Premda se očekivalo da će nova generacija omiljene češke kompaktne limuzine biti predstavljena na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu to se ipak nije dogodilo.
Po svemu, svjetska premijera će biti održana u Mladoj Boleslav u Češkoj, baš kao i s redizajniranom izvedbom aktualne generacije.
Pred novom uzdanicom koja stiže na tržište 23 godine nakon prvog modela iz 1996., a koja će voziti na dorađenoj MQB platformi baš kao i bratski VW Golf 8 (za kojeg je premijera zakazana 24. listopada), je zahtjevan zadatak jer održati prodajne brojke kućnog bestsellera koji je samo u 2018. prodan u gotovo 400.000 primjeraka, što je duplo više od brojki prvog idućeg modela.
No, ne sumnjamo da će Česi kao i s prethodne 3 generacije pogoditi "u sridu" i kod privatnih i poslovnih kupaca.
Po onom što se već zasad može nazrijeti iz špijunskih fotki, ali i neslužbenih najava iz kuće, nova Octavija će plijeniti atraktivnim dizajnom koji će biti jedan od njenih glavnih aduta .
Oni koji su već vidjeli automobil potvrdili su usredotočenost Čeha na dizajn koji bi, kako kažu trebao udariti poput bombe kad se pojavi na tržištu. Napredak u dizajnu izražen je osobito u karakterističnoj rešetki hladnjaka te specifičnim prednjim svjetlima, a i bočna linija Octavije, koju ćemo prvi puta vidjeti na salonu u Frankfurtu iduće jeseni, nije nikad bila toliko dinamična.
Aktualno samopouzdanje Čeha nastavlja se i u poslovičnoj kvaliteti izrade i "simply clever" detaljima u kabini. Octavia IV vozit će na prilagođenoj MQB platformi VW Golfa VIII koji će biti pušten na tržište nešto ranije, a od prethodnice će biti šira, bitno lakša, ali i dulja - s 4700 mm već ulazi u format srednje klase.
Najavljena je i sva sila elektronske podrške u vožnji, ali i za udobnost te zabavu uz jednostavno rukovanje - nova će Octavia biti u potpunosti umrežena putem poboljšane mobilne aplikacije Škoda Connect i moći će joj se pristupiti u bilo kojem trenutku daljinski putem pametnog telefona.
Po pitanju pogona predstavit će se novorazvijeni 1,5-litarski turbo benzinski motor s rasponom snage od 130 do 200 KS. Četverocilindraš će koristiti novi proces izgaranja koji ima za cilj povećanje učinkovitosti motora do 10 posto.
U isto vrijeme, benzinski motori prvi put koriste filtre za čestice, a usto njihova se potrošnja smanjuje deaktivacijom cilindara. U ponudi će biti i efikasan 1,0-litreni turbo benzinac od 115 KS s visokim omjerom kompresije (12,5: 1).
Po pitanju dizelaša Škoda ne misli stati: moderni 1.6 i 2.0 TDI strojevi raspolagat će snagom od 90 do 190 KS.
Samo osnovni benzinski i dizelski motori bit će opremljeni ručnim 5-stupanjskim mjenjačima dok su za ostale predviđeni 6-stupanjski.
Snažnije izvedbe raspolagat će poznatim DSG mjenjačem s dvije spojke.Na koncu, RS izvedba će raspolagati s 300 KS, a IV će generacija po prvi put biti dostupna i kao plug-in hibrid koji je već sada poznat iz VW Golf GTE-a.
Ako će i cijene biti odgovarajuće kao i dosad, nedvojbeno, nova će Octavija ponovo biti tržišni hit.
Povezane vijesti