Nije novost da živi u dubokoj sjeni Merive i Citroena C3 Picasso, a slobodno se može reći da mnogi i ne znaju za taj automobil. Šteta, ali i ništa čudno, jer Venga i kao nova nije bila u centru pažnje. Koliko je neopravdano zanemarena, pokazuju i njene izvrsne servisne statistike: njemački ADAC i Dekra stavljaju je na vrh ljestvice pouzdanosti i nekvarljivosti u svojoj klasi. Izgled joj je simpatičan i dobroćudan, a zahvaljujući umjerenoj dužini od 4,07 metra i dobroj preglednosti, zahvalna je i za manevriranje gradom.
U unutrašnjosti je svaki milimetar dobro iskorišten i mjesta ima puno više nego što se naslućuje izvana. Posebno straga, gdje prostor za koljena i glave, s obzirom na vanjske gabarite gotovo zapanjuje. Roditelji male djece cijenit će i širok kut otvaranja stražnjih vrata i velik ulazni otvor, pa je unos sjedalice stvarno lagan.Povrh toga, klizni mehanizam stražnjih sjedala i mogućnost podešavanja nagiba njihova naslona povećavaju prostorne opcije prtljažnika - obujam mu se može modulirati između 315 i čak 440 litara.
U testnom primjerku je i podnicu prtljažnika moguće postavljati u dvije razine pa podna površina, u slučaju preklapanja stražnjih naslona ostaje potpuno ravna. Pribrojimo li i dovoljan broj pretinaca za odlaganje sitnih stvari, jasno je da je praktičnost jača strana Venge. I oprema, također. Već osnovni paket nudi sve potrebno osim šminke, a vizualna i funkcionalna ugoda bitno rastu što je oprema bolja. Isplati se potražiti bogatije primjerke jer su zanemarivo skuplji od početno opremljenih, a ugođaj je daleko potpuniji. Izrada je vrlo korektna, po dobrim korejskim standardima, a takvi su i materijali interijera – malo tvrđi, ali ugodni i pokazalo se - trajni.
Zvučna izolacija? Neugodno popušta jedino kad se zagazi u visoke okretaje. I premda je Venga mnogima nepoznata i egzotična, mehanički nema nepoznanica. Vozi na prilagođenoj platformi koncepcijski sličnog modela Soul, a paleta motora i mjenjača jednaka je ostalim modelima koncerna KiaHyundai. Nije se mijenjala kroz gotovo čitav životni vijek Venge i većina mehaničara je ima u malom prstu. Motori, atmosferski benzinski 1.4 (90 KS) i 1.6 (125 KS) i dizelski 1.4 (90 KS) i 1.6 (116 i 128 KS) dokazano su trajni i izdržljivi, u smirenoj vožnji ugodni, uglađeni i umjerene potrošnje. Međutim, kada ih se stisne postanu glasniji, grublji i rastrošniji, uz dojam da nemaju svu, na papiru deklariranu snagu. Pretežnoj strukturi kupaca, u pravilu vozački smirenijoj, to ionako neće biti najvažnije i kad se sve zbroji i oduzme, za one koji vole otklon od uobičajenih i masovnih modela na sceni rabljenih, ovo je jako zgodna alternativa, vrijedna svakog razmišljanja.
POVIJEST MODELA
CIJENE NA TRŽIŠTU
CIJENE DIJELOVA
Povezane vijesti