SLADAK JE BIO PRIJE, godine 2007. Twingo je odrastao. Prethodnikovo umiljato lice s okruglim očima postalo je prošlost (1993. do 2007.), a druga generacija Twinga trebala je, pretežno žensku klijentelu, privući funkcionalnim dizajnom. I, na kraju krajeva, četirima od maksimalnih pet zvjezdica na testu Euro NCAP. Dobro da ih ima, ako se u slučaju nužde ne može zaustaviti na vrijeme. Renault je naime svom predstavniku B segmenta ugradio nekvalitetan kočioni sustav.
Prema tome, Francuz nije mogao postati najbolji u svojoj klasi ni kad je tek izašao: put kočenja od 40,6 metara pri brzini od 100 km/h nije nešto čime bi se mogao pohvaliti, mnogi mali automobili bolji su u tom pogledu. Tako smo kod Forda Ka iz 2010. izmjerili 37,1 metar, što znači da Fordu za zaustavljanje treba cijela duljina jednog malog automobila manje nego Twingu. Kod rabljenih primjeraka osjetljivost i brzo trošenje Twingova kočionog sustava također dolaze do izražaja.
Već nakon tri godine mnogi ispitivači na tehničkom pregledu prigovaraju za nedovoljnu učinkovitost kočnica – statistički, sedam puta češće od prosječnog! Često su istrošene i zrele za zamjenu, neki primjerci korišteni za gradsku vožnju trebaju nove prednje diskove i obloge već nakon 30.000 kilometara. Homokinetički zglobovi, kugle i krajnici također nisu dorasli velegradskom stresu.
Naš crveni probni automobil tehnički je besprijekoran i dobro održavan, a naša očekivanja zadovoljava svojim dobrim stranama: unutrašnjost Twinga prostrana je, pregledan je u svim smjerovima, a 1,2-litreni benzinski motor sa 75 KS odlično reagira na davanje gasa. To je među ostalim motor koji se može preporučiti: prilično je štedljiv, vrlo pouzdan i nezahtjevan, usto dovoljno snažan za svakodnevnu vožnju.
Dizelski motori sa 64 i 86 KS koji su bili u prodaji do 2010. najčešće imaju velik broj prijeđenih kilometara, a u zreloj dobi prijete im skupi kvarovi turbopuhala, injektora i dizel-pumpe. Najbolji modeli RS i Gordini s do 133 KS rijetki su i koštaju najmanje 60.000 kuna, ali za tu cijenu nude kvalitetniji kočioni sustav.
Renault Twingo 1.2 16V | |
---|---|
Motor | četverocilindarski/naprijed poprečno, ventili/bregasto vratilo |
Obujam | 1149 cm3 |
Snaga | 55 kW (75 KS) pri 5500/min |
Moment | 107 Nm pri 4250/min |
Najveća brzina | 169 km/h |
Ubrzanje 0 − 100 km/h | 12,1 s |
Spremnik/vrsta goriva | 40 l/super |
Prijenos/pogon | peterostupanjski ručni/prednji |
Dimenzije D/Š/V | 3602/1665/1470 mm |
Prtljažnik | 230-959 l |
Težina vozila/nosivost | 1000/370 kg |
TWINGOV OVJES JE PRENJEŽNO KONSTRUIRAN
Druga generacija Twinga (tip N, 2007.-2014.) izgubila je kultni šarm prethodnika, ali zato je dobila na solidnosti. Ipak, to ne znači da više ne stvara probleme, jer neki su tipični nedostaci ostali. Među njima su, uz osjetljiv kočioni sustav, prije svega istrošene kugle i krajnici, kao i gubitak ulja. Renault je 2009. opozvao više od 8000 automobila zbog puknute opruge na vodilici sjedala. Kod dizelaša su poznati kvarovi turbopuhala i neispravne visokotlačne pumpe.
Krajnici spone volana
Prigovore li vam zbog previše hoda na upravljaču na tehničkom pregledu, najčešće je riječ o istrošenim krajnicima spone volana. Zamjena po strani: oko 120 kuna plus 200 kuna za geometriju kotača.
Ležajevi kotača
Često su istrošeni nakon 100.000 km. Zamjena može koštati i do 700 kuna .
Diskovi
Troše se vrlo brzo. Novi diskovi i obloge sprijeda koštaju oko 850 kuna (samo dijelovi).
Nosivi zglobovi
Često olabave. Zamjena spone ovjesa kotača košta 480 kuna po strani.
Gubitak ulja
Najprije se može vidjeti na prirubnici pogonskog vratila, kasnije na uljnom koritu i na semeringu radilice.
Ispuh
Što kraće vožnje to kraći rok trajanja. Zamjena: 550 kuna.
ALTERNATIVE
Peugeot 107 | od 35.000 kuna za osam godina star model |
---|---|
AUTO BILD savjet | 1.0 (68 KS) |
Potrošnja na testu: | 4,8 l S |
Fiat 500 | od 60.000 kuna za sedam godina star model |
---|---|
AUTO BILD savjet | 0.9 Twin-Air (85 KS) |
Potrošnja na testu: | 5,0 l S |
ZAKLJUČAK
Drugi je Twingo doduše bolji od svog prethodnika, ali naslijedio je neke njegove mane. Najveći problem su nekvalitetan kočioni sustav i (pre)brzo trošenje svih zglobova ovog automobila. Utjeha: rezervni su dijelovi povoljni.
Povezane vijesti