Savjet: Kako pravilno voditi brigu o gumama

22 ožujka 2017 - Automobili.hr

Savjet: Kako pravilno voditi brigu o gumama

Koliko u stvari smiju biti stare nove gume i kako pravilno skladištiti gume koje se ne koriste?

Svi smo se naslušali raznih komentara "znalaca" koji znaju baš sve o gumama, a mudrost im se najčešće svodi na pravilno čitanje oznake na gumi kada je proizvedena. Naravno da iza toga slijedi komentar da je prestara jer je starija od pola godine. Strašno. I potpuno netočno. Ako je guma pravilno skladištena (što jako utječe na njezinu starost), nema nikakvih problema čak niti ako je stara pet godina.

Nakon montaže na vozilo maksimalno se smije rabiti idućih pet godina, bez obzira na njezino stanje. Ukupna starost gume nikada ne smije biti veća od deset godina (pet skladištenje i pet eksploatacija).

Koliko dugo možemo rabiti neku gumu? Gume se sastoje od različitih vrsta materijala i smjesa, njihova su svojstva usklađena s performansama koje su nužne za ispravan rad. Ta se svojstva sastavnih dijelova s vremenom mijenjaju. Za svaku gumu ta promjena ovisi o brojnim elementima kao što su klimatski uvjeti, uvjeti skladištenja, uvjeti upotrebe (opterećenje, brzina, tlak napuhavanja, održavanje itd.) kojima su gume podvrgnute tijekom svoga životnog vijeka. Promjene vezane za upotrebu gume vrlo su promjenjive, zapravo toliko da je nemoguće precizno predvidjeti dužinu njihovog trajanja. Kakvo je stanje guma najbolje će vam reći vulkanizer na kontroli jednom godišnje.

SKLADIŠTENJE GUMA

Postoje dvije vrste skladištenja: kratkoročno i dugoročno

Kratkoročnim skladištenjem smatra se ono u trajanju do najviše četiri tjedna. Gume mogu biti složene na hrpu jedna na drugu. Visina hrpe ne smije biti veća od 1,20 m. Nakon 4 tjedna treba presložiti hrpe mijenjajući redoslijed slaganja guma. Kada su postavljene na naplatke, gume se moraju skladištiti napuhane, u okomitom položaju, ili samo u jednom redu na policama.

Pri dugoročnom skladištenju gume moraju biti složene okomito na jednoj od polica koja se nalazi najmanje 10 cm od tla. Kako se ne bi deformirale, preporuča se rotacija jednom mjesečno.

Tijekom skladištenja guma na njihovo starenje utječe nekoliko faktora:

– vlaga: gume moraju biti uskladištene na mjestu na kojem je uvijek hladno, suho i postoji prirodna ventilacija. Ako se skladište na otvorenom, moraju biti prekrivene neprozirnom ceradom koja je potpuno nepropusna.

– svjetlost: gume moraju biti zaštićene od sunca i snažne umjetne svjetlosti te UV zraka. Svjetlost običnih žarulja je dobra, treba izbjegavati svjetlost fluorescentnih lampi.

– temperatura: ona mora biti niža od 35° C. Izbjegavati svaki direktni kontakt s cijevima i radijatorima

– napetost, prignječenje: voditi računa o tome jer može uzrokovati deformaciju gume

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume