Danas je jasno: model ix35 jedan je od najuspješnijih modela Hyundaija u novije doba i jedan od pokretača novog vala korejskog pohoda na europsko tržište. Donio je radikalnu promjenu dizajna u odnosu na neinspirativnog prethodnika Tucson i upravo je zanimljiv i moderan izgled bio prva stepenica na putu do odlične prodaje.
Za mnoge je iznenađenje što održavani i sačuvani primjerci zadržavaju dobru vrijednost, ali to je samo potvrda korejskog preobražaja. Naš testni primjerak zašao je u sedmu godinu života i sa 172.000 prijeđenih kilometara također otkriva zašto je tomu tako: po njegovu vizualnom, tehničkom i funkcionalnom stanju na prvu bismo rekli da ima barem upola manje i godina i kilometara.
Jasno je da su savjesno održavanje prethodnog vlasnika i smirena vožnja znatno pridonijeli tako dobrom stanju, ali servisne evidencije i inače su sklone Hyundaijevu SUV-u. Anketni uzorak njemačkog nacionalnog autokluba prikupljen na velikom broju tamošnjih vlasnika iznjedrio je zanimljive podatke: čak 92 posto njih izrazilo je zadovoljstvo svojim autom, a zanimljivo je da je 38 posto njih po prvi puta uopće kupilo Hyundai.
Osim toga, samo 6,5 posto primjeraka starih do tri godine nije otprve prelazilo tehnički pregled. Zamjerki, dakle, nema puno, ali - nije da ih nema. U tri servisna opoziva mijenjali su se premekani prednji amortizeri, pogrešno postavljeni zatezači vozačkog sigurnosnog pojasa i vakuumska pumpa servo uređaja kočnica. Tko sad kreće u kupnju može biti miran što se toga tiče, dok se ostale moguće kritike svode na manje nesavršenosti. Tako će, primerice, nekog smetati potiho škriputanje plastike ili katkad malo veći otpor mjenjača prilikom prebacivanja iz prve u drugu brzinu za hladnog vremena, dok drugi to neće ni primijetiti.
Tu su i sporadične primjedbe na neugodno podrhtavanje poklopca motora pri velikim brzinama i magljenje unutrašnjih stijenki svjetala. S druge strane, velika vrlina su čvrstina i robusnost podvozja, ali i mehanike u cijelosti.
Preporuka za motore? Svakako dizelski, sve odreda kućni motori, gdje prednost dajemo većem 2.0, koji i u verziji sa 136 KS daje vrlo pristojne performanse. Tko više vozi brzim cestama bit će mu još pogodnija verzija nabildana na 184 KS, dok je osnovni 1.7 sa 116 KS posve dobar izbor za normalnu, smireniju vožnju. Taj je i najpovoljniji za održavanje, a uz umješno postupanje s gasom i mjenjačem i on može biti solidno brz. Ni kod kojeg motora nisu registrirane tehničke manjkavosti i što se toga tiče - ne treba strahovati.
Dobro je, međutim, znati da su dizelaši malo grubljeg rada i veće potrošnje od usporedivih europskih, a posebno u izvedbama s pogonom 4x4.
UKRATKO
Prostora ne manjka u putničkom, a ni prtljažnom prostoru i time Hyundaijev SUV sigurno neće razočarati. A osnovni dizelski motor od 116 KS pouzdan je stroj, stvoren za mirniju vožnju
Podvozje je robusnije i izdržljivije nego na skupljim i razvikanijim konkurentima. Samo su na prvim serijama amortizeri prenaglašeno lupali, što je rješavano opozivom
Izrada je vrlo dobra, materijali su postojani, a dozu navike traži dosta visoka pozicija sjedenja i ručica mjenjača dužeg hoda i osrednje preciznosti
Za volanom je malo šareno, a kako se sjedi visoko, osjećaj u zavojima zna biti kao u brodici. Mnogi vlasnici spominju škriputanje plastike za hladnog vremena…
U ponudi rabljenih dominiraju dobri dizelski motori 1.7 CRDi (116 KS) i 2.0 CRDi (136 i 184 KS), tek povremeno u oglase zaluta benzinski atmosferski 1.6 GDI (135 KS)
ix35 1.7 CRDI
Godište 2011.
Cijena 94.900 kuna
Kilometraža 172.000 km
Motor turbodizelski
Obujam 1685 ccm
Snaga 85 kW/116 KS pri 4000/min
Moment 260 Nm pri 1250/min
Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
Dimenzije 441 x 182 x 166 cm
Osovinski razmak 264 cm
Masa 1415 kg
Prtljažnik 465 litara
Brzina 173 km/h
0-100 km/h 12,4 sekunde
Izmjerena potrošnja 7,2 l/100 km
Ispuh C02 135 g/km
REZERVNI DIJELOVI
Prednji diskovi TRW (par) 1000 kn
Prednji amortizeri (par) 1655 kn
Hladnjak 1340 kn
Spojka (komplet) 1200 kn
Vilica 870 kn