 konjske snage, dok 2,2-litreni razvija 200 KS. Za sve će se motore nuditi izbor pogona na prednje ili sve kotače. Benzinac razvija 185 konja.
Novi 8-stupanjski automatik
Osim 6-stupanjskog ručnog mjenjača koji se ugrađuje serijski, kupcima će se nuditi i 8-stupanjski automatski. Radi uglađeno i svakako bismo ga preporučili. Materijali korišteni u interijeru osjetno su kvalitetniji.
U vožnji je novi Santa Fe uglađen, tih i agilan, zahvaljujući i HTRAC sustavu varijabilnog okretnog momenta, koji je temelj pogona na sva četiri kotača. Omogućava različitu distribuciju snage na prednje i stražnje kotače, ovisno o podlozi. Poboljšava ubrzavanje, stabilnost i učinkovitost, a na izbor nudi više modova vožnje (sport, comfort, eco, automatsko prebacivanje između prednjeg i 4x4 pogona). Automobil općenito djeluje puno bolje - čvršće, robusnije i uglađenije - od prethodnika. Na hrvatskom se tržištu novi Santa Fe očekuje u jesen. Cijene mu još nisu poznate.