Rimac C_Two na testiranju u zračnom tunelu

26 studenoga 2018 - Vecernji list

Rimac C_Two na testiranju u zračnom tunelu

Aerodinamičkim ispitivanjima određuje se prije svega vanjski oblik različitih prometnih sredstava namijenjenih gibanju kroz zračnu sredinu.

Rimac Automobili  objavili su na svojem Facebooku fotografije s testiranja novog C_TWO u aerodinamičnom tunelu grupacije Fiat Chrysler. U takvom postrojenju ispituju se aerodinamička svojstva tijela, u ovom slučaju automobila, odnosno određuje se slika strujanja fluida te sila i momenta koji na tijelo djeluju kada se ono nalazi u struji fluida.

Ispituju se ili objekti u prirodnoj veličini ili njihovi modeli. Jedna je od glavnih zadaća aerodinamičkih ispitivanja dobivanje smjernica za aerodinamičko oblikovanje tijela, tj. za dotjerivanje njegova vanjskog oblika tako da tijelo tijekom gibanja kroz zrak ima najmanji otpor. Osim toga, provjerava se ispravnost postavki dobivenih teorijskim putem, računalnom simulacijom strujanja. Aerodinamičkim ispitivanjima određuje se prije svega vanjski oblik različitih prometnih sredstava namijenjenih gibanju kroz zračnu sredinu. Tako npr., osim novih tipova zrakoplova i raketnih projektila, moraju i novi tipovi hidrokrilaca, lebdjelica te automobila i drugih brzih prizemnih vozila proći aerodinamička ispitivanja, kako bi se raspoloživom snagom pogonskoga stroja mogla postići što veća brzina vozila, vrlo je precizna u opisivanju ovog aerodinamičkog tunela Hrvatska enciklopedija.

Kada se govori o takvom postrojenju u kontekstu automobila vrlo često ćete čuti sintagmu 'koeficijent otpora zraka'. To je najvažnija vrijednost u specifikaciji automobila kada se što se aerodinamike tiče. Po slikama Rimac Automobila moguće je zaključiti kako se mjerilo upravo koeficijent otpora zraka na C_TWO, a moguće je da se mjerilo i aerodinamičnu buku, dakle jačinu zvukova koje proizvodi strujanje vjetra oko automobila, mjeri se buka i van automobila i u kabini. Također se vjerojatno gledalo i smjerove, gustoću i brzinu strujanja zraka oko automobila. Ono što se ne vidi jesu vrijednosti koje je C_TWO vozila. Oni koji se bolje razumiju u aerodinamiku vozila mogu već prema tim brojkama procijeniti koliko je novi Rimac komforan automobil, hoće li trošiti više energije od očekivanog jer je otpor zraka jedna od ključnih vrijednosti u tom kontekstu, a utječe dakako i na vozne osobine, ubrzanje i krajnju brzinu vozila.

 

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo Giuliaalpinealpine a110Aston MartinaudiAustraliaAustrijaautocestaautomobilibenzinbikebikesbmwBMW 7 Seriesboatboatsbrabusburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestecitroenCitroen C3classicscrossoverdaciaDacia DusterDetroit Auto Showdieseldiesel scandaldieselgateDizeldrag raceDucatielectricEUeuropeevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygorivoGrand TourgužveHAKHarley-Davidsonhondahow toHrvatskahydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeistraživanjejaguarjeepJeremy ClarksonKiaKia Sportagekoenigsegglamborghiniland roverMate RimacmazdamercedesmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećanissanNissan ArmadaNissan LeafNjemačkanovi automobiliopelOpel ComboOsijekParis Motor Showpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporeziporscheprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna nesrećaPrometne kaznerabljenirabljeni autiRabljeni automobiliramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijarenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault ZoeRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisskodaSkoda KaroqSkoda OctaviaSljemesmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotatrajekttruckTržište automobilatuningtvornicaukvanVolkswagenVolkswagen GolfvolvovwVW ArteonVW Golfvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahaZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestama
Prodati auto