Hrvatske ceste smrti: Hrvatska vs. susjedne zemlje

8 years ago - 19 prosinca 2016, Automobili.hr
Hrvatske ceste smrti: Hrvatska vs. susjedne zemlje
Ne tako davno pisali smo o Hrvatskim cestama smrti, Jadranskoj i Podravskoj magistrali. Međutim, kakvo je stanje u susjednim zemljama? Imaju li i oni svoje ceste smrti?

Imaju. Situacija u susjednim zemljama po pitanju sigurnosti prometnica u nekim segmentima je bolja, a u nekim gora u odnosu na Hrvatsku. Donosimo rezultate EuroRAP testiranja susjednih nam zemalja koje je provedeno 2012. godine u suradnji s nacionalnim organizacijama koje brinu o sigurnosti prometa. Prva na redu je Srbija.

Auto-moto savez Srbije zajedno u suradnji s EuroRAPom proveo je snimanje dionica ceste u Srbiji u dužini 2.945 kilometara. Što se stope poginulih na 100.000 stanovnika ona iznosi 12.9 što je u usporedbi s Hrvatskom (7.3) zaista velika brojka. U pogledu sigurnosti vozača, odnosno putnika u automobilu 3% prometnica ocijenjeno je s 1 zvjezdicom, 30% s 2, odnosno 3 zvjezdice, a 36% prometnica ocijenjeno je s 4 zvjezdice. Najveću ocjenu sigurnosti od 5 zvjezdica dobilo je tek 1% cesta.

Što se tiče stanja u Sloveniji, EuroRAP je zajedno u suradnji s automobilskim savezom proveo snimanje dijela autocesta, odnosno glavnih cesta u periodu od 2009. go 2011 godine. Rezultati sigurnosti autocesta su očaravajući. Ni jedan kilometar autoceste, odnosno brze ceste nije dobio manje od 4 zvjezdica. Točnije, 116 kilometara brzih cesta, odnosno autocesta ocijenjeno je s 4 zvjezdice, a 5 zvjezdica je dobilo čak 390 kilometara istih.

Što se tiče glavnih cesta situacija je nešto drugačija. Visoki rizik nosi 4 kilometra G1 cesta, odnosno 14.5 kilometara G2 cesta. Dvije zvjezdice dobilo je 29 kilometara G1 ceste i 137 kilometara G2. Najduži dio dionica cesta klasificiranih kao G1 (185 km), odnosno G2 (170 km) ocijenjen je s 3 zvjezdice. Kao najsigurnije dionice EuroRAP je ocijenio 30 km G1 cesta, odnosno 34 km G2 cesta.

Sljedeća na redu je Bosna i Hercegovina u kojoj je situacija nekoliko puta lošija nego u Sloveniji. Naime EuroRAP je čak 56.20% prometnica ocijenio kao iznimno opasne, odnosno 1 zvjezdicom. 22.31% prometnica ocijenjeno je s 2 zvjezdice, 8.26% cesta dobilo je 3 zvjezdice, a 4.96% 4 zvjezdice. Kao najmanje rizične ocijenjeno je tek 8.26% cesta.
Na kraju ovog pregleda dolazi Mađarska. Od ukupno 3.908,7 kilometara snimljenih cesta, njih 835,3 kilometra ocijenjeno je 1 zvjezdicom. 1.218,9 kilometara cesta dobilo je 2 zvjezdice dok je najveći broj dionica, odnosno 1.588,3 kilometra ocijenjen s 3 zvjezdice. 4 zvjezdice dobile su dionice u dužini od 231.2 kilometra, a najveću ocjenu sigurnosti dobilo je 35 kilometara cesta.

Mađarske ceste jednako kao i Hrvatske muku muče s brojnim objektima uz cestu koji bi u slučaju prometne nesreće mogli prouzročiti fatalne posljedice. Isto tako velik broj prometnica uz rub ima iskopane kanale koji također predstavljaju velik problem.

Na kraju cijele priče i pregleda stanja cesta susjednih nam zemalja proizlazi zaključak da Hrvatske ceste spadaju u zlatnu sredinu. U nekim segmentima sigurnosti uvelike nadilazimo naše susjede, dok u nekim drugim segmentima uvelike zaostajemo za njima.

Support Ukraine