Upoznajte novi Opel Grandland: Donosimo sve detalje osvježenog kompaktnog SUV-a

26 rujna 2021 - tportal

Upoznajte novi Opel Grandland: Donosimo sve detalje osvježenog kompaktnog SUV-a

Osim učinkovitih benzinskih i dizelskih motora, tu su snažne, ekonomične priključne (plug-in) hibridne varijante s pogonom na prednje kotače ili na sve kotače. Za početnu cijenu od 174.800 kuna novi se model isporučuje s brojnim vrhunskim sustavima pomoći i jamči izvrsnu udobnost putovanja

Opel je svijetu predstavio novi SUV Grandland početkom lipnja ove godine, a riječ je zapravo o faceliftu prve generacije. Sad je na red stigla i hrvatska premijera jednog od omiljenih predstavnika segmenta C-SUV. Koliko je značajan ovaj segment samo u hrvatskoj strukturi prodaje svih automobila, govori i podatak da je od 2018. godine s 12,4 posto do današnjeg dana narastao na 17,4 posto, uz očekivani doseg do 20 posto u bližoj budućnosti. S manjim segmentom B-SUV, u koji spada nova Opel Mokka, njihov udio u ukupnim prodajnim brojkama ima tendenciju rasta do 50 posto.

Ako ste se možda pitali gdje je i kada nestao onaj nastavak 'X', onda treba reći da je to kontinuitet Opelove strategije imenovanja novih generacija crossover/SUV modela koji je započeo 2020. s drugom generacijom modela Mokka, pa osvježenim Crosslandom. U sva tri je slučaja ovaj slovni nastavak jednostavno izostavljen, što dodatno pojednostavljuje nomenklaturu modela proizvođača iz njemačkog Rüsselsheima, koji je sada sastavni dio četvrtog po veličini proizvođača automobila na svijetu, Stellantisa.

Vratimo li se malo u prošlost prisjetit ćemo se da je model Opel Grandland X kompaktni crossover/SUV, kojeg je njemački proizvođač Opel, tada još dio grupacije PSA, službeno predstavio na IAA u Frankfurtu u rujnu 2017. godine, a u prodaju je stigao u rujnu iste godine. Temelji se na PSA EMP2 platformi i usko je povezan s drugom generacijom Peugeota 3008. Grandland X zamjenjuje model Opel Antaru, a od kolovoza 2019. i Opel Zafiru, a trenutno se prodaje u Europi i Južnoj Africi. Proizvodnja svih modela Grandland X je u njemačkom pogonu Opela u Eisenachu, u fleksibilnom proizvodnom procesu koji se može prilagoditi trenutnim potrebama tržišta za pojedinim izvedbama ovog modela.

S potpuno digitalnim Pure Panelom, novi model nudi vozaču potpuno drugačije iskustvo u kokpitu. Opelova SUV perjanica ima i dodatne tehnologije i sustave pomoći kakve su kupci do sada mogli pronaći samo u vozilima više klase. Između inih to se odnosi i na prilagodljiva IntelliLux LED® Pixel svjetla s ukupno 168 LED elemenata.

Tehnologija Opelove vodeće limuzine Insignije debitira u vrhunskom SUV-u njemačke marke i postavlja nove standarde u tržišnom sektoru Grandlanda. Isto vrijedi i za Night Vision koji tako slavi svoju premijeru u Opelu. Sustav otkriva pješake i životinje u mraku na udaljenosti do 100 metara i upozorava vozača. Poluprilagodljivi Highway Integration Assist zadržava Grandland na sredini voznog traka i održava udaljenost do vozila ispred. Dizajniran i proizveden u Njemačkoj, novi Grandland također sadrži Opel Vizor, novo lice marke.

Opel se s novim Grandlandom drži svoje strategije elektrifikacije. Tako novi Opel Grandland nudi bogat portfelj snažnih i iznimno učinkovitih motora, čime njemački proizvođač nastavlja dosljedno provoditi svoju strategiju elektrifikacije, a treba reći i da osvježeni Grandland dolazi i nadalje izravno s proizvodne trake iz tvornice u Eisenachu, Njemačkoj. Osim učinkovitih benzinskih i dizelskih motora, kupci mogu odabrati snažne, ekonomične priključne (plug-in) hibridne varijante s pogonom na prednje kotače (Hybrid) ili električnim pogonom na sve kotače (Hybrid4).

Sve je to omogućeno provjerenom EMP2 platformom, kao fleksibilnim multienergetskim konceptom i što je najvažnije kad je riječ o troškovima same proizvodnje, ali i stečenom iskustvu i znanju, PHEV i verzije modela s motorima s unutarnjim izgaranjem se sklapaju na istoj proizvodnoj traci. Treba reći i da smo već imali prilike isprobati i PHEV verzije još u modelu Grandland X Hybrid4, koji je svoju je svjetsku premijeru imao na autosalonu IAA u Frankfurtu ujesen 2019. godine. Danas ovu vrstu hibridnog pogona koriste i crossover/SUV modeli iste grupacije; Peugeot 3008, Citroën C5 Aircross Hybrid te DS 7 Crossback.

Vanjski dizajn
Vrhunske tehnologije i visoka udobnost nadopunjuju se snažnim performansama i čistim, smjelim dizajnom novog Grandlanda. Nastavljajući Opelovu strategiju elektrifikacije, priključne hibridne verzije ne isporučuju samo ubrzanje nalik sportskom automobilu već i vožnju bez emisija, zahvaljujući svojim električnim motorima ili motornom i regenerativnom kočenju. Zahvaljujući fleksibilnosti višeenergetske platforme, kupci Grandlanda mogu odabrati željeni pogonski sustav - od učinkovitih dizelskih i benzinskih motora do elektrificiranih priključnih hibrida.

Dizajn prikazuje tipično jasne linije. Opel Vizor proteže se sprijeda, dok se filozofija kompasa odražava i straga. Ime Grandland i logotip marke 'Blitz' stoje u sredini vrata prtljažnika. Daljnje naglaske postavljaju odbojnici i bočne stranice, sada obojani u boju karoserije, kao i potkrovne pločice u crnoj i srebrnoj boji visokog sjaja. Novi Grandland dostupan je i u karakterističnoj dvobojnoj boji za krov.

Njegove vanjske dimenzije su ostale nepromijenjene u odnosu na Grandland X model i iznose: dužina 4477 mm, širina 1906 mm s sklopljenim retrovizorima (2098 mm s otvorenim retrovizorima), visina 1609 mm, dok mu je međuosovinski razmak 2675 mm. Sve su sve verzije, bilo da je riječ o konvencionalnim motorima ili PHEV-u prema vanjskim dimenzijama identične.

Razlika je naravno u njihovim težinama, pa se tako one kreću od; benzinskih verzija koje su teške uključujući vozača bez opterećenja i različite razine opreme od 1431 (MT-6 ručni mjenjač, 6 stupnjeva) do 1461 kg (AT-8 automatski mjenjač, 8 stupnjeva), dizelske od 1523 kg (AT-8 automatski mjenjač, 8 stupnjeva), a PHEV verzija od 1807 kg (Hybrid, eAT-8 automatski mjenjač, 8 stupnjeva) i 1876 kg (Hybrid4, eAT-8 automatski mjenjač, 8 stupnjeva).

Ono što je posve razumljivo je volumen prtljažnika (ISO 3832), jer PHEV AWD verzija Hybrid4 ima nešto manji volumen od verzije s motorima s unutarnjim izgaranjem. Tako PHEV verzija ima volumen od 390 litara, a kada se spuste nasloni stražnjeg reda sjedala sustavom FlexFold u omjeru 60/40 onda je volumen 1528 litara. S druge strane verzije s benzinskim i dizelskim motorima imaju volumen 514 i 1652 litre.

Opel Vizor s IntelliLux LED® Pixel svjetlima
Sportska dinamika obilježila je Opelov vrhunski SUV od njegove premijere 2017. godine. Grandland je sada dobio i prepoznatljivi opel Vizor, novo lice marke. Hrabar i jasan, Vizor izoštrava izgled prednje strane i neprimjetno integrira masku, amblem Opel Blitz i tehnologije poput u klasi vodećih IntelliLux LED® Pixel svjetla u jedan vizualni element.

Opelov SUV s vrha ponude sada je opremljen prilagodljivim IntelliLux LED® Pixel svjetlima. 168 LED elemenata - 84 po jednom glavnom faru, kao na Opel Insigniji - rezultiraju besprijekornom prilagodbom snopa svjetla u skladu s situacijom u vožnji i okolini, bez zasljepljivanja za ostali promet. LED elementi u svakom tankom faru poslagani su u matrični sustav s tri reda, gdje se funkcije neprimjetno prelijevaju na sljedeću razinu: Za kratki domet, dugački red piksela kontinuirano prilagođava fokus svjetlosti svakoj krivulji; Na granici svijetlo-tamno, red fino definiranih, dinamički prilagođenih piksela osigurava optimalan domet; Stvarna matrična funkcija u srednjem i gornjem redu precizno “izrezuje” nadolazeći promet u milisekundama. Ostala područja ostaju u potpunosti osvijetljena glavnim svjetlom.

LED dnevna svjetla integrirana u prednje farove odaju karakteristični Opelov potpis. Nova inovativna generacija svjetala čine novi Grandland jasnim liderom svog tržišnog segmenta.

Još jedna tehnologija u novom Grandlandu koja dodatno povećava sigurnost svih sudionika u prometu, posebno u noćnoj vožnji mračnim seoskim cestama, je Night Vision. Infracrvena kamera sustava otkriva ljude i životinje do 100 metara ispred Grandlanda u smjeru putovanja, na temelju njihove temperaturne razlike od okoline. Night Vision upozorava vozača i prikazuje položaj pješaka, na primjer, u 12-inčnom digitalnom informacijskom centru za vozače.

Unutrašnjost novog Grandlanda
Korisnički koncept je futuristički i prilagođen onome što je bitno. Dva široka zaslona u jednoj jedinici čine Opel Pure Panel. Ovaj potpuno digitalni kokpit usmjeren na vozača intuitivan je za upravljanje i čini mnoštvo tipki suvišnim. Sadrži najnovije digitalne tehnologije i pruža najvažnije informacije.

Dva zaslona pozdravljaju putnike i stvaraju ugodan ambijent. Unutrašnjost osnovne varijante sadrži zaslon Pure Panel koji kombinira centar za informiranje vozača dijagonale 7 inča (17,8 cm) sa zaslonom u boji slične veličine za upravljanje značajkama Apple CarPlay i Android Auto putem sustava za informiranje i zabavu (uz nadoplatu je dostupan centar za informiranje vozača dijagonale 12 inča (30,5 cm) sa zaslonom u boji osjetljivim na dodir dijagonale 10 inča (25,4 cm).

Novi Opel Grandland zadovoljava najviše standarde ne samo sustavima pomoći već i kada je riječ o udobnosti. Ergonomska aktivna sjedala za vozače i suvozače s certifikatom 'Aktion Gesunder Rücken e.V.' (kampanja za zdrava leđa) podržavaju dobro držanje za volanom. Nagrađivana sjedala jedinstvena su u klasi Grandlanda i nude širok raspon prilagodbi, od električnog nagiba sjedala do elektro-pneumatske potpore za lumbalu. U kožnim izvedbama nude grijanje i ravnomjernu ventilaciju. Udobnost dodatno povećavaju 'Otvaranje i pokretanje bez ključa' i stražnja vrata upravljana senzorom koja se otvaraju i zatvaraju pomicanjem stopala ispod stražnjeg odbojnika.

Povezivost i zabavu pružaju infotainment sustavi koji su također kompatibilni s Apple CarPlay i Android Auto. U kombinaciji s uslugama OpelConnecta, vrhunska Multimedia Navi Pro čini putovanja posebno opuštajućim uz prometne informacije u stvarnom vremenu, ažuriranja mrežnih karata i predviđenu navigaciju. Bežično punjenje na središnjoj konzoli omogućuje uredno i uredno 'punjenje gorivom' bez kabela za kompatibilne pametne telefone.

Sustavi sigurnosti
Novost u kombinaciji s automatskim mjenjačem je tzv. Highway Integration Assist. Koristeći kameru i radarske senzore, sustav kombinira razne sustave pomoći za još opušteniju vožnju. Prilagodljivi tempomat održava udaljenost do vozila ispred prema zadanoj brzini i, u kombinaciji s aktivnim pozicioniranjem trake, zadržava Grandland na sredini trake. Opelova brzina povećava se ili smanjuje kako bi pratila vozilo ispred sebe - bez prekoračenja zadane brzine - i po potrebi može se usporiti do mirovanja. Zahvaljujući 'Stop & Go' funkciji, Grandland s Highway Integration Assistom automatski nastavlja vožnju iz mirovanja.

Novi Opel Grandland dodatno je opremljen brojnim drugim sustavima pomoći. Panoramska kamera od 360 stupnjeva olakšava manevriranje vozaču putem prednje i stražnje kamere. Prostor ispred i iza automobila, kao i pogled iz ptičje perspektive prikazan je na zaslonu infotainment-a. Pomoćnik za automatsko parkiranje prepoznaje uzdužna i poprečna parkirna mjesta i automatski usmjerava Grandland prilikom ulaska ili izlaska iz parkirnog mjesta. Sustav upozorenja na mrtvu točku sprječava potencijalne sudare prilikom okretanja ili promjena trake. U slučaju opasnosti, u odgovarajućem vanjskom retrovizoru svijetli simbol vozila. Standardna oprema svake Grandland varijante uključuje prednje upozorenje na sudar s automatskim kočenjem u nuždi, otkrivanje pješaka, upozorenje na napuštanje trake, prepoznavanje prometnih znakova, otkrivanje pospanosti i tempomat.

Raspon pogonskih agregata
Na hrvatskoj premijeri smo isprobali tri verzije: Grandland 1.2 benzin GS Line (130 KS/MT-6), Grandland 1.5 Dizel GS Line (130 KS/AT-8) i Grandland Hybrid4 (300 KS PHEV e-AWD).

Učinkoviti benzinski i dizelski motori
Kupci mogu slobodno birati vrstu pogona koji im je potreban ovisno o vlastitim zahtjevima i individualnim željama. Motore s unutarnjim izgaranjem koji zaokružuju ponudu za novi Opel Grandland također karakterizira visoka učinkovitost i niska potrošnja.

Potpuno aluminijski 1,2-litreni benzinski turbo motor s izravnim ubrizgavanjem također razvija snagu od 96 kW/130 KS i stvara najveći okretni moment od 230 Nm pri 1750 okr./min. Motor je dostupan sa MT-6 6-stupanjskim ručnim prijenosom (potrošnja goriva prema NEDC-u: u gradu 6,2 – 5,8 l/100 km, izvan grada 4,9 – 4,5 l/100 km, prosječna 5,4 – 5,0 l/100 km, emisija CO₂ 124 – 114 g/km; WLTP: prosječna 7,1 – 5,9 l/100 km, emisija CO₂ 161 – 133 g/km) ili AT8 8-stupanjskim automatskim prijenosom (potrošnja goriva prema NEDC-u: u gradu 6,3 – 5,8 l/100 km, izvan grada 5,0 – 4,4 l/100 km, prosječna 5,5 – 4,9 l/100 km, emisija CO₂ 126 – 112 g/km; WLTP: prosječna 7,3 – 6,1 l/100 km, emisija CO₂ 166 – 137 g/km).

1,5-litreni dizelski motor s 4 cilindra snage 96 kW/130 KS stvara najveći okretni moment od 300 Nm pri 1750 okr./min. i raspoloživ je s AT-8 8-stupanjskim automatskim mjenjačem (potrošnja goriva prema NEDC-u: u gradu 4,6 – 4,3 l/100 km, izvan grada 4,2 – 3,6 l/100 km, prosječna 4,4 – 3,9 l/100 km, emisija CO₂ 115 – 103 g/km; prosječna 5,9 – 4,9 l/100 km, emisija CO₂ 154 – 128 g/km).

Opel Grandland u izvedbama Hybrid i Hybrid4
Grandland Hybrid proizvodi snagu od 165 kW/224 KS uz okretni moment do 360 Nm zahvaljujući 1,6-litrenom benzinskom turbo motoru i električnom motoru koji čini osnovu pogona na prednje kotače. Pogonski sustav vozila Grandland Hybrid sastoji se od 1,6-litrenog 4-cilindričnog benzinskog turbo motora s izravnim ubrizgavanjem snage 133 kW/180 KS (potrošnja goriva prema WLTP-u : 1,8 – 1,3 l/100 km, emisija CO₂ 41 – 29 g/km; NEDC : 1,9 – 1,5 l/100 km, emisija CO₂ 43 – 34 g/km; prosječno), električnog motora snage 81,2 kW/110 KS i litij-ionske baterije od 13,2 kWh. Električni motor povezan je s elektrificiranim eAT-8 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, a vozilo ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,9 sekundi. Grandland razvija najveću brzinu od 135 km/h pri vožnji isključivo na električnu energiju. Maksimalna brzina vozila je 225 km/h.

Novi Opel Grandland ispunjava želje i vozačima kojima je potreban pogon na sve kotače. Kao varijanta 4x4 s dodatnim električnim motorom na stražnjoj osovini (83 kW/113 KS), Grandland Hybrid4 nudi izlaznu snagu od čak 221 kW/300 KS i maksimalan okretni moment od 520 Nm (potrošnja goriva prema WLTP-u: 1,7 – 1,2 l/100 km, emisija CO₂ 39 – 28 g/km; NEDC: 1,6 – 1,5 l/100 km, emisija CO₂ 37 – 33 g/km; ponderirano, prosječno). Novi model ubrzava poput sportskog automobila od 0 do 100 km/h za 6,1 sekundu i ima najveću brzinu od 235 km/h.

Vozači varijante Grandland Hybrid4 mogu birati između četiri načina vožnje: Električni, Hibridni, Pogon na sve kotače i Sportski. Hibridni način vožnje također je i najučinkovitiji način vožnje za ovaj kompaktni SUV. Tijekom gradske vožnje vozač jednostavno može prebaciti vozilo u električni način rada – automobil može prijeći 65 – 55 kilometara prema WLTP-ovom ciklusu vožnje (69 – 67 kilometara prema NEDC-u) uz potpuno električni pogon bez emisija ispušnih plinova. Električni pogon na sve kotače jamči izvrsnu vučnu silu u svim vrstama vožnje. To ne samo da vožnju čini vrlo zabavnom, već stvara osjećaj sveobuhvatne sigurnosti.

Regenerativno kočenje i funkcija 'e-Save'
Odličan povrat energije i djelotvorno kočenje također su vodeće pogodnosti ovog hibridnog vozila. Električni motor na stražnjoj osovini djeluje kao generator u fazama prenaprezanja i pretvara energiju kočenja u električnu struju. Ako vozač prebaci automatski mjenjač u način vožnje B, dodatno se pojačavaju povrat energije i okretni moment kočenja. Primjerice, na blagoj strmini vozilo samo usporava i pritom puni bateriju od 13,2 kWh.

Funkcija 'e-Save' također je praktična značajka za predvidljivu vožnju u optimalnom načinu rada. Omogućuje spremanje električne energije pohranjene u bateriji za kasniju uporabu, primjerice za vožnju u područjima koja su namijenjena isključivo električnim automobilima. Funkciju je moguće vrlo jednostavno postaviti putem zaslona u boji sustava za informiranje i zabavu tako da se dio ili čak sva električna energija zadržava sve dok nije potrebna na odabranoj ruti vožnje.

Hibridno vozilo nudi vožnju bez ikakvih odricanja: najbolja učinkovitost, električna vožnja bez emisija i vrhunske pogodnosti uz puno prostora i nenadmašenu praktičnost – sve to uz odličnu kvalitetu putovanja na male i velike udaljenosti.

Cijene u Hrvatskoj
Novi Grandland u Hrvatskoj kreće po cijeni za benzinski motor 1.2 (130 KS) MT-6 od 174.800 kn (s uključenim PDV-om). Serijska oprema uključuje: Alu-naplaci 17”; Automatski dvozonski klima-uređaj; Senzor za kišu; Električna ručna kočnica; Putno računalo; Tempomat, mogućnost limitiranja na trenutno dozvoljenu maksimalnu brzinu; Funkcije pomoći vozaču, NCAP paket (napredno prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u opasnosti, aktivna pomoć za držanje vozne trake, upozorenje na umor); LED glavna svjetla sa automatskom izmjenom duga/kratka, LED stražnja svjetla; Digitalna instrument ploča 7”; Kožni upravljač sa audio kontrolama; Daljinsko centralno zaključavanje i 4 električna prozora; Radio (touchscreen 7”, DAB, USB, Bluetooth, 6 zvučnika, Apple CarPlay, Android Auto).

Plug-in hibridna verzija Opel Grandland PHEV Business Edition s hibridnim motorom (224 KS) eAT-8 kreće od 305.300 kn. Serijska oprema uključuje: Alu-naplaci 18” ;Automatski dvozonski klima-uređaj; Senzor za kišu; Električna ručna kočnica; Putno računalo; Tempomat, mogućnost limitiranja na trenutno dozvoljenu maksimalnu brzinu; Funkcije pomoći vozaču - NCAP paket (napredno prepoznavanje prometnih znakova, automatsko kočenje u opasnosti, aktivna pomoć za držanje vozne trake, upozorenje na umor); Upozorenje na vozilo u mrtvom kutu; Pomoć pri parkiranju sprijeda i straga, stražnja kamera; LED glavna svjetla sa automatskom izmjenom duga/kratka, LED stražnja svjetla; Prednja svjetla za maglu; Digitalna instrument ploča 12”; Kožni upravljač sa audio kontrolama; Daljinsko centralno zaključavanje i 4 električna prozora; Multimedia Navi Pro (touchscreen 10”, DAB, USB, Bluetooth, 6 zvučnika, Apple CarPlay, Android Auto); Pokretanje vozila bez upotrebe ključa.

Vijesti po temama

a1ACEAalfaalfa romeoAlfa Romeo 4CAlfa Romeo GiuliaAlfa Romeo StelvioAlfa Romeo TonaleAlpinaalpinealpine a110amazonAston MartinaudiAudi A3Audi E-tronAudi Q5Audi R8Audi RS3Audi Rs5Audi RS6Audi SQ8AustraliaAustrijaautiautobusautocestaautocesteautoindustrijaautomobilautomobiliautomobilska industrijaAutopilotautoškolaBentleybenzinbikebikesBjelovarbmwBMW 3 seriesBMW 4 SeriesBMW 5 SeriesBMW 7 SeriesBMW 8 SeriesBMW i3BMW i4BMW ix3BMW M2BMW m3BMW M4BMW M5BMW X3BMW X7boatboatsBosna i HercegovinabrabusbrzinaBugattiburacampercamper vancar buying guideCentar za vozila HrvatskecestacestarinacesteChryslercijenacijenecitroenCItroen BerlingoCitroen C3citroen c4classicscrash testcrossoverCustom carCVHdaciaDacia DusterDacia SanderodaimlerDalmacijaDetroit Auto ShowdieselDiesel bandiesel scandaldieselgateDizeldizelašidrag raceDucatiDugopoljeDysonelectricelektrična vozilaelektrični automobilelektrični automobiliEUeuropeEuropska komisijaeuropska unijaevFCAferrarifiatFiat TipoFiskerfordFord F-150Ford FiestaFord FocusFord MustangFord PumaFord RangerFord TransitFrankfurt Motor ShowfunnygenesisGeneva Motor ShowgermanygliserGMgorivoGrand TourgranicagumegužvehacHAKHarley-DavidsonHoldenhondahow toHrvatskaHrvatske autocesteHrvatske cestehybridhydrogenhyundaiHyundai i20Hyundai KonaHyundai Santa FeHyundai TucsonIgor NešićistraživanjejaguarjeepJeep WranglerJeremy ClarksonkamerekamionKaznakazneKiaKia SorentoKia SportageKia StingerkoenigseggkoronakrizakoronavirusKTMkupnjalamborghiniLamborghini Uruslancialand roverLand Rover DefenderLexusmarin kameničkiMaseratiMate RimacmazdaMazda CX-30mclarenmercedesMercedes SprinterMercedes X-Classmilan bandićmitsubishiMitsubishi OutlanderMotociklimotorcyclemotorsportMUPnesrećaNikolanissanNissan ArmadaNissan LeafNissan NavaraNissan QashqaiNissan TitanNjemačkanovi automobiliNovskaOff-roadoffroadOleg ButkovićopelOpel AstraOpel ComboOpel CorsaosiguranjeOsijekParis Motor ShowparkiranjePDVpeugeotpeugeot 2008peugeot 208Peugeot 3008Peugeot 308Peugeot 5008Peugeot 508pickuppolandPolestarpolicijapolovni automobiliporezporeziporschePorsche 911porsche panameraPorsche TaycanposkupljenjepotrespožarprekršajiprodajaProdaja automobilaprodajni saloniprometprometnaprometna dozvolaprometna nesrećaPrometne kazneprometne nesrećePSAPularabljenirabljeni autirabljeni automobilRabljeni automobiliradoviramrecallrecreational vehiclerecreational vehiclesregistracijaRemetinečki rotorrenaultRenault ClioRenault DusterRenault KadjarRenault MeganeRenault TwingoRenault Zoerent a carRichard HammondRijekarimacrimac automobiliRimac C_TwoRimac NeveraRivianRivian R1romeorotorRVsafetyScaniaSeatSeat Leonself-driving carservisŠibenikskodaSkoda EnyaqSkoda ENYAQ iVSkoda KaroqSkoda KodiaqSkoda OctaviaSkoda ScalaSlavonski BrodSljemeSlovakiaSlovenijasmartSplitspy shotsSrbijastarost vozilaStellantissubarusudarsupercarssuvSuzukitechnologytehnički pregledteslaTesla Model 3testtest rabljenogtoyotaToyota SupraToyota TacomaToyota YaristrajekttrošarinatrošarinetrucktržišteTržište automobilatuningtvornicaukUmagunos automobilaUSAused car buying guidevanVaraždinVelika BritanijaVelika GoricaVolkswagenVolkswagen ArteonVolkswagen CaddyVolkswagen GolfVolkswagen ID.4Volkswagen PassatVolkswagen Tiguanvolvovozačivozačka dozvolavozački ispitvozilaVOZNI PARKvožnjavwVW ArteonVW Atlasvw beetleVW GolfVW Golf VIIIvw jettaVW PoloVW T-CrossVW T-RocYachtYamahayugoZadarZagrebZagreb Auto Showzakonzakon o sigurnosti prometa na cestamazastavazimske gume