Novi udarac za vozače, poskupilo autoosiguranje: 'Mi smo to razvukli na 12 rata'

3 months,2 weeks ago - 11 siječnja 2024, Vecernji list
Novi udarac za vozače, poskupilo autoosiguranje: 'Mi smo to razvukli na 12 rata'
Rezultat skoka cijena autoosiguranja su navodno povećani troškovi rada, dijelova i inflatorni pritisak, a novi Zakon o obveznim osiguranjima izazvao je nezadovoljstvo vozača koji spas vide u plaćanju na rate.

Vozači se suočavaju s iznenadnim skokom cijena autoosiguranja. Razlozi tome su, kako tvrtke navode, povećani troškovi rada i dijelova i inflatorni pritisak. Radi se o osnovnom, ali i dodatnom osiguranju čije su cijene porasle za 10 do 15 posto u posljednjih godinu i pol, doznaje Danas.hr.

Vozači se žale.  "To je 60 eura, točnije - 63 eura, odnosno skuplje nego prošle godine. Lani je to bilo 130 eura, plus neka naknada za vučnu službu, uglavnom sve skupa 45. Ove godine je to ispalo više od 200 eura. Osjeti se…", izjavio je Zagrepčanin Vlatko Štih.

Vozači su izrazili nezadovoljstvo, ali dodali kako se osjećaju lakše jer imaju mogućnost plaćanja osiguranja na rate. "Mi smo to razvukli na 12 rata i to će me koštati 18 do 19 eura na mjesec i to ne boli. Ali da nije bilo kartice, bilo bi teže", dodao je Vlatko. Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, ističe kako porast cijena nije dramatičan, ali da je nažalost neizbježan. "Ništa dramatično, govorimo o 10–15 posto unazad godinu i pol dana. To ne bih prepisao nikakvim dramatičnim efektima. To je, nažalost, posljedica inflatornih pritisaka, povećanih troškova obavljanja poslova, povećanje cijene rezervnih dijelova, ali isto tako i cijena sata popravaka", izjavio je.

Međutim, neki krive novi Zakon o obveznim osiguranjima, tvrdeći da je izazvao kaos na tržištu. Prema predsjedniku Hrvatske udruge auto struke, Antoniju Đureti, osiguravajuće kuće se bune zbog gubitka monopola u procjeni štete. "Osiguravajuće kuće se bune jer gube monopol kod procjena štete, to ih najviše smeta i najviše boli. Već 20 godina rade po jednom modelu gdje usmjeravaju popravak vozila u njima podobne servise, nude nagodbe bez PDV-a, pa čak nameću servisnim radionicama cijenu sata rada", rekao je Đureta. 

Osiguravatelji osporavaju ove tvrdnje, nazivajući ih manipulacijom, dok Pauković ističe da su osiguratelji odgovorni za određivanje osnovanosti i visine štete u dogovoru s oštećenom osobom.

Dok traje polemika, vozači su ti koji plaćaju cijenu ovog sukoba. Posrednik za kredite i osiguranja, Vjeko Peretić, navodi da će neki osiguravatelji zadržati iste cijene, dok su drugi već uveli nove rizike i zakonske odredbe, poskupljujući polako prije najavljenog datuma. "Osiguravatelji imaju različite najave od 1. veljače. Neki će zadržati iste cijene, neki su već uključili nove rizike, odnosno nove zakonske odredbe i poskupjeli polagano prije. Neki uopće neće poskupjeti, sve ovisi o tržišnoj igri i natjecanju na tržištu", zaključio je Peretić.

Iako je zakon već na snazi, čekanje na pravilnike dodatno produljuje neizvjesnost oko konačnog ishoda situacije.

Support Ukraine