Ne, ovo nije oda ili epopeja proizvođaču iz Hiroshime već postavljanje stvari na svoje mjesto.
Mazda slijedi svoju filozofiju od koje ne odstupaju, tako da kod njih nećete pronaći downsizing turbo benzince ispod poklopca motora ili trendovske mega ekrane u kabini.
A, njihova filozofija koje se drže kod kompletne game modela ima i ime, a zove se Jinba Ittai. Riječ je o spoju karakterističnog "Kodo" dizajna i projektne tehnologije SkyActiv koji zajedno sačinjavaju posebnu vezu čovjeka i stroja.
Okej, ovaj dio je iz brošure, ali upućuje da Mazda unutar "mainstreama" vozi neku svoju priču i po pitanju pristupa, i dizajna i tehnologije.
I baš zato nas uvijek razveseli ponuda za testiranjem svakog novog modela. Trenutno je aktualan kompaktni SUV CX-30 koji predstavlja Mazdu 3 s dodanom vrijednošću i igra u najpopularnijem segmentu auto tržišta gdje baš svaki proizvođač već ima svog pulena.
Novi SUV model se dimenzijama smješta između broj manjeg CX-3 i broj većeg CX-5, a naziv CX-4 je izostao jer taj naziv Mazda već koristi kod jednog drugog modela na kineskom tržištu.
Izgledom CX-30 ne donosi nikakvu revoluciju ili novost, već je to jedan SUV dinamičnog, tipično Mazda izgleda, atraktivan i kad stoji i kad je u pokretu.
"Napeta" karoserija je uzdignuta 17,5 cm od tla, postavljena je na 18 colne aluminijske naplatke te ima višu liniju krova od kompaktne "Trojke".
No visoka je i linija vrata, a i preglednost straga je slabija od prosjeka, no danak je to dinamici vanjskog izgleda.
Kad sjednete za upravljač znate da ste sjeli u Mazdu. Sjedala su odlična, volan baš tamo gdje treba biti, u centru zbivanja, a desnica sama kreće prema lijepo odmjerenoj ručici mjenjača. Da, po tom pitanju duša čuvene MX-5 doista živi u svakom Mazda modelu.
E sad, s obzirom na to da prostranošću Mazda CX-30 nadmašuje kompaktnu Trojku po svim pitanjima, kabina vizualno i prema osjećaju ne ostavlja taj dojam zbog malih staklenih površina.
Činjenica je da prostora ima "taman" i sprijeda i straga, no putnici na stražnjoj klupi ipak su poželjeli nešto položeniji naslon. Na sve ostalo, kao i na prtljažnik od 430 litara koji će cijeniti obitelji, zamjerki nema.
Podižemo palac gore za poslovično sjajnu izradu preciznih spojeva i kvalitetu ugrađenih materijala kokpita u što bi se mogli ugledati i neki proizvođači koji prodaju automobile za "pripadnike više društvene kaste".
Pritom bogata oprema dodatno podiže dojam kvalitete i stvara ugodniji ambijent za boravak.
Instrumenti su pregledni i lijepo osvijetljeni i (u paketu Plus) digitalni, premda grafikom podsjećaju na analogne, a što se lijepo slaže s kompletnim kokpitom koji je, barem prema našem ukusu, vrhunski osmišljen: potpuno je lišen svega suvišnog, plohe su čiste i estetski privlačne, a prekidači su svedeni na minimum.
Svidjelo nam se to da se menijima multimedije prolazi zakretnim prekidačem smještenom iza mjenjača na središnjem tunelu a ne na toliko popularan "touch" na ekranu.
Već spomenuta bogata oprema dolazi s paketom Plus, s automatskom dvozonskom klimom, grijanim prednjim sjedalima i upravljačem te prednjim i stražnjim parkirnim senzorima i kamerom za vožnju unazad, (što je dobrodošlo s obzirom na visoke rubove vrata), odleđivanje metlica brisača...
Serijski se isporučuju i head-up zaslon kao i sva sila sigurnosne elektronike koja je sposobna automatski kočiti, čitati prometne znakove, zadržavati vozilo u traci, paziti na druga vozila u mrtvom kutu...
Ono po čemu se Mazda izdvaja od ostalih ponuda u klasi je pristup konstruiranju motora pa se tako ispod prednjeg poklopca našao početni motor u ponudi, 2,0-litreni SkyActive benzinac od 122 KS s visokim omjerom kompresije.
Serijski dolazi s 24-voltnim M Hybrid sustavom s baterijom u koju se akumulira energija nastala kočenjem koja se kasnije preko konvertera i pomoćnog generatora koristi za lakše kretanje i ubrzanja te osigurava uglađenu vožnju i smanjuje potrošnju.
Valja spomenuti i sustav isključivanja dva cilindra za smanjenje potrošnje kad se ne koristi najveći dio potencijala motora.
U praksi se najviše osjeti iznimna uglađenost motora koji lijepo ubrzava premda ne i eksplozivno, a ubrzanje do stotke za 10,6 sekundi i maksimalnih 186 km/h sasvim su solidne brojke.
Dobra stvar: potrošnja nam se tijekom testa kretala oko prosječne 6,3 litre što je za jedan kompaktnu SUV s benzinskim motorom izuzetan rezultat.
No, za volanom svake Mazde poželjet ćete ponekad voziti i dinamičnije, a vezane zavoje magistrale, kako one kratke, tako i duge CX-30 odrađuje odlično s obzirom na to da stoji na povišenim nogama.
Zasluga je to, osim fino podešenog ovjesa izravnog upravljača i G-Vectoring Control Plus sustava koji pri izlasku iz zavoja lagano koči vanjskim kotačima i pomaže u stabilizaciji pa CX-30 vrlo rijetko, ako baš pretjerate, prestaje pratiti zadanu putanju. Pritom treba spomenuti da i u kod dinamičnije odvezenih kilometara CX-30 putnicima osigurava solidnu razinu udobnosti.
Na koncu dolazimo i do cijene: Mazda svoj novi CX-30 s početnim motorom cijeni najmanje 188.770 kuna, a uz paket Plus kakav je imao testni primjerak cijena se penje na 202.126 kuna do registracije.
Ako još počnete birati i ekskluzivnije dodatke poput Bose ozvučenja, kožne unutrašnjosti ili LED prednjih i stražnjih svjetala lako se natuče još 30, 40 tisuća kuna, pa ako vam se sviđa CX-30 i možete živjeti bez finih navlaka sjedala i koncertne dvorane u kabini...
Skyactiv-G122
TEHNIČKI PODACI
MJERENJA
OPREMA Plus
• automatska klima •alu naplaci od 18 cola • head-up zaslon • LED prednja svjetla s pranjem • grijana prednja sjedala • zaslon od 8,8 inča • navigacija • senzori za kišu i svjetlo • Control Plus (GVC+) • prilagodljivi radarski tempomat • nadzor mrtvog kuta • automatsko kočenje s detekcijom pješaka • el. podizanje prtljažnika
DOPLATE
• metalik lak • tepisi • paket Sound (Bose ozvučenje, 12 zvučnika) • paket Style (prilagodljiva LED prednja svjetla, stražnja LED svjetla, zatamnjena stražnja stakla) • paket Luxury (crna koža, el. namjestivo sjedalo vozača) Ukupno 38.300 kn
Povezane vijesti