Tko je kriv za gužvu – novi komplicirani rotor ili vozači

7 years,3 months ago - 16 rujna 2017, Vecernji list
Tko je kriv za gužvu – novi komplicirani rotor ili vozači
Novi rotor otvoren početkom rujna prvih je nekoliko dana funkcionirao koliko-toliko, tvrde vozači, no onda je doživio potpuni kolaps

Kolaps", "pravi užas", "opći kaos", "neizdržive gužve", "i gore nego prije"... tim je riječima većina stanara koja živi iznad zloglasnog rotora kod Rebra, koji spaja Petrovu, Bukovačku i Prilesje, opisuje stanje na najvećem prometnom čepu u Maksimiru. Riječ je o točki koja je već godinama kritična s obzirom na to da tim putem svakodnevno prolaze tisuće automobila na putu do bolnice.

Kako bi se protočnost povećala, ovog su ljeta izvedeni tri milijuna kuna vrijedni radovi, a rezultat je takozvani megarotor uspostavljen kroz čak tri ulice. Otvoren je početkom rujna i prvih je nekoliko dana funkcionirao koliko-toliko, tvrde vozači, no onda je početkom ovog tjedna doživio potpuni kolaps. Bilo je dovoljno malo kiše i popravljanje još jednog prekopa da bi vozači opet stajali na mjestu dulje od pola sata. Gradsku rubriku Večernjeg lista zatrpali su e-mailovi i pozivi ljutitih građana.

Hoćemo stari rotor – Jedan ponedjeljak i kiša i svi kasnimo na posao. Još je lošije nego što je bilo. Prijašnji rotor nije bio baš dobar, ali sigurno je bio bolji od ovog i tražimo od Bandića da nam ga vrati – pisala je Zagrepčanka Jasna, koja smatra kako uopće nije napravljen novi rotor, nego je rekonstruiran postojeći te je uvedena nova regulacija prometa. S njom se slaže i ekonomistica Dubravka.

– Pitam se kakav je to rotor kada moram barem tri puta promijeniti trak kojim se vozim da bih došla do kuće tim putem – kaže.

Izašli smo stoga na teren kako bismo provjerili stanje na Bukovačkoj i u okolnim ulicama. Jučer ujutro, kada je bilo više-manje suho vrijeme i kada nije bilo nikakvih radova, situacija je bila uglavnom normalizirana. Gužvi je bilo, no ništa neuobičajeno za vrijeme između sedam i devet sati kada ljudi idu na posao. 

– Zapravo je protočnost dosta veća, i to se vidi. Gužve su manje, problem se pojavio samo jednom, i to početkom ovog tjedna kada se još radilo na jednom prekopu, pa su se ljudi uzbunili – rekao je predsjednik Vijeća gradske četvrti Maksimir Stanko Gačić, koji i sam svaki dan nekoliko puta prođe navedenim rotorom. Cilj ga je još i više rasteretiti pa je, kaže, tražio od Grada da se sada slijepe ulice Čikoševa i Kraljevićeva probiju do Maksimirske. A da je situacija zadovoljavajuća, smatraju i prometnici koji još uvijek svakodnevno stoje na rotoru kako bi vozače upozorili na novu regulaciju.

– Jedino je ujutro malo gužva. Međutim, to je normalno i u to je vrijeme na nekim drugim lokacijama još i gore – zaključila su dvojica prometnika te ukazala na puno veći problem. Gužve bi, ističu, bile zaista nepodnošljive kada njih dvojica ne bi stajala na raskrižju jer se vozači, što iz neznanja, što svjesno kršeći pravila jer žele uštedjeti vrijeme, ne drže nove prometne regulacije.

Neodgovorni vozači – Tada nastaje kaos, i to isključivo zbog neodgovornih vozača, a ne zbog rotora – poručuju, a mnogi se građani s njima slažu. Ima vozača, naime, koji koriste trak namijenjenu isključivo za vozila Hitne pomoći, autobuse i taksije te time stvaraju zastoje.

– Čim nema prometnika, svi si odmah žele skratiti put. Neki zbilja ne znaju, a neki se samo prave ludi. To je jako neodgovorno jer onda blokiraju promet – kaže ljutiti stanar Zoran Bajt. Na Bukovačkoj živi i umirovljenica Nina Knešaurek koja svaki dan gleda na kritičnu prometnicu. Kaže kako gužve nisu veće nego prije, ali nisu baš ni manje i to zato što se jako puno vozača gura i oduzima prednost.

– Onaj tko je ovo smislio, imao je dobru ideju, ali je previše računao na poštenje vozača i sada je situacija samo još kompliciranija – zaključili su.

Support Ukraine