Rabljeni Nissan Qashqai posebno je tražen s dizelašem, evo koje su mu prednosti i mane i na što paziti

7 months,1 week ago - 14 svibnja 2024, JutarnjiList
Rabljeni Nissan Qashqai posebno je tražen s dizelašem, evo koje su mu prednosti i mane i na što paziti
Druga generacija Nissana Qashqai predstavljena je 2014. godine i odmah je, baš poput prve generacije, naprečac osvojila kupce poštenom cijenom, prvoklasnom razinom udobnosti, prostorom, odličnom izradom te ponudom pogona.

Izvorni raspon motora sastojao se od 1,5-litrenih i 1,6-litrenih dizelaši, a benzince su zastupali 1.2 i 1,6-litrenih turbo motori. Nudio se i CVT automatski mjenjač "Xtronic" uz 1.2 benzinac i 1,6-litreni dizelaš. Tada je nakon tri godine na tržištu uslijedio temeljiti facelift i stigli su novi pogoni, s naglaskom na štedljiv i snažni 1,3-litreni turbo benzinac od 140 i 158 KS.

Što se tiče dizelaša, u ponudi je ostao 1,5-litreni stroj od 110 KS, a kasnije je stigao i snažniji 1,7-litreni dizelaš od 150 KS.

Kod motora je izbor, dakle šarolik, no usto, pozitivne karakteristike kod kupnje polovnog kompaktnog SUV-a Qashqaija uključuju sjajnu razinu komfora i prostranost, ponajviše zbog udobnosti sjedala i ovjesa i to uz sve motorizacije.

Treba navesti i mnogo bolju završnu obradu materijala u odnosu na prvu generaciju što uključuje mekane materijale u kabini te dobru zvučnu izolaciju u vožnji.

Što se tiče opreme, početni modeli dolazili su s klima uređajem i tempomatom, a viši paketi uključivali su veće alu felge, dvozonsku klimu, automatska svjetla i brisače, razne nadogradnje infotainmenta, pristup bez ključa...

Na cesti, 1.3 benzinac manje snage postiže dobar kompromis između uglađenosti i ekonomičnosti. Dovoljno je žustar u svakodnevnoj uporabi i učinkovito zamjenjuje prethodne motore od 1,2 i 1,6-litre. Dizelski 1,5-litraš je moćan i daje dosta potiska već od niskih okretaja te je usto vrlo štedljiv.

Općenito, druga generacija Qashqaija nudi odličan osjećaj izbalansiranosti, posebice u vožnji zavojima gdje ulijeva povjerenje kad se nagazi papučica gasa, što i nije uvijek slučaj kod ostalih kompaktnih SUV-ova. Qashqai je uvijek iznenađujuće siguran.

Koji motor izabrati? Naši favoriti su štedljivi dizelaši: 1.5 dCi (110 KS) i 1.6 dCi (130 KS) premda su turbobenzinci tiši, i također ne troše mnogo, a jednako su dinamični u vožnji.

Praktičnost: obiteljima će se svidjeti prtljažnik obujma 430 litara, što možda ne zvuči rekordno, ali će svakako biti i više nego dovoljno za većinu potreba.

Što je lošije kod Qashqaija druge generacije? Najviše kritika je dobio tijekom prvih godina proizvodnje, a većina njih bile su vezane za neke dječje bolesti poput ranog otkazivanja serijskog akumulatora, relativno slabih halogenih svjetala, te ponekad, slinjenja ulja na glavi motora, prema njemačkom ADAC-u.

Ako ste u potrazi za rabljenim, dizelaši očekivano čine više od 90 posto ponude, čime su vaše šanse za pronalazak održavanog primjerka mnogo veće. Ako pronađete dobro opremljen i osržavan primjerak s ne previše kilometara, kupnja je sigurna.

Generalno, Nissan Qashqai je vrlo solidno i robusno izrađen SUV i na neki je način zbog toga otporan na grublje korištenje i zanemarivanje kod servisa I Općenito, iskustva vlasnika su bila pozitivna.

Zaključak: druga generacija Qashqaija još uvijek izgleda moderno, udobna je, prostrana, dokazano pouzdana te ekonomična čime se predstavlja kao kvalitetan, svestran i kao polovnjak pristupačan SUV pogodan za obitelj, sa širokim opcijama motora i dobro izbalansiranim podvozjem.

Cijene primjeraka s najvećom kilometražom starijih godišta kod nas počinju od oko 10.000 eura dok će vas najopremljeniji i primjerci novijih godišta koštati oko 23.000 eura, posebno dizelaši.

Tehnički podaci

Nissan Qashqai II 1.5 dCi

Motor: turbodizelski

Cilindri/ventili: 4/8

Obujam: 1461 ccm

Snaga: 110 KS na 4000 o/min

Moment: 260 Nm na 1750-2500 o/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Dimenzije: 438 x 181 x 159 cm

Osovinski razmak: 265 cm

Masa: od 1310 kg

Najveća brzina: 182 km/h

0-100 km/h: 11,9 sekundi

Izmjerena potrošnja: 6,1 l/100 km

CO2 ispuh: 99-103 g/km

Support Ukraine