Sandero veći i moderniji, Stepway još stepenicu iznad

3 years,9 months ago - 23 siječnja 2021, Vecernji list
Sandero veći i moderniji, Stepway još stepenicu iznad
Najprodavanija Dacia, gradski Sandero, u novom je izdanju stigla u Hrvatsku. Sandero i Sandero Stepway i dalje pružaju dobar omjer uloženog i dobivenog. Prtljažnik im prima od 410 do 1455 litara

Novi Sandero i Sandero Stepway stigli su u Hrvatsku. Ovaj je model oslonac Dacijine ponude, pa ne čudi sveobuhvatnost promjena koje je Dacia napravila na trećoj generaciji Sandera. Promjene su vidljive i izvana i iznutra, a značajno je i što se s novom generacijom Sandero Stepway snažnije odmiče od Sandera. I dalje govorimo o istoj ‘obitelji’, ali Stepway više nije samo šminkerska inačica Sandera, već pravi SUV B segmenta.

Stepway se sada osjetno podignuo stepenicu iznad izvornog Sandera. I ne mislimo tu (samo) na odignutost od tla, jer Sandero je uzdignut 13,3, a Stepway 17,4 centimetra, već općenito na dojam prilikom sjedanja u automobil i na sam dojam u vožnji. Novi Sandero u obje je verzije nastao na CMF modularnoj platformi koju koristi i posljednja generacija Renault Clija. Modernije su i prostranije, te bolje opremljene od prethodne generacije. Vanjske dimenzije neznatno su se mijenjale. Automobil je u obje izvedbe širok 184,8 centimetara. Međuosovinski razmak je veći, trag kotača širi, što u kombinaciji sa snažnijim bokovima rezultira boljom stabilnošću te jačim nastupom. Sandero je dug 408,8 cm, Stepway 1,1 cm više. Stepway izvedba je i nešto viša, uz krovne nosače visok je 158,7 cm. Krovni nosači zaslužuju da ih posebno spomenemo, jer su praktični i dobro promišljeni. Stižu serijski, a osim što s njima automobil puno bolje izgleda (doprinos su tome dali i prošireni blatobrani, zaštita podvozja, robusnija maska, specifičan poklopac motora) mogu se postaviti i uzdužno i poprečno. S novom platformom, Sandero i Sandero Stepway dobili su i bolju pasivnu i aktivnu sigurnost, nove motore i mjenjače. Automatski mjenjač u Hrvatskoj se zasad ne nudi zbog premale potražnje. Kupcima su stoga, uz ručni mjenjač s pet i šest stupnjeva prijenosa, na raspolaganju benzinski motori od 65 (atmosferac, samo uz Sandero) i 90 KS te tvornička inačica na plin (LPG).

Umjesto dizelaša nudi se Eco-G verzija s plinskim instalacijama, s jednolitrenim TCe motorom od 100 konja. Iz Dacije navode da mu doseg iznosi 1300 km. Sve izvedbe serijski dolaze s LED svjetlima. U kabini uočavamo novu instrumentnu ploču, a bolji su i klima-uređaj, putno računalo, sjedala, servo upravljač. Nude se tri multimedijska sustava, među njima i onaj s navigacijom. Daciji je fokus ostao na nastojanju da kupcima za što manje novca pruži što bolju kvalitetu i prostranost. Temeljem dosad viđenog, stava smo da su uspjeli. Sandero stoji od 81.900 kn, 84.900 kn u posebnoj ponudi koja podrazumijeva i klima-uređaj, četiri zimske gume, kasko i obvezno osiguranje. Sandero Stepway stoji od 99.900 kn, i u TCe 90 i u Eco-G 100 izvedbi.

Support Ukraine