U ovoj siromašnoj zemlji blizu Hrvatske Mercedese obožavaju više nego u Imotskom

4 years,7 months ago - 28 kolovoza 2019, IndexHR
U ovoj siromašnoj zemlji blizu Hrvatske Mercedese obožavaju više nego u Imotskom
ODAVNO se u domaćoj javnosti udomaćio stereotip o tome kako Imoćani obožavaju Mercedese. Mnogima je upravo Mercedes prva asocijacija kad netko spomene riječ Imotski.

Jasno, ne voze svi Imoćani Mercedese, no priča o ljubavi ovog grada u Dalmatinskoj zagori i njemačkog auta ima svoje ishodište u prošlosti. Za vrijeme Jugoslavije u Imotskoj krajini jako se teško živjelo pa su mnogi, kad je to postalo moguće, odlazili na rad u inozemstvo. Jasno, najviše u Njemačku iz koje i dolazi riječ gastarbajter, što bi u prijevodu značilo - gost radnik. Mnogi od njih u rodni bi se kraj vratili Mercedesom koji je postao sinonim za uspjeh. Privrženost ovoj marki nastavila se do današnjeg dana, a poznata je i izvan granica Hrvatske. Tako je prošle godine u časopisu Mercedes Classic objavljen ogromni članak o Imoćanima i Mercedesu.

No, ima jedna siromašna zemlja u kojoj Mercedes naprosto obožavaju. Riječ je o Albaniji. U Tirani ćete tako vidjeti više Mercedesa nego u prosječnom njemačkom gradu, a cijela priča, baš kao i u slučaju Imotskog, ima svoju povijesnu pozadinu.

Povijesna priča

Još prije Drugog svjetskog rata članovi albanske kraljevske obitelji vozili su se u Mercedesu. Nakon rata na vlast dolaze komunisti. Iako propagiraju jednakost s iznimno siromašnim narodom, komunistički glavešine narod također gledaju iz luksuznih Mercedesa. Tako je albanski komunistički lider Enver Hoxha vozio Mercedes 600. Za razliku od njega, većina naroda nije imala ništa, a automobil im je bio luksuz koji su mogli samo sanjati. No nakon pada komunizma dolazi do promjene, a Mercedes (p)ostaje automobil koji naglašava status. Otvaranjem tržišta početkom devedesetih u Albaniju se uvoze uglavnom Mercedesi i Fiati. Stanje albanskih cesta je bilo katastrofalno pa je Mercedes, kao bolji i sigurniji automobil, postao mnogima prvi izbor. U međuvremenu se tržište Mercedesa jako razvilo, do rezervnih dijelova je bilo iznimno lako doći, što je smanjilo i cijenu polovnih automobila. A kako je riječ o automobilu koji traje, broj Mercedesa na cestama bio je sve veći. Tako danas, prema nekim podacima, od 300.000 automobila u Tirani preko 40 posto čine Mercedesi. Jasno, uglavnom je riječ o starijim modelima koji u mnogim zemljama više ne bi mogli ni proći tehnički pregled. No poanta je da su Mercedesi.

Support Ukraine