Rabljenoj je, doduše, tvorničko jamstvo isteklo, a solidnost se sad dokazuje nekvarljivošću. Vrijedi je uzeti u obzir!
Prva generacija Cee'da bila je skladno skrojenog izgleda, dobre izrade i opreme te solidnih motora, a sve su to pratili povoljna cijena i čak sedamgodišnje jamstvo. Bilo je to dovoljno razloga za stjecanje glasa jedne od najrazumnijih kupnji u kompaktnoj klasi, dok je danas isti taj Cee'd i kao rabljeni jednako dobar i mudar izbor.
Novog su, naime, kupovali pretežno smireniji i savjesni vozači koji nisu robovali idolopoklonstvu razvikanim proizvođačima, istovremeno razumnog stila vožnje i skloni urednom održavanju, što je dobra preporuka i razlog što je većina rabljenih danas u jako dobrom stanju. Osim toga, izgled mu je još uvijek dovoljno moderan i oku ugodan, što naročito vrijedi za redizajnirane modele, nakon jeseni 2009. Ugodan ambijent nudi i unutrašnjost, s dosta prostora i praktičnih spremišta za sitnice te serijske opreme više nego kod europskih konkurenata. Kvaliteta izrade ne izostaje, a vizualni ugođaj donekle umanjuju poneki jeftin detalj ili ponegdje glatkih, tvrdih i odveć praznih površina od plastike, osjetljive na slučajne kontakte s grubljim predmetima ili noktima.
S druge strane, noću su instrumenti osvijetljeni ugodnom i nenametljivom nijansom crvene boje, a udobnost je i na lošim cestama dobra. Naš testni primjerak nakon 147.000 kilometara pokazuje da unutrašnjost, naravno, nije više u novom stanju, ali nema ni jačih i ružnijih znakova eksploatacije. Očito je da su izrada i materijali orijentirani na dugovječnost i nakon svega ostaje dojam da se nakon temeljitog kemijskog čišćenja interijer može snažno približiti gotovo pa stanju novog.
Što se motora tiče, ponuda je solidna, ali u gotovo 90 posto primjeraka na hrvatskim cestama naći ćete osnovni atmosferski 1,4-litreni benzinac (100 KS) ili 1,6-litreni dizelaš (90 i 116 KS). Benzinac je pomalo trom i troši litru više no što biste očekivali, ali zato radi uglađeno i mekano i godinama će vjerno služiti. Dizelaši s većim okretnim momentom su naravno, temperamentniji i manje troše. Oba motora ugrađuju se i u aktualni Cee'd, što dovoljno govori o njihovim kvalitetama.
Servisne statistike govore da je ovaj "korejski Golf" jedan od vlasnicima najvjernijih u klasi, bez izražene objektivne mane. Ipak, dodatni oprez pri kupnji treba pridati stanju prednjeg ovjesa osjetljivijeg na čestu vožnju lošim cestama, a gledate li primjerak iz prvih godišta, pažnju usmjerite na rubove vrata i blatobrana na kojima postoji mogućnost pojave prvih točkica hrđe. Sve ostale primjedbe uglavnom su subjektivne naravi, pa tako nekome zasmeta bučnost motora pri bržoj vožnji, drugima čujno lupkanje kamenčića s ceste o unutrašnji dio blatobrana, trećima neki jeftiniji detalji interijera, četvrtima manjak duše auta... Na koncu se ipak svi slože - ovaj Cee'd jedna je od najrazumnijih kupnji.
Ukratko
Prostranost će ispuniti uobičajene obiteljske potrebe, a i preglednost je solidna. Dizelski motor umjereno troši, ali kad ga se jače stisne buka dosta raste, a uglađenost smanjuje. Podvozje nudi dobru udobnost i solidno ležanje, a tko ofenzivnije nalijeće na šahtove ili ležeće uspornike može računati na brže trošenje kuglastih zglobova, selena ili vilica
Ambijent je ljepši u modelima nakon redizajna 2009. Izrada je vrlo solidna, oprema jako dobra, ali materijali i dalje ponegdje ostavljaju pomalo jeftin dojam. Zato je stavljena atraktivnija maska, poznata kao Tigrova usta. Uljepšano je i niz drugih detalja, a obavljeno i dosta sitnih, ali bitnih tehničkih poboljšanja
Potražite bolje opremljen primjerak, jer razlike u cijeni nisu velike, dok je vizualni doživljaj puno bolji, a funkcionalnost veća. Iznenadit ćete se laganim hodom mjenjača
CEE'D 1.6 CRDi
Povezane vijesti