STIŽE POTPUNO NOVA ŠKODA OCTAVIA Datum svjetske premijere zakazan je za 11. studenoga kada će biti poznati svi detalji i cijene

8 listopada 2019 - JutarnjiList

STIŽE POTPUNO NOVA ŠKODA OCTAVIA Datum svjetske premijere zakazan je za 11. studenoga kada će biti poznati svi detalji i cijene

Poznat je datum predstavljanja potpuno nove, četvrte generacije Škode Octavije - 11. studenoga, piše Auto Bild.

Premda se očekivalo da će nova generacija omiljene češke kompaktne limuzine biti predstavljena na nedavnom salonu automobila u Frankfurtu to se ipak nije dogodilo.

Po svemu, svjetska premijera će biti održana u Mladoj Boleslav u Češkoj, baš kao i s redizajniranom izvedbom aktualne generacije.

Pred novom uzdanicom koja stiže na tržište 23 godine nakon prvog modela iz 1996., a koja će voziti na dorađenoj MQB platformi baš kao i bratski VW Golf 8 (za kojeg je premijera zakazana 24. listopada), je zahtjevan zadatak jer održati prodajne brojke kućnog bestsellera koji je samo u 2018. prodan u gotovo 400.000 primjeraka, što je duplo više od brojki prvog idućeg modela.

No, ne sumnjamo da će Česi kao i s prethodne 3 generacije pogoditi "u sridu" i kod privatnih i poslovnih kupaca.

Po onom što se već zasad može nazrijeti iz špijunskih fotki, ali i neslužbenih najava iz kuće, nova Octavija će plijeniti atraktivnim dizajnom koji će biti jedan od njenih glavnih aduta .

Oni koji su već vidjeli automobil potvrdili su usredotočenost Čeha na dizajn koji bi, kako kažu trebao udariti poput bombe kad se pojavi na tržištu. Napredak u dizajnu izražen je osobito u karakterističnoj rešetki hladnjaka te specifičnim prednjim svjetlima, a i bočna linija Octavije, koju ćemo prvi puta vidjeti na salonu u Frankfurtu iduće jeseni, nije nikad bila toliko dinamična.

Aktualno samopouzdanje Čeha nastavlja se i u poslovičnoj kvaliteti izrade i "simply clever" detaljima u kabini. Octavia IV vozit će na prilagođenoj MQB platformi VW Golfa VIII koji će biti pušten na tržište nešto ranije, a od prethodnice će biti šira, bitno lakša, ali i dulja - s 4700 mm već ulazi u format srednje klase.

Najavljena je i sva sila elektronske podrške u vožnji, ali i za udobnost te zabavu uz jednostavno rukovanje - nova će Octavia biti u potpunosti umrežena putem poboljšane mobilne aplikacije Škoda Connect i moći će joj se pristupiti u bilo kojem trenutku daljinski putem pametnog telefona.

Po pitanju pogona predstavit će se novorazvijeni 1,5-litarski turbo benzinski motor s rasponom snage od 130 do 200 KS. Četverocilindraš će koristiti novi proces izgaranja koji ima za cilj povećanje učinkovitosti motora do 10 posto.

U isto vrijeme, benzinski motori prvi put koriste filtre za čestice, a usto njihova se potrošnja smanjuje deaktivacijom cilindara. U ponudi će biti i efikasan 1,0-litreni turbo benzinac od 115 KS s visokim omjerom kompresije (12,5: 1).

Po pitanju dizelaša Škoda ne misli stati: moderni 1.6 i 2.0 TDI strojevi raspolagat će snagom od 90 do 190 KS.

Samo osnovni benzinski i dizelski motori bit će opremljeni ručnim 5-stupanjskim mjenjačima dok su za ostale predviđeni 6-stupanjski.

Snažnije izvedbe raspolagat će poznatim DSG mjenjačem s dvije spojke.Na koncu, RS izvedba će raspolagati s 300 KS, a IV će generacija po prvi put biti dostupna i kao plug-in hibrid koji je već sada poznat iz VW Golf GTE-a.

Ako će i cijene biti odgovarajuće kao i dosad, nedvojbeno, nova će Octavija ponovo biti tržišni hit.

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW m3BMW M4BMW M5BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat LeonservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen Golfvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume