Usporena proizvodnja novih automobila trenutno diže cijene rabljenih automobila. Istodobno EU želi zabraniti nove benzinske i dizelske automobile najkasnije do 2035. od kada bi se trebala dopustiti prodaja samo električnih automobila. Ono što mnogi zanemaruju je da samo manjina kupaca uopće želi imati električni automobil, dok proizvođači u isto vrijeme nude sve manje motora s unutarnjim izgaranjem ili ih uopće više ne nude. Rezultat je očit, barem u prijelaznoj fazi, ponuda rabljenih dizelskih i benzinskih vozila smanjivat će se brže od potražnje. To se odražava i na razvoj cijena rabljenih vozila koje su u prosjeku samo prošle godine porasle za gotovo 25 posto.
Znači, dok su rabljena vozila još uvijek u ožujku 2021. koštala u prosjeku 21.793 eura, u ožujku 2022. već su bila 26.817 eura. Najveći mjesečni rast cijena bio je od siječnja 2022. do veljače 2022. (plus 3.2 posto), nakon čega slijedi promjena od studenog 2021. do prosinca 2021. (plus 2.9 posto). Ekskluzivno za Focus.de, najveće njemačko tržište rabljenih automobila, Mobile.de, odabralo je nekoliko modela kod kojih je poskupljenje bilo posebno veliko. Usporedba je napravljena između ožujka 2021. i ožujka 2022. i ona pokazuje da se tržište rabljenih automobila polako, ali sigurno prazni.
U nastavku su neki modeli koji imaju ogorman ras cijene:
Ovi modeli prikazuju samo dio ukupnog tržišta i odnose se samo na najveću prodajnu platformu Mobile.de. No, trend je jasan: asortiman rabljenih automobila, posebno popularnih benzinskih i dizelskih modela, smanjuje se, a cijene će zasad vjerojatno nastaviti rasti.
Povezane vijesti