Projekt podvožnjaka Medpotoki izvučen je s dna prašnjave ladice nakon više od dva desetljeća. Tek sada kada broj automobila raste brže nego što to prati infrastruktura njegova je izgradnja važna - poručuju u gradu.
- To nije obični podvožnjak ja bi to nazvao petljom pod zemljom. Imovinsko pravni su dosta komplicirani, rekao je Tomislav Tomašević, zagrebački gradonačelnik.
Na trasi buduće prometnice koja će spajati podvožnjak nalazi se oko 160 privatnih čestica. Većina imovinsko-pravnih poslova je riješena. Dodatni problem stvara i željeznička pruga koja razdvaja naselje na sjever i jug.
- Drugog rješenja nema nego da se osiguraju neki dodatni prijelazi u smjeru sjever jug dakle ispod pruge ispod Aleje Bologne. Gužve na Ilici na Aleji Bologne i na Ilici prema gradu nastaju zato što se ljudi žele priključiti na podvožnjak Oranice, kaže Donat Radas, predsjednik Vijeća Gradske četvrti Podsused-Vrapče.
Ipak nisu svi zadovoljni razvojem situacije. Dio stanara ne želi takav megalomanski projekt nekoliko metara od prozora i zato traže izmjenu.
- Svi se mi bojimo da će nam napraviti od kvarta prometni kaos, ne samo prometni nego i životni kaos, kaže Marijana Bilić Rakvin, inicijativa Gajnice.
- Ubit će po meni, ugušit će Gajnice što se tiče prometa izlaska stanara s automobilima prema Zagrebu, smatra Vladimir Rešković, inicijativa Gajnice.
Nažalost ne postoji volja da se željeznička pruga podigne pa su podvožnjaci jedino rješenje. Ipak, struka upozorava da je uz podvožnjak važno napraviti simulacije i o mogućim gužvama nakon njegove izgradnje.
- Provjeriti u prometnim modelima, provjeriti u simulacijama kakav će utjecaj takav jedan veliki zahvat imati na okolnu infrastrukturu, na okolne ulice i mislim da bi na taj način trebali komunicirati prema građanima, kaže Luka Novačko, predstojnik zavoda za cestovni promet fakulteta prometnih znanosti u Zagrebu.
Projekt je iznimno kompleksan, poručuje gradonačelnik, i ne može se tek tako mijenjati jer građevinska dozvola samo što nije izdana, a javni natječaj za izvođača radova pokreće se za mjesec dana.
- Gdje god vi odredite bilo koju lokaciju netko će reći da to njemu ne odgovara, međutim mi ovdje govorimo o nekoliko desetaka ljudi naspram 100 tisuća ljudi, kaže zagrebački gradonačelnik.
Projekt vrijedan 35 milijuna eura trebao bi se većinom financirati europskim novcem, a kad se počne raditi na zapadnom djelu, sigurno nas očekuju nove gužve i zastoji u prometu.
Povezane vijesti