U ovoj siromašnoj zemlji blizu Hrvatske Mercedese obožavaju više nego u Imotskom

28 kolovoza 2019 - IndexHR

U ovoj siromašnoj zemlji blizu Hrvatske Mercedese obožavaju više nego u Imotskom

ODAVNO se u domaćoj javnosti udomaćio stereotip o tome kako Imoćani obožavaju Mercedese. Mnogima je upravo Mercedes prva asocijacija kad netko spomene riječ Imotski.

Jasno, ne voze svi Imoćani Mercedese, no priča o ljubavi ovog grada u Dalmatinskoj zagori i njemačkog auta ima svoje ishodište u prošlosti. Za vrijeme Jugoslavije u Imotskoj krajini jako se teško živjelo pa su mnogi, kad je to postalo moguće, odlazili na rad u inozemstvo. Jasno, najviše u Njemačku iz koje i dolazi riječ gastarbajter, što bi u prijevodu značilo - gost radnik. Mnogi od njih u rodni bi se kraj vratili Mercedesom koji je postao sinonim za uspjeh. Privrženost ovoj marki nastavila se do današnjeg dana, a poznata je i izvan granica Hrvatske. Tako je prošle godine u časopisu Mercedes Classic objavljen ogromni članak o Imoćanima i Mercedesu.

No, ima jedna siromašna zemlja u kojoj Mercedes naprosto obožavaju. Riječ je o Albaniji. U Tirani ćete tako vidjeti više Mercedesa nego u prosječnom njemačkom gradu, a cijela priča, baš kao i u slučaju Imotskog, ima svoju povijesnu pozadinu.

Povijesna priča

Još prije Drugog svjetskog rata članovi albanske kraljevske obitelji vozili su se u Mercedesu. Nakon rata na vlast dolaze komunisti. Iako propagiraju jednakost s iznimno siromašnim narodom, komunistički glavešine narod također gledaju iz luksuznih Mercedesa. Tako je albanski komunistički lider Enver Hoxha vozio Mercedes 600. Za razliku od njega, većina naroda nije imala ništa, a automobil im je bio luksuz koji su mogli samo sanjati. No nakon pada komunizma dolazi do promjene, a Mercedes (p)ostaje automobil koji naglašava status. Otvaranjem tržišta početkom devedesetih u Albaniju se uvoze uglavnom Mercedesi i Fiati. Stanje albanskih cesta je bilo katastrofalno pa je Mercedes, kao bolji i sigurniji automobil, postao mnogima prvi izbor. U međuvremenu se tržište Mercedesa jako razvilo, do rezervnih dijelova je bilo iznimno lako doći, što je smanjilo i cijenu polovnih automobila. A kako je riječ o automobilu koji traje, broj Mercedesa na cestama bio je sve veći. Tako danas, prema nekim podacima, od 300.000 automobila u Tirani preko 40 posto čine Mercedesi. Jasno, uglavnom je riječ o starijim modelima koji u mnogim zemljama više ne bi mogli ni proći tehnički pregled. No poanta je da su Mercedesi.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi A6Audi A8Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testCroatiacrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijadavor božinovićDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusLotusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan GT-RNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricavladaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume