Crossoveri svih vrsta i fela okupirali su gradske ulice. Oni izrasli iz gradskih ili kompaktnih modela pritom su i najpopularniji, a u premium niši klase kolo vode modeli poput Minija Countrymana, Audija Q3, BMW-a X1, Jaguara E-Pace te naravno - Mercedesa GLA.
Prva generacija kompaktnog crossovera Mercedesa GLA (X156) bila je predstavljena 2013. godine i kroz punih 7 godina sve do ovog ljeta, vlasnicima je nudila prestiž na povišenim nogama. Međutim, osim šik i sportskog nastupa u manjem pakiranju od većih GLC i GLE modela, nije nudila previše iskoristivog prostora. Posebice ne straga i u prtljažniku.
Sada s novom generacijom koja je ovog ljeta startala i u Hrvatskoj to više nije tema. To je možda i najbitnija stavka kod novog GLA koja bi zanimala kupce.
Ako gledamo čiste brojke Mercedes je čak malo "podrezao" novi GLA u duljinu i to za dva centimetra, no zauzvrat, međuosovinski razmak je kod nove kompaktne platforme MFA2 rastegnut za tri centimetra na 2,73 metra u odnosu an prethodnika, auto je širi za 3 cm i iznad svega, krov je podignut za čak deset centimetara.
Unutrašnjost je sada puno prostranija i udobnija za boravak na ukupnoj duljini od 4,41 metra. Prostor za glavu sada je osjetno bolji i sprijeda i straga, a 10 cm podignut položaj sjedala poboljšava pregled. Straga je malo više mjesta za koljena, a povećao se i prtljažnik: Umjesto 421, sada u njega stane 435 litara, a može se proširiti do 1430 litara.
Kao da to nije dovoljno, baš kao u B-klasi i kod GLB modela, Mercedes za GLA nudi klizna stražnja sjedala s kojima svatko može postići individualni kompromis između prostora za noge i volumena prtljažnika.
Izvana "Baby Benz" (najmanji je u ponudi SUV modela) djeluje ljepuškasto i "mekanije" od prethodnika što će cijeniti dame, no čvrst i samopouzdan nastup i dalje je prisutan, posebno ako odaberete paket AMG Line s kakvim je stigao testni primjerak.
Bitno muževniji izgled ipak je podaren praktičnijem modelu GLB, dok je GLA zamišljen kao trendi lovac na poglede sada s više prostora.
Interijer također odgovara ovakvoj slici: puno toga je preuzeto iz osnove cijele priče - kompaktnog Mercedesa A-klase, uključujući i MBUX operativni sustav zajedno s potpuno digitalnim instrumentima i središnjim zaslonom multimedije. Usto, kromirani otvori ventilacije, sjajna završna izradi i materijali te detalji od kože i alkantare dodatno podižu dojam profinjenosti.
Sada s novom generacijom, GLA nudi ne samo više prostora, već i više zrelosti što se posebice osjeti u vožnji. U prvom izdanju ponekad je sustav motor, mjenjač, ovjes, kočnice reagirao grublje, a sada je sve bitno uglađenije, baš u skladu s novim pristupom koji uključuje i obiteljske potrebe.
U vožnji se sve odvija ležernije nego dosad, ovjes je udobniji dok se s druge strane zavoji mogu prolaziti sigurno i brzo (sada je trag kotača 4,5 centimetara širi u odnosu na prvi model ) bez osjetnijeg naginjanja karoserije. Međutim jako izravne reakcije na volanu ne treba tražiti, s obzirom na koncept novog modela, sasvim očekivano.
Ispod poklopca testnog 200d primjerka našao se (OM 654q) dvolitreni turbodizelaš od 150 konja i 320 Nm uparen s 8-stupanjskom automatikom koji snagu isporučuje na prednju osovinu (4Matic stoji dodatnih 25.633 kune).
U praksi ovaj jako zastupljen motora kod Mercedes modela djeluje uglađeno, no dojma smo da mu je ipak ostalo karakteristične "tvrdoće" u radu.
Nadalje, 150 KS čini se pravom mjerom (u modelu 180d raspolaže sa 116 KS, a u snažnijem 220d sa 190 KS) pa smo mišljenja da bi razliku do snažnijeg modela možda bilo bolje potrošiti na 4Matic pogon.
Motor jako lijepo razvija snagu premda nikad eksplozivno te vuče promptno od niskih okretaja, fino prima gas, a mjenjač pritom uvijek sam bira najbolji stupanj prijenosa.
Na koncu, u 200d modelu možete ostvariti više brzinske prosjeke na autocesti i s druge strane biti zadovoljni prosječnom potrošnjom koja se nama nakon tjednog testa i 700 kilometara zaustavila na 6,2 litre u kombiniranim uvjetima.
U cjeniku zastupnika GLA 200d stoji od 263.340 kuna, pišemo "od" jer poznata je stvar da se kod Mercedesa puno toga dodatno plaća (AMG paket itd.). Ipak, ni serijskom GLA ne nedostaje ništa bitno od opreme za udobnost ili sigurnost.
Po tom pitanju, cijena testnog primjerka s više od 100.000 kuna doplata, za toliko je povisila i ukupnu cijenu, ali gledajući konkurente, sve ostaje u okviru premium klase...