Remetinečki rotor danas je sigurniji nego ikada, u pet mjeseci samo šest nesreća

10 kolovoza 2020 - Vecernji list

Remetinečki rotor danas je sigurniji nego ikada, u pet mjeseci samo šest nesreća

Rekonstrukcija se pokazala odličnom, rotor je sigurniji i promet se odvija brže - kaže prometni stručnjak Goran Husinec

Zagrebački rotor u Remetincu nakon velike rekonstrukcije sigurniji je nego ikada ranije, pokazuju to podaci o prometnim nesrećama i ozlijeđenim osobama Policijske uprave zagrebačke. Od puštanja u promet nakon obnove 27. siječnja 2020. pa do 30. lipnja 2020. godine, dogodilo se 6 prometnih nesreća, od čega pet samo s materijalnom štetom i jedna s ozlijeđenim osobama, u kojima su dvije osobe lakše ozlijeđene, jedan vozač i jedan putnik. Samo prema tom kriteriju, nova prometna regulacija sa semaforima o kojoj se u javnosti moglo čuti mnogo prijepora, svaka kuna od 331,6 milijuna, koliko je stajala rekonstrukcija se isplatila.

- Ranijih godina preko prometnice "rotor" Remetinec, gdje se uvijek bilježila i još se bilježi velika prometna fluktuacija, prosječno se godišnje bilježilo 70-tak prometnih nesreća s 20-tak ozlijeđenih osoba što je udjelom činilo do 1 posto od svih prometnih nesreća na području PUZ-a, odnosno oko 0,5 posto ozlijeđenih osoba. Izgradnja i osuvremenjivanje prometnice poput "rotora", doprinijelo je sigurnosti prometa ne samo u smislu brže i veće protočnosti prometa nego i, primjerice, pridržavanjem nove prometne signalizacije dakle, odgovornosti sudionika u prometu prvenstveno vozača, zajednički se i na ovakav način utječe na stvarno, a ne samo statističko stanje sigurnosti na području – kažu u PUZ-u.

Bez obzira na to što je zbog pandemije koronavirusa u travnju i svibnju promet na svim prometnicama u Hrvatskoj pa tako i na remetinečkom rotoru bio manji nego što bi bio inače, osjetno smanjenje prometnih nesreća i ozlijeđenih osoba je vidljivo. 

– To je fenomenalan rezultat, iznad svih očekivanja. Semafori u kružnom toku su nužno zlo i sigurno malo usporavaju promet, ali sigurnost je daleko veća i važnija. Treba razmišljati i koliko državu košta svaki teško ozlijeđeni u prometu, primjerice, mlada osoba koja zbog prometne nesreće stekne invaliditet. Osim toga, u rotoru se sada i promet brže odvija zbog tunela. Ja sam se bojao podzemnih voda od Save, ali zasad je sve i s time u redu i izgleda da je odlično napravljeno – rekao nam je Goran Husinec, stalni sudski vještak za cestovni promet.

Kružni tok u Remetincu najfrekventnije je prometno čvorište grada Zagreba i najveći kružni tok u gradu, prvotno je izgrađen 1981. godine zajedno s Jadranskim mostom. Bio je brz, protočan ali nepregledan, a zbog tri prometna traka od kojih se iz dva moglo izaći na svakom izlasku s rotora desetljećima su stvarala pomutnju kod neiskusnijih i nesigurnijih vozača.

Zbog toga je određeni broj zagrebačkih vozača izbjegavao remetinečki rotor, a mnogim je vozačima koji su na južnom ulazu u Zagreb prvi put ulazili u grad nastajala knedla u grlu kad bi stigli do rotora. Zbog svega toga rekonstrukcija je dobrodošla, zbog semafora je inače nepregledno raskrižje na koje se automobili penju, sada mnogo sigurnije. Kritičari semafora u kružnom toku kude da je protočnost sada manja i da se stvaraju gužve u špicama.Semafori su djelomično sigurno usporili promet, ali zbog novog tunela koji povezuje Jadransku aveniju i Aveniju Dubrovnik rotor je manje opterećen, a nesumnjivo je mnogo sigurniji nego ranije.

 A čepovi u prometnim špicama, slažu se prometni eksperti, nastaju zbog prometnica na koje se slijevaju vozila s rotora, odnosno prometnica koje bi trebalo izgraditi (Jarunski most) da bi promet u špicama tekao brže. Uostalom, ima li velikog grada koji u prometnim špicama nema neku slabu prometnu točku gdje dolazi do prometnih gužvi?!

– Jarunski most je nužnost za daljnje rasterećenje prometa, baš kao i novi rotor u dvije razine na križanju Avenije Dubrovnik i Avenije V. Holjevca. Ali, trenutno najkritičnija prometna točka gdje se stvaraju najveći čepovi je Slavonska avenija gdje bi također na više mjesta trebalo promet postaviti u dvije razine – kaže Husinec

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW m3BMW M4BMW M5BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen Golfvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume