Kia Cee'd (2006. - 2012.) Samo toči i vozi moto je polovnog korejskog Golfa

1 kolovoza 2017 - JutarnjiList

Kia Cee'd (2006. - 2012.) Samo toči i vozi moto je polovnog korejskog Golfa

Cee’d je prva Kia čiji su dopadljivost, solidnost i sedamgodišnje jamstvo zaslužni za popularnost širokih razmjera na europskom tržištu.

Rabljenoj je, doduše, tvorničko jamstvo isteklo, a solidnost se sad dokazuje nekvarljivošću. Vrijedi je uzeti u obzir!

Prva generacija Cee'da bila je skladno skrojenog izgleda, dobre izrade i opreme te solidnih motora, a sve su to pratili povoljna cijena i čak sedamgodišnje jamstvo. Bilo je to dovoljno razloga za stjecanje glasa jedne od najrazumnijih kupnji u kompaktnoj klasi, dok je danas isti taj Cee'd i kao rabljeni jednako dobar i mudar izbor.

Novog su, naime, kupovali pretežno smireniji i savjesni vozači koji nisu robovali idolopoklonstvu razvikanim proizvođačima, istovremeno razumnog stila vožnje i skloni urednom održavanju, što je dobra preporuka i razlog što je većina rabljenih danas u jako dobrom stanju. Osim toga, izgled mu je još uvijek dovoljno moderan i oku ugodan, što naročito vrijedi za redizajnirane modele, nakon jeseni 2009. Ugodan ambijent nudi i unutrašnjost, s dosta prostora i praktičnih spremišta za sitnice te serijske opreme više nego kod europskih konkurenata. Kvaliteta izrade ne izostaje, a vizualni ugođaj donekle umanjuju poneki jeftin detalj ili ponegdje glatkih, tvrdih i odveć praznih površina od plastike, osjetljive na slučajne kontakte s grubljim predmetima ili noktima.

S druge strane, noću su instrumenti osvijetljeni ugodnom i nenametljivom nijansom crvene boje, a udobnost je i na lošim cestama dobra. Naš testni primjerak nakon 147.000 kilometara pokazuje da unutrašnjost, naravno, nije više u novom stanju, ali nema ni jačih i ružnijih znakova eksploatacije. Očito je da su izrada i materijali orijentirani na dugovječnost i nakon svega ostaje dojam da se nakon temeljitog kemijskog čišćenja interijer može snažno približiti gotovo pa stanju novog.

Što se motora tiče, ponuda je solidna, ali u gotovo 90 posto primjeraka na hrvatskim cestama naći ćete osnovni atmosferski 1,4-litreni benzinac (100 KS) ili 1,6-litreni dizelaš (90 i 116 KS). Benzinac je pomalo trom i troši litru više no što biste očekivali, ali zato radi uglađeno i mekano i godinama će vjerno služiti. Dizelaši s većim okretnim momentom su naravno, temperamentniji i manje troše. Oba motora ugrađuju se i u aktualni Cee'd, što dovoljno govori o njihovim kvalitetama.

Servisne statistike govore da je ovaj "korejski Golf" jedan od vlasnicima najvjernijih u klasi, bez izražene objektivne mane. Ipak, dodatni oprez pri kupnji treba pridati stanju prednjeg ovjesa osjetljivijeg na čestu vožnju lošim cestama, a gledate li primjerak iz prvih godišta, pažnju usmjerite na rubove vrata i blatobrana na kojima postoji mogućnost pojave prvih točkica hrđe. Sve ostale primjedbe uglavnom su subjektivne naravi, pa tako nekome zasmeta bučnost motora pri bržoj vožnji, drugima čujno lupkanje kamenčića s ceste o unutrašnji dio blatobrana, trećima neki jeftiniji detalji interijera, četvrtima manjak duše auta... Na koncu se ipak svi slože - ovaj Cee'd jedna je od najrazumnijih kupnji.

Ukratko

Prostranost će ispuniti uobičajene obiteljske potrebe, a i preglednost je solidna. Dizelski motor umjereno troši, ali kad ga se jače stisne buka dosta raste, a uglađenost smanjuje. Podvozje nudi dobru udobnost i solidno ležanje, a tko ofenzivnije nalijeće na šahtove ili ležeće uspornike može računati na brže trošenje kuglastih zglobova, selena ili vilica

Ambijent je ljepši u modelima nakon redizajna 2009. Izrada je vrlo solidna, oprema jako dobra, ali materijali i dalje ponegdje ostavljaju pomalo jeftin dojam. Zato je stavljena atraktivnija maska, poznata kao Tigrova usta. Uljepšano je i niz drugih detalja, a obavljeno i dosta sitnih, ali bitnih tehničkih poboljšanja

Potražite bolje opremljen primjerak, jer razlike u cijeni nisu velike, dok je vizualni doživljaj puno bolji, a funkcionalnost veća. Iznenadit ćete se laganim hodom mjenjača

CEE'D 1.6 CRDi

  • Godište 2010.
  • Cijena 59.900 kuna
  • Kilometraža 147.000 km
  • Motor turbodizelski
  • Obujam 1582 ccm
  • Snaga 85 kW/115 KS pri 4000/min
  • Moment 260 Nm pri 1900/min
  • Mjenjač ručni, 6 stupnjeva
  • Dimenzije 424 x 179 x 148 cm
  • Osovinski razmak 265 cm
  • Masa 1365 kg
  • Prtljažnik 340 litara
  • Brzina 188 km/h
  • 0-100 km/h 11,5 sekundi
  • Izmjerena potrošnja 5,9 l/100 km
  • Ispuh CO2 117 g/km

Vijesti po temama

a1alfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi R8Audi RS3Audi Rs5Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaautoškolaBentleybenzinbikebikesbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vanCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercitroenCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom cardaciaDacia DusterDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilEUeuropeeuropska unijaevFCAferrarifiatfordFord FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanyGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamionKaznakazneKiaKia SportageKia Stingerkoenigseggkoronaviruskupnjalamborghinilancialand roverLand Rover DefenderLexusMaseratiMate RimacmazdamercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor Showparkiranjepeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panamerapotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSArabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacRimac C_TwoRivianromeorotorRVSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijasubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3toyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUSAvanVaraždinVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen GolfVolkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume