Veće kazne za brzu vožnju, a uvode se i pravila za romobile, nećete ih moći svugdje voziti

2 years,11 months ago - 13 studenoga 2021, 24sata
Veće kazne za brzu vožnju, a uvode se i pravila za romobile, nećete ih moći svugdje voziti
U deset mjeseci 2021. najviše osoba smrtno stradalo zbog brzine neprimjerene uvjetima (35 posto) te zbog nepropisne brzine (3 posto), rekao je ministar Davor Božinović na sjednici Vlade

Povećanje visine novčane kazne za prekršaj neprilagođena brzina s 500 na tisuću kuna predlaže Vlada izmjenama i dopunama Zakona o sigurnosti prometa na cestama (EU), a definiraju se i nove kategorije vozila - 'pomoćno pješačko sredstvo' i 'osobno prijevozno sredstvo'.

Predlagatelj, Ministarstvo unutarnjih poslova, povećanje iznosa kazne obrazlaže činjenicom da sadašnja visina novčane kazne ne ispunjava svoju svrhu odnosno počinitelje prekršaja ne odvraća od ponavljanja činjenja prekršaja.

'Nažalost, moram navesti da je u deset mjeseci 2021. najviše osoba smrtno stradalo zbog brzine neprimjerene uvjetima (35 posto) te zbog nepropisne brzine (3 posto). Ukupno je zbog neprilagođene i nepropisne brzine u ovoj godini smrtno stradala 99 osoba odnosno 38 posto od ukupno stradalih 259 osoba do sada u 2021.', upozorio je potpredsjednik Vlade i ministar unutarnjih poslova Davor Božinović.

Izmjenama i dopunama zakona definira se da u 'pomoćna pješačka sredstva' spadaju romobili bez motornog ili električnog pogona, koturaljke, role i sl, a u 'osobna prijevozna sredstva' spadaju, pak, vozila koja nisu razvrstana niti u jednu kategoriju vozila - monocikli s motornim ili električnim pogonom, segwayi, hoverboardi, romobili s motornim ili električnim pogonom i sl.).

Izmjenama zakona uređeno je njihovo sudjelovanje u prometu na cestama te će vozači 'osobnih prijevoznih sredstava' biti dužni kretati se biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom u smjeru kretanja, a u slučajevima da biciklistička staza ili traka ne postoje, mogu se kretati površinama namijenjenim za kretanje pješaka te zonama smirenog prometa pod uvjetom da vode računa o sigurnosti drugih sudionika u prometu.

Propisuje se i obaveza liječnika koji obavio pregled ili liječio vozača te izabranog liječnika, da ukoliko na zdravstvenom pregledu ili u tijeku liječenja utvrdi zdravstveno stanje radi kojeg vozač nije više sposoban upravljati vozilom privremeno, a najduže na šest mjeseci, o tome upozori vozača, upozorenje evidentira u medicinskoj dokumentaciji i o tome obavijesti policijsku upravu ili policijsku postaju preko Centralnog zdravstvenog informacijski sustava, istaknuo je Božinović.

Radi provedbe ove odredbe ministar nadležan za zdravstvo će uskladiti pravilnik o zdravstvenim pregledima za vozača i kandidata za vozače.

'Potrebno je napomenuti da je u slučajevima kad je zdravstveno stanje vozača teže narušeno, on će i nadalje biti upućivan na obavljanje izvanrednog nadzornog zdravstvenog pregleda', dodao je ministar.

Uvodi se i definicija potpuno automatiziranog vozila te sankcije za vozače koji nepropisno koriste vozila s djelomično automatiziranim sustavima.

Moći će se izreći i sankcije nesavjesnim vozačima koji parkiraju vozila na mjestima predviđenim za punjenje električnih vozila, ukidaju se registarske pločice s crvenim i zelenim brojkama i slovima, a definira se i način prolaza vozila hitnih službi na prometnicama sa jednom i više od dvije prometne trake, pojam potpuno automatiziranog vozila.

Tri zakona upućena u hitnu saborsku proceduru

U hitnu saborsku proceduru Vlada je uputila tri zakona koji se usklađuju sa zakonodavstvom EU, a ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Buković objasnio je kako njihovo pravovremeno donošenje jedan od preduvjeta za povlačenje dodijeljenih sredstava kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Izmjenama i dopunama Zakona o cestama (EU) želi se tako osigurati interoperabilnost elektroničkih sustava za naplatu cestarine cijele cestovne mreže EU, a olakšat će se prekogranična razmjena podataka iz registra vozila u vezi s vozilima i vlasnicima ili korisnicima vozila za koje je utvrđeno neplaćanje bilo koje vrste cestarine u Uniji, naveo je ministar.

U zakon su uključene i odredbe kojima se potiče unaprjeđenje infrastrukture za promet bicikala i pješaka, a određuju se kriteriji i uvjeti za pokrivanje troškova naplate cestarine.

Prijedlogom zakona o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu (EU) se, istaknuo je ministar Butković pridonosi zelenoj tranziciji s konačnim ciljem očuvanja okoliša kao jedne od glavnih okosnica održivog modela rasta.

Tako se, uz ostalo, potiče uvođenje novogradnji na linije u javnom linijskom prijevozu, kao i brodova s pogonom na alternativna goriva i izvore energije, čime će se doprinijeti smanjenu stakleničkih plinova s brodova, kao i podizanju kvalitete pružanja usluga u javnom linijskom pomorskom prijevozu.

Ovim se zakonom također uvodi Centralni informatički sustav javnog linijskog pomorskog prijevoza, koji omogućuje izdavanje putnih karata u digitalnom obliku i njihovo očitavanje prilikom ukrcaja na brod, kao i prijenos podataka u realnom vremenu za statističke i nadzorne potrebe, što će od posebne koristi biti turističkom sektoru prilikom planiranja i analize turističke sezone, rekao je Butković.

Prijedlogom zakona o plovidbi i lukama unutarnjih voda unaprjeđuje se sustav stjecanja kvalifikacija posade unutarnje plovidbe, a radi mobilnosti radne snage te razvoja brodarstva i obnove flote kroz dobivanje namjenske potpore usmjerene na energetsku učinkovitost te uvođenje alternativnih izvora energije, naveo je ministar.

Smanjuju se i administrativna opterećenja jer se pojednostavnjuju postupci izdavanja elektroničkih isprava i ubrzava njihovo dobivanje što će, ustvrdio je ministar, pozitivno utjecati na poslovanje malih, srednjih i mikropoduzetnika.

Support Ukraine