Hrvatske ceste smrti: Hrvatska vs. susjedne zemlje

19 prosinca 2016 - Automobili.hr

Hrvatske ceste smrti: Hrvatska vs. susjedne zemlje

Ne tako davno pisali smo o Hrvatskim cestama smrti, Jadranskoj i Podravskoj magistrali. Međutim, kakvo je stanje u susjednim zemljama? Imaju li i oni svoje ceste smrti?

Imaju. Situacija u susjednim zemljama po pitanju sigurnosti prometnica u nekim segmentima je bolja, a u nekim gora u odnosu na Hrvatsku. Donosimo rezultate EuroRAP testiranja susjednih nam zemalja koje je provedeno 2012. godine u suradnji s nacionalnim organizacijama koje brinu o sigurnosti prometa. Prva na redu je Srbija.

Auto-moto savez Srbije zajedno u suradnji s EuroRAPom proveo je snimanje dionica ceste u Srbiji u dužini 2.945 kilometara. Što se stope poginulih na 100.000 stanovnika ona iznosi 12.9 što je u usporedbi s Hrvatskom (7.3) zaista velika brojka. U pogledu sigurnosti vozača, odnosno putnika u automobilu 3% prometnica ocijenjeno je s 1 zvjezdicom, 30% s 2, odnosno 3 zvjezdice, a 36% prometnica ocijenjeno je s 4 zvjezdice. Najveću ocjenu sigurnosti od 5 zvjezdica dobilo je tek 1% cesta.

Što se tiče stanja u Sloveniji, EuroRAP je zajedno u suradnji s automobilskim savezom proveo snimanje dijela autocesta, odnosno glavnih cesta u periodu od 2009. go 2011 godine. Rezultati sigurnosti autocesta su očaravajući. Ni jedan kilometar autoceste, odnosno brze ceste nije dobio manje od 4 zvjezdica. Točnije, 116 kilometara brzih cesta, odnosno autocesta ocijenjeno je s 4 zvjezdice, a 5 zvjezdica je dobilo čak 390 kilometara istih.

Što se tiče glavnih cesta situacija je nešto drugačija. Visoki rizik nosi 4 kilometra G1 cesta, odnosno 14.5 kilometara G2 cesta. Dvije zvjezdice dobilo je 29 kilometara G1 ceste i 137 kilometara G2. Najduži dio dionica cesta klasificiranih kao G1 (185 km), odnosno G2 (170 km) ocijenjen je s 3 zvjezdice. Kao najsigurnije dionice EuroRAP je ocijenio 30 km G1 cesta, odnosno 34 km G2 cesta.

Sljedeća na redu je Bosna i Hercegovina u kojoj je situacija nekoliko puta lošija nego u Sloveniji. Naime EuroRAP je čak 56.20% prometnica ocijenio kao iznimno opasne, odnosno 1 zvjezdicom. 22.31% prometnica ocijenjeno je s 2 zvjezdice, 8.26% cesta dobilo je 3 zvjezdice, a 4.96% 4 zvjezdice. Kao najmanje rizične ocijenjeno je tek 8.26% cesta.
Na kraju ovog pregleda dolazi Mađarska. Od ukupno 3.908,7 kilometara snimljenih cesta, njih 835,3 kilometra ocijenjeno je 1 zvjezdicom. 1.218,9 kilometara cesta dobilo je 2 zvjezdice dok je najveći broj dionica, odnosno 1.588,3 kilometra ocijenjen s 3 zvjezdice. 4 zvjezdice dobile su dionice u dužini od 231.2 kilometra, a najveću ocjenu sigurnosti dobilo je 35 kilometara cesta.

Mađarske ceste jednako kao i Hrvatske muku muče s brojnim objektima uz cestu koji bi u slučaju prometne nesreće mogli prouzročiti fatalne posljedice. Isto tako velik broj prometnica uz rub ima iskopane kanale koji također predstavljaju velik problem.

Na kraju cijele priče i pregleda stanja cesta susjednih nam zemalja proizlazi zaključak da Hrvatske ceste spadaju u zlatnu sredinu. U nekim segmentima sigurnosti uvelike nadilazimo naše susjede, dok u nekim drugim segmentima uvelike zaostajemo za njima.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronakrizakoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3test rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume