Kia Venga (2009.-2018.) je monovolumen bez mnogo karizme, ali je trajan, praktičan i udoban

4 years,7 months ago - 23 rujna 2019, JutarnjiList
Kia Venga (2009.-2018.) je monovolumen bez mnogo karizme, ali je trajan, praktičan i udoban
Kia Venga nije u prvom planu potencijalnim kupcima rabljenih manjih monovolumena.

Nije novost da živi u dubokoj sjeni Merive i Citroena C3 Picasso, a slobodno se može reći da mnogi i ne znaju za taj automobil. Šteta, ali i ništa čudno, jer Venga i kao nova nije bila u centru pažnje. Koliko je neopravdano zanemarena, pokazuju i njene izvrsne servisne statistike: njemački ADAC i Dekra stavljaju je na vrh ljestvice pouzdanosti i nekvarljivosti u svojoj klasi. Izgled joj je simpatičan i dobroćudan, a zahvaljujući umjerenoj dužini od 4,07 metra i dobroj preglednosti, zahvalna je i za manevriranje gradom.

U unutrašnjosti je svaki milimetar dobro iskorišten i mjesta ima puno više nego što se naslućuje izvana. Posebno straga, gdje prostor za koljena i glave, s obzirom na vanjske gabarite gotovo zapanjuje. Roditelji male djece cijenit će i širok kut otvaranja stražnjih vrata i velik ulazni otvor, pa je unos sjedalice stvarno lagan.Povrh toga, klizni mehanizam stražnjih sjedala i mogućnost podešavanja nagiba njihova naslona povećavaju prostorne opcije prtljažnika - obujam mu se može modulirati između 315 i čak 440 litara.

U testnom primjerku je i podnicu prtljažnika moguće postavljati u dvije razine pa podna površina, u slučaju preklapanja stražnjih naslona ostaje potpuno ravna. Pribrojimo li i dovoljan broj pretinaca za odlaganje sitnih stvari, jasno je da je praktičnost jača strana Venge. I oprema, također. Već osnovni paket nudi sve potrebno osim šminke, a vizualna i funkcionalna ugoda bitno rastu što je oprema bolja. Isplati se potražiti bogatije primjerke jer su zanemarivo skuplji od početno opremljenih, a ugođaj je daleko potpuniji. Izrada je vrlo korektna, po dobrim korejskim standardima, a takvi su i materijali interijera – malo tvrđi, ali ugodni i pokazalo se - trajni.

Zvučna izolacija? Neugodno popušta jedino kad se zagazi u visoke okretaje. I premda je Venga mnogima nepoznata i egzotična, mehanički nema nepoznanica. Vozi na prilagođenoj platformi koncepcijski sličnog modela Soul, a paleta motora i mjenjača jednaka je ostalim modelima koncerna KiaHyundai. Nije se mijenjala kroz gotovo čitav životni vijek Venge i većina mehaničara je ima u malom prstu. Motori, atmosferski benzinski 1.4 (90 KS) i 1.6 (125 KS) i dizelski 1.4 (90 KS) i 1.6 (116 i 128 KS) dokazano su trajni i izdržljivi, u smirenoj vožnji ugodni, uglađeni i umjerene potrošnje. Međutim, kada ih se stisne postanu glasniji, grublji i rastrošniji, uz dojam da nemaju svu, na papiru deklariranu snagu. Pretežnoj strukturi kupaca, u pravilu vozački smirenijoj, to ionako neće biti najvažnije i kad se sve zbroji i oduzme, za one koji vole otklon od uobičajenih i masovnih modela na sceni rabljenih, ovo je jako zgodna alternativa, vrijedna svakog razmišljanja.

POVIJEST MODELA

  • 2009. otkrivanje u rujnu na salonu u Frankfurtu. Dijeli platformu (produljenu za šest centimetara) i velik dio mehaničkih komponenti s ranije predstavljenim modelom Soul te također srodnim Hyundaijem i20 i ix20
  • 2010. početak prodaje u veljači, s benzinskim motorima 1.4 (90 KS) i 1.6 (125 KS) te dizelskim 1.4 CRDi (90 KS) i 1.6 CRDi (128 KS). Uz ručne mjenjače sa pet i šest brzina u ponudi je i automatski s četiri brzine (uz jači benzinski motor)
  • 2012. obavljena sitna poboljšanja i dotjerivanja i uvedena slabija verzija dizelskog motora 1.6 CRDi (116 KS)
  • 2013. uvedena slabija verzija dizelskog motora 1.4 CRDi (75 KS)
  • 2014. u rujnu, na salonu u Parizu predstavljena redizajnirana i u detaljima dotjerana generacija
  • 2016. umjesto automatskog mjenjača sa četiri brzine, jači benzinac dobio opciju automatskog mjenjača sa šest brzina

CIJENE NA TRŽIŠTU

  • 2010. 45 do 55.000 kn
  • 2011. 50 do 60.000 kn
  • 2012. 55 do 65.000 kn
  • 2013. 60 do 85.000 kn
  • 2014. 75 do 90.000 kn
  • 2015. 85 do 95.000 kn

CIJENE DIJELOVA

  • Prednji diskovi (par) od 435 kn
  • Prednje disk pločice (par) od 310 kn
  • Grijač NGK (kom) 145 kn
  • Krajnik Nipparts (kom) 130 kn
  • Filtar ulja Fram 65 kn
  • Filtar zraka Fram 90 kn
  • Filtar goriva Nipparts 95 kn
  • Filtar kabine Comline 40 kn
  • Kanalni remen Gates od 80 kn
  • *Auto Krešo, zamjenski dijelovi, informativne cijene

Support Ukraine