Renault Megane je 1995. zamijenio model 19, koji je imao ‘dječjih’ bolesti, prvenstveno s elektronikom, zupčastom letvom, ali i hrđanjem pragova. Bilo je i pucanja zupčastog remena, prvenstveno zbog problema s napinjačem. Neugodni su bili i problemi s trošenjem prednjih diskova, zbog poddimenzionosti, što je uglavnom riješeno redizajnom 1999. Model druge generacije iz 2002. najviše su kritizirali zbog prevelikog udjela plastike i napredne, ali nepouzdane elektroničke kartice za paljenje.
Problema je bilo i s prvom serijom dizelaša 1.5 dCi i osjetljivim podvozjem. Sve je riješeno u modelu III generacije. Na tržištu rabljenih, gdje je uvjerljivo najcjenjeniji Golf, Megane je negdje u sredini. Dijelom je to posljedica ne baš dobrih iskustava s prethodnim modelima, a dijelom stvar predrasuda. No, stvari treba gledati cjelovito. Renaultov kompakt treće generacije, predstavljen 2008., pokazao se kvalitetnim i pouzdanim, pemda je po statistikama pouzdanosti TÜV-a i agencije.
Dekra plasiran ispod prosjeka. No to je i pitanje metodologije, jer na njemačkom tržištu, gdje je sjedište tih agencija, većinu se kvarova riješi kroz mobilna jamstva, prije nego uđu u statistike. Objektivno, posljednji je Megane solidan i dorađen, premda je mnoge razočaralo osvajanje samo tri zvjezdice po Euro-NCAP testu. Ali to je posljedica određenih manjkavosti u području bočnog udara i nedostatka sustava autonomnog kočenja. Najvažnije, u području prednjeg i mješovitog udara zaštita je za pet. Ono što je kod Meganea važne je zanemariv rizik krađe u usporedbi s modelima iz koncerna Volkswagen, što nije mala stvar.
A u većini bitnoga je usporediv. Solidna limarija otporna je na uvijanje te vrlo dobro zaštićena od hrđanja, pa tragovi korozije mogu biti posljedica jedino oštećenja. Mulde i amortizeri bili su problem kod Meganea I generacije, rijetko kod druge, a u III su bolje dimenzionirane i zaštićene od hrđanja. Kod prve je dizelske serije bilo problema i s nosačima motora, što je također riješeno. Rijetki problemi s amortizerima zabilježeni samo kod modela sa 17-colnim felgama. Problemi sa zupčastom letvom i servom, iz prve i druge serije su prošlost
Instrumentna ploča, koja kombinira analogni i digitalni prikaz nije na popisu traženih rezervnih dijelova, kao što je bio slučaj s prethodnikom, čiji su problemi bili povezani s elektroničkom karticom za paljenje. Zbog toga je najvažnije provjeriti da kilometraža nije vraćena. Turbodizelaš 1.5 dCi s 1461 ccm ima blok od sivog lijeva i osam ventila koje pokreće jedno bregasto vratilo, zupčastim remenom. Starije su generacije s ubrizgavanjem Delphi imale problema, a novije s Boschovim su besprijekorne, s 90 i 110 KS. Ako možete birati, izaberite slabiju, manje opterećenu verziju.
Elektroničke bobine poznat su problem preporučljivog benzinca 1.6 16V sa 110 KS, jer su smještene duboko u glavi pa su izložene visokim temperaturama. Renault Megane III takvih je problema imao samo u serijama do 2009. U ostalome su osnovni benzinci bez greške i uz redovno održavanje prelaze i više od 300.000 km.
Dakle, Renault Megane III je zanimljiv i isplativ kompakt u klasi Volkswagen Golf VI, dobri primjerci s benzinskim motorom 1.6 16V ili turbodizelskim 1.5 dCi dostupni su već od 50.000 kn.