S tim motorom češki karavan, na pragu srednje klase, do stotke ubrzava za 11,0 s i postiže 191 km/h. Uz to je vrlo štedljiva i prosječno (deklarirano) troši samo 3,8 litara. To je i jedna od povoljnijih kopnji na domaćem tržištu rabljenih automobila.
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI, prethodne generacije prije redizajna, sa 150 KS do stotke ubrzava za 8,6 sekundi i postiže 216 km/h, što su već sportske performanse, koje prosječnom kupcu, objektivno, ne trebaju. Prosječna je potrošnja (deklarirana) također povoljna – 4,1 litara na 100 km.
Oba su motora visoke kvalitete i pouzdanosti, a 1.6 TDI je u prednosti, jer su oba iste osnovne konstrukcije, pa je slabiji manje toplinsko-mehanički opterećen, što utječe na trajnost i pouzdanost.
Naime, turbodizelaš 2.0 TDI, koji je 2020. dobio novu izvedbu, izveden je iz 1.9 TDI, povećanjem provrta sa 79,5 na 81 mm, uz zadržavanje hoda od 95,5 mm. Pritom su u razvodni mehanizam ugrađena dva bregasta vratila umjesto jednog, i 16 ventila umjesto osam.
Za razliku od 2.0 TDI, nastalog povećanjem 1.9 TDI, 1.6 TDI je dobiven smanjivanjem 1.9 TDI, ali uz zadržavanje razvodnog mehanizma od 2.0 TDI (DOHC i 16V). Zadržan je provrt od 79,5 mm (promjer cilindara i klipova) motora 1.9 TDI, a hod je skraćen sa 95,5 na 80,5 mm.
Zbog toga ima manje mehaničko i toplinsko opterećenje, a kraći hod donosi mirniji rad, uz blaže vibracije i manje dinamičko opterećenje. Kad se uzmu u obzir i niža cijena, te niža davanja kod registracije, Škoda Octavia 1.6 TDI bolji je izbor, osim ako vam performanse nisu u prvom planu.
Također, kod daljnje prodaje, na tom ćete modelu manje izgubiti.
Povezane vijesti